nova beseda iz Slovenije
govorijo podatki o položaju, v katerem je bil | tekst | zapisan ali posnet, o poslušalcih in pripovedovalcih | C |
in pripovedovalcih in o načinu, kako je bil | tekst | izveden.Take označbe so zelo dragocene, vendar | C |
prilagodi govoru zapisovalca iz mesta? V svoj | tekst | vnaša "učene" besede in oblike, ki pripovedi | C |
pripovedovanja in skupaj z njim pregleda zapisan | tekst, | da le-oni popravi, kar je tuje njegovemu govoru | C |
1. | Tekst | Stališča, ki so se pojavljala v obdobju romantike | C |
S krepitvijo prepričanja, da si kontekst in | tekst | med seboj korespondirata, je pri tem vedno bolj | C |
zapisati, po drugi strani pa tudi, da bi se | tekst | očistil posameznosti, ki se zdijo odvečne in | C |
bi bilo mogoče zastaviti vprašanje glede na | tekst, | teksturo in kontekst, ker pa je problem v bistvu | C |
funkcioniranje slovstvene folklore: tradicija, izvajalec, | tekst, | odjemalec = komunikacijska situacija / folklorni | C |
vsebuje vsaj tri, ko govori o treh ravninah: | tekst, | tekstura in kontekst.Kako pomembno je preciziranje | C |
Farewell! Na koncu je dodan še poudarjen | tekst, | neke vrste geslo: »He being dead, Yet Speaketh | C |
kot metodo razumljiva vsa zgodovina. »Vse je | tekst, | pravi, tako kot črke v besedi imata tudi življenje | C |
besedi imata tudi življenje in zgodovina določen | tekst, | zato raziskovanje zgodovine postane dešifriranje | C |
filozofiji refleksije služi zato, da se postavi »nad« | tekst. | Najpomembnejši hermenevtični pogoj vsakega zgodovinop | C |
je večinoma konstruirajoč, literarnokritični | tekst | pa praviloma dekonstruirajoč.Za to na videz | C |
Hayden White Zgodovinski | tekst | kot literarni artefakt[1045] »Kakšen je epistem | C |
rečeta, da je treba preteklo realnost dojeti kot | tekst | formuliran v tujem jeziku z istimi leksikalnimi | C |
semantičnimi dimenzijami kot kateri koli drug | tekst. | [1054] Enako značilno je, da zgodovinarji v svojih | C |
Zaradi svoje "intezionalne" narave ima literarni | tekst | določeno nepresojnost, zmožnost, da privleče | C |
je svet dekonstrukcijskega teksta, kjer vsak | tekst, | v drugem kontekstu, lahko pomeni marsikaj.To | C |
uporabljati povsem arbitrarno, zato ker je vsak | tekst | bližji enim tekstom kakor drugim; ker je tekste | C |
za obračun z zgodovino mentalitet je omenjeni | tekst | pomemben zato, ker je Chartier v njem definiral | C |
varovati pred nenadzorovano rabo kategorije » | tekst« | , ki se prepogosto in nepremišljeno uporablja | C |
Ko strokovni sodelavec dobi predse večji | tekst, | se navadno takoj loti nadrobnega branja.Posledica | C |
idej bomo predvideli vnaprej, tem bolj nam bo | tekst | domač in lažje ga bomo brali. Uporaba navedenih | C |
tekstu se zariše najdrznejša Platonova avantura: | tekst, | ki naj bi podal idejno utemeljitev sofistike | C |
RTV Slovenija), 1995. Avtor: Milivoj Miki Roš; | tekst: | I. Šavel; Glasba: Rudi Pančur; Kamera: Janez | C |
"pluralnost egov", ki jo vzpostavi kulturni | tekst) | . (47) Ta usmerjenost na Pollocka pojasni moj | C |
vizualije znotraj dela (film, fotografija in | tekst) | ga dokumentirajo za zanamce -, govori o nujnosti | C |
dejanjem branja ustvarjamo pomen. Telo beremo kot | tekst; | skušamo ga narediti berljivega, razvijamo izdelane | C |
določil v razmerju do struktur in kontekstov. | Tekst | torej ne more preprosto pomeniti karkoli (kot | C |
City University of New York, 1992) je edini | tekst, | ki ga poznam, ki se na teoretski ravni intenzivno | C |
konteksta. O'Dellovi dolgujem zahvalo za njen | tekst | in številne plodne pogovore. (52) Za razpravo | C |
Filozofske fakultete, Ljubljana, 1988, str. 41. | Tekst | je kritika husserlovske fenomenologije.Derrida | C |
je splošno veljavno, zalaga Merleau-Pontyjev | tekst. | Njen obotavljivi konservativizem, na katerega | C |
so se mnoga pojavila v približno istem času; | tekst | Michaela Frieda "Art and Objecthood" se je, | C |
trditev, napisal pa jo je kot odziv na Rosenbergov | tekst | ("American-Type' Painting", [1955, popravljena | C |
pri katerih informacije ponuja fotografija ali | tekst, | je ta figura največkrat moška. (403) Pomembno | C |
kot znatno bolj nedolžno in prijetno, kot je | tekst, | ki je prišel do nas.Seveda so obstajale izjeme | C |
omejujejo na posamezne možnosti, ki jih ponuja | tekst. | Besedilo, ki je prišlo do nas kot poezija in | C |
gibanju pripisuje podoben pomen; leta 1933 napiše | tekst | The Modern Dance,(2) v katerem razkrije nekatere | C |
Ples je kodiral te ideje v prožen, večplasten | tekst, | njegove kinestetične in strukturne lastnosti | C |
nastopajoči delujejo kot medij izmenjave za | tekst | predstave, najsi je to scenarij, partitura ali | C |
prepisov. Dejstvo, da se je Descartesov latinski | tekst | ohranil le v prepisih, je najbrž krivo za nekatera | C |
literaturo je pomembno vplival tudi tajski kozmološki | tekst | Traibhumi ('Trije svetovi').Pomembna kamboška | C |
Fantastična in sodobna kozmologija Clairov uvodni | tekst | v obsežni monografiji, ki so jo izdali ob razstavi | D |
ga spremeni v izjavo, legitimacijo, akcijo, | tekst, | proces; lahko vidi in gleda, kamor želi, v strelne | D |
zgodbo o Juditi, ki jo marsikateri krščanski | tekst | izloča.Judita je vdova, ki reši vas pred obleganjem | D |
kot zagrizen antisemit prišel na idejo, da bi | tekst | pripisal Cyonu, še posebej ker, če se ga izgovori | D |
vseh pomembnih opernih del. Ta Sivčev »veliki | tekst« | je v slovenski muzikološki literaturi izjemen | D |
odpirajo nove poglede. Naj omenim vsaj njegov | tekst | o Gojmirju Antonu Kosu, ki je bil za slovensko | D |
kranjskega' je bilo čutiti povsod«. Najobsežnejši je | tekst | o Josipu Ipavcu, ki je nekakšen poskus zgodovinske | D |
na glavo. Najprej se dobimo in družno šimfamo | tekst: | da je sicer fenomenalen, ampak skrajno neroden | D |
prvih predstavah. Jeanne na roko izpiše Brochov | tekst, | kot bi si ga hotela prisvojiti.Vaje z režiserjem | D |
Ko se vrne v ložo in preleti na roko izpisani | tekst | ...Ko obsedi pred ogledalom, čeprav se ne gleda | D |
ena takšna, ja... Velikokrat ni šlo toliko za | tekst, | ampak za to, kaj bom tam počel.Izmišljeval sem | D |
izgovorov za to, da si pred prenosom misli v | tekst | ne delam sprotnih zapisov, toda to ne bi bila | D |
se je zdelo najbolj pomembno dobro obvladati | tekst, | ga artikulirati.Teksta sem se sprva učil zelo | D |
reakcijah je, lahko bi rekel, »manično-depresiven«; | tekst | je tak, da Hamlet iz prizora v prizor deluje | D |
si mora igralec, če hoče ustrezno plasirati | tekst, | ustvariti fizično podobo, s katero potem izgovarja | D |
najti notranjo igralsko zaposlitev, da lahko | tekst | podaja ustrezno.Pri Clovu je bila telesnost | D |
besedil, tako da bi lahko več časa porabili za en | tekst | in se ob njem učili bralnih strategij. Nada | D |
bo prejelo na tisoče občanov, za katere bo | tekst | povsem enak, vpisati bo treba v obrazec le naslov | D |
direktorja Iztoka Durjave sledi umetnostnozgodovinski | tekst | Damjana Prelovška o arhitekturni in zgodovinski | D |
pogrošen žepni roman. Toda spregledali so ključni | tekst | v drobnem tisku, na katerega bi jih lahko opozorili | D |
igralkami in režiserjem. S Pograjcem sta Lorcov | tekst | prevedla v sodobno senzibiliteto tudi tako, | D |
ponavlja samo stavek »Bla bla bla, tuki pride še | tekst. | ..«. Naslednja stran je privlačnejša: na http | D |
najpomembnejših avtorjev in del, ki naj bi jih | tekst | v katalogu uredil v razvojni lok, ki sega od | D |
izbora posvetil pozornost kakovosti. Strokovni | tekst | v katalogu zariše razvojni lok od konzervativno | D |
Franca Purga, Staneta Jagodiča in Sabo Skaberne. | Tekst | je pregledno razdeljen na podlagi osnovnih slogovnih | D |
nikjer ne spušča v natančnejšo analizo in tako je | tekst | poln splošnih oznak, kot so »mediteranski«, | D |
postavi po enega gaucha. V Koranu, ki je temeljni | tekst | za konstitucijo arabske identitete, ni niti | D |
Breton, ki je v omenjeno revijo vključil prozni | tekst | Nadja, v katerem opisuje svoje kratko in intenzivno | D |
Skupina je ob razstavi objavila programski | tekst | retroavantgardizma, ki sicer eksplicitno govori | D |
tekstov Laibacha iz tistega časa predstavlja ta | tekst | vsebinsko osnovo za razvoj slovenske retroavantgarde | D |
drugem sojenju razlagal, da je v pamfletu (gre za | tekst | zasmehljive, lahko tudi žaljive ali ironične | D |
skriti, a v resnici jasni in očitni) utemeljim le | tekst | o tej tako razvpiti zbirki; četudi je »v nastajanju | D |
veliko reči, saj smo še pri bralnih vajah. | Tekst | je vsekakor zelo zanimiv, in ko človek prebira | D |
nagraditi z »Grumovo nagrado za izviren dramski | tekst« | To Roka Vilčnika iz Maribora (doslej javnosti | D |
če dramo režira avtor sam. Ubijalci muh so | tekst | metafora - verjetno je to najbolj metaforična | D |
okrog 350 samospevov, med njimi 175 na nemški | tekst. | Posebej je analizirala njegov cikel, nastal na | D |
prepričati ravnatelja mariborske Drame, ta je | tekst | po uprizoritvi poslal na natečaj v Kranj .. | D |
premieri hočem doživeti originalni »šus«, ko se | tekst | spremeni v predstavo.Pri monodrami Kleščar, | D |
precej spremenjeno, vendar je dokaj lahkoten | tekst | prerasel v trdo verzijo zgodbe preprostega brezposelnega | D |
kateri je Verdiju uspelo nadgraditi Schillerjev | tekst. | Je unikat v operni literaturi, v nekem smislu | D |
pozabe in iz njega ustvarilo skorajda mitski | tekst | gledališča dvajsetega stoletja. V »intrigantskih | D |
čeprav gledamo šele vaje. Kakšni so v resnici | tekst, | dramaturgija, ozadje in odnosi, to jih ne zanima | D |
Celju, ki se mi je tedaj zazdel zelo političen | tekst | in politično provokativna je bila tudi Tauferjeva | D |
narodu in prav iz tega zornega kota se mi je zdel | tekst | zanimiv. Še bolj svež in nazoren primer prenašanj | D |
pa tudi temu primerno dolg in enciklopedičen | tekst. | Število in zasedenost lokalov naraščata iz | D |
tisto, kar nastaja ta hip po svetu, tudi star | tekst | lahko doživim na nov način.To je tudi hec te | D |
in mitologiji mostov pri (Južnih) Slovanih. | Tekst | so prevedli v več kot dvajset jezikov. Ob | D |
privrženostjo ‒, temveč zato, ker je Jančarjev | tekst | ena največjih neumnosti in svetohlinstev, kar | D |
izhodišče prvega projekta je še neuprizorjen dramski | tekst | Kača na nebesnem svodu - formalno sodobno, intermedialno | D |
komisije je trden dogovor, da pošljemo osnovni | tekst, | ki ga bo pripravil sekretariat, če pa bo še | D |
izmuznil v kontekst prihodnosti in s tem okupiral | tekst | sedanjosti.Zdaj razumem, da je denar v resnici | D |
Tokrat nastopam v vlogi režiserke in avtorice. | Tekst, | ki sem ga nedavno končala, hoče biti komedija | D |
Ob 22.00 smo si edini, da je najbolje, da | tekst | za začetek preberemo.V zgodnji jutranji uri | D |
meni nepoznanih poteh. Po dogovoru odpošljem | tekst | Urši, ki je v tem že izkušen maček. S Katjo | D |
pomeni uvodna scena z usti. Hočem tudi, da je moj | tekst | berljiv na več nivojih.Na primer replika : | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |