nova beseda iz Slovenije
prekrižanimi rokami. Trubar stoji ob njej, zruši se | na | kolena, z glavo na njene roke. Ihti. | A |
Trubar stoji ob njej, zruši se na kolena, z glavo | na | njene roke. Ihti. | A |
Vstane in gre k oknu. | Na | ulici zabijajo vrata.Pri drugih vratih malajo | A |
križ. Tisti z apnom se obrne, s kljunasto masko | na | obrazu.Zdravnik kljunač. | A |
Skupaj s pomočnikom dvigneta truplo, ki leži | na | tleh in ga vržeta na voz.Trubar sede in piše | A |
dvigneta truplo, ki leži na tleh in ga vržeta | na | voz.Trubar sede in piše. | A |
Vstopi Krelj. Tišči si robec | na | usta.Molči, dokler ga Trubar ne opazi. | A |
gresta počasi iz hiše. Krelj si pritisne robec | na | obraz, ko stopita na ulico. 41. | A |
Krelj si pritisne robec na obraz, ko stopita | na | ulico. 41. | A |
Trubar stopi v dvorano, v kateri so ga | na | začetku tega dela svečano sprejeli.Vrata treščijo | A |
pomenkih. Krelj ostane pri vratih, Trubar gre | na | prostor, kjer je nekoč govoril.Ko spregovori | A |
preden odidete iz mesta, temeljito, jasno in | na | ves glas pismeno, ustno in javno izpovedati | A |
jezdecev, voz s kakšnim kosom pohištva, knjigami, | na | vozu Anastazija, Primož ml. in Magdalena, na | A |
na vozu Anastazija, Primož ml. in Magdalena, | na | konjih Trubar, sholar Janez, Jurij Dalmatin | A |
sholar Janez, Jurij Dalmatin, v ozadju vislice, | na | njih obešen človek, ki se rahlo ziblje.Ko se | A |
ga pozorno ogledujeta. Mala Magdalena vstane | na | vozu, oprijemlje se ograje in kaže s prstom | A |
vozu, oprijemlje se ograje in kaže s prstom | na | obešenca. MAGDALENA: Glej, oče, tega so | A |
Vesela družba je bila. Akademska ... | na | akademskem plesu.Vsako jesen akademska družba | A |
akademskem plesu. Vsako jesen akademska družba | na | akademskem plesu.In plesalec sploh ni bil slab | A |
Različni značaji pač, zakaj bi naj ženska o tem še | na | plesu premišljevala.Ženska se nima kaj pritoževati | A |
Spet obuje čevelj. . / . / stran 125 . / Sede | na | klop. »Čustvovanje mora biti formalno pravilno | A |
da smo vsi pod njegovim vplivom. PROFESOR: | Na | srečo, sicer bi se moj seminar spremenil v Alpenverein | A |
GREGOR: Poslušajte. | Na | nekem nevarnem mestu v steni Klement ni mogel | A |
začel plezati, sta pozabila zavarovati vrv, | na | katero sta bila navezana, se pravi zabiti klin | A |
bilo bi blazno misliti, da bi mogel, stoječ | na | ozki polici ob navpični steni, brez oprijemov | A |
tudi tepcem. O ljubezni govorijo tisti, ki | na | ljubem svetu nimajo nič drugega povedati. | A |
nesrečo. Nasprotno pa tisti, ki zida življenje | na | pravilnosti, ustvarja temelje za srečno življenje | A |
Ni tako briljantno, kot se vam zdi. Vračam | na | začetek: skratka, gorje onemu, ki se v svojem | A |
stvari, naglo odide. Gregor nekaj šepeta Milki | na | uho. KLEMENT Gregorju: V strokovnih | A |
vem, da ti je hudo, ker ti nisem odgovorila | na | vseh tvojih sedemindvajset plemenitih pisem | A |
slutnja hrepenenja, dokončno vem: ženska je | na | svetu zato, da ljubi, moški zato, da ustvarja | A |
ljubi, moški zato, da ustvarja. MILKA: Niti | na | misel mi ne pride, da bi to napisala.Ker tako | A |
To smo izpustili. KLEMENT: Ko to pišem, pada | na | zemljo večerni mrak. MILKA: Ježešna! | A |
vsak večer čuti to tesnobo. Starec pomisli | na | smrt; pesnik začuti, da mora napisati pesem | A |
bova citirala Gradnika. Klement citira | na | pamet, zbrano, kakor da samega sebe posluša | A |
Obvesti me, kako je delovalo. Saj prideš | na | moje predavanje? Odide, v hipu se vrne | A |
136 . / GREGOR: To bo prelomno predavanje | na | poti k prevzgoji narodnega značaja. KLEMENT | A |
Samostojnemu in ponosnemu človeku je najhuje, če mora | na | tistem polju, na katerem vidi smoter svojega | A |
človeku je najhuje, če mora na tistem polju, | na | katerem vidi smoter svojega življenja, biti | A |
katerem vidi smoter svojega življenja, biti | na | drugem ali še slabšem mestu. GREGOR: Lepo | A |
v stenah, v smrtnih nevarnostih! Vsak | na | enem koncu napete vrvi. GREGOR: Se spomniš | A |
.. Mimogrede: kaj pa si šepetal zali Milki | na | uho? GREGOR: Glej, glej. | A |
KLEMENT potegne za vrv: Napni. GREGOR napne | na | svojem koncu, začneta vleči in nenadoma sta | A |
Še enkrat oprostite. | Na | svidenje. Odide. | A |
Dober tobak. MILKA: Ti se že spoznaš | na | tobak. SONJA: Prav zares se spoznam. | A |
SONJA: Jaz vem, kaj delam. Tebi pa je | na | nek čuden način, ki si ga nikakor ne znam razložiti | A |
vodo, čez stol zložena brisača, plezalna vrv | na | steni, miza s kupom knjig in papirjev.Nekoliko | A |
Klement, do pasu gol, telovadi. Gregor zleknjen | na | postelji kadi in ga gleda. GREGOR: En-dva | A |
Ta hip ugasim cigareto. Čaka | na | odgovor.Klement ne odgovori. | A |
Jaz sem pripravljen. Klement si poišče | na | omari ali nad robom vrat oprimek in se začne | A |
nad robom vrat oprimek in se začne dvigovati | na | koncih prstov.Vstopi Milka. | A |
knjige. Klement se neha dvigovati, obvisi | na | prstih. MILKA: Vem, da me imaš rad! | A |
Nekaj trenutkov tišine, nato Klement zgrmi | na | tla.Se v hipu pobere in začudeno gleda Milko | A |
odvisen od strasti, je dana nevarnost, da zgrmi | na | tla njegov značaj.« 7. | A |
7. Milka, Klement | na | klopi v parku. KLEMENT: Številni miti | A |
v nebo. To so storili tako, da so splezali | na | goro, pa tudi na drevo ali na lestev.Nekateri | A |
storili tako, da so splezali na goro, pa tudi | na | drevo ali na lestev.Nekateri, ki so imeli posebno | A |
da so splezali na goro, pa tudi na drevo ali | na | lestev.Nekateri, ki so imeli posebno moč, so | A |
to tako preprosto. Nenadoma sedim tu s tabo | na | klopi, nenadoma je svet drugačen, nenadoma imam | A |
Čudno. MILKA: Ostani v Ljubljani, pojdi z menoj | na | ples. KLEMENT: Ne maram plesa. | A |
stran 147 . / PROFESOR: To vsak dan dokazujete | na | sebi.Toda to vam ni dovolj. | A |
to vam ni dovolj. Zdaj ste začeli z naskokom | na | okolico.Sicer pa, če se ne motim, ni bilo pravega | A |
motim, ni bilo pravega navdušenja. KLEMENT: | Na | cente se pri nas prodaja navdušenih govorov | A |
Delovanje ni delo. Kogarkoli pogledam | na | cesti, pri delu, na shodu, v kavarni -- vedno | A |
delo. Kogarkoli pogledam na cesti, pri delu, | na | shodu, v kavarni -- vedno en in isti obraz: | A |
shodu, v kavarni -- vedno en in isti obraz: | na | čelu pečat lenobe, v očeh izraz zaspanosti, | A |
sovraštva so učili naš narod, hujskali so ga | na | nasprotnike svoje stranke ter pripovedovali | A |
tako lahko ima močnejši in višji človek vpliv | na | nižjekulturne množice. PROFESOR: Spet ste | A |
sproščena glasba dvajsetih let. Klement sedi | na | tleh, Milka više in mu prepušča roko.Klement | A |
zapeljuje tudi druge v svoja opasna naziranja, menda | na | prav demonski način. Vstopi Gregor. | A |
Gregor opazuje prizor. MILKA: Au, pazi | na | moje krempeljčke, ti demon. KLEMENT: Mili | A |
GREGOR: Bodo res, Klement? ... | Na | naju čakajo.Sicer pa, če nočeš, jaz pišem pesmi | A |
Bil sem v seminarju. Pa tudi | na | predavanju gospoda Klementa.Gospodična Milka | A |
. / GREGOR: Mladost, volja, moč -- vse je | na | naši strani. Razgaliti jih je treba in ponižati | A |
pljusne vode v obraz, obriše se in vrže brisačo | na | mizo, med Klementove papirje in knjige.Dovoli | A |
KLEMENT: Ne gre za to. Ti nisi pripravljen -- | na | vse. GREGOR: Torej ne? | A |
Samo to ti povem, tebi, ki si pripravljen -- | na | vse: Tam pri ženskih nogah, s škarjicami v rokah | A |
jekleniš svoj značaj. Tam si ti pripravljen -- | na | vse. Klement gre do omare in vzame iz | A |
Preveč sem pil ... | Na | kozlanje mi gre. Tišina. | A |
Tišina. KLEMENT: Bil sem | na | robu samomora.Lani, okrog velike noči se me | A |
Tura v devetih urah. | Na | Mrzli gori sem opravil vzpon.Bilo je težko, | A |
Izvlekel sem se. Stal sem | na | robu samomora in izvlekel sem se.Neizprosnost | A |
vsaki moji kretnji in besedi, zato imam vpliv | na | vsakogar in pustim v vsakomer svojo sled. | A |
Čeprav žensko. Navezana sem | na | ta svet.Nič ne morem zoper to. | A |
SONJA: Ti vse delaš pod mizo, Albert. ALBERT: | Na | mizi, pod mizo, samo da se živi.V soboto pa | A |
to že vemo. Živi se od posla in piščancev, | na | žalost. SONJA: Mislim, da ideje in pečene | A |
Poljubljati ga je treba. Poljubi Sonjo | na | vrat. SONJA: Tam ... | A |
gramofon Klementu iz rok, njegovo pelerino vržeta | na | tla. Klement obstane pri vratih. | A |
nedelja. SONJA: Sva rekla, zakaj ne bi šla | na | izlet. ALBERT: Potem pa se je ulilo, še preden | A |
Mili, ki stanuje tu blizu. Sonja položi | na | gramofon ploščo, sladka popevka iz dvajsetih | A |
Zadnjič, denimo, sem se znašel v neki koči | na | skupnih ležiščih.Čisto slučajno. | A |
KLEMENT: Ne bom. | Na | svidenje, gospod ... fant.Privoščite si še kakšen | A |
Vesela bom, če še pridete. ALBERT: | Na | svidenje. SONJA: Predstavila ti bom njegovega | A |
166 . / Ko boš stopila z oblakov, pa bomo šli | na | ples. Milka pokima, Sonja ji med odhodom | A |
h gramofonu, navija ga, ponovno položi iglo | na | ploščo.Gleda, kako se plošča vrti, posluša, | A |
KLEMENT: Mila ... poslovit sem se prišel. | Na | daljšo turo grem. MILKA: V tem vremenu? | A |
Bilo je nepotrebno. So pač različni ljudje | na | svetu. KLEMENT: Veš, da ne prenesem prostaštva | A |
Kjer se plezalec z lastno močjo in voljo dvigne | na | rob strmine in kakor v sanjah leti preko skal | A |
bolj v nekakšni omotici, jo potegne za roke | na | sredo praznega prostora, začne ji odpenjati | A |
Njegov tovariš v navezi ga je skušal obdržati | na | vrvi tudi za ceno svojega življenja, vendar | A |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 1.401 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |