nova beseda iz Slovenije

Drago Bajt: V burji besed, poved v sobesedilu:

"Libreto" zanjo sta napisala Velimir Hlebnikov in Aleksej Kručonih, glasbo je zložil Mihail Matjušin, kostume in sceno pa oblikoval Kazimir Malevič. "Opera", montaža nelogično povezanih literarnih drobcev, ki jim je na zvočni ravni ustrezala kakofonija zvokov in šumov, na scenski pa abstraktni geometrizem kostumov in scenskih rekvizitov, je izražala temeljna estetsko-programska načela futurizma: antitradicionalizem (desakralizacija "meščanskega" gledališča, parodija opere in operete kot značilnih odrskih zvrsti tradicionalnega gledališča, odpoved semantiki splošno razumljivega občevalnega jezika in "lepi" estetiki glasbe), primitivizem (oživljeno zanimanje za nizke oblike ljudskega gledališča, npr. sejmarske burke s petjem in igranjem), urbanizem (glasbeni bruitizem in scenografski geometrizem) in mitični utopizem (zaum, tj. transracionalni jezik kot osnova iracionalne percepcije sveta in temelj prihodnje človeške družbe). Zmaga nad soncem je imela jasno nadaljevanje v dramoletih (drajih) Ilja Zdaneviča in Igorja Terentjeva; oba sta poleg govora uporabljala tudi deklamacijo, petje, mimiko, ples, namesto običajnega dramskega besedila pa izdelala poseben gledališki scenarij, podoben libretu.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA