nova beseda iz Slovenije

paradoks (2.204)


krvi, še manj kakšnih ostankov, nič ... nič!« »     Paradoks      ... absurd ... norija.Se vam je zmešalo na kriminalistik  A
tenbergovski, zasebni ton". A to je še en rozanovski      paradoks,      ki je biografsko dejstvo spremenil v tiskano  B
njem lahko aforizem, ironična sodba, sklep,      paradoks      o bistvu sveta, človeka in bivanja in naj bi  B
seveda podoba resnične družbene neenakosti.      Paradoks,      o katerem piše Angelo Bolaffi, da so namreč  B
ku-ku-ru-ku-ku paloma... Spet se je razkril      paradoks,      ki ga že dolgo opazujem: del politikov in večji  B
njegovega dosedanjega ustvarjanja. In tu je      paradoks:      Zupanovo pesništvo se ob vseh teh nepesniških  B
temeljnem eksistencialnem in estetskem paradoksu. Ta      paradoks      je človekovo življenje samo, je njegovo fizično  B
pesniško učinkoviti hkratni navzočnosti. Ta      paradoks      je zato za vsaj nekoliko estetsko izvedenega  B
monokulturo najmanjšega možnega skupnega imenovalca.      Paradoks      je, da mediji niso prinesli več kulturne različnosti  B
ustvarjalnost s svežo knjigo z naslovom: Handkejev      paradoks.      Različno videnje prividov in resničnosti  B
monolit aparata. . / . / stran 92 . / In      paradoks      je v tem, da je ravno zaradi vsega tega naš  B
deležen milejše usode, kaj nežnejših batin. Kakšen      paradoks      je to, kaj se je zgodilo?Od kod fantomska misel  B
nihilistično ekskluzivno skupino ljudi. In da bo      paradoks      še večji, hočem še enkrat poudariti, da je po  B
problematični so tisti, ki hote ali nehote pristajajo na      paradoks      Lojzeta Kovačiča in mnogih drugih s tem, ko  B
. / . / stran 10 . / Kadar v naravi opazim      paradoks,      to ne pomeni, da se narava vede nesmiselno.  B
kot projekcije, tako fizika kot metafizika.      Paradoks      dvojčkov je posledica preozkega razumevanja  B
paradoksalni. Med fiziki znan primer paradoksa je »     paradoks      dvojčkov5 «, ki govori o potovanju rakete  B
Paradoksa dvojčkov torej ni! »     Paradoks«      je posledica napačnih predstav o dogajanju v  B
delce z nepojasnjeno veliko energije, opažamo      paradoks      dvojčkov, skrivnostno gravitacijo itd. Pot k  B
pa je vedno prišel do izraza še en planiški      paradoks.     Ta naprava in to gibanje, ki je bilo od vsega  B
Nikakor. Le en Unamunov življenjski      paradoks      več in v njem izvirna etika.Če se bo namreč  B
strokovnjak za te zadeve moram povedati, da mi je ta      paradoks      odvraten.General Milan Astray je pohabljenec  B
če porečem, da je to pač še en eksistencialni      paradoks      več, v katerem so na delu res mogočne, iracionalne  B
neizmernega hrepenenja, ki terja nemogoče.      Paradoks,      kot ugotavlja Kajetan Kovič in kot ponavljam  B
paradoksnega sveta. . /\ .. stran 399 . \/      Paradoks      je - kot beremo pri Rožancu - konstitutivna  B
eksistence obsojen zmeraj le na samotno smrt.      Paradoks,      to je odprta, dinamična, a je tudi edina polna  B
pa je vedno prišel do izraza še en planiški      paradoks.     Ta naprava in to gibanje, ki je bilo od vsega  B
jaz sploh preživi? V tem je gotovo nekakšen      paradoks,      vendar ravno v paradoksu slutimo neko novo,  B
česa se ne spomniš! Res je v tem nekakšen      paradoks,      četudi paradoks z razlago.Zanima me, kako bi  B
spomniš! Res je v tem nekakšen paradoks, četudi      paradoks      z razlago.Zanima me, kako bi si ga razložil  B
Janez. Kaj ni v tem      paradoks      - dobesedno simbolno? Bruno.   B
Janez. Zakaj je tako imenovani ”     paradoks      dvojčkov“ rešljiv šele v splošni relativnostni  B
Bruno. Če poznaš sam      paradoks,      ti bo to takoj jasno...Ga poznaš?   B
Jaz bolj malo poznam internet... No, in kako bi ”     paradoks      dvojčkov“ povezal z najinim prejšnjim primerom  B
in mlajši od S' (ali obratno)? To je očitno      paradoks,      logično protislovje, in če je nekaj logično  B
znano med logiki in analitiki kot McTaggartov      paradoks     .Si že kdaj slišal zanj?   B
Janez. Torej je McTaggartov      paradoks      podoben Zenonovim aporijam? Bruno.   B
McTaggartovega ”dokaza“, vendar McTaggartov domnevni      paradoks      odpira zanimive filozofske, predvsem epistemološke  B
primer retroaktivne vzročnosti je tako imenovani      paradoks      deda: mlad časoplovec se vrne več kot pol stoletja  B
dedek spočel svojega sina, časoplovčevega očeta...      Paradoks      seveda vznikne ob vprašanju, kako se je potemtakem  B
Janez. Ali dedov      paradoks      nima nobene rešitve na tej strani zrcala? Bruno  B
Borgesovi izmišljiji Vrt s potmi, ki se cepijo;      paradoks      bi bil s tem sicer razrešen, namreč tako, da  B
pozornosti vredna je Mendozova misel, da je      paradoks      Brunovega ”panteizma“ v tem, da drugo osebo  B
sprašujem tudi jaz in v tem je res nekakšen      paradoks.     Andrew Bowie, ki sem ga prej omenil, ugotavlja  B
je odkril tudi Bowie pri iskanju odgovora na      paradoks      neizrekljivosti Enega oziroma ”prvega“ pri Schellingu  B
največ koristi, ne želijo sprejeti. Obstaja      paradoks,      da je veliko lažje prepričati o razumnosti esperantske  B
medsebojno shajanje in prijateljevanje. Glejte      paradoks!     V svoji nekaj več kakor sto let dolgi zgodovini  B
jezikovne in duhovne tradicije. Tudi tu gre za      paradoks,      ki ga ni mogoče kar na prvi pogled razrešiti  B
Zlasti ne za Ferda Kozaka. In še očitnejši      paradoks:      leta 1932 sem se dogovoril z Jušem Kozakom,  B
vsakokratne vlade pa se je pri kranjskih Nemcih kot      paradoks      ohranila še potem, ko jim te niso bile več naklonjene  C
problemom totalitete pri Kantu, naletimo na zanimiv      paradoks.     Wolfgang Welsch namreč zapiše:   C
Vzrok: Realno je odsotni vzrok Simbolnega."      Paradoks      Lacanovega Realnega je torej v tem, da čeprav  C
predstavljanje potez." Thébaud na ta očitni      paradoks,      na neskladnost v Lyotardovi poziciji odgovarja  C
tematiziranja nekdanjosti (ki ni vselej minulost).      Paradoks      je, da ima zgodovina kot vednost o preteklosti  C
s katoliško tradicijo, bi to lahko bil samo      paradoks.     ) Optimistični duh napredka, ki je bil tako značilen  C
idealnega sna Martina Luthra Kinga. Pravzaprav je      paradoks,      da je bil začetnik najfascinantnejše zamisli  C
ne ve, kaj mu je storiti, zato išče modrost.      Paradoks      te etike, če jo primerjamo z moderno, je v temle  C
imamo tu opraviti s prisilno izbiro objekta.      Paradoks      je torej v tem, da je treba predpisati nekaj  C
regulaciji načela ugodja, je namreč sama želja kot      paradoks      partikularnega zakona; želja, pravi Lacan,   C
mnenju differentia specifica benthamovske etike:      paradoks      nominalističnega realizma, nezamisljivega križanja  C
strani pa se dotika tistega, čemur pravi Lacan "     paradoks      želje, kolikor ga dobrine zakrivajo". SVETI  C
PONIŽANJE UŽITKA Kot smo videli, reši utilitarizem      paradoks      želje tako, da željo interpretira v terminih  C
za katerega sam meni, da mu je nedostopno.      Paradoks      zavisti, ki se lahko manifestira kot sovraštvo  C
strasti, če uporabimo Sadov lastni termin.      Paradoks      izhoda iz nelagodja, ki ga proklamira Sade,  C
bližnjiku, je namreč neznosna prezenca užitka.      Paradoks      zavisti je v tem, da jo zbudi gola, v ničemer  C
izpraznitev vsebine samega pojma bližnjika".      Paradoks      Sadove etike krutosti naj bi bil v tem, da je  C
nikakršnih težav pri izpolnjevanju zapovedi uživanja.      Paradoks      sadovske pozicije je v tem, da je razbrzdano  C
omogoča družbeno enakost. Skratka, rešiti mora      paradoks      koincidence enakosti in neenakosti. INSTITUCIONALI  C
predstava, da je on gospodar, ker Drugi ne obstaja.      Paradoks      sadistične pozicije, kot smo že pokazali, je  C
razuzdana republika" namreč ne izključuje zatiranja.      Paradoks      te politične forme, kot smo že opozorili, je  C
nad subjektovo proairesis. To je pravzaprav      paradoks,      ker bi si predstavljali, da je tisto, kar je  C
zgodi takrat, ko hočemo, da se zgodi." Na      paradoks      stoiške svobodne volje je opozoril že Hegel  C
nujnosti, pač pa je v "moji moči". Tu gre za      paradoks      kavzalnosti, ki afirmira usodo, zanika pa nujnost  C
se upira hegemonikonu. Hegemonikon je namreč      paradoks      samoobvladovanja, paradoks zato, ker ta ostanek  C
Hegemonikon je namreč paradoks samoobvladovanja,      paradoks      zato, ker ta ostanek upora ne more izvirati  C
iztiril", ki ne funkcionira, kot bi moral.      Paradoks      stoiške etike je potemtakem v tem, da mora v  C
je njegova materialnost povsem irelevantna.      Paradoks      zveze konstantnosti in irelevantnosti objekta  C
si zadovoljen s tistim, kar si, kar imaš?      Paradoks      stoiške etike, ki je tako zahtevna, tako rigorozna  C
privolitvijo v zakon. To je v nekem smislu      paradoks,      ker se zdi, da vzrok določa, determinira, skratka  C
pričakuje, da sankcionira njegov manko biti.      Paradoks      te pozicije je v tem, da zahteva "nemogoče"  C
patološkega implicira užitek? Ta navidezni      paradoks      je mogoče razrešiti, izhajajoč iz bežne opazke  C
užitek glede na pathos. Užitek je sam na sebi      paradoks:      po eni strani je užitek mogoč le v telesu, lastnem  C
edino, če telo preseže, prekorači svoje meje.      Paradoks      užitka, ki je v kantovski terminologiji nekaj  C
posebno intonacijo kot ukazovalno obliko".      Paradoks      imperativa po Nancyju je v tem, da je imperativ  C
nadjazovskega Boga. Uteleša namreč temeljni      paradoks      Nadjaza: kolikor bolj ubogamo, toliko bolj smo  C
Izkusiti bolečino oziroma utrpeti izgubo ugodja.      Paradoks      Benthamove kazni, s katero prej kot na samega  C
pa vendar nas je duhov kljub temu strah. Ta      paradoks      pa je samo navidezen: duhov nas namreč ni strah  C
slovstvene folklore kot metodološki problem      Paradoks      slovstvene folklore Povzetki   C
stališča bolj produktivna. Pristaja na navidezen      paradoks,      da po nastanku proza sledi poeziji, le da je  C
prostoru in nosilcu njenega vzklica / rojstva. - A      paradoks!     Le tedaj, če je (bila) prenesena v sistem tehnične  C
ga prenaša iz izvirnega prvotnega konteksta.      PARADOKS      SLOVSTVENE FOLKLORE Uvod   C
Uvod Prvi      paradoks      slovstvene folklore je v tem, da jo na eni strani  C
ima vsakemu času povedati kaj novega. Drugi      paradoks:      sinonimno poimenovanje, da je to zgolj tradicija  C
očenjanje človekovega besednega oblikovanja. Tretji      paradoks:      tudi zavračanje, da je nasproti znanosti in  C
ampak eno IN drugo in še kaj tretjega. Četrti      paradoks:      to tretje nekaterim pomeni zgodovina.A tudi  C
izhajajo iz nekega prejšnjega stanja. Peti      paradoks:      končno je treba priznati, da se dvoumnost slovstvene  C
lahkomiselno zlorabiti se ga ne sme". Šesti      paradoks:      slovstvena folklora prav izpolnjuje svojo funkcijo  C
je slovstvena folklora en sam simbol. Sedmi      paradoks:      na eni strani se pripisuje slovstveni folklori  C
I.      Paradoks      (med)narodnosti slovstvene folklore Tukajšnji  C
folklora v domačem okolju, Ljubljana 1990, 17-56.      Paradoks      slovstvene folklore, The Paradox of Literary  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA