nova beseda iz Slovenije

moči (2.101-2.200)


pomeni izpričevati svojo oblast. V dobrodelneževi      moči      je, da drugemu odtegne, kar ima sam.Tako kot  C
primerljiva z dobrodelneževim razkazovanjem      moči,      dobrin.Tudi beračeva golota je torej fikcija  C
na zadovoljevanje potreb ni zgolj afirmacija      moči,      oblasti, marveč tudi beg pred željo, pred negotovostjo  C
Na drugi strani pa šibki ne morejo omejiti      moči      močnih, ne da bi se sklicevali na zakone in  C
kakor zakon, proti kateremu sem povsem brez      moči.     Neprimerno manj se mi je bati strasti mojega  C
ne doživlja sam; občuti, da je v istem stanju      moči,      ki nas povede onstran nas samih, in zaradi katere  C
izničenje tisto, kar narava hoče: zunaj naše      moči      je, da bi v naše zločine vložili vse tisto,  C
institucijah dinamični model delovanja, oblasti in      moči.      Institucije kot utelešenje nenehnega gibanja  C
Epiktet, je ena izmed "stvari, ki so v naši      moči"     .Strast zato tudi ne more biti nobeno opravičilo  C
pravilno razločevati med tistim, kar je v moji      moči,      od tistega, kar ni v moji moči, podeli subjektovemu  C
kar je v moji moči, od tistega, kar ni v moji      moči,      podeli subjektovemu hotenju stanovitnost, s  C
omejiti svoj jaz na tisto, kar je v njegovi      moči.     Proairesis je zato nekakšna izbira pred izbiro  C
ki je univerzalna zmožnost umnega bitja. V      moči      jaza je, da se izbere bodisi kot podvrženega  C
suverena, na področju stvari, ki so "v naši      moči"     .Toda Epiktet zahteva, da privolimo tudi v tisto  C
zahteva, da privolimo tudi v tisto, kar ni v naši      moči,      potek dogodkov, čeprav nanj ne moremo vplivati  C
stoike ne pomeni, da je subjekt povsem brez      moči,      da mu preostane samo resignacija, skratka, da  C
najbolj treba truditi za stvari, ki so v naši      moči,      druge pa jemati take, kot so po naravi.- In  C
primerijo, ni podvrženo nujnosti, pač pa je v "moji      moči"     . Tu gre za paradoks kavzalnosti, ki afirmira  C
kar zahteva izjemen pogum, presegajoč naše      moči,      gre za držo, ki je za nas nepojmljiva, ker zahteva  C
Povej mi svoje skrivnosti!' Ne, ne bom, v moji      moči      je, da tega ne storim.'A v tem primeru ti bom  C
kot subjekta proairesis, odločanja, razsodne      moči.     V stoiški etiki gre za askezo popolne, skrajne  C
lokostrelec prizadeva, da naredi vse, kar je v njegovi      moči,      kar je odvisno od njegovih lokostrelskih spretnosti  C
koli mi Drugi "servira", še vedno imam toliko      moči,      da se mu odtegnem, da nesrečo, s katero me hoče  C
za kar je subjekt odgovoren, kar je v njegovi      moči.     Radikalna zavrnitev vsakršne dekulpabilizacije  C
volje, kajti edino volja je popolnoma v naši      moči.      Pravzaprav je za Descartesa edina vredna spoštovanja  C
določitveni razlog volje, ki ni v subjektovi      moči,      zato bi bilo treba "svobodo zavreči kot ničen  C
pripada preteklemu času in ni več v njegovi      moči,     " pravi Kant."Toda isti subjekt, ki se na drugi  C
zahtevi: biti mora radikalna in hkrati "v moji      moči"     , kot bi rekel Epiktet.Samega Kanta vseskozi  C
postal dober, opirajoč se izključno na lastne      moči,      to bi namreč pomenilo, da je na neki način že  C
dolgo nenaklonjeni Rusiji, ker sta se bali njene      moči      in sta podpirali Turčijo, kar se je najbolj  C
bolgarski odnosi skrhani. Mihail Gorbačov je vse več      moči      namenjal demokratizaciji, s čimer se Živkov  C
Seuthopolis na vrhuncu politične in gospodarske      moči      ter kulturnega razvoja.Je eden od devetih bolgarskih  C
Končno velja spregovoriti še nekaj besed o kupni      moči      plač oziroma mezd.Ne zdi se mi umestno sugerirati  C
obravnavanem obdobju nikakor ne kaže več realne davčne      moči      posameznega urada.Obračuni ga dosledno dokumentirajo  C
predstavljala temelj kapiteljske gospodarske      moči.     Glavnino sredstev so zagotavljale stare župnije  C
simple idea in Architecture "Nov način doseganja      moči      enega duha nad drugim" O božjem pogledu in glasu  C
nad svojim telesom, dokler ni grešil (od te      moči      je bilo odvisno tudi njegovo lastno filozofsko  C
kdaj zgolj v njegovem duhu. Prav zaradi izgube      moči,      ki jo je imel prvi človek nad svojim telesom  C
neposredno odvisna od potreb telesa, se svoje      moči      in modrosti navzame sorazmerno z njihovim številom  C
Malebranchu "v najmanjši muhi kaže več božje      moči      in modrosti ... kakor v vsem, kar vedo astronomi  C
morala biti ne le enaka, ampak celo večja od      moči      vsemogočnega Boga.To pomeni, da nekega telesa  C
krivi samo umora, ampak tudi "zločinske zlorabe"      moči,      ki nam jo je z vzpostavitvijo psihofizičnih  C
odgovarjali tudi za to "zlorabo". Strogo vzeto,      moči      nimamo neposredno nad telesom, ampak nad Bogom  C
ki ima sam moč nad njim. Edino, kar je v naši      moči,      je to, da aktiviramo moč, ki jo ima Bog nad  C
spoznati, če jih Bog ne razsvetli." Povsem brez      moči      potemtakem nismo le v materialnem, ampak tudi  C
med vsemi božjimi stvaritvami, so povsem brez      moči.     Kot smo torej z ozirom na gibanje svojega telesa  C
bila nikoli motena proti njegovi volji. Zaradi      moči,      ki jo je imel nad svojim telesom, je Adam lahko  C
teles nanj lahko vedel samo ob nenehni uporabi      moči,      ki jo je imel nad svojim telesom, se pravi samo  C
bilo torej v skrajni instanci usodno odvisno od      moči,      ki jo je imel Adam nad svojim telesom, tako  C
slepa in nagonska ljubezen do teles. Ker Adam      moči,      ki jo je imel nad svojim telesom, ni uporabil  C
nikakršnega problema - to pa prav zaradi izjemne      moči,      ki jo je imel nad svojim telesom.Ker je bilo  C
okazionalistične filozofije. Ker nimamo več      moči      nad lastnim telesom, smo pač obsojeni na to  C
zmožna delovati na nas - po izgubi nekdanje      moči      nad telesom tako rekoč vpisana v samo našo telesno  C
Milost občutka Ker kot rezultat Adamove izgube      moči      nad telesom ne moremo, da ne bi čutili delovanja  C
tistim občutkom, ki so rezultat Adamove izgube      moči      nad telesom, se pravi ugodjem, povezanim s čutnimi  C
ravnanje nagrajeno; če so, kot rezultat izgube      moči      nad našim telesom, pota vrline praviloma "naporna  C
čutimo kot vzrok tega giba. Kot torej po izgubi      moči      nad svojim telesom ne moremo, da ne bi čutili  C
pa mi v njem zmotno prepoznamo znamenje svoje      moči.      Kar tu zastira božjo vsemogočno roko na delu  C
prisoten, težje ga je uzreti. Torej manj ko imamo      moči      nad svojim telesom, bolj se nam zdi, da ga obvladujemo  C
gibov. Čeprav imamo nad svojim telesom manj      moči,      kot je je imel Adam nad svojim - polje okazionalnih  C
kot je bilo Adamovo -, pa prav zaradi izgube      moči,      s katero je bilo mogoče poglavitni del možganov  C
spolnega organa zrcali neko določeno izgubo      moči      nad telesom, je bilo nemara tisto, ki je Avguština  C
okazionalne vzročnosti, se pravi nadaljnjo izgubo      moči      nad našim telesom, pa je prav občasna izguba  C
nad našim telesom, pa je prav občasna izguba      moči      nad tem udom tista, ki uteleša natančen postlapsarni  C
postlapsarni korelat Adamove nekdanje izjemne      moči      nad lastnim telesom; neposredni učinek izostale  C
nas, očitno potrebna še neka nadaljnja izguba      moči      nad telesom.Prej kot "pravična kazen" je izostala  C
preprosto ni več občutil. Ob S.-jevi izjemni      moči      nad duhom na eni strani in telesom na drugi  C
svojo voljo ne moremo odstraniti iz duha - te      moči      preprosto nimamo.Očitno imamo torej opraviti  C
okazionalistični perspektivi je vse, kar je v naši      moči,      samo to, da hočemo - Bog pa je tisti, ki naša  C
objekta izbrisati iz duha. Pozaba je bila v      moči      človeka, dokler je bil ta še nedolžen, za grešnika  C
nekem drugem oziru pa jo presega. Da bi njuni      moči      nad telesom lahko primerjali, bomo tudi S.-jevo  C
Kot kaže ta navedba, S. očitno nima Adamove      moči,      da bi gibanje življenjskih duhov, ki je povzročeno  C
sledile v duhu. Čeprav torej S. ni imel Adamove      moči,      da bi popolnoma blokiral delovanje zunanjih  C
morala presegati Adamovo. Če namreč S. ni imel      moči,      s katero bi gibanje življenjskih duhov lahko  C
pekočo bolečino, ravnal S., ki nima Adamove      moči,      da bi lahko tisto gibanje življenjskih duhov  C
primerjavi z Adamom je namreč imel določen presežek      moči,      s katerim bi bil prav lahko nadomestil tisto  C
pravi njegov nevidni nosilec - navzame izjemnih      moči:      je tako rekoč vseprisoten, vseviden, vseveden  C
kot da prihaja od Boga. Glas ima te izjemne      moči      vse dotlej, dokler je neviden oziroma neutelešen  C
glasu - in njegovega nosilca - držijo izjemne      moči.     To zadnjo stopnjo dezakuzmatizacije, se pravi  C
neposredno izkuša izjemne, magične, "orakeljske"      moči      njegovega nevidnega glasu.La voix inconnue,  C
skozi del njenega telesa, ženska nad njim nima      moči      in ga ne more utišati.Skratka, ko se njen dragulj  C
telesni deli še naprej ostali nemi, če bi bilo v      moči      njihovih lastnic, da jih utišajo." Ta glas postavlj  C
zanikovati njegov obstoj ali postavljati meje njegovi      moči.      Brama je!   C
magičnega prstana pride do besede sámo telo.      Moči,      ki se torej dejansko zrcalijo v nevidnem glasu  C
dejansko zrcalijo v nevidnem glasu draguljev, niso      moči      Boga, ampak moči samega telesa, ki seveda niso  C
nevidnem glasu draguljev, niso moči Boga, ampak      moči      samega telesa, ki seveda niso čisti božji atributi  C
kot moč samega telesa. Nobena od izjemnih      moči      telesa, ki se zrcalijo v nevidnem glasu dragulja  C
delovanja sultanovega magičnega prstana: telo vse te      moči      vselej že ima.Rezultat magije je edinole dar  C
moč oziroma sposobnost, s katero telo te svoje      moči      ubesedi. Diderot potemtakem s fikcijo magičnega  C
Za razliko od Chionove acousmetre, ki svoje      moči      ob dezakuzmatizaciji praviloma izgubi, pa telo  C
dezakuzmatizaciji praviloma izgubi, pa telo      moči,      ki jih manifestira njegov nevidni glas, tudi  C
bi izgubilo niti ob popolnem razgaljenju - te      moči      same namreč niso učinek nevidnega glasu. Poglejmo  C
organizacija, on sam pa je ob tem tako rekoč brez      moči:      lorsque je fais le Bien, ou le mal, kadar storim  C
njegovo gibanje." Prav zaradi tega, ker ni bilo v      moči      hudodelca, "da ne bi bil kriv" - ta namreč divjanja  C
power of mind over mind, nov način doseganja      moči      enega duha nad drugim, in sicer moči, ki je  C
doseganja moči enega duha nad drugim, in sicer      moči,      ki je tolikšna, da je bila "doslej brez primere  C
da je bila "doslej brez primere" - nosilec te      moči      je "nadzornik" s svojo "nevidno vseprisotnostjo  C
sama realnost razblinila. "Nov način doseganja      moči      enega duha nad drugim" Bentham v nekem razdelku  C
nosilca, se namreč prav lahko navzameta izjemne      moči      in tako rekoč sama po sebi konstituirata božje  C
telesa, tako rekoč samodejno pripišemo izjemne      moči:      v naših očeh je tak glas praviloma vseprisoten  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1.601 1.701 1.801 1.901 2.001 2.101 2.201 2.301 2.401 2.501 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA