nova beseda iz Slovenije
Tehnološko ali postmoderno sublimno po Jamesonu | nujno | pripelje v produkcijo teorije zarote in visokotehnološke | C |
elemente, jezikovne kombinacije le-teh pa niso | nujno | stabilne. "Na ta način prihodnja družba ne izhaja | C |
moč umetnosti leži v tem, da je drugo in da je | nujno | to drugost spoštovati in braniti za vsako ceno | C |
ni mogoče doseči v lastnem okviru, temveč je | nujno | poseči zunaj njega). Takšno pojmovanje paradigem | C |
zgolj filozofija umetnosti in estetsko ni več | nujno | vezano na lepo.Izhod iz nastalega stanja Welsch | C |
sadre in soli, kjer pa v nekaterih klimah ni | nujno | razvit kras, drugod pa je kras tudi na nekarbonatnih | C |
razvijala oskrba s pitno vodo. Ljudje so jo | nujno | potrebovali za pitje, vzdrževanje higiene in | C |
ob furlanskem potresu l. 1976), to ne pomeni | nujno | tudi drobnih sprememb v pretakanju vode.Domačini | C |
starejše značilno tropske površinske oblike | nujno | zelo spremenjene. Glede na to, kar do sedaj | C |
je na vhodnem delu ožje od globine. Ni tudi | nujno, | da so navpični oz. zelo strmi rovi skupno daljši | C |
nižja, kot je zdaj v holocenu. Če je to res, ni | nujno, | da bi že v prvi ledeni dobi poledenele tudi | C |
Koglovi steni, ugotavljajo močne prepihe, ni | nujno, | da priteka zrak iz višjih jam.Sistem plitvih | C |
v času, ko so bili podi še širši, kar pa ni | nujno | tudi za Ljubljansko jamo, ki sega 270 m daleč | C |
zelo različnih nazorov in izkušenj - čeprav ni | nujno, | da soglašajo z mislimi, ki so predstavljene | C |
zgodovini zmerom obstaja (še) ne razkrita (ne | nujno | prikrita!).Prav tako ne gre kje drugje iskati | C |
shematizacije" ("treba je stopiti zraven") - in jih ni | nujno | potrebno razlagati kot rezultat funkcioniranja | C |
poslednja prihodnost kot dokonč(a)na sedanjost | nujno | drugačna od katerega koli stanja v preteklosti | C |
Neudeležba v aktualnih dogajanjih ni več | nujno | znamenje za zapostavljenost.V tukajšnjosti in | C |
ker išče individuum zgolj svoje ugodje, ima | nujno | instrumentalen odnos do vsega.Vse, kar mu pride | C |
saj naj bi absolutiziranje načela koristnosti | nujno | vodilo v žrtvovanje posameznikovega ugodja v | C |
ko "tehta" možnosti za svojo zadovoljitev, | nujno | vkalkulirati kazen. Trditev, da so kazni za | C |
fikcije. S primatom načela ugodja je utilitarizem | nujno | ponižal vse etične ideale v gole dozdevke.Vendar | C |
potreb oziroma se zdi z vidika zadovoljevanja | nujno | potrebnega "neekonomična", neproduktivna, "iracionalna | C |
želje", kot pravi Lacan. Teoretik koristnosti | nujno | zgreši željo, ker zanj želja oziroma strast | C |
meje in mere. Na drugi strani pa je ugodje | nujno | artikulirano na neko mejo, ki je ne smemo prekoračiti | C |
za vse po Sadu krivična, ker oziri na druge | nujno | omejujejo subjektovo ugodje, predvsem pa izključujejo | C |
teorija prehoda iz pravnega diskurza, ki je | nujno | fiktiven, stkan iz votlih, brezsubstančnih entitet | C |
uničiti. Ob vsaki dobrodelni gesti se zato | nujno | postavlja vprašanje o želji samega dobrodelneža | C |
cinične pozicije, ki vse tisto, kar presega | nujno | potrebno za preživetje, razglasi za odvečno | C |
čezmernostjo, seveda s čezmernostjo, merjeno z merilom | nujno | potrebnega.V apologu o sv. Martinu ta onstran | C |
potrebnega. V apologu o sv. Martinu ta onstran | nujno | potrebnega ni presežek, eksces ugodja, "več | C |
užitka. Kajti tista "druga reč", tisti onstran | nujno | potrebnega, onstran potrebe, je zahteva po drugi | C |
v zadnji instanci nečloveški užitek subjekta | nujno | razcepi.V svoji elaboraciji ekscesivnega užitka | C |
praktičnega uma. Četudi drži, da je "biti srečen | nujno | hrepenenje vsakega umnega, a končnega bitja | C |
univerzalne vrednosti," kot pravi Lacan, in zato | nujno | imuno za spremembe subjektivnih pogojev ugodja | C |
pravi "zadovoljstvo s ... celotnim bivanjem", | nujno | zahteva intervencijo instance, ki onemogoča | C |
intenziteti kot njegovemu edinemu kriteriju, | nujno | pripelje do nezvestobe ugodju, do prekoračitve | C |
ugodja na sebi nestabilno, saj samo načelo ugodja | nujno | napotuje prek svojih meja, na prekoračitev samega | C |
spoštovali. Spoštovanje pogodbe oziroma zakona pa | nujno | implicira podreditev in domestikacijo želje | C |
je nedvomno res, da usmiljenje pri Rousseauju | nujno | vključuje drugega, ker nas "navdaja z naravnim | C |
usmiljenje, kot ga razume Rousseau, je zato | nujno, | da ohranjamo trpljenje drugega na določeni razdalji | C |
rousseaujevska koncepcija usmiljenja, za katero je | nujno | ohranjati zlo "na spoštljivi razdalji", utemeljena | C |
načelih gledališke predstave, ki subjekta sočutja | nujno | postavlja v vlogo pasivnega gledalca, ki nikakor | C |
vsako afektivno upoštevanje Drugega, a hkrati | nujno | prikliče fantom Drugega.Spričo dvoumnosti glede | C |
naukov je, da užitek, za katerim se žene subjekt, | nujno | implicira neadaptacijo.Užitek kot ponavljanje | C |
predpostavka nesmrtnega užitka ima za posledico | nujno | ločitev, disjunkcijo življenja in telesa.Življenje | C |
strasti. Politični despotizem naj bi torej bil | nujno | legitimen že zaradi svoje skladnosti z zakonom | C |
zasužnjuje. Prostitucijo je zato treba razumeti kot | nujno | posledico naravnega zakona, ki razlasti oba | C |
Zato subjekt, ki se zateče v proairesis, Sadu | nujno | "pokvari" užitek. Stoik bi namreč Sadu lahko | C |
umik, zatekanje v proairesis ni več mogoč. | Nujno | je torej, da stoiški subjekt izumi drugačen | C |
Heglov termin, kot "abstraktno negacijo". Zato je | nujno, | da v dialektiki hlapca in gospodarja vsakdo | C |
ničesar, kar bi uhajalo oblasti hegemonikona, se | nujno | postavi vprašanje tistega koščka, preostanka | C |
subjekt zbledi, ugasne. Zato spravo s pulzijo | nujno | spremlja subjektivna destitucija: ko se subjekt | C |
sama, pač pa je suženj nečesa drugega. Če je | nujno, | da o objektu sodimo, da je dober, še preden | C |
da ga spoštuje po duhu." Dobrost volje zato | nujno | zahteva razlikovanje med delovanjem v skladu | C |
Zato da bi subjekt cogita postal odgovoren, je | nujno, | da etični subjekt prepozna kot svoje mesto tisto | C |
določeno s preteklim in je v toliko neizogibno | nujno. | " Se pravi, da končno umno bitje, ko se ozre | C |
hkrati kvalificira objekt kot nasebnost, ki | nujno | implicira izginotje Drugega, eliminacijo razsežnosti | C |
svoje resnice sam, brez pomoči, pač pa je za to | nujno | sodelovanje neke instance, ki nasproti subjektu | C |
zakona na golo formo zakonitosti ima po Lacanu za | nujno | posledico "radikalno zavrnitev patološkega, | C |
da dolžnost, ki si jo sam naloži, subjekta | nujno | razcepi.Pri poznem Kantu kategorični imperativ | C |
diplomatika, prvenstveno "veda o listinah", | nujno | morala ukvarjati tudi z ostalim srednjeveškim | C |
pomenov nekaterih dvoumnih pojmov, kolikor je to | nujno | za jasno izražanje in boljše razumevanje napisanega | C |
Vknjižbe so običajno datirane (RLJ 2, 7), ni pa | nujno | (RLJ 5).Lahko so jih vodili vsakodnevno, lahko | C |
prihodki, izdatki in bilanca. Pri prvem, ki ni | nujno | samostojna rubrika, gre navadno za kratko, enovrstično | C |
Nominalna kontinuiteta žitne oddaje ne pomeni | nujno | tudi količinske, zaradi česar je v vseh primerih | C |
Vrsta merske enote - glede na njen naziv - ni | nujno | vezana na neko določeno prostornino oz. red | C |
Konrada III.), ki pa terminološko ne ustrezajo | nujno | lokalnim razmeram.Kaj lahko iz vsega tega izluščimo | C |
mer v virih različnega značaja še ne pomeni | nujno | dveh različnih merskih sistemov.Vsekakor moramo | C |
ovac, in sicer 14 ß. Vendar obe spremembi nista | nujno | povezani; pri prvi podražitvi je denimo realna | C |
utegnili vplivati na gospodarske tokove, vendar smo | nujno | omejeni s pogostnostjo pojavljanja za primerjavo | C |
vemo prav dosti, in drugič, ker bi vsak poskus | nujno | temeljil le na dobrinah, ki so zadovoljivo dokumentirane | C |
Tudi časovno register in obračun nista bila | nujno | usklajena.Iz časa od pomladi 1489 do poletja | C |
se je, denimo, goriški urad po letu 1371 (ne | nujno | takoj in vse obenem) razširil na dokajšen del | C |
dokaj dobro rekonstrukcijo posesti, ki pa se | nujno | nekoliko oddaljuje od resničnega stanja.Upošteva | C |
poravnavali gotovinsko; poravnave torej niso | nujno | dokumentirane v obračunih. O tem, v kakšne namene | C |
posesti. Gornja razlaga dokumentiranega stanja | nujno | vključuje tudi domnevo o spremembi meja svibenskega | C |
šibka, komaj 17-odstotna prodaja, kar se je | nujno | odražalo v visokem deležu naturalnih izdatkov | C |
sklop analize, vendar ga šibka ohranjenost virov | nujno | omejuje na raven ekskurza, zato se zdi primerneje | C |
gospostva iz zastave Celjskih, ki pa ga ne gre | nujno | povezovati s tem. Vse našteto je skupaj z nekaterim | C |
primerih izkazujeta izjemno usklajenost, kar pa ni | nujno | splošna značilnost (če npr. pri gospostvih krške | C |
gospostev cerkvenih in svetnih (deželnih) knezov ni | nujno | omejevala zgolj na slovenske dežele.Dokaj skladni | C |
koristnih in škodljivih stvari je potemtakem | nujno | spodletela takrat, ko so uvideli, da so tako | C |
instanca simbolne avtoritete, kot Ime-Očeta | nujno | predpostavlja neki anomičen element: prav ta | C |
po vzajemnosti "uničimo". Tako prva ljubezen | nujno | ostaja neuslišana, v drugi pa je tisti trenutek | C |
morali biti tisti, ki so napravili samomor, | nujno | mrtvi že pred tem, se pravi, še preden so si | C |
sploh, pa obstoj fetusa in trupla še ne pomeni | nujno | prisotnosti nastajanja in preminjanja, kot tudi | C |
postopoma približevati lastnostim drugega, je seveda | nujno, | da vse vrste naravnih bitij tvorijo eno samo | C |
zadeva insekta, ki ga prerežemo na dvoje, ni | nujno, | da oba dela ostaneta animirana, čeprav se oba | C |
univerzuma [toute la chaîne de ce vaste Univers] tako | nujno | povezana in jim podvržena, da se nič od tega | C |
pravi za čutne objekte oziroma telesa, ki so | nujno | potrebna za ohranitev našega lastnega telesa | C |
telesu nécessairement tournée vers les corps, | nujno | usmerjena k telesom - in v skladu s tem détournée | C |
neskončno popolnega bitja ne le ne vključuje | nujno | volje, da bi ustvaril telesa, ampak je videti | C |
zgledu katerih jih je potem ustvaril: "absolutno | nujno | je, da ima Bog v sebi ideje vseh bitij, ki jih | C |
okazionalistični perspektivi hoteti pozabiti ne pomeni | nujno | "hoteti nečesa, česar ni mogoče hoteti."Adam | C |
očeh "to, da bi duša vedno mislila, ni nič bolj | nujno | kot to, da bi se telo vedno gibalo"; nenehno | C |
nevidnim očesom, pa tisto, kar jih gleda nazaj, ni | nujno | par oči oziroma nadzornik sam, ampak tisto | C |
primeru samega Benthama izkazalo, da posameznik ni | nujno | svoja lastna najbolj ustrezna reprezentacija | C |
vsi tisti principi, ki od njega odstopajo, " | nujno | napačni" - da bi dokazali, da je katerikoli | C |
sebi, se pravi zaradi tega, ker v podobnosti | nujno | zaostajajo za stvarjo, ki jo reprezentirajo | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |