nova beseda iz Slovenije

hoteti (175)


vladati nad . / . / stran 49 . / drugimi pomeni      hoteti      namesto njih. Ljudje so po večini leni, vsi  A
hrabrega vojnika, ki ima trdno voljo, da mora      hoteti      ono, ki njega neče?Zakaj misel nanjo nadvladuje  A
tvoja knjiga, kje je tvoja učenost, kako smeš      hoteti      narode spokoravati? MENIH Bog poostri mojo  A
Kaj hoče ta? VERONIKA On nima tu ničesar      hoteti.      JANKO Ničesar?  A
FRIDRIH Jaz? Kako bi to      hoteti      mogel!Ali oče mojega dejanja ne bi odobraval  A
je. »Ampak ne, kdor je kriv, je moral prej      hoteti!     Hoteti?   A
Ampak ne, kdor je kriv, je moral prej hoteti!      Hoteti?      Kdo pa naj te kar na lepem nauči hotenja...  A
hitrejša in se prihuli sekundo prej, preden začneš      hoteti.     Pred vsako mislijo zmeraj vnaprej občutek, da  A
Ne smeš želeti. Ha, a vsaj da nečesa ne smeš      hoteti,      medtem ko prej sploh nisi imel kaj hoteti!A  A
smeš hoteti, medtem ko prej sploh nisi imel kaj      hoteti!     A to je klavrnost, ki jo moraš zadušiti.  A
mizi. A ko spoznaš, zakaj se nisi nikoli upal      hoteti,      ko spoznaš, da sta krivda in kazen v tebi kakor  A
kakor da mu je vse dano in mu ni treba nič      hoteti,      v Wittmannovi pivovarni spraševal, kje lahko  A
bojo, kar se da, izropali, koga tudi posilili.      Hoteti,      imeti, dobiti.Že sem mu hotel prisloniti pištolo  A
niti kakorkoli se ganiti niti ne misliti in      hoteti,      sploh ni mogel nobene reči.Ljubil je pa le.  A
postajati to stanje grozno in sklenila je, da hoče      hoteti,      a kod, a kaj tega sama ni vedela. Tako  A
nekam trudno in kakor v zadregi. Vikar je 1      hoteti      je v moji moči; da pa bi dobro tudi izvrševal  A
Lahko... Samo      hoteti      moraš. Želja, da preveri Lirino čarovnijo je  A
Želeti.      Hoteti.      Prebudi me z ‒ rad te imam.  A
»Jaz pa trdim, da je nesmrtna! Bog ne more      hoteti...     « »Kaj pa, če Bog ne obstaja?«   A
oziroma našo dušo, ki vsebuje biti, spoznati in      hoteti.     Tisto, čemur pri človeku pravimo sposobnost,  A
da jo je, drugače kot žalovanje, bilo možno      hoteti:      na prazne oblike, tako stez kakor slepega okna  A
reči v mojem mesu, ni nič dobrega; zakaj dobro      hoteti      je sicer v moji môči, dobro delati pa ni. Ne  A
za voluntarizem političnega funkcionalizma:      hoteti,      delovati, "energično fukcionirati".Tudi v Zorenju  B
pa je natanko vedel, kaj da je hotel in moral      hoteti:      stara, po omlednem panteizmu dišeča kultura  B
toliko za to, da izbiraš med dvema mislima '     hoteti      dobro ali hoteti zlo', temveč za to, da izbiraš  B
izbiraš med dvema mislima 'hoteti dobro ali      hoteti      zlo', temveč za to, da izbiraš sámo 'hotenje  B
more moči drugega kot to, kar more; ne more      hoteti      drugega kot to, kar hoče; in nujno je, da ne  B
ničesar noče“? Bistvo vsake volje je vendar      hoteti     ! Bruno se smehlja.  B
o nedostatku moči, - to so fraze. Treba je      hoteti      - in vi vsi skupaj nočete!Honorarji za ”narodne  B
kvečjemu nastajajo. Da pa je zelo tvegano dati ali      hoteti      dati simbolen pomen osebi, ki sama v sebi nima  B
instanco, ki ne pozna nobene meje: neskončno      hoteti      in hotenje neskončnega koincidirata.Volja je  C
določata okvir za tisto, kar je edino mogoče      hoteti.     Vendar že elementarni zgled dobrodelnosti, kot  C
podobniki, se pravi razmerje tekmovanja in zavisti.      Hoteti      dobro drugemu na tej ravni ostaja na ravni dobrin  C
opredeljuje krepost, ki ni nič drugega kakor: ne      hoteti      nič vedeti o užitku.Tisto, kar nekoga predestinira  C
Drugega, ki ju navaja Lacan. Kaj pomeni danes "     hoteti      se soočiti z voljo Drugega", če pa nič ne sili  C
Zato odgovora na vprašanje, kaj pomeni danes "     hoteti      se soočiti z voljo Drugega", ne moremo več iskati  C
vedo, kaj hočejo do trenutka, ko to hočejo:      hoteti      ali ne hoteti, to vprašanje ni za nikogar rešeno  C
hočejo do trenutka, ko to hočejo: hoteti ali ne      hoteti,      to vprašanje ni za nikogar rešeno na absoluten  C
hotenja, volje tisti, ki lahko kadar koli neha      hoteti,      za stoiško pa je subjekt volje predvsem tisti  C
čigar narava sploh ne dopušča, da bi lahko nehal      hoteti.     Vendar bi povsem zgrešili speficičnost stoiškega  C
rešitev, ki jo ponuja zanjo: "Biti nezmožen ne      hoteti      ne pomeni nič manj hoteti.Pri Herkulu, to je  C
"Biti nezmožen ne hoteti ne pomeni nič manj      hoteti.     Pri Herkulu, to je najboljši dokaz za trdno voljo  C
ker je v to prisiljen, in 'Ne more tega ne      hoteti'     .In res, če mora tako delovati, potem za dobro  C
lahko rečemo za tistega, ki lahko vsak hip neha      hoteti,      da hoče, mar to ne velja še toliko bolj za tistega  C
zadostuje tavtološka opredelitev telosa: "zmerom      hoteti      isto". To ne pomeni, da je hoteti in vedeti  C
"zmerom hoteti isto". To ne pomeni, da je      hoteti      in vedeti isto.Seneka resda reče: "Kar manjka  C
ni mogoče navesti, ki bi vedel, kako je začel      hoteti      to, kar hoče: k temu ga ni pripeljalo razmišljanje  C
za zgled volje Boga, tj. bitje, ki ne more ne      hoteti      tistega, kar hoče, na drugi pa priznava superiornost  C
zunanje dogodke in se vadi v tem, da bo zmožen      hoteti      vse, kar zahtevajo okoliščine: "Ne zahtevaj  C
voljo Drugega odpravi vsako možnost razhajanja.      Hoteti      to, kar hoče volja Drugega, in to v istem hipu  C
privolitve: cilj stoiške etike je "naučiti se      hoteti      (thelein) vsak element, kakor se zgodi". Toda  C
so takšne, kot jih hoče Bog. To, kar moram      hoteti,      je potemtakem skladnost moje volje z božjo.  C
fuzije. Po tej interpretaciji ni mogoče ne      hoteti      privoliti v Usodo, ker je Usoda neločljiva od  C
za interpretacijo. Biti kvazi-vzrok dogodka,      hoteti      dogodek pomeni hoteti inkarnirati dogodek v  C
Biti kvazi-vzrok dogodka, hoteti dogodek pomeni      hoteti      inkarnirati dogodek v trenutku, ko se dogodi  C
je edini smoter na sebi, tisto, kar je treba      hoteti,      želeti zaradi njega samega, se razlikuje skopos  C
zaželenega, ni pa to smoter, ki ga moramo želeti,      hoteti      zaradi njega samega.Kajti objekt izbire je zgolj  C
imena, torej izhaja iz razkoraka med biti in      hoteti      biti, iz ireduktibilne zevi med dvema statusoma  C
kateremu vse teži" . Za Aristotela je nemogoče ne      hoteti      dobro, potem ko smo ga že spoznali, zato zanj  C
na sebi". Moralno delovati zato po Kantu ni      hoteti      dobro, pač pa dobro hoteti, to se pravi: hoteti  C
zato po Kantu ni hoteti dobro, pač pa dobro      hoteti,      to se pravi: hoteti in samo hoteti.Dobra volja  C
hoteti dobro, pač pa dobro hoteti, to se pravi:      hoteti      in samo hoteti.Dobra volja nima smotra, ki bi  C
pa dobro hoteti, to se pravi: hoteti in samo      hoteti.     Dobra volja nima smotra, ki bi ji bil zunanji  C
zakon obvezuje zgolj k temu, da subjekt more      hoteti.     V zadnji instanci dolžnost zapoveduje zgolj neprotisl  C
tisto, kar lahko v celoti in popolnoma hočem.      Hoteti      dobro je torej isto kot dobro hoteti: dolžnost  C
hočem. Hoteti dobro je torej isto kot dobro      hoteti:      dolžnost določa formo volje, hotenja in ne njune  C
namreč povsem tuja ideja o razkoraku med biti in      hoteti      biti, ideja o mutaciji subjektivne pozicije  C
je zakon edino, kar je mogoče in kar je treba      hoteti,      potem ne preseneča, da je za Kanta povsem nezamisljivo  C
uklonitvi usodi, pač pa v tem, da mora to usodo še      hoteti.     Želja je v nekem smislu podvojena: na željo Drugega  C
stranski proizvodi". Marianne torej očitno ve, da      hoteti,      da bi bil pogled videti raztresen, pomeni prav  C
pogled videti raztresen, pomeni prav toliko kot      hoteti      nekaj, česar enostavno ni mogoče hoteti: ne  C
kot hoteti nekaj, česar enostavno ni mogoče      hoteti:      ne morem namreč hoteti, da bi bil moj pogled  C
enostavno ni mogoče hoteti: ne morem namreč      hoteti,      da bi bil moj pogled videti distrait, raztresen  C
bi bil moj pogled videti raztresen; ne morem      hoteti,      da bi bil moj pogled videti ravnodušen, ne morem  C
dejansko neizbrisnega. Z Elsterjevimi besedami,      hoteti      pozabiti pomeni prav toliko kot "hoteti nekaj  C
besedami, hoteti pozabiti pomeni prav toliko kot "     hoteti      nekaj, česar ni mogoče hoteti." Za pozabo torej  C
prav toliko kot "hoteti nekaj, česar ni mogoče      hoteti.     " Za pozabo torej očitno ne moremo neposredno  C
Nasprotno pa v okazionalistični perspektivi      hoteti      pozabiti ne pomeni nujno "hoteti nečesa, česar  C
perspektivi hoteti pozabiti ne pomeni nujno "     hoteti      nečesa, česar ni mogoče hoteti."Adam je imel  C
pomeni nujno "hoteti nečesa, česar ni mogoče      hoteti.     "Adam je imel namreč pred grehom še moč, da je  C
seveda tisti trenutek, ko preneham misliti,      hoteti      ali zaznavati - se pravi tisti trenutek, ko  C
seveda tisti trenutek, ko preneham misliti,      hoteti      ali zaznavati - se pravi tisti trenutek, ko  C
Edini je, ki more delovati spontano, ki more      hoteti,      ki more ukazovati samemu sebi.Le njemu je bila  C
znanje premalo. Ljudje morajo znati, moči in      hoteti      ustrezno reagirati na delovne situacije.To pomeni  C
morali delati. Seveda je velika razlika med      hoteti      in morati. Če bi bili vodje prepričani, da je  C
uspeh znanstvenega mišljenja mogoč, ga je treba      hoteti.      Potrebna je močna družbena volja, da bi se izognili  C
eseja na temi »Če hočemo biti svobodni, moramo      hoteti      svobodo tudi za druge« (Simone de Beauvoir)  D
V njegovem zadnjem besedilu se razkorak med      hoteti      in moči mnogo določneje razkrije pri drugem  D
Možnosti je veliko, fantje morajo predvsem      hoteti!      Mislim, da se je država v preteklosti preveč  D
smehovanja, da si sami žagamo vejo, na kateri sedimo.      Hoteti      si s humorjem olepšati življenje, doseči pa  D
kreditov. Da dobro delaš, je namreč treba dvoje:      hoteti      in znati.Nekaj bo tudi takih, ki bodo imeli  D
Nekaj bo tudi takih, ki bodo imeli težave že s      hoteti,      več težav pa bo po mojem mnenju pri interpretaciji  D
slišimo jutri,« mi je zaklical in odbrzel. Le      hoteti      je treba No, sem si mislil, zdaj pa imam.  D
je zato trpel. Njegovo načelo je bilo: ne »     hoteti«     , ampak »morati«, kajti »hoteti« postavlja v  D
je bilo: ne »hoteti«, ampak »morati«, kajti »     hoteti«      postavlja v ospredje obrtno komponiranje, medtem  D
Vendar to ni vse. Slovenija mora      hoteti      več.Za notranji EU trg bo zagotovila svoj gospodarsk  D
pravi: 'Življenje je lahko lepo, treba je le      hoteti.     'Da je Berlusconi nekaj korenito novega, je zapisal  D
tudi sedanje krize, vendar pa morajo članice to      hoteti.      Lepega dne bo vojne v Afganistanu konec, v  D
velika demistifikacijska tema knjige: zakaj      hoteti      živeti v centru, ko je provinca s svojo zaspanostjo  D
presegajo njihova egoistična prizadevanja. Morajo      hoteti      držati se standardov.Sicer bodo nova pravila  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

1 101 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA