nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:



(165) Ko gre za eksplozijo body arta od konca 60. let do sredine 70. let, je pomenljivo, da je retrospektiva Pollockovega dela, ki so jo leta 1967 pripravili v Muzeju moderne umetnosti v New Yorku, vsebovala velike povečave Namuthovih fotografij umetnika (glej Barbara Rose, "Namuth's Photographs and the Pollock Myth", b. p.). Obnovljeno produkcijo pollockovskega performativa, ki se je zgodila v tolikšnem obsegu in v takšni utrdbi modernizma, bi lahko razumeli kot znamenje vlaganja v performativno telo umetnika (na katero se, sicer veliko posrednejše, nanašajo besedila o minimalizmu, izmed katerih so se mnoga pojavila v približno istem času; tekst Michaela Frieda "Art and Objecthood" se je, denimo, pojavil junija istega leta v Artforumu, ponatis v: Gregory Battcock (ur.), Minimal Art: A Critical Anthology, Dutton, New York, 1968, str. 116.

(166) Allan Kaprow, "The Legacy of Jackson Pollock", v: Art News, letnik 57, št. 6, oktober 1958, str. 24. Kaprow z razvidno avantgardistično retoriko spregovori mlajši generaciji umetnikov, ki se navdihujejo pri spoštovanje vzbujajoči osebnosti, kakršno je bilo najti v razpravah o Pollockovih delih: "Bil je (...) utelešenje našega prizadevanja za absolutno osvoboditev in skrivaj negovane želje, da bi prevrnila stare mize s črepinjami in plehkim šampanjcem.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA