nova beseda iz Slovenije
V sledečem stoletju, | tj. | do leta 1596, so še prilomastili | A |
spomnil na odčitavanje, | tj. | razbiranje podatkov z | B |
njihova peta kolona doma, | tj. | knjigotrški komercialisti | B |
glavnem za naš ponos, | tj. | alpsko smučanje, medtem | B |
000 geselskih iztočnic, | tj. | toliko kot v italijanskem | B |
članek, objavljen v tuji ( | tj. | angleški) reviji, medtem | B |
za ustanovo akademikov, | tj. | vrhunskih slovenskih umetnikov | B |
znanstvene inštitute, | tj. | sodelavce tim.ZRC-ja. | B |
Mogoča je pravica skesanja, | tj. | recimo kulturni molk iz | B |
bi bili po definiciji, | tj. | znanstveniki.V vsakem | B |
opazovati, kako mediji ( | tj. | predvsem novinarji kot | B |
vsaj petino samih sebe, | tj. | novinarskih kolegov), | B |
tako ali tako politični, | tj. | strankarski privesek. | B |
ustvarja simbolična umetnost, | tj. | "način upodobitve idej | B |
formirajo posamične teme, | tj. | skupine jedrnih sem v | B |
odsev družbene stvarnosti, | tj. | književnost kot posnemanje | B |
"moskovskega teksta", | tj. | navezano na dela Gogolja | B |
zaznamoval njegov izvor, | tj. | judovski rod in rojstna | B |
prištevajo k "odeški šoli", | tj. | skupini književnikov, | B |
pomenu besede (saturo), | tj. | za mešanje raznorodnih | B |
civilizacije; z otujevanjem, | tj. | prikazovanjem s posebnih | B |
mitični utopizem (zaum, | tj. | transracionalni jezik | B |
zavezuje tudi prihodnost, | tj. | dramatiko absurda (Beckett | B |
Poudarjena je kompozicija, | tj. | organizacija raznoterega | B |
najmočnejša oporišča v klubih, | tj. | središčih za politično | B |
strukturnim strženom, | tj. | z igralcem oz. komedijantom | B |
konstruktivistov (suprematistov), | tj. | na eksperimentalno umetnost | B |
prav dela iz tega časa, | tj. | proza iz 30. let, sodijo | B |
zanima "čistost reda", | tj. | spajanje besed, podob | B |
gledališče, tim. balagan, | tj. | potujoči cirkus in sejmarsko | B |
stvarnostjo stalinizma, | tj. | s časom dirigiranega vede3nja | B |
parodijam nadčloveka, | tj. | "podljudem", kakor jim | B |
s tedanjim duhom časa, | tj. | dobo gibljivih filmskih | B |
nabokovskega ludizma, | tj. | rezultat literarnih postopkov | B |
in razuma: svet šaha, | tj. | igre in umetnosti, je | B |
šola (predvsem Šklovski), | tj. | rezultat sinestetičnega | B |
je avtotematiziranje, | tj. | po eni strani pogosto | B |
pravzaprav njegovi junaki, | tj. | literarni liki) spušča | B |
ob koncu sestavi cikel, | tj. | celota fragmentov.Ciklizacija | B |
sorodstveno skupnostjo ljudi, | tj. | predvsem z dedom in stricem | B |
Vendar pa tudi avtor sam, | tj. | Andrej Bitov kot pripovedovalec | B |
načela "prelepe jasnosti", | tj. | smiselne, sintaktične | B |
seveda na sebi lasten, | tj. | pesniški način: pomembna | B |
njem predvsem pesnjenje, | tj. | čaščenje Besede, s katero | B |
zbirkah (brez Uranije), | tj. | v 319 pesmih oziroma 15 | B |
kot sociocentrizem, | tj. | kot absolutizacija meril | B |
prišel v torek, 5. t. m., | tj. | prvo jutro, ko smo prišli | B |
postavil ”v oklepaj“, | tj. | izven dometa filozofije | B |
metafizike, iz njega ( | tj. | iz sebe) dokažeš obstoj | B |
resničnost samega sebe, | tj. | mene, mislečega, ki sem | B |
Strasti v širšem pomenu ( | tj. | ”pasivnosti“) naj bi se | B |
redukcijo, imenovano epoché, | tj. | vzdržnostjo od presojanja | B |
kot transcendentalne, | tj. | kot strukture same zavesti | B |
po 2. postulatu) duha, | tj. | mislečo substanco brez | B |
substanco brez telesa, | tj. | brez razsežne substance | B |
vidiš svoje glave - | tj. | , da v najboljšem primeru | B |
v Kartezijevem pomenu, | tj. | cogita v ontološkem | B |
umetne inteligence“ - | tj. | trditve oziroma prepričanja | B |
na spominska izkustva, | tj. | na izkustva, ki smo jih | B |
premikanje ali lokomocija, | tj. | spreminjanje prostorskih | B |
gibanja in nič ”več“ - | tj. | , nič ”nasebnega“, ”substancialnega | B |
in duha: očišče slike - | tj. | tista točka na sliki, | B |
ampak tudi ”globalno“, | tj. | vesoljni prostor ”kot | B |
obenem ”naravno“ mesto, | tj. | zgrajeno z razumom, po | B |
težišče našega Osončja, | tj. | Sonca in vseh planetov | B |
napolnjen z mirujočim ”etrom“, | tj. | z neko eterično ”kvintesenco | B |
inercialnih sistemov, | tj. | sistemov, ki so v enakomernem | B |
občutiš pa pospešek, | tj. | spremembo hitrosti ali | B |
hitrostjo vrtenja vedra ( | tj. | , ko stene vedra ne ”vlečejo | B |
hitrosti enakomernih gibanj ( | tj. | ”inercialnih sistemov | B |
res samo absoluten, | tj. | enak za vse opazovalce | B |
če sta nerazločljivi, | tj. | če so vse njune lastnosti | B |
nerazločljivih bitij [ | tj. | nerazločljivih ne le po | B |
prostor imaginaren“ [175], | tj. | , da ne obstaja prazen | B |
tudi Božji ”senzorij“ ( | tj. | ”mesto občutka“ ali ”čutenjsko | B |
bil Leibniz ”plenist“, | tj. | zagovornik teze, da je | B |
v Prostoru vesolja - | tj. | v svojem ”senzoriju“ | B |
panteističnemu Božanstvu, | tj. | Naravi ali Vesolju, saj | B |
vendar sta neskladni, | tj. | ”inkongruentni“ v geometričnem | B |
odnos levice do prostora, | tj. | ”absolutni“ odnos, ki | B |
prostor ”kot tak“ obstaja, | tj. | da je pravilna substancialna | B |
odmislili vse, kar pri tem [ | tj. | pri čutnem izkustvu] misli | B |
dani v čistem zrenju - | tj. | , samo prostor in čas ostaneta | B |
apriornih form čutnega zrenja, | tj. | prostora in časa, saj | B |
matematika mora prikazati, | tj. | zgraditi vse svoje pojme | B |
matematičnih struktur apriorno, | tj. | pred vsakim izkustvom | B |
matematiko oziroma logiko ( | tj. | , menijo, da fizika ni | B |
forma notranjega čuta, | tj. | zrenja samega sebe in | B |
imenovane epistéme, | tj. | znanstveno-filozofskemu | B |
”eidetsko redukcijo“, | tj. | zvajanjem fenomenov na | B |
in ’objektivnim‘, | tj. | kozmičnim časom.“ | B |
reprodukciji kot posrednem, | tj. | obnovitvenem ali priklicnem | B |
da ton kot ”pravtis“, | tj. | kot zaznava nihanja strune | B |
v nji sami kot pomen, | tj. | kot intencionalna storitev | B |
inercialnih sistemov, | tj. | na tista enakomerna gibanja | B |
štirirazsežen prostor-čas, | tj. | v ”četverje“ s tremi prostorskimi | B |
za en odboj od zrcala, | tj. | , da prepotuje pot od tal | B |
drugemu svojih spominov, | tj. | ne more drugega posvariti | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |