vasi (1.601-1.700)

trenutku z glasnim jokom in vpitjem v tek proti      vasi.      »Idiva tja, morda pomagava kaj,« reče Rogulin  A
od tu ugledajo, da plamené na gorenjem koncu      vasi      dve hiši.Spustili so se vsi v najbržo hojo in  A
tujko. Drugega dne zgodaj zapoje trobenta po      vasi.     Huzarji so prišli, na čelu je jahal lep lajtnant  A
v usta. Čez nekaj tednov pa so govorili na      vasi,      da je šel N-jev v »lemenat«. Čez par let pa  A
stranski kolovoz, po katerem je velel kažipot proti      vasi      ‒ bivališču dobrotnega strica Matija. Bilo je  A
komisijo po denar, je bilo: »Matija Marotti«, pa na      vasi      so mu rekli samo: Bujanov Matejka. In kadar  A
Anička, on pa »Bujanov« Matejka, in ljudje na      vasi      so celo govorili, da ga utegne stari Bujan vzeti  A
radovoljno odzivali fantje in možaki od vas do      vasi      ‒ vendar ni imel nobenega znatnega uspeha, ker  A
izmed prebivalcev ljubljanskega okrožja in pa      vasi      v širni kotlini od Kamniških planin tja do Krima  A
kar tako na vrat na nos tako vsoto. Po vsej      vasi      gre zopet govorica o tem, kdo bi bil vendar  A
Dva moža stopata počasi po stezi navzdol proti      vasi,      drug poleg drugega, in vžigata svoja lepo okovana  A
senožeti!« tolaži se, ko stopa čez breg proti      vasi      prosit krčmarja te usluge.Pozimi je, mrzla burja  A
vzel Šimonovo Špelico in pri Kavki v Spodnji      vasi      so pili popotnico; tedaj je bil tudi čevljar  A
teče iz Ljubljane proti Celju, stoji v majhni      vasi      že blizu kranjsko-štajerske meje velika dvonadstropna  A
vsem domačim ljudem velik praznik. Onkraj      vasi,      ob cesti proti Čemšeniku, stala je pritlična  A
Omahnetov Tomaž v majhni žganjariji na drugem koncu      vasi      ob velikega, krepkega moža, čigar belolični  A
plemenito vinsko trto. Pod temi griči so majhne      vasi      z večinoma lesenimi hišami, ki imajo rdeče pobarvane  A
Tedaj sem se za vse žive dni poslovil od domače      vasi,      od priljubljenih lav in pašnikov.Pri sorodnem  A
hišico, kjer bo popolnoma varen. Vtem se bo v      vasi      zvedelo, kaj je na tem. Ni se še Samorad odločil  A
to selišče, odkar se je prelevilo iz 𠆫latne      vasi’     .Gledal sem na vašem planetu že mnogo mest, ki  A
dopuščajoč olepševalnega slikanja ali Potemkinovih      vasi;      ta statistika nam pač podaja važni nauk, da  A
hvalili vpričo mene. Često je povabila deco iz      vasi,      moje vrstnike, na naš dom.Onda smo se prosto  A
ljubezen! Vso skrivnost mi je razkrila tam doli v      vasi      umirajoča ženska, moja nekdanja dojilja. Vedi  A
gore in v bele čeri, bohotne poljane in čedne      vasi,      v pestre ribe v Savi, v penaste valove na jezeru  A
domu nam vsem znanega učitelja Grma v Srednji      vasi      natanko ob sedmih zjutraj ‒ če ne bo dežja.  A
travniki. Pod goro na oni strani ravnine vas      vasi      podaja roko.Visoka, prostrana poslopja gledajo  A
kako sem po njegovi stezi potreboval od Srednje      vasi      do Luskovnice samo tri četrti ure, ter da bom  A
tednov v letu se tukaj bavijo prebivalci Srednje      vasi      z obdelovanjem njiv in s košnjo.Tedaj imajo  A
dolini globoko pod nami smo videli nekaj hiš iz      vasi      Stare fužine, polje proti jezeru s cerkvijo  A
vtihotapili celo v samotni Bohinj. Župnik v Srednji      vasi      je bil o tem docela prepričan, ko je konec leta  A
marsikatero bunko v deških dvobojih pod lipo sredi      vasi.      Brez deških dvobojev pa ni moglo biti, ker preradi  A
izkušnja je doletela naše popotnike kar v prvi      vasi      zunaj Bohinja, to je na Bohinjski Beli.Na vežnem  A
samo ena cesta, in ta prav po sredi beljanske      vasi!     « Ta jako previdna, a prepozna misel se mu je  A
ljudje blizu tako kakor v Bohinju. V neki večji      vasi      pa prebivajo vkupaj Slovenci in Nemci, katoličani  A
me vnovič podila mimo ljudi, mimo cerkva in      vasi,      in stoprav zvečer sem stopil v toplo sobo in  A
ograje. Od ondod je naglo odšel proti Srednji      vasi.     Vsi smo sodili, da gre naravnost do mojega očeta  A
zimskih večerih so volkovi hodili kar po sredi      vasi      in vdirali v hleve.Mikale so me pripovedke o  A
so me pripovedke o bojih z zverino in v neki      vasi      se je našel prijazen dedec, ki je meni, radovednemu  A
bil njega dni zelo pobožen župnik v Srednji      vasi.     Oblaki so grozili s točo in kmetje so tekli h  A
ostane pri Meti in mrličih. Pot do Srednje      vasi      sam poznam in s profesorjem Erjavcem bova pri  A
planin dospela v dolino. Sporočila sva v Srednji      vasi      učitelju Grmu, kar nama je bilo naročeno, in  A
spremi do Bistrice. Ko prideva iz Srednje      vasi      na cesto, srečujemo samo vesele obraze in opazujemo  A
Očetoval je med njimi učitelj Grm iz Srednje      vasi.      Njegove šale so budile občen smeh in nos mu  A
Bistrici ‒ dočim so tale oča Grm šibovali v Srednji      vasi.     Dolina je zelenela okoli mene in cvetice so obračale  A
njegovih fantovskih letih so tudi v hribovske      vasi      razni preroki natrosili branje, ki je očetom  A
hiše so kipele k soncu in bele ceste so vezale      vasi.     Gradič med vasmi je stal kot gospodar, ki kroti  A
Vse je bilo tiho. Z      vasi      ni bilo vriska, še pes ni zalajal, še veter  A
nekam nerodno mu je bilo zaradi Katre. Po vsej      vasi      in po vsej soseski bo razklepetala, kako je  A
dozidal mlin, zraven pa postavil žago. Deset      vasi      je nosilo v ta mlin mlet in deset vasi je pripomoglo  A
Deset vasi je nosilo v ta mlin mlet in deset      vasi      je pripomoglo do Bogatajevega bogastva. »Le  A
zapel petelin in če morda ni zalajal pes na      vasi.      »Psi lajajo!  A
začudil Bajželj. »Morda se tihotapci klatijo po      vasi,     « je menila Neža. Tudi njemu se je zdelo verjetno  A
konja zdirjala, da se je kadilo za njimi in so      vasi      kar bežale mimo njih.Nato so se peljali skozi  A
Sveč, iz Podgorja in še iz več drugih župnij in      vasi      je bilo došlo mnogo vernega ljudstva.Celo z  A
Bili so le odlični možje iz bližnjih župnij in      vasi,      ki so se pogovarjali med seboj. Mlajši  A
trideset, prav odličnih zastopnikov iz raznih      vasi      daleč naokrog po Rožni dolini. Sonce  A
gospodaril na veliki kmetiji v Svetnah, majhni      vasi      na južnem obronku prej omenjenega Gradišča.  A
Svetne, sredi med bogatim sadnim drevjem. V tej      vasi      je bil dom najbogatejšega kmeta v šentjakobski  A
visoka, da je videl komaj iz nje. Dospevši do      vasi,      pa se je Serajnik ustavil.Z bistrim očesom je  A
tudi naša posadka brez poveljnika. Posamezne      vasi      imajo svoje vodje, kakor naše truplo razne ude  A
je to le znamenje, da Turki požigajo trge in      vasi      po gornjem Koroškem; ali sovražnika še ni blizu  A
so pleniti in požigati na vse strani. Trgi in      vasi,      hiše in koče so se spreminjale hitro v prah  A
borili v samostanu. Do tal so pogorele vse      vasi,      hiše in koče od Trbiža do Velikovca.Vsa ravnina  A
dekle za njim. Ali kakor bi trenil, ji zgine v      vasi      za košatim drevjem.Nekaj trenutkov stoji Almira  A
Ona ve za tajni podzemeljski vhod, ki vodi iz      vasi      na Gradišče.Prihodnjo noč mi razodene vse in  A
odvesti in odnesti s seboj. Upepelili so vse      vasi      na daleč okrog in nebo je krvavo žarelo noč  A
rvoločnosti in krutosti. Žito na polju so poteptali,      vasi      in hiše požigali, ljudi pa odvajali v sužnost  A
Beljaka po celovški dolini do reke Drave. Pri      vasi      Mohljiče se ji je pridružila še četa, ki je  A
Divja drhal požge mesto Kočevje in še druge      vasi,      potem dirja na ižansko polje, v Mateno, v Šmarje  A
OKROGLA VAS Nekega dne sem se klatil po      vasi,      kar tako, brez cilja ... Presekal sem Plac,  A
moška, Radovan spredaj in zadaj mož iz sosedne      vasi,      stopata počasno z nosilnico, iz vej zgrajeno  A
ali kako? . / . / stran 176 . / Do bližnje      vasi      je dobro uro hodá in dekle ne more hoditi.V  A
Kako je to lahko! Nesel bi jo do prve      vasi;      samo bojim se, da bi mi sirota ne ugasnila v  A
da bi jo človek pustil peš na pot. V bližnji      vasi      bi se pač dobil voz, seveda ne tak, kakor jih  A
ne na zajca; venomer je krepko korakal proti      vasi;      skrbelo ga je samo to, da bi vsega dobil, česar  A
preden se deklica zbudi. Imel je srečo; v      vasi,      ki je bila bolj trgu podobna, dobil je vsega  A
hudobnega počenjal; saj tudi tat ne krade po      vasi,      v kateri prebiva; še lisica, pravijo, da ne  A
široko; zdaj je bilo slišati hrup na tem koncu      vasi,      zdaj kričanje, prepir na drugem; ni čudo, da  A
ceste v stran in ustavijo se na trati konec      vasi.     Voznik izpreže dvoje starih, suhih kljuset ter  A
zdaj začeti z deklico? Izročil bi jo komu v      vasi;      ali imel je malo zaupanja do Zaleščanov in deklici  A
vodje sin s svojega igrališča na drugem koncu      vasi      k očetu, da mu izroči, kar je bil zaslužil s  A
je, da bode Marko nekoliko časa popraševal po      vasi,      potem pa truden in lačen vrnil se k svoji družbi  A
nikdar več v prejšnje življenje! Šel je od      vasi      do vasi po okolici in popraševal, ali ne potrebujejo  A
več v prejšnje življenje! Šel je od vasi do      vasi      po okolici in popraševal, ali ne potrebujejo  A
delavca, hlapca. Slednjič se mu posreči v      vasi      kake četrt ure od grada, da ga vzame premožen  A
in precej jutri bodo deklice iz vseh bližnjih      vasi      tukaj zbrane okoli tebe. Skakajte, plešite,  A
Hodila bom po deželi od mesta do mesta, ne, od      vasi      do vasi, od hiše do hiše. Ustavila se bodem  A
po deželi od mesta do mesta, ne, od vasi do      vasi,      od hiše do hiše. Ustavila se bodem pri vsakih  A
krščanskem nauku ravno tukaj. Marko je bil pri nas ‘v      vasi’     ; v pogovoru sva stala, kakor zdaj midva pod  A
V tem trenutju priteče in prisopiha deček iz      vasi      na grajski vrt.Ko zagleda Skalarja, vpije že  A
DESETI MAŠI Deseta maša v župni cerkvi v Beli      vasi      je minila.Še buči véliki zvon, ki je pel pri  A
seveda, usuje se ljuba mladina iz župne in drugih      vasi;      in sicer prvi dečki, ki se med mnogimi šalami  A
mnogimi šalami in norčijami veselo razgubé po      vasi,      vsak proti svojemu domu.Za njimi se vrsté po  A
družico, ko sta bili že med zadnjimi hišami župne      vasi.     »Kako je zrastel in kak lep mladenič je zdaj  A
smo spremljali Metko, domov gredočo iz župne      vasi.     Spodaj pod hišami so vrtje s sadnim drevjem in  A
pričakovati nocoj domov; mati pa so v bližnji      vasi      pri bolni stari prijateljici, ki smrti pričakuje  A
je namreč pri sosedovih stara žena. Otroci po      vasi      so sploh govorili, da je sosedova babica, a  A
besedami izgine moj spremljevalec urno proti      vasi,      preden sem mu mogla braniti.Kako je hodil, ne  A
ni mudilo, zapustiva voz ter greva peš proti      vasi.      S konca vasi se zablešči nama prijazno jezerce  A
zapustiva voz ter greva peš proti vasi. S konca      vasi      se zablešči nama prijazno jezerce.Evelina, ki  A