planino (1.161)

teh cvetic. Tvoj ženin je včeraj v visoko      planino      odvriskal z grajščakom drznim na lov. Tam gori  A
pri ‒ lepih ljudeh. Hitela sem davi na vašo      planino      in tam poljubila njemu obraz. Kaj mari je meni  A
Skrit pred pričakovanji trenutek bliska nad      planino      23. Sto let samote ‒ na gorskem klancu vijolica  A
zaplul je skoz les. Vedela sem: nad vrhovsko      planino      naši pastirčki pripravljajo kres. Vriskaj, pastirče  A
noč. Le enkrat bi videl višnjevo nebo, zeleno      planino      in belo goro; le enkrat bi videl oblak nad seboj  A
si želim. . / . / stran 273 . / Pod rožnato      planino      Pod rožnato planino grabila je seno in z radostnim  A
stran 273 . / Pod rožnato planino Pod rožnato      planino      grabila je seno in z radostnim obrazom prepevala  A
bo zmeraj Aldo, nikoli ne bo šel na Ukvansko      planino      in postal to, kar bo rekla Rezi, naj bo! Tudi  A
ščaveta«, a Rezi bo rajši spet šla na Ukvansko      planino,      kakor da bi bila za deklo takim fašistom. In  A
daleč od njih. Mogoče se vrnejo sèm, ko zagrne      planino      tema.Mogoče se zberejo, ko pokrije terase sneg  A
pravzaprav izdajalska tišina, ki bo pregrnila      planino      čez eno uro, ko nas ne bo več. Saj na tleh  A
ob neslišnem potresu pravkar razklala plasti,      planino      pa bo vsak čas zajel hlad brezdanje globeli  A
Ko pa sem pil toplo mleko, sem imel pred očmi      planino      pod Krnom, kjer smo srebali pravkar pomolzeni  A
Niti od daleč nismo mogli slutiti, s kakšno      planino      bomo morali zamenjati tolminske strmine. Da  A
izdajalska tišina, ki bo pregrnila to alzaško      planino      čez eno uro, ko njih ne bo več; noben odtis  A
v noč in v dan, v zoro in v mrak s planine v      planino,      z gore v goro vrisk prešeren in odkrit, zdrav  A
Če bi imel letalo ali če bi lahko splezal na      planino,      bi lahko slišal silno bučanje golazni, ki se  A
se bo utrgal, razparal tisti črni oblak nad      planino      ob boku mesta, ko se bo vsul ves gomazeči mrčes  A
zavijali volkovi. Kam me je zaneslo, v to prekleto      planino,      je mislil. Kdo pa pravi, da se moram tudi tukaj  A
usnja, v samotni krčmi v takšni zakotni vasi pod      planino      res ne more obetati zdravega in svetlega jutra  A
prekleto davščino izcuzali? Najbrž ne za prehod čez      planino      med volkovi in snegom?Nekdo pa je dobro vedel  A
moder. Po naporih, ki jih je terjala pot čez      planino      in ki nikakor niso bili majhni, četudi so trgovci  A
sotesko, samo še skozi tole sotesko. Potem na      planino.     Planina v zimi.   A
hrbtu za seboj. V velikem ovinku sta obšla      planino      s tolikerimi zaporami in zasekanimi potmi.Sredi  A
zamenjala pašo in bike in se preselila na drugo      planino.     Skozi špranjo v zavesah so se usipala drobna  A
. / Židovski konzorcij je trebil imenovano      planino      samo poldrugo leto, potem ga je vlada zaradi  A
Vprašal je po Bierkopfu, no ta je bil že odšel v      planino.     Služabnik mu je pokazal izhojeno stezo za kolibami  A
vsemu rodu, ker oblastno bitje je prodrlo v      planino      in zahrbtno deluje na pogin vsega, kar si je  A
trebitve, predno se je izklestil zložni dohod na      planino.      Na svoji poti še ni slišal nobenega živalskega  A
Oskove se je ogledaval, popoldne se je napotil v      planino.     Puške ni vzel s seboj, ker prezgodaj se mu je  A
Vilar par dni pozneje ob prvi popoldanski uri v      planino,      da izplača drvarjem zvišani zaslužek.Veselila  A
dežele za gospo . / . / stran 261 . / darja na      planino      in je napravil red.Plačo je zvišal, hrano je  A
pograbil na tleh ležeč topor in jo udaril v      planino.     Kdo bi bil od njega kaj takšnega pričakoval!  A
»Kam?« »Bog ve. Najbrž v      planino.     Odgovora bi mu ne vedel kam nesti.«  A
se mu je zazdel sumljiv. Gotovo je bežal na      planino      zato, ker se boji oblasti zaradi skritega orožja  A
podprta z njegovo roko, lezla z voza. »Pod      planino      ste že, milostiva.Do drvarske kolonije imamo  A
je natanko tudi ono prazno jamo v jarku pod      planino.      Ko so se na povratni poti v Medvedjem Dolu približal  A
hajduškim pogledom in nikdar več se ne bo upal v      planino.      Toda Vilar nikdar ni srečal sumljivega človeka  A
prodaja kakšno stvar, poprašuje po stezi čez      planino      ali po poti v mesto in izgine kakor kafra.Orožniki  A
odpravo lesa, les pa naj stoji,« je mrmral. »Vso      planino      vam preprežem s sredstvi za odganjanje lesa  A
njeni pogledi in bistri, kakor da se bliska za      planino.     Skraja se je bal kakšne vesti, da se vrši morda  A
stran 723 . / In zopet se je zaril v svojo      planino.     Vedel je, da ima med drvarji nekaj nezadovoljnežev  A
na hrumeči potok. Včasi je šel že zjutraj na      planino.     Opoldne je zaužil skromno kosilo pri drvarjih  A
njegov naklep. »Kaludjera lahko pustiš samega v      planino      in sam se ti povrne!Zunaj bi imel vedno od ene  A
šumar. »Zgodaj je še in noče se mi v megli v      planino.     Kam naj grem, ko ne vidim poti pred seboj?«   A
je jadrno naprej naravnost po cesti. Pred      Planino      je omagal.Sedel je na obcestni kamen, oglašal  A
umetnost je zapustila Logatec ter se pomaknila v      Planino.     Ta dan ni bilo predstave, le gostilne sta obirala  A
stran 40 . \/ Hudournik in Lisko gresta v      planino      Na svoji postajici je Hudournik izstopil.Lisko  A
dozorele!« Nekega dne stajo mahnila na Staro      planino.     Tam je pasel črednik Tomaž krave.   A
kar prevelik. Če je opolnoči kdo drpalil na      planino      še sto in sto korakov daleč, ga je Lisko začutil  A
sta si ogledala razrito, skalnato Begunščico,      planino      Zelenico, od koder je steza na Ljubelj; nato  A
koraki. Pri studenčku, kjer je ob prihodu na      planino      lovec nameril puško na Liska, sta počivala in  A
Ljubljancem slovenski šopek in kajpak tudi Liska. Na      planino      je šel kužek kot neumen otrok; po vseh bridkih  A
nobene, svet neznan, v daljavi sem zagledal      planino      Zelenico.Obstal sem in premišljeval: iz naših  A
vdninili. V rani pomladi so šli ti gospodarji v      planino,      da so popravili staje ‒ tamarje ‒ za govedo  A
Ko je prišel določeni dan za odgon živine v      planino,      je bil vsako leto vaški praznik.Že na večer  A
leto vaški praznik. Že na večer pred odhodom v      planino      je zapel težki zvonec z debelim glasom.Izvoljeni  A
v rano jutro preselijo iz zatohlih hlevov v      planino      na sočno pašo.Visoko v Stolu so bile še zaplate  A
ga vabila, da se je pošteno podprl za pot v      planino.      Ko je prizvonila Roža iz hleva, je šla najprej  A
njo so prišla vsa vaška goveda, določena za      planino.     Ko se je Roža napila, je krenila prva na pot  A
Zato je edino kravo in telico oče rad dal v      planino.     Seveda je moral za dva dni skrbeti čredniku za  A
dva dni skrbeti čredniku za hrano in dati v      planino      tretjinka.Za tega je bil najprej moj dve leti  A
da je naša vas prepasla tri planine. Najprej      planino      pod Stolom, potem so se selili na oddaljeno  A
prišel po . / . / stran 99 . / zvinkani stezi na      planino      Jezerce.Tako ime je dobila planina, ker na njej  A
odgnali kobile z žrebeti na pašo v najbližjo      planino,      so ugibali.Nekateri so se bali za konje in žrebeta  A
kot priliznjena kužka. Kadar sem smel celo v      planino,      da sem tam kak dan potepenil, je bilo moje veselje  A
deček sem bil ves srečen, kadar sem smel iti v      planino,      da sem čredniku tretjinil.Moja skrb je bila  A
sva prišla v sotesko med Stolom in Macovško      planino.     Do koč je bilo treba vkreber.   A
pripravi dobro malico. Prenočevat pojdem pa v      planino,      kjer dobim tudi mleko.« »Pa bi bila bolj brez  A
Jožek, sam Bog te je prinesel. Teci, teci v      planino      po ljudi.Vidiš, bukev me je stisnila, ne morem  A
v koči nič zvedeli, kam in kdaj je šel v to      planino,     « je omenil star drvar, ki je vsako poletje prebil  A
je majerica vsem, ki so prihajali tisti dan v      planino      po mleko in maslo, na široko pripovedo vala  A
v poletju ni bilo doma. Trdo je prirasel na      planino      in vsa vas ni in ni hotela drugega ovčarja razen  A
Nič ni zaleglo. Sin Anže se je vsesal v      planino      in je bilo vse prigovarjanje mož brez uspeha  A
noge opešale. Nič več ni mogel v visoko, strmo      planino.     Vaščani so bili ob najboljšega ovčarja in vsi  A
in vsi so ga zelo pogrešali. Anže je gledal      planino      zdaleč, a domu ni bil v napotje.Vse orodje je  A
ga je preprosil, da je šel petletni z njim v      planino,      se je vrnil, kakor bi mu zavdal.Planina ga je  A
na vrtu ob voglu hleva in gledal ter gledal v      planino.      »Očka, ali jih vidiš?  A
stekel pred ognjišče k materi in kričal: »V      planino,      v planino!« »Vsega fanta boš zbegal s to planino  A
pred ognjišče k materi in kričal: »V planino, v      planino!     « »Vsega fanta boš zbegal s to planino,« se je  A
planino, v planino!« »Vsega fanta boš zbegal s to      planino,     « se je hudovala mati na očeta in brskala z burklami  A
bilo v vasi komu treba ponesti brašno ovčarju v      planino,      vsak koj po Nejca.In je bilo treba tretjiniti  A
posebno srečen, kadar je po ves teden drvaril pod      planino,      kadar je prišla nanj srenjska vrsta, da je pasel  A
Lenka se je norčevala iz njega. Ta ni bila za      planino.     Komaj da je vedela, kje je.   A
mu je zdela. Vtem ko sta že tretjič šla v      planino      po les, sta gospodarja Jernejec in Jernejka  A
je na voz in zapokal je bič -- pa jadrno čez      planino,      v tuje kraje, kjer sije sonce ... Hanca se  A
tolminsko gnezdo in črni Kozlov rob za njim,      planino      na Mrzlem vrhu za Kozlovim robom, Peči, sijajne  A
plačevali tolminskemu gospodu kot najemnino za      planino      Zaslap.Mimo jalovih panjev, tolminskega s cerkvijo  A
dopust za tri dni odšla z mamo peš na Veliko      planino.     O njej nismo vedeli kaj dosti, čeprav smo jo  A
da se je ta in ta mestna gospa odpravila na      Planino      na počitnice za cel teden.Sam pa sem še vedel  A
iz prsi. V pravem trenutku sem se v Veliko      planino      zaljubil kakor v dekle.Z mamo sva se brez vnaprejšnj  A
poznejših letih je za kakšen dan prišel na Veliko      planino      tudi ata - o svojih pogledih na svet, o kmetovanju  A
trgalo srce. Naslednjega leta smo šli na Veliko      planino      trije: ata, mama in jaz, doma pri živini pa  A
pa tudi drva za naše potrebe je nabral. Na      Planino      se je proti večeru spuščala vse gostejša megla  A
Tretje leto sva šla na počitnice na Veliko      planino      sama z Rajmundom.Toliko lepega sem mu povedal  A
z našim pomladnim šolskim izletom na Veliko      planino.     Vsepovsod zelenje in cvetenje, vsepovsod novo  A
predlog: pojdimo na tridnevni izlet na Veliko      planino!     Jaz se vam ponudim za vodnika!« sem bil ves v  A
za vodnika!« sem bil ves v ognju jaz. Veliko      planino      sem dobro poznal, rad bi se čimprej odpravil  A
zimo v najemu dve pastirski koči...« »Na Veliko      planino!     Na Veliko planino!« sem začel navijaško vpiti  A