nova beseda iz Slovenije

tj (2531)


V sledečem stoletju,      tj.      do leta 1596, so še prilomastili  A
spomnil na odčitavanje,      tj.      razbiranje podatkov z  B
njihova peta kolona doma,      tj.      knjigotrški komercialisti  B
glavnem za naš ponos,      tj.      alpsko smučanje, medtem  B
000 geselskih iztočnic,      tj.      toliko kot v italijanskem  B
članek, objavljen v tuji (     tj.      angleški) reviji, medtem  B
za ustanovo akademikov,      tj.      vrhunskih slovenskih umetnikov  B
znanstvene inštitute,      tj.      sodelavce tim.ZRC-ja.  B
Mogoča je pravica skesanja,      tj.      recimo kulturni molk iz  B
bi bili po definiciji,      tj.      znanstveniki.V vsakem  B
opazovati, kako mediji (     tj.      predvsem novinarji kot  B
vsaj petino samih sebe,      tj.      novinarskih kolegov),  B
tako ali tako politični,      tj.      strankarski privesek.  B
ustvarja simbolična umetnost,      tj.      "način upodobitve idej  B
formirajo posamične teme,      tj.      skupine jedrnih sem v  B
odsev družbene stvarnosti,      tj.      književnost kot posnemanje  B
"moskovskega teksta",      tj.      navezano na dela Gogolja  B
zaznamoval njegov izvor,      tj.      judovski rod in rojstna  B
prištevajo k "odeški šoli",      tj.      skupini književnikov,  B
pomenu besede (saturo),      tj.      za mešanje raznorodnih  B
civilizacije; z otujevanjem,      tj.      prikazovanjem s posebnih  B
mitični utopizem (zaum,      tj.      transracionalni jezik  B
zavezuje tudi prihodnost,      tj.      dramatiko absurda (Beckett  B
Poudarjena je kompozicija,      tj.      organizacija raznoterega  B
najmočnejša oporišča v klubih,      tj.      središčih za politično  B
strukturnim strženom,      tj.      z igralcem oz. komedijantom  B
konstruktivistov (suprematistov),      tj.      na eksperimentalno umetnost  B
prav dela iz tega časa,      tj.      proza iz 30. let, sodijo  B
zanima "čistost reda",      tj.      spajanje besed, podob  B
gledališče, tim. balagan,      tj.      potujoči cirkus in sejmarsko  B
stvarnostjo stalinizma,      tj.      s časom dirigiranega vede3nja  B
parodijam nadčloveka,      tj.      "podljudem", kakor jim  B
s tedanjim duhom časa,      tj.      dobo gibljivih filmskih  B
nabokovskega ludizma,      tj.      rezultat literarnih postopkov  B
in razuma: svet šaha,      tj.      igre in umetnosti, je  B
šola (predvsem Šklovski),      tj.      rezultat sinestetičnega  B
je avtotematiziranje,      tj.      po eni strani pogosto  B
pravzaprav njegovi junaki,      tj.      literarni liki) spušča  B
ob koncu sestavi cikel,      tj.      celota fragmentov.Ciklizacija  B
sorodstveno skupnostjo ljudi,      tj.      predvsem z dedom in stricem  B
Vendar pa tudi avtor sam,      tj.      Andrej Bitov kot pripovedovalec  B
načela "prelepe jasnosti",      tj.      smiselne, sintaktične  B
seveda na sebi lasten,      tj.      pesniški način: pomembna  B
njem predvsem pesnjenje,      tj.      čaščenje Besede, s katero  B
zbirkah (brez Uranije),      tj.      v 319 pesmih oziroma 15  B
kot sociocentrizem,      tj.      kot absolutizacija meril  B
prišel v torek, 5. t. m.,      tj.      prvo jutro, ko smo prišli  B
postavil ”v oklepaj“,      tj.      izven dometa filozofije  B
metafizike, iz njega (     tj.      iz sebe) dokažeš obstoj  B
resničnost samega sebe,      tj.      mene, mislečega, ki sem  B
Strasti v širšem pomenu (     tj.      ”pasivnosti“) naj bi se  B
redukcijo, imenovano epoché,      tj.      vzdržnostjo od presojanja  B
kot transcendentalne,      tj.      kot strukture same zavesti  B
po 2. postulatu) duha,      tj.      mislečo substanco brez  B
substanco brez telesa,      tj.      brez razsežne substance  B
vidiš svoje glave -      tj.     , da v najboljšem primeru  B
v Kartezijevem pomenu,      tj.      cogita v ontološkem  B
umetne inteligence“ -      tj.      trditve oziroma prepričanja  B
na spominska izkustva,      tj.      na izkustva, ki smo jih  B
premikanje ali lokomocija,      tj.      spreminjanje prostorskih  B
gibanja in nič ”več“ -      tj.     , nič ”nasebnega“, ”substancialnega  B
in duha: očišče slike -      tj.      tista točka na sliki,  B
ampak tudi ”globalno“,      tj.      vesoljni prostor ”kot  B
obenem ”naravno“ mesto,      tj.      zgrajeno z razumom, po  B
težišče našega Osončja,      tj.     Sonca in vseh planetov  B
napolnjen z mirujočim ”etrom“,      tj.      z neko eterično ”kvintesenco  B
inercialnih sistemov,      tj.      sistemov, ki so v enakomernem  B
občutiš pa pospešek,      tj.      spremembo hitrosti ali  B
hitrostjo vrtenja vedra (     tj.     , ko stene vedra ne ”vlečejo  B
hitrosti enakomernih gibanj (     tj.      ”inercialnih sistemov  B
res samo absoluten,      tj.      enak za vse opazovalce  B
če sta nerazločljivi,      tj.      če so vse njune lastnosti  B
nerazločljivih bitij [     tj.      nerazločljivih ne le po  B
prostor imaginaren“ [175],      tj.     , da ne obstaja prazen  B
tudi Božji ”senzorij“ (     tj.      ”mesto občutka“ ali ”čutenjsko  B
bil Leibniz ”plenist“,      tj.      zagovornik teze, da je  B
v Prostoru vesolja -      tj.      v svojem ”senzoriju“   B
panteističnemu Božanstvu,      tj.     Naravi ali Vesolju, saj  B
vendar sta neskladni,      tj.      ”inkongruentni“ v geometričnem  B
odnos levice do prostora,      tj.      ”absolutni“ odnos, ki  B
prostor ”kot tak“ obstaja,      tj.      da je pravilna substancialna  B
odmislili vse, kar pri tem [     tj.      pri čutnem izkustvu] misli  B
dani v čistem zrenju -      tj.     , samo prostor in čas ostaneta  B
apriornih form čutnega zrenja,      tj.      prostora in časa, saj  B
matematika mora prikazati,      tj.      zgraditi vse svoje pojme  B
matematičnih struktur apriorno,      tj.      pred vsakim izkustvom  B
matematiko oziroma logiko (     tj.     , menijo, da fizika ni  B
forma notranjega čuta,      tj.      zrenja samega sebe in  B
imenovane epistéme,      tj.      znanstveno-filozofskemu  B
”eidetsko redukcijo“,      tj.      zvajanjem fenomenov na  B
in ’objektivnim,      tj.      kozmičnim časom.“  B
reprodukciji kot posrednem,      tj.      obnovitvenem ali priklicnem  B
da ton kot ”pravtis“,      tj.      kot zaznava nihanja strune  B
v nji sami kot pomen,      tj.      kot intencionalna storitev  B
inercialnih sistemov,      tj.      na tista enakomerna gibanja  B
štirirazsežen prostor-čas,      tj.      v ”četverje“ s tremi prostorskimi  B
za en odboj od zrcala,      tj.     , da prepotuje pot od tal  B
drugemu svojih spominov,      tj.      ne more drugega posvariti  B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA