nova beseda iz Slovenije

na (1.001-1.100)


prekrižanimi rokami. Trubar stoji ob njej, zruši se      na      kolena, z glavo na njene roke. Ihti.  A
Trubar stoji ob njej, zruši se na kolena, z glavo      na      njene roke. Ihti.  A
Vstane in gre k oknu.      Na      ulici zabijajo vrata.Pri drugih vratih malajo  A
križ. Tisti z apnom se obrne, s kljunasto masko      na      obrazu.Zdravnik kljunač.   A
Skupaj s pomočnikom dvigneta truplo, ki leži      na      tleh in ga vržeta na voz.Trubar sede in piše  A
dvigneta truplo, ki leži na tleh in ga vržeta      na      voz.Trubar sede in piše.   A
Vstopi Krelj. Tišči si robec      na      usta.Molči, dokler ga Trubar ne opazi.   A
gresta počasi iz hiše. Krelj si pritisne robec      na      obraz, ko stopita na ulico. 41.   A
Krelj si pritisne robec na obraz, ko stopita      na      ulico. 41.   A
Trubar stopi v dvorano, v kateri so ga      na      začetku tega dela svečano sprejeli.Vrata treščijo  A
pomenkih. Krelj ostane pri vratih, Trubar gre      na      prostor, kjer je nekoč govoril.Ko spregovori  A
preden odidete iz mesta, temeljito, jasno in      na      ves glas pismeno, ustno in javno izpovedati  A
jezdecev, voz s kakšnim kosom pohištva, knjigami,      na      vozu Anastazija, Primož ml. in Magdalena, na  A
na vozu Anastazija, Primož ml. in Magdalena,      na      konjih Trubar, sholar Janez, Jurij Dalmatin  A
sholar Janez, Jurij Dalmatin, v ozadju vislice,      na      njih obešen človek, ki se rahlo ziblje.Ko se  A
ga pozorno ogledujeta. Mala Magdalena vstane      na      vozu, oprijemlje se ograje in kaže s prstom  A
vozu, oprijemlje se ograje in kaže s prstom      na      obešenca. MAGDALENA: Glej, oče, tega so  A
Vesela družba je bila. Akademska ...      na      akademskem plesu.Vsako jesen akademska družba  A
akademskem plesu. Vsako jesen akademska družba      na      akademskem plesu.In plesalec sploh ni bil slab  A
Različni značaji pač, zakaj bi naj ženska o tem še      na      plesu premišljevala.Ženska se nima kaj pritoževati  A
Spet obuje čevelj. . / . / stran 125 . / Sede      na      klop. »Čustvovanje mora biti formalno pravilno  A
da smo vsi pod njegovim vplivom. PROFESOR:      Na      srečo, sicer bi se moj seminar spremenil v Alpenverein  A
GREGOR: Poslušajte.      Na      nekem nevarnem mestu v steni Klement ni mogel  A
začel plezati, sta pozabila zavarovati vrv,      na      katero sta bila navezana, se pravi zabiti klin  A
bilo bi blazno misliti, da bi mogel, stoječ      na      ozki polici ob navpični steni, brez oprijemov  A
tudi tepcem. O ljubezni govorijo tisti, ki      na      ljubem svetu nimajo nič drugega povedati.   A
nesrečo. Nasprotno pa tisti, ki zida življenje      na      pravilnosti, ustvarja temelje za srečno življenje  A
Ni tako briljantno, kot se vam zdi. Vračam      na      začetek: skratka, gorje onemu, ki se v svojem  A
stvari, naglo odide. Gregor nekaj šepeta Milki      na      uho. KLEMENT Gregorju: V strokovnih  A
vem, da ti je hudo, ker ti nisem odgovorila      na      vseh tvojih sedemindvajset plemenitih pisem  A
slutnja hrepenenja, dokončno vem: ženska je      na      svetu zato, da ljubi, moški zato, da ustvarja  A
ljubi, moški zato, da ustvarja. MILKA: Niti      na      misel mi ne pride, da bi to napisala.Ker tako  A
To smo izpustili. KLEMENT: Ko to pišem, pada      na      zemljo večerni mrak. MILKA: Ježešna!   A
vsak večer čuti to tesnobo. Starec pomisli      na      smrt; pesnik začuti, da mora napisati pesem  A
bova citirala Gradnika. Klement citira      na      pamet, zbrano, kakor da samega sebe posluša  A
Obvesti me, kako je delovalo. Saj prideš      na      moje predavanje? Odide, v hipu se vrne  A
136 . / GREGOR: To bo prelomno predavanje      na      poti k prevzgoji narodnega značaja. KLEMENT  A
Samostojnemu in ponosnemu človeku je najhuje, če mora      na      tistem polju, na katerem vidi smoter svojega  A
človeku je najhuje, če mora na tistem polju,      na      katerem vidi smoter svojega življenja, biti  A
katerem vidi smoter svojega življenja, biti      na      drugem ali še slabšem mestu. GREGOR: Lepo  A
v stenah, v smrtnih nevarnostih! Vsak      na      enem koncu napete vrvi. GREGOR: Se spomniš  A
.. Mimogrede: kaj pa si šepetal zali Milki      na      uho? GREGOR: Glej, glej.   A
KLEMENT potegne za vrv: Napni. GREGOR napne      na      svojem koncu, začneta vleči in nenadoma sta  A
Še enkrat oprostite.      Na      svidenje. Odide.   A
Dober tobak. MILKA: Ti se že spoznaš      na      tobak. SONJA: Prav zares se spoznam.   A
SONJA: Jaz vem, kaj delam. Tebi pa je      na      nek čuden način, ki si ga nikakor ne znam razložiti  A
vodo, čez stol zložena brisača, plezalna vrv      na      steni, miza s kupom knjig in papirjev.Nekoliko  A
Klement, do pasu gol, telovadi. Gregor zleknjen      na      postelji kadi in ga gleda. GREGOR: En-dva  A
Ta hip ugasim cigareto. Čaka      na      odgovor.Klement ne odgovori.   A
Jaz sem pripravljen. Klement si poišče      na      omari ali nad robom vrat oprimek in se začne  A
nad robom vrat oprimek in se začne dvigovati      na      koncih prstov.Vstopi Milka.   A
knjige. Klement se neha dvigovati, obvisi      na      prstih. MILKA: Vem, da me imaš rad!   A
Nekaj trenutkov tišine, nato Klement zgrmi      na      tla.Se v hipu pobere in začudeno gleda Milko  A
odvisen od strasti, je dana nevarnost, da zgrmi      na      tla njegov značaj.« 7.   A
7. Milka, Klement      na      klopi v parku. KLEMENT: Številni miti  A
v nebo. To so storili tako, da so splezali      na      goro, pa tudi na drevo ali na lestev.Nekateri  A
storili tako, da so splezali na goro, pa tudi      na      drevo ali na lestev.Nekateri, ki so imeli posebno  A
da so splezali na goro, pa tudi na drevo ali      na      lestev.Nekateri, ki so imeli posebno moč, so  A
to tako preprosto. Nenadoma sedim tu s tabo      na      klopi, nenadoma je svet drugačen, nenadoma imam  A
Čudno. MILKA: Ostani v Ljubljani, pojdi z menoj      na      ples. KLEMENT: Ne maram plesa.   A
stran 147 . / PROFESOR: To vsak dan dokazujete      na      sebi.Toda to vam ni dovolj.  A
to vam ni dovolj. Zdaj ste začeli z naskokom      na      okolico.Sicer pa, če se ne motim, ni bilo pravega  A
motim, ni bilo pravega navdušenja. KLEMENT:      Na      cente se pri nas prodaja navdušenih govorov  A
Delovanje ni delo. Kogarkoli pogledam      na      cesti, pri delu, na shodu, v kavarni -- vedno  A
delo. Kogarkoli pogledam na cesti, pri delu,      na      shodu, v kavarni -- vedno en in isti obraz:  A
shodu, v kavarni -- vedno en in isti obraz:      na      čelu pečat lenobe, v očeh izraz zaspanosti,  A
sovraštva so učili naš narod, hujskali so ga      na      nasprotnike svoje stranke ter pripovedovali  A
tako lahko ima močnejši in višji človek vpliv      na      nižjekulturne množice. PROFESOR: Spet ste  A
sproščena glasba dvajsetih let. Klement sedi      na      tleh, Milka više in mu prepušča roko.Klement  A
zapeljuje tudi druge v svoja opasna naziranja, menda      na      prav demonski način. Vstopi Gregor.   A
Gregor opazuje prizor. MILKA: Au, pazi      na      moje krempeljčke, ti demon. KLEMENT: Mili  A
GREGOR: Bodo res, Klement? ...      Na      naju čakajo.Sicer pa, če nočeš, jaz pišem pesmi  A
Bil sem v seminarju. Pa tudi      na      predavanju gospoda Klementa.Gospodična Milka  A
. / GREGOR: Mladost, volja, moč -- vse je      na      naši strani. Razgaliti jih je treba in ponižati  A
pljusne vode v obraz, obriše se in vrže brisačo      na      mizo, med Klementove papirje in knjige.Dovoli  A
KLEMENT: Ne gre za to. Ti nisi pripravljen --      na      vse. GREGOR: Torej ne?   A
Samo to ti povem, tebi, ki si pripravljen --      na      vse: Tam pri ženskih nogah, s škarjicami v rokah  A
jekleniš svoj značaj. Tam si ti pripravljen --      na      vse. Klement gre do omare in vzame iz  A
Preveč sem pil ...      Na      kozlanje mi gre. Tišina.   A
Tišina. KLEMENT: Bil sem      na      robu samomora.Lani, okrog velike noči se me  A
Tura v devetih urah.      Na      Mrzli gori sem opravil vzpon.Bilo je težko,  A
Izvlekel sem se. Stal sem      na      robu samomora in izvlekel sem se.Neizprosnost  A
vsaki moji kretnji in besedi, zato imam vpliv      na      vsakogar in pustim v vsakomer svojo sled.   A
Čeprav žensko. Navezana sem      na      ta svet.Nič ne morem zoper to.  A
SONJA: Ti vse delaš pod mizo, Albert. ALBERT:      Na      mizi, pod mizo, samo da se živi.V soboto pa  A
to že vemo. Živi se od posla in piščancev,      na      žalost. SONJA: Mislim, da ideje in pečene  A
Poljubljati ga je treba. Poljubi Sonjo      na      vrat. SONJA: Tam ...  A
gramofon Klementu iz rok, njegovo pelerino vržeta      na      tla. Klement obstane pri vratih.   A
nedelja. SONJA: Sva rekla, zakaj ne bi šla      na      izlet. ALBERT: Potem pa se je ulilo, še preden  A
Mili, ki stanuje tu blizu. Sonja položi      na      gramofon ploščo, sladka popevka iz dvajsetih  A
Zadnjič, denimo, sem se znašel v neki koči      na      skupnih ležiščih.Čisto slučajno.   A
KLEMENT: Ne bom.      Na      svidenje, gospod ... fant.Privoščite si še kakšen  A
Vesela bom, če še pridete. ALBERT:      Na      svidenje. SONJA: Predstavila ti bom njegovega  A
166 . / Ko boš stopila z oblakov, pa bomo šli      na      ples. Milka pokima, Sonja ji med odhodom  A
h gramofonu, navija ga, ponovno položi iglo      na      ploščo.Gleda, kako se plošča vrti, posluša,  A
KLEMENT: Mila ... poslovit sem se prišel.      Na      daljšo turo grem. MILKA: V tem vremenu?   A
Bilo je nepotrebno. So pač različni ljudje      na      svetu. KLEMENT: Veš, da ne prenesem prostaštva  A
Kjer se plezalec z lastno močjo in voljo dvigne      na      rob strmine in kakor v sanjah leti preko skal  A
bolj v nekakšni omotici, jo potegne za roke      na      sredo praznega prostora, začne ji odpenjati  A
Njegov tovariš v navezi ga je skušal obdržati      na      vrvi tudi za ceno svojega življenja, vendar  A

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 1.401 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA