nova beseda iz Slovenije

Miran Božovič: Telo v novoveški filozofiji, poved v sobesedilu:

... Da bi bili bakrorezi, kot podobe, bolj popolni in da bi neki objekt bolje reprezentirali, mu pogosto ne smejo biti podobni [elles doiuent ne luy pas resembler].



Tisto, kar v Platonovih očeh predstavlja konstitutivno potezo ikon oziroma podob; tisto, kar v Descartesovih očeh zagotavlja njihovo "popolnost" - se pravi dejstvo, da stvarem, ki jih reprezentirajo, niso podobne "v vsem" -, je v Benthamovih očeh, nasprotno, razlog njihove neustreznosti: Bentham namreč vse ikone, ki so numerično različne od stvari same, se pravi "podobe", "slike" in "kipe" te stvari, zavrne kot neustrezne prav zaradi tega, ker tej stvari nikoli niso tako podobne, kot je ta stvar podobna sama sebi, se pravi zaradi tega, ker v podobnosti nujno zaostajajo za stvarjo, ki jo reprezentirajo.


Kaj bi situacija, v kateri bi "vse ... postalo dvojno", pomenila v Benthamovih očeh?



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA