nova beseda iz Slovenije
pomeni izpričevati svojo oblast. V dobrodelneževi | moči | je, da drugemu odtegne, kar ima sam.Tako kot | C |
primerljiva z dobrodelneževim razkazovanjem | moči, | dobrin.Tudi beračeva golota je torej fikcija | C |
na zadovoljevanje potreb ni zgolj afirmacija | moči, | oblasti, marveč tudi beg pred željo, pred negotovostjo | C |
Na drugi strani pa šibki ne morejo omejiti | moči | močnih, ne da bi se sklicevali na zakone in | C |
kakor zakon, proti kateremu sem povsem brez | moči. | Neprimerno manj se mi je bati strasti mojega | C |
ne doživlja sam; občuti, da je v istem stanju | moči, | ki nas povede onstran nas samih, in zaradi katere | C |
izničenje tisto, kar narava hoče: zunaj naše | moči | je, da bi v naše zločine vložili vse tisto, | C |
institucijah dinamični model delovanja, oblasti in | moči. | Institucije kot utelešenje nenehnega gibanja | C |
Epiktet, je ena izmed "stvari, ki so v naši | moči" | .Strast zato tudi ne more biti nobeno opravičilo | C |
pravilno razločevati med tistim, kar je v moji | moči, | od tistega, kar ni v moji moči, podeli subjektovemu | C |
kar je v moji moči, od tistega, kar ni v moji | moči, | podeli subjektovemu hotenju stanovitnost, s | C |
omejiti svoj jaz na tisto, kar je v njegovi | moči. | Proairesis je zato nekakšna izbira pred izbiro | C |
ki je univerzalna zmožnost umnega bitja. V | moči | jaza je, da se izbere bodisi kot podvrženega | C |
suverena, na področju stvari, ki so "v naši | moči" | .Toda Epiktet zahteva, da privolimo tudi v tisto | C |
zahteva, da privolimo tudi v tisto, kar ni v naši | moči, | potek dogodkov, čeprav nanj ne moremo vplivati | C |
stoike ne pomeni, da je subjekt povsem brez | moči, | da mu preostane samo resignacija, skratka, da | C |
najbolj treba truditi za stvari, ki so v naši | moči, | druge pa jemati take, kot so po naravi.- In | C |
primerijo, ni podvrženo nujnosti, pač pa je v "moji | moči" | . Tu gre za paradoks kavzalnosti, ki afirmira | C |
kar zahteva izjemen pogum, presegajoč naše | moči, | gre za držo, ki je za nas nepojmljiva, ker zahteva | C |
Povej mi svoje skrivnosti!' Ne, ne bom, v moji | moči | je, da tega ne storim.'A v tem primeru ti bom | C |
kot subjekta proairesis, odločanja, razsodne | moči. | V stoiški etiki gre za askezo popolne, skrajne | C |
lokostrelec prizadeva, da naredi vse, kar je v njegovi | moči, | kar je odvisno od njegovih lokostrelskih spretnosti | C |
koli mi Drugi "servira", še vedno imam toliko | moči, | da se mu odtegnem, da nesrečo, s katero me hoče | C |
za kar je subjekt odgovoren, kar je v njegovi | moči. | Radikalna zavrnitev vsakršne dekulpabilizacije | C |
volje, kajti edino volja je popolnoma v naši | moči. | Pravzaprav je za Descartesa edina vredna spoštovanja | C |
določitveni razlog volje, ki ni v subjektovi | moči, | zato bi bilo treba "svobodo zavreči kot ničen | C |
pripada preteklemu času in ni več v njegovi | moči, | " pravi Kant."Toda isti subjekt, ki se na drugi | C |
zahtevi: biti mora radikalna in hkrati "v moji | moči" | , kot bi rekel Epiktet.Samega Kanta vseskozi | C |
postal dober, opirajoč se izključno na lastne | moči, | to bi namreč pomenilo, da je na neki način že | C |
dolgo nenaklonjeni Rusiji, ker sta se bali njene | moči | in sta podpirali Turčijo, kar se je najbolj | C |
bolgarski odnosi skrhani. Mihail Gorbačov je vse več | moči | namenjal demokratizaciji, s čimer se Živkov | C |
Seuthopolis na vrhuncu politične in gospodarske | moči | ter kulturnega razvoja.Je eden od devetih bolgarskih | C |
Končno velja spregovoriti še nekaj besed o kupni | moči | plač oziroma mezd.Ne zdi se mi umestno sugerirati | C |
obravnavanem obdobju nikakor ne kaže več realne davčne | moči | posameznega urada.Obračuni ga dosledno dokumentirajo | C |
predstavljala temelj kapiteljske gospodarske | moči. | Glavnino sredstev so zagotavljale stare župnije | C |
simple idea in Architecture "Nov način doseganja | moči | enega duha nad drugim" O božjem pogledu in glasu | C |
nad svojim telesom, dokler ni grešil (od te | moči | je bilo odvisno tudi njegovo lastno filozofsko | C |
kdaj zgolj v njegovem duhu. Prav zaradi izgube | moči, | ki jo je imel prvi človek nad svojim telesom | C |
neposredno odvisna od potreb telesa, se svoje | moči | in modrosti navzame sorazmerno z njihovim številom | C |
Malebranchu "v najmanjši muhi kaže več božje | moči | in modrosti ... kakor v vsem, kar vedo astronomi | C |
morala biti ne le enaka, ampak celo večja od | moči | vsemogočnega Boga.To pomeni, da nekega telesa | C |
krivi samo umora, ampak tudi "zločinske zlorabe" | moči, | ki nam jo je z vzpostavitvijo psihofizičnih | C |
odgovarjali tudi za to "zlorabo". Strogo vzeto, | moči | nimamo neposredno nad telesom, ampak nad Bogom | C |
ki ima sam moč nad njim. Edino, kar je v naši | moči, | je to, da aktiviramo moč, ki jo ima Bog nad | C |
spoznati, če jih Bog ne razsvetli." Povsem brez | moči | potemtakem nismo le v materialnem, ampak tudi | C |
med vsemi božjimi stvaritvami, so povsem brez | moči. | Kot smo torej z ozirom na gibanje svojega telesa | C |
bila nikoli motena proti njegovi volji. Zaradi | moči, | ki jo je imel nad svojim telesom, je Adam lahko | C |
teles nanj lahko vedel samo ob nenehni uporabi | moči, | ki jo je imel nad svojim telesom, se pravi samo | C |
bilo torej v skrajni instanci usodno odvisno od | moči, | ki jo je imel Adam nad svojim telesom, tako | C |
slepa in nagonska ljubezen do teles. Ker Adam | moči, | ki jo je imel nad svojim telesom, ni uporabil | C |
nikakršnega problema - to pa prav zaradi izjemne | moči, | ki jo je imel nad svojim telesom.Ker je bilo | C |
okazionalistične filozofije. Ker nimamo več | moči | nad lastnim telesom, smo pač obsojeni na to | C |
zmožna delovati na nas - po izgubi nekdanje | moči | nad telesom tako rekoč vpisana v samo našo telesno | C |
Milost občutka Ker kot rezultat Adamove izgube | moči | nad telesom ne moremo, da ne bi čutili delovanja | C |
tistim občutkom, ki so rezultat Adamove izgube | moči | nad telesom, se pravi ugodjem, povezanim s čutnimi | C |
ravnanje nagrajeno; če so, kot rezultat izgube | moči | nad našim telesom, pota vrline praviloma "naporna | C |
čutimo kot vzrok tega giba. Kot torej po izgubi | moči | nad svojim telesom ne moremo, da ne bi čutili | C |
pa mi v njem zmotno prepoznamo znamenje svoje | moči. | Kar tu zastira božjo vsemogočno roko na delu | C |
prisoten, težje ga je uzreti. Torej manj ko imamo | moči | nad svojim telesom, bolj se nam zdi, da ga obvladujemo | C |
gibov. Čeprav imamo nad svojim telesom manj | moči, | kot je je imel Adam nad svojim - polje okazionalnih | C |
kot je bilo Adamovo -, pa prav zaradi izgube | moči, | s katero je bilo mogoče poglavitni del možganov | C |
spolnega organa zrcali neko določeno izgubo | moči | nad telesom, je bilo nemara tisto, ki je Avguština | C |
okazionalne vzročnosti, se pravi nadaljnjo izgubo | moči | nad našim telesom, pa je prav občasna izguba | C |
nad našim telesom, pa je prav občasna izguba | moči | nad tem udom tista, ki uteleša natančen postlapsarni | C |
postlapsarni korelat Adamove nekdanje izjemne | moči | nad lastnim telesom; neposredni učinek izostale | C |
nas, očitno potrebna še neka nadaljnja izguba | moči | nad telesom.Prej kot "pravična kazen" je izostala | C |
preprosto ni več občutil. Ob S.-jevi izjemni | moči | nad duhom na eni strani in telesom na drugi | C |
svojo voljo ne moremo odstraniti iz duha - te | moči | preprosto nimamo.Očitno imamo torej opraviti | C |
okazionalistični perspektivi je vse, kar je v naši | moči, | samo to, da hočemo - Bog pa je tisti, ki naša | C |
objekta izbrisati iz duha. Pozaba je bila v | moči | človeka, dokler je bil ta še nedolžen, za grešnika | C |
nekem drugem oziru pa jo presega. Da bi njuni | moči | nad telesom lahko primerjali, bomo tudi S.-jevo | C |
Kot kaže ta navedba, S. očitno nima Adamove | moči, | da bi gibanje življenjskih duhov, ki je povzročeno | C |
sledile v duhu. Čeprav torej S. ni imel Adamove | moči, | da bi popolnoma blokiral delovanje zunanjih | C |
morala presegati Adamovo. Če namreč S. ni imel | moči, | s katero bi gibanje življenjskih duhov lahko | C |
pekočo bolečino, ravnal S., ki nima Adamove | moči, | da bi lahko tisto gibanje življenjskih duhov | C |
primerjavi z Adamom je namreč imel določen presežek | moči, | s katerim bi bil prav lahko nadomestil tisto | C |
pravi njegov nevidni nosilec - navzame izjemnih | moči: | je tako rekoč vseprisoten, vseviden, vseveden | C |
kot da prihaja od Boga. Glas ima te izjemne | moči | vse dotlej, dokler je neviden oziroma neutelešen | C |
glasu - in njegovega nosilca - držijo izjemne | moči. | To zadnjo stopnjo dezakuzmatizacije, se pravi | C |
neposredno izkuša izjemne, magične, "orakeljske" | moči | njegovega nevidnega glasu.La voix inconnue, | C |
skozi del njenega telesa, ženska nad njim nima | moči | in ga ne more utišati.Skratka, ko se njen dragulj | C |
telesni deli še naprej ostali nemi, če bi bilo v | moči | njihovih lastnic, da jih utišajo." Ta glas postavlj | C |
zanikovati njegov obstoj ali postavljati meje njegovi | moči. | Brama je! | C |
magičnega prstana pride do besede sámo telo. | Moči, | ki se torej dejansko zrcalijo v nevidnem glasu | C |
dejansko zrcalijo v nevidnem glasu draguljev, niso | moči | Boga, ampak moči samega telesa, ki seveda niso | C |
nevidnem glasu draguljev, niso moči Boga, ampak | moči | samega telesa, ki seveda niso čisti božji atributi | C |
kot moč samega telesa. Nobena od izjemnih | moči | telesa, ki se zrcalijo v nevidnem glasu dragulja | C |
delovanja sultanovega magičnega prstana: telo vse te | moči | vselej že ima.Rezultat magije je edinole dar | C |
moč oziroma sposobnost, s katero telo te svoje | moči | ubesedi. Diderot potemtakem s fikcijo magičnega | C |
Za razliko od Chionove acousmetre, ki svoje | moči | ob dezakuzmatizaciji praviloma izgubi, pa telo | C |
dezakuzmatizaciji praviloma izgubi, pa telo | moči, | ki jih manifestira njegov nevidni glas, tudi | C |
bi izgubilo niti ob popolnem razgaljenju - te | moči | same namreč niso učinek nevidnega glasu. Poglejmo | C |
organizacija, on sam pa je ob tem tako rekoč brez | moči: | lorsque je fais le Bien, ou le mal, kadar storim | C |
njegovo gibanje." Prav zaradi tega, ker ni bilo v | moči | hudodelca, "da ne bi bil kriv" - ta namreč divjanja | C |
power of mind over mind, nov način doseganja | moči | enega duha nad drugim, in sicer moči, ki je | C |
doseganja moči enega duha nad drugim, in sicer | moči, | ki je tolikšna, da je bila "doslej brez primere | C |
da je bila "doslej brez primere" - nosilec te | moči | je "nadzornik" s svojo "nevidno vseprisotnostjo | C |
sama realnost razblinila. "Nov način doseganja | moči | enega duha nad drugim" Bentham v nekem razdelku | C |
nosilca, se namreč prav lahko navzameta izjemne | moči | in tako rekoč sama po sebi konstituirata božje | C |
telesa, tako rekoč samodejno pripišemo izjemne | moči: | v naših očeh je tak glas praviloma vseprisoten | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1.601 1.701 1.801 1.901 2.001 2.101 2.201 2.301 2.401 2.501 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |