nova beseda iz Slovenije
pomen. Končno velja spregovoriti še nekaj | besed | o kupni moči plač oziroma mezd.Ne zdi se mi | C |
delovala na enak način. Pač pa velja tu nekaj | besed | nameniti upravnemu ustroju gospostva, pri katerem | C |
v cerkvi, med mašo, in sicer popolnoma brez | besed | - samo skozi igro pogledov.Ko je Marianne prišla | C |
metamorfoze bube v metulja tako rekoč ostane brez | besed. | Tako, denimo, Pierre Louis presenečeno ugotavlja | C |
Alembert govori v snu). Morda samo še nekaj | besed | o dogajanju na takratnem filozofskem prizorišču | C |
tako nemara zato, "ker jim manjka idej oziroma | besed" | ; če pa molčijo, molčijo zato, ker "nimajo ničesar | C |
saj jim za kaj takega pač manjka idej oziroma | besed. | V očeh radikalnega materialista dragulji svojo | C |
samih žensk, ki jim nikoli ne zmanjka ne idej ne | besed | in so potemtakem zmožne konfabulirati v nedogled | C |
Vena Tauferja z naslovom Pesmarica rabljenih | besed | (1975), ki učinkuje kot zbirka ljudskih pesmi | C |
slovenske ljudske pesmi v Pesmarici rabljenih | besed | Vena Tauferja.Zato smo morali poiskati popolnoma | C |
upoštevanju smisla izvirnika), imitacija (variiranje | besed | in smislov izvirnika ali posnemanje njegovih | C |
muzikalnem odnosu, kjer se bodo pokazale ravnine | besed, | zvoka in smisla, da se bo videlo, kje se združujeta | C |
gre kasneje samo za drugačne načine izbora | besed. | Po Jakobsonu in Bogatyrevu se jezik ljudske pesmi | C |
izražanje čustev in doživetij ne pozna abstraktnih | besed, | zato uporablja konkretne izraze iz zunanjega | C |
materializira kot umetnost (saj obe pripadata umetnosti | besed) | .Meni, da ljudsko in umetno pesništvo karakterizira | C |
najpomembnejša kategorija folklore: to pomeni sklop | besed, | glasbe, formul, estetskih struktur in pričakovanj | C |
ji zaradi glasbene podobe spremeni vrstni red | besed, | vanjo vtakne kakšno drugo ime ali ji doda kakšno | C |
ko se v neki pesmi pojavi verz ali skupina | besed, | ki jih pevec pozna že od drugod, jih nehote | C |
plagiat, temveč transformacija že rabljenih | besed, | če uporabimo Tauferjev izraz. Medbesedilje med | C |
Naslednji metatekst je iz območja igre pomenov in | besed, | morda tudi obrat k staremu, prvotnemu, že znanemu | C |
Lepa Vida Vena Tauferja (Pesmarica rabljenih | besed | 1975, str. 25-28), ki se pomensko in v procesu | C |
miselno in besedno v območju igre pomenov in | besed. | Na ljudsko pesem nas spominjajo le naslednje | C |
nakupovanje. Značilnost pesmi je nenehno združevanje | besed | iz vsaj dveh kodov: iz ljudskega in sodobnega | C |
vidimo, da vzporejanje točno določenih, izbranih | besed, | ki so lahko polivalentne, razkriva položaj slovenskega | C |
koledovanju dobil namesto jajc, vina idr. - lepih | besed, | ljubezni - gnila jajca ali pokvarjene jedi | C |
tem primeru sredstvo eksperimentiranja in igre | besed, | kar je tudi značilna strukturalna lastnost besedil | C |
nesmiselne povezave dobivajo nove smisle, igra | besed | odnaša ljudske odnosnice v nova pomenska razmerja | C |
rotipomene. Dekonstrukcija jezika, asociativna veriga | besed | in raztrganje ljudskih podob v nove sisteme | C |
kot popolno medsebojno izključevanje smislov | besed, | lahko pa jih povežemo v neki smisel: namreč | C |
Tauferjevem Pegamu in Lambergarju (Pesmarica rabljenih | besed | 1975, str. 29-30) opazno v avtorjevem iskanju | C |
preoblikovanih citatov, pa ritem in močna zvočnost | besed | prikličeta pred oči tisti del zgodbe ljudske | C |
Faronika nosi svet 1 in 2, Pesmarica rabljenih | besed, | 1975, str. 18-20.) V prvi pesmi na način ljudskih | C |
/ jaz ga bom preklela / jaz sem beseda vseh | besed | / ki je meso postala.// Se mrtvim bo povrnil | C |
pesmimi Godec pred peklom (Pesmarica rabljenih | besed | 1975, str. 5-9), ki prav tako predstavljajo | C |
v četrti pesmi pa vzpostavlja večpomenskost | besed | in obliko valovanja besed skozi eno samo dolgo | C |
vzpostavlja večpomenskost besed in obliko valovanja | besed | skozi eno samo dolgo kitico: "za dušo ... čez | C |
poslušanju njegovih pesmi imamo res občutek, da pomen | besed | zveni. Muzikalnost ljudskega je v Tauferjevih | C |
Implicitno je v ta tekst prek ritma in zvočnosti | besed | vključena tudi melodična stran ljudske pesmi | C |
"variantama" te pesmi v Pesmarici rabljenih | besed | 1975, str. 23-24, kjer pesnik brezdomovinskost | C |
rečemo, da je Tauferjeva Pesmarica rabljenih | besed | (1975) moderna zbirka ljudsko-umetnih pesmi | C |
se vgrajuje v sodobno kot skupek melodije in | besed, | z variantnostjo kot pesniškim oziroma ustvarjalnim | C |
obrazce lahko izrekali samo izbranci, magičnih | besed | prav tako niso smeli slišati vsi navzoči (npr | C |
sta ritem ljudskih zagovorov in ponavljanje | besed | kot magičnih obrazcev spet vzpostavila vez z | C |
(Glej četrto poglavje.) Tudi z igro | besed | in pomenov ljudskega se lahko poudari vrednost | C |
(1974) in Vena Tauferja Pesmarica rabljenih | besed | (1975) pridružita še dve Jesihovi: Legende | C |
organiziranega medbesedilnega postopka ter igre | besed | in pomenov.(Stanič 1992: 179-196 in Juvan 1992 | C |
zagovorov in urokov, s ponavljanjem nekaterih | besed | približuje ljudskemu: "Ti si včeraj pel svojemu | C |
Štirivrstičnica z asonanco in ponavljanje | besed | ustvarjata ritem, ki ga je uporabil Strniša | C |
ljudskega je drugačna od Snojeve, njena igra | besed | ni samo igra, temveč je v njej skrita resnica | C |
doseže tekoč ritem ter z izrazito vokalnostjo | besed | spevnost verzov.Zelo dosledno je izpeljan paralelize | C |
je Remic vračal k ljudski pesmi (stilizacija | besed | spominja na fantovske vasovalske pesmi).Vendar | C |
ljudske pesmi (Epitaf). Nova pesmarica rabljenih | besed? | Jani Oswald se v pesniški zbirki Pes Marica | C |
dobila smrtno resni pomen (Pesmarica rabljenih | besed | 1975, str. 36) (glej Levstika in Makarovičevo | C |
dišiš": Mrtvaška kost ( Pesmarica rabljenih | besed | str. 13-17,- V. Taufer) itd. - Stilizacija ljudskeg | C |
krvjo / krvava svoboda" (Pesmarica rabljenih | besed | 1975, str. 54-55) aludira na zgodbo sv. Matije | C |
estetsko izrazilo, eksperimentalni element igre | besed | in pomenov. Tudi glasbeni elementi ljudske pesmi | C |
MATIJA UBIJE OČETA IN MATER Pesmarica rabljenih | besed | 1975: 10-12 M 1 | C |
smisla s pomočjo preteklih spoznanj ter za igro | besed | in pomenov kot izraz ustvarjalne želje posameznika | C |
sveta, neki svoj stilistični postopek, igro | besed | in pomenov, prapomene in prazvene v kulturni | C |
in ton ljudskega pesništva s posebnim ritmom | besed | in stavkov.Pomenske interakcije z ljudskim medbesedi | C |
Taufer v predavanju z naslovom O rabi rabljenih | besed, | ki ga je imel leta 1975 v Društvu za primerjalno | C |
beseda k zbirki poezije Pesmarica rabljenih | besed, | govoril o zapletenih medbesedilnih mrežah, medbesedilnih | C |
Tauferjevo pesniško zbirko Pesmarica rabljenih | besed | (1975) za temeljni kamen slovenskega postmodernizma | C |
njegove pesniške zbirke Pesamrice rabljenih | besed | naprej. V letih 1958 in 1959 sta se avtorja | C |
pesem, pesnik kasneje, v Pesmarici rabljenih | besed | (1975) - v štirih pesmih z naslovom Godec pred | C |
približa ljudski pesmi s ponavljanjem posameznih | besed, | kar je pozneje njegov stalni kompozicijski postopek | C |
vendar pa že v njegovi Pesmarici rabljenih | besed | (1975) prav ljudska pesem - njeni drobci - pesnika | C |
srhljivo premami, ga smrtno prizadene in z igro | besed | vzpostavi (absurdno!?) nov smisel.Ker nas ne | C |
slovenski poeziji se pesnik najprej spušča v igro | besed, | kasneje pa tudi iz igre v osebno izpoved, iz | C |
"variantama" te pesmi v Pesmarici rabljenih | besed | (1975, str. 23-24), kjer neke vrste brezdomovinskost | C |
ker boste pile mojo kri"). Taufer z zgoščanjem | besed | in pomenov sporoča resnico o neizogibnosti veslanja | C |
pesem Gospod Baroda (3 - Pesmarica rabljenih | besed | 1975, str. 39) in Strniševa pesem Balada o bibi | C |
štirivrstičnice. Gre za inverzne obrate posameznih | besed, | osupljive semantične tvorbe: ko pričakuješ spevni | C |
motiv. K njemu se vrne še v Pesmarici rabljenih | besed, | ko istoimensko ljudsko pesem razbije na posamezne | C |
duhovni strukturi, določimo Pesmarico rabljenih | besed | (1975).Avtor v njej "simulira" neko sodobno | C |
citati posameznih semantično najbolj nabitih | besed, | ki jih avtor v pesmi prerazporeja, iz ljudskih | C |
Sežgani in prerojeni človek (Pesmarica rabljenih | besed | 1975, str. 22) Za tabo skozi vinograd sem | C |
različnimi postopki." (Pesmarica rabljenih | besed | 1975, str. 43.) Taufer išče skupno točko med | C |
kar naravnost porabil". (Pesmarica rabljenih | besed | 1975: 44-52.) Taufer iz nemosti besede prestopa | C |
spominjata na ljudske zagovore. (Pesmarica rabljenih | besed | 1975, str.14, 16, 17.) MRTVAŠKA KOST 2 (Pesmaric | C |
17.) MRTVAŠKA KOST 2 (Pesmarica rabljenih | besed, | str. 14 - odlomek) ki poješ ki žvižgaš / | C |
prvič, da vemo za predlogo že iz avtorjevih | besed, | in ne šele iz pesmi.Istoimenska ljudska balada | C |
ki se znajde v drugačnem pomenskem kontekstu | besed, | spregovori na drugačen način.Odprti tekst ljudske | C |
pesmi (npr. vsi naslovi v Pesmarici rabljenih | besed, | Lepa Vida v Kosmih), posamezne sintagme ali | C |
zagovorov (Godec pred peklom, Pesmarica rabljenih | besed) | ; stilizacija (Potovanje odo, Vaje in naloge | C |
tak način je uporabil že v Pesmarici rabljenih | besed. | Aluzivne odnosnice so vsi naslovi pesmi v Pesmarici | C |
odnosnice so vsi naslovi pesmi v Pesmarici rabljenih | besed, | v pesmi (5) Dolgo tiho (Vodenjaki 1986, str | C |
tekoč ritem z raztrganim, kratke stavke s slapom | besed. | V epske, pa tudi dramske dele teksta vlaga lirske | C |
ampak jim transformira pomene z uporabo novih | besed, | empirični citati se menjajo s preoblikovanimi | C |
funkcija cerkvene molitve, spojena z igro Snojevih | besed | in novih pomenov, združena z drobcem partizanske | C |
smrtno resen pomen; ta način prerazporejanja | besed, | da dobijo druge pomene, je medbesedilen.Snoj | C |
sopihajoč ..." (Str. 66.) Premeščanje in zamenjava | besed | ter dodajanje novih je na način diskurza s predlogo | C |
nič več Slovenec, vse to je zajeto v dinamiki | besed, | v premišljeni uporabi cerkvene molitve, Prešerna | C |
z nabožno pesmijo. Pred nami je smrtna igra | besed. | "... slava Bogu na višavah in na zemlji mir | C |
(Str. 203.) Snojev tempo | besed | je izredno hiter, besedni pomeni pa so ponekod | C |
Kolkor kapljic, tolko deklic!" Vidimo igro | besed | in preoblikovanje pomenov, premeščanje besed | C |
besed in preoblikovanje pomenov, premeščanje | besed | in dodajanje novih: "kolkor kuglic, tolko luknjic | C |
Snoj je poleg Tauferja mojstrski "porabnik" | besed | in smislov iz zakladnice ljudskega pesemskega | C |
b Veno Taufer: GALJOT Pesmarica rabljenih | besed, | Ljubljana 1975, str. 23-24. GALJOT | C |
formule pa je (prev. MGK - povzeto): To je skupek | besed, | ki so vedno nanizane pod skupnimi metričnimi | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1.501 1.601 1.701 1.801 1.901 2.001 2.101 2.201 2.301 2.401 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |