nova beseda iz Slovenije

Miran Božovič: Telo v novoveški filozofiji, poved v sobesedilu:





Subverzivno materialistično sporočilo Diderotovega romana je v tem, da nevidni glas draguljev, v katerem večina prebivalcev Konga - razen tistih posameznikov, ki so razlago govorjenja draguljev začeli iskati "v lastnostih materije" - prepozna boga Bramo, v resnici ni nič drugega kot glas, skozi katerega s pomočjo sultanovega magičnega prstana pride do besede sámo telo.

Moči, ki se torej dejansko zrcalijo v nevidnem glasu draguljev, niso moči Boga, ampak moči samega telesa, ki seveda niso čisti božji atributi, ampak ustrezno manjše - pač v skladu s hibridnim statusom telesa, ki ustreza statusu semi-acousmetre: čeprav je glas draguljev pripet na telo, pa je, strogo vzeto, še vedno neviden, saj skladnosti glasu z "usti", iz katerih prihaja, nikoli ne verificiramo.
Čeprav ta glas ni vseviden in vseveden, pa še vedno vidi in ve več kot ženska, katere dragulj je spregovoril; čeprav ni vsemogočen, je še vedno močnejši od nje; čeprav ni vseprisoten, mu vendarle ni mogoče ubežati ali se skriti pred njim: ta glas bo ženske dosegel, kjerkoli že so, saj ga dobesedno "nosijo s sabo".



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA