nova beseda iz Slovenije
vladati nad . / . / stran 49 . / drugimi pomeni | hoteti | namesto njih. Ljudje so po večini leni, vsi | A |
hrabrega vojnika, ki ima trdno voljo, da mora | hoteti | ono, ki njega neče?Zakaj misel nanjo nadvladuje | A |
tvoja knjiga, kje je tvoja učenost, kako smeš | hoteti | narode spokoravati? MENIH Bog poostri mojo | A |
Kaj hoče ta? VERONIKA On nima tu ničesar | hoteti. | JANKO Ničesar? | A |
FRIDRIH Jaz? Kako bi to | hoteti | mogel!Ali oče mojega dejanja ne bi odobraval | A |
je. »Ampak ne, kdor je kriv, je moral prej | hoteti! | Hoteti? | A |
Ampak ne, kdor je kriv, je moral prej hoteti! | Hoteti? | Kdo pa naj te kar na lepem nauči hotenja... | A |
hitrejša in se prihuli sekundo prej, preden začneš | hoteti. | Pred vsako mislijo zmeraj vnaprej občutek, da | A |
Ne smeš želeti. Ha, a vsaj da nečesa ne smeš | hoteti, | medtem ko prej sploh nisi imel kaj hoteti!A | A |
smeš hoteti, medtem ko prej sploh nisi imel kaj | hoteti! | A to je klavrnost, ki jo moraš zadušiti. | A |
mizi. A ko spoznaš, zakaj se nisi nikoli upal | hoteti, | ko spoznaš, da sta krivda in kazen v tebi kakor | A |
kakor da mu je vse dano in mu ni treba nič | hoteti, | v Wittmannovi pivovarni spraševal, kje lahko | A |
bojo, kar se da, izropali, koga tudi posilili. | Hoteti, | imeti, dobiti.Že sem mu hotel prisloniti pištolo | A |
niti kakorkoli se ganiti niti ne misliti in | hoteti, | sploh ni mogel nobene reči.Ljubil je pa le. | A |
postajati to stanje grozno in sklenila je, da hoče | hoteti, | a kod, a kaj tega sama ni vedela. Tako | A |
nekam trudno in kakor v zadregi. Vikar je 1 | hoteti | je v moji moči; da pa bi dobro tudi izvrševal | A |
Lahko... Samo | hoteti | moraš. Želja, da preveri Lirino čarovnijo je | A |
Želeti. | Hoteti. | Prebudi me z ‒ rad te imam. | A |
»Jaz pa trdim, da je nesmrtna! Bog ne more | hoteti... | « »Kaj pa, če Bog ne obstaja?« | A |
oziroma našo dušo, ki vsebuje biti, spoznati in | hoteti. | Tisto, čemur pri človeku pravimo sposobnost, | A |
da jo je, drugače kot žalovanje, bilo možno | hoteti: | na prazne oblike, tako stez kakor slepega okna | A |
reči v mojem mesu, ni nič dobrega; zakaj dobro | hoteti | je sicer v moji môči, dobro delati pa ni. Ne | A |
za voluntarizem političnega funkcionalizma: | hoteti, | delovati, "energično fukcionirati".Tudi v Zorenju | B |
pa je natanko vedel, kaj da je hotel in moral | hoteti: | stara, po omlednem panteizmu dišeča kultura | B |
toliko za to, da izbiraš med dvema mislima ' | hoteti | dobro ali hoteti zlo', temveč za to, da izbiraš | B |
izbiraš med dvema mislima 'hoteti dobro ali | hoteti | zlo', temveč za to, da izbiraš sámo 'hotenje | B |
more moči drugega kot to, kar more; ne more | hoteti | drugega kot to, kar hoče; in nujno je, da ne | B |
ničesar noče“? Bistvo vsake volje je vendar | hoteti | ! Bruno se smehlja. | B |
o nedostatku moči, - to so fraze. Treba je | hoteti | - in vi vsi skupaj nočete!Honorarji za ”narodne | B |
kvečjemu nastajajo. Da pa je zelo tvegano dati ali | hoteti | dati simbolen pomen osebi, ki sama v sebi nima | B |
instanco, ki ne pozna nobene meje: neskončno | hoteti | in hotenje neskončnega koincidirata.Volja je | C |
določata okvir za tisto, kar je edino mogoče | hoteti. | Vendar že elementarni zgled dobrodelnosti, kot | C |
podobniki, se pravi razmerje tekmovanja in zavisti. | Hoteti | dobro drugemu na tej ravni ostaja na ravni dobrin | C |
opredeljuje krepost, ki ni nič drugega kakor: ne | hoteti | nič vedeti o užitku.Tisto, kar nekoga predestinira | C |
Drugega, ki ju navaja Lacan. Kaj pomeni danes " | hoteti | se soočiti z voljo Drugega", če pa nič ne sili | C |
Zato odgovora na vprašanje, kaj pomeni danes " | hoteti | se soočiti z voljo Drugega", ne moremo več iskati | C |
vedo, kaj hočejo do trenutka, ko to hočejo: | hoteti | ali ne hoteti, to vprašanje ni za nikogar rešeno | C |
hočejo do trenutka, ko to hočejo: hoteti ali ne | hoteti, | to vprašanje ni za nikogar rešeno na absoluten | C |
hotenja, volje tisti, ki lahko kadar koli neha | hoteti, | za stoiško pa je subjekt volje predvsem tisti | C |
čigar narava sploh ne dopušča, da bi lahko nehal | hoteti. | Vendar bi povsem zgrešili speficičnost stoiškega | C |
rešitev, ki jo ponuja zanjo: "Biti nezmožen ne | hoteti | ne pomeni nič manj hoteti.Pri Herkulu, to je | C |
"Biti nezmožen ne hoteti ne pomeni nič manj | hoteti. | Pri Herkulu, to je najboljši dokaz za trdno voljo | C |
ker je v to prisiljen, in 'Ne more tega ne | hoteti' | .In res, če mora tako delovati, potem za dobro | C |
lahko rečemo za tistega, ki lahko vsak hip neha | hoteti, | da hoče, mar to ne velja še toliko bolj za tistega | C |
zadostuje tavtološka opredelitev telosa: "zmerom | hoteti | isto". To ne pomeni, da je hoteti in vedeti | C |
"zmerom hoteti isto". To ne pomeni, da je | hoteti | in vedeti isto.Seneka resda reče: "Kar manjka | C |
ni mogoče navesti, ki bi vedel, kako je začel | hoteti | to, kar hoče: k temu ga ni pripeljalo razmišljanje | C |
za zgled volje Boga, tj. bitje, ki ne more ne | hoteti | tistega, kar hoče, na drugi pa priznava superiornost | C |
zunanje dogodke in se vadi v tem, da bo zmožen | hoteti | vse, kar zahtevajo okoliščine: "Ne zahtevaj | C |
voljo Drugega odpravi vsako možnost razhajanja. | Hoteti | to, kar hoče volja Drugega, in to v istem hipu | C |
privolitve: cilj stoiške etike je "naučiti se | hoteti | (thelein) vsak element, kakor se zgodi". Toda | C |
so takšne, kot jih hoče Bog. To, kar moram | hoteti, | je potemtakem skladnost moje volje z božjo. | C |
fuzije. Po tej interpretaciji ni mogoče ne | hoteti | privoliti v Usodo, ker je Usoda neločljiva od | C |
za interpretacijo. Biti kvazi-vzrok dogodka, | hoteti | dogodek pomeni hoteti inkarnirati dogodek v | C |
Biti kvazi-vzrok dogodka, hoteti dogodek pomeni | hoteti | inkarnirati dogodek v trenutku, ko se dogodi | C |
je edini smoter na sebi, tisto, kar je treba | hoteti, | želeti zaradi njega samega, se razlikuje skopos | C |
zaželenega, ni pa to smoter, ki ga moramo želeti, | hoteti | zaradi njega samega.Kajti objekt izbire je zgolj | C |
imena, torej izhaja iz razkoraka med biti in | hoteti | biti, iz ireduktibilne zevi med dvema statusoma | C |
kateremu vse teži" . Za Aristotela je nemogoče ne | hoteti | dobro, potem ko smo ga že spoznali, zato zanj | C |
na sebi". Moralno delovati zato po Kantu ni | hoteti | dobro, pač pa dobro hoteti, to se pravi: hoteti | C |
zato po Kantu ni hoteti dobro, pač pa dobro | hoteti, | to se pravi: hoteti in samo hoteti.Dobra volja | C |
hoteti dobro, pač pa dobro hoteti, to se pravi: | hoteti | in samo hoteti.Dobra volja nima smotra, ki bi | C |
pa dobro hoteti, to se pravi: hoteti in samo | hoteti. | Dobra volja nima smotra, ki bi ji bil zunanji | C |
zakon obvezuje zgolj k temu, da subjekt more | hoteti. | V zadnji instanci dolžnost zapoveduje zgolj neprotisl | C |
tisto, kar lahko v celoti in popolnoma hočem. | Hoteti | dobro je torej isto kot dobro hoteti: dolžnost | C |
hočem. Hoteti dobro je torej isto kot dobro | hoteti: | dolžnost določa formo volje, hotenja in ne njune | C |
namreč povsem tuja ideja o razkoraku med biti in | hoteti | biti, ideja o mutaciji subjektivne pozicije | C |
je zakon edino, kar je mogoče in kar je treba | hoteti, | potem ne preseneča, da je za Kanta povsem nezamisljivo | C |
uklonitvi usodi, pač pa v tem, da mora to usodo še | hoteti. | Želja je v nekem smislu podvojena: na željo Drugega | C |
stranski proizvodi". Marianne torej očitno ve, da | hoteti, | da bi bil pogled videti raztresen, pomeni prav | C |
pogled videti raztresen, pomeni prav toliko kot | hoteti | nekaj, česar enostavno ni mogoče hoteti: ne | C |
kot hoteti nekaj, česar enostavno ni mogoče | hoteti: | ne morem namreč hoteti, da bi bil moj pogled | C |
enostavno ni mogoče hoteti: ne morem namreč | hoteti, | da bi bil moj pogled videti distrait, raztresen | C |
bi bil moj pogled videti raztresen; ne morem | hoteti, | da bi bil moj pogled videti ravnodušen, ne morem | C |
dejansko neizbrisnega. Z Elsterjevimi besedami, | hoteti | pozabiti pomeni prav toliko kot "hoteti nekaj | C |
besedami, hoteti pozabiti pomeni prav toliko kot " | hoteti | nekaj, česar ni mogoče hoteti." Za pozabo torej | C |
prav toliko kot "hoteti nekaj, česar ni mogoče | hoteti. | " Za pozabo torej očitno ne moremo neposredno | C |
Nasprotno pa v okazionalistični perspektivi | hoteti | pozabiti ne pomeni nujno "hoteti nečesa, česar | C |
perspektivi hoteti pozabiti ne pomeni nujno " | hoteti | nečesa, česar ni mogoče hoteti."Adam je imel | C |
pomeni nujno "hoteti nečesa, česar ni mogoče | hoteti. | "Adam je imel namreč pred grehom še moč, da je | C |
seveda tisti trenutek, ko preneham misliti, | hoteti | ali zaznavati - se pravi tisti trenutek, ko | C |
seveda tisti trenutek, ko preneham misliti, | hoteti | ali zaznavati - se pravi tisti trenutek, ko | C |
Edini je, ki more delovati spontano, ki more | hoteti, | ki more ukazovati samemu sebi.Le njemu je bila | C |
znanje premalo. Ljudje morajo znati, moči in | hoteti | ustrezno reagirati na delovne situacije.To pomeni | C |
morali delati. Seveda je velika razlika med | hoteti | in morati. Če bi bili vodje prepričani, da je | C |
uspeh znanstvenega mišljenja mogoč, ga je treba | hoteti. | Potrebna je močna družbena volja, da bi se izognili | C |
eseja na temi »Če hočemo biti svobodni, moramo | hoteti | svobodo tudi za druge« (Simone de Beauvoir) | D |
V njegovem zadnjem besedilu se razkorak med | hoteti | in moči mnogo določneje razkrije pri drugem | D |
Možnosti je veliko, fantje morajo predvsem | hoteti! | Mislim, da se je država v preteklosti preveč | D |
smehovanja, da si sami žagamo vejo, na kateri sedimo. | Hoteti | si s humorjem olepšati življenje, doseči pa | D |
kreditov. Da dobro delaš, je namreč treba dvoje: | hoteti | in znati.Nekaj bo tudi takih, ki bodo imeli | D |
Nekaj bo tudi takih, ki bodo imeli težave že s | hoteti, | več težav pa bo po mojem mnenju pri interpretaciji | D |
slišimo jutri,« mi je zaklical in odbrzel. Le | hoteti | je treba No, sem si mislil, zdaj pa imam. | D |
je zato trpel. Njegovo načelo je bilo: ne » | hoteti« | , ampak »morati«, kajti »hoteti« postavlja v | D |
je bilo: ne »hoteti«, ampak »morati«, kajti » | hoteti« | postavlja v ospredje obrtno komponiranje, medtem | D |
Vendar to ni vse. Slovenija mora | hoteti | več.Za notranji EU trg bo zagotovila svoj gospodarsk | D |
pravi: 'Življenje je lahko lepo, treba je le | hoteti. | 'Da je Berlusconi nekaj korenito novega, je zapisal | D |
tudi sedanje krize, vendar pa morajo članice to | hoteti. | Lepega dne bo vojne v Afganistanu konec, v | D |
velika demistifikacijska tema knjige: zakaj | hoteti | živeti v centru, ko je provinca s svojo zaspanostjo | D |
presegajo njihova egoistična prizadevanja. Morajo | hoteti | držati se standardov.Sicer bodo nova pravila | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |