nova beseda iz Slovenije
branje zbirk ljudskih pesmi (Štrekelj, Prek, | SLP) | in intermedialna - skozi poslušanje ljudske | C |
npr. balada Tri žene iztrgajo mladeniču srce ( | SLP | I, 23/9) predstavlja v ljudskem življenju "samo | C |
pesmijo Hudič odnese plesalko (Š 82-83 b in | SLP | I/25/1-2); 3. podzavestno približevanje ljudskemu | C |
pesmi Pred zmajem rešeno dekle (Š 626-629 in | SLP | 22/1-4), ki je kot moto na začetku pesmi Zmaj | C |
o Kraljiču, ki si izbere za ženo kresnico. ( | SLP | I/ 57, Ljubljana 1970; Priloga, primer 6.)V | C |
(Stoji, stoji Ljubljanca: Š 753-762 in še | SLP | IV/ 222.)S citatom: "Stoji, stoji Ljubljanca | C |
spusti" (v baladi Mrtvec pride po ljubico - | SLP | 59, v baladi o desetnici, o smrti rejenke idr | C |
niz, ki se začne z ljudsko pesmijo A: (Š 61 in | SLP | 59) in B: Prešernovo Lenoro (KČ 1830), na podlagi | C |
nastane ljudska pesem C: Mrtvec pride po ljubico ( | SLP | I/60), nadaljuje z umetniškimi obdelavami tega | C |
prototekstu ABC: ljudska (Mrtvec pride po ljubico | SLP | I/59) + Prešernova + ponarodela pesem (SLP I | C |
ljubico SLP I/59) + Prešernova + ponarodela pesem ( | SLP | I/60) => metatekst 1: Simon Jenko -Knezov zet | C |
istoimenske ljudske pesmi iz Zagorice: GNI R 16.100 in | SLP | I / 59/ 5 in 6 - GNI M 25.543) in jo razdelila | C |
ljudske pesmi Mrtvec pride po ljubico (glej | SLP | I/ 59 -A). | C |
Kralj Matjaž reši svojo ugrabljeno ženo (tip A: | SLP | I/3) in Kralj Matjaž rešen iz ječe (tip B: SLP | C |
SLP I/3) in Kralj Matjaž rešen iz ječe (tip B: | SLP | I/5-11) ter še Prešernovo prepesnitev pesmi | C |
bajeslovne pesmi je Pred zmajem rešeno dekle ( | SLP | I/22/1-4) in poje o dekletu, ki ga je iz zmajevega | C |
izoblikovala šele legenda 12. stoletja ..." (Prim | SLP | I: 133.) Poganski temelj je prekrila krščanska | C |
ljudska legendarna pesem Pred zmajem rešeno dekle ( | SLP | I/22) + predloga/prototekst 2: ljudski kolednici | C |
prototekst: ljudska pesem Pegam in Lambergar ( | SLP | I/1) => (pologa/metatekst 1: France Cegnar | C |
1689, Schönleben 1674)." (Kumer 1959: 225 in | SLP | I: 14-15.) Vsebinsko jedro te ljudske pesmi | C |
Vsebinsko jedro te ljudske pesmi (Š 13-17 in | SLP | I/1/5 in Matičetov 1993: 16) je dvoboj med vitezom | C |
prvega tipa št. 5 iz Slovenskih ljudskih pesmi | SLP | I, iz Vinja pri Dolu, Gorenjska, zapisal jo | C |
drugače prenašati, npr. zbirke ljudskih pesmi - | SLP, | SNP, SŽ, v sodobnem času zgoščenke z ljudskimi | C |
prototekst: ljudska pesem Riba Faronika nosi svet ( | SLP | I/20) => pologa/metatekst 1: Gregor Strniša | C |
celota: ljudska pesem Godec pred peklom (Š 65 in | SLP | I/48: 3) in njene variante.Ta predloga tematizira | C |
prototekst: ljudska pesem Godec pred peklom ( | SLP | I/ 49) 26 => metatekst 1: Gregor Strniša - Orfejeva | C |
je preoblikovan citat verzov ljudske pesmi ( | SLP | I 48/3): "Po morju se vozi deveti mož, / deveti | C |
drugi dan, / fantič je bil že na pare djan." ( | SLP | I/ 39/ 8.)Z ljudskimi uroki se spoji v pesmi | C |
kako diši / kako kipi." (Lavdon (Š 28-31 in še | SLP | I/ 14: Lavdon zavzame Beograd A.)V Starinski | C |
zgodovinska Lavdon zavzame Beograd (Š 28-31 in | SLP | I/14 ), pripovedna o bolnem junaku Na karpatski | C |
sveti Andrej / izpljunil je tri vinske jagode. ( | SLP | I 49/2.); "luna sije, kladvo bije" (Krogi in | C |
ljubezenske Zapuščena uroči nezvestega - A (SŽ 110, | SLP | I/ 61) - GNI M 24.097. Taka uvajalna formula | C |
izročilu, še več pa je črpala iz Štreklja ali | SLP. | V kiticah večkrat uporabi ponavljanje kot stilno | C |
preoblikovana ljudska odnosnica iz Rudeževega zapisa ( | SLP | I/ 51/2).Uporaba ljudskih stilemov pa tako kaže | C |
(Lavdon zavzame Beograd - A, | SLP | I / 14 / 4.)Ta junak pa se pri Makarovičevi | C |
pesem o mrtvaški kosti. Pesem Mrtvaška kost ( | SLP | I/ 39) je balada o mrtvaški kosti, ki kaznuje | C |
mrtvecu, ki pride k objestnežu v goste. (Glej | SLP | I/ 39, str. 208.) Pesem, ki je ni v Štreklju | C |
str. 208.) Pesem, ki je ni v Štreklju, je pa v | SLP | I (1970) in v Starih žalostnih Jože Glonarja | C |
Naročilo ranjenega vojščaka (Gospod Baroda - | SLP | I 6/1-3) je prepoznavna prav z naslovom in nato | C |
njegovih pesmih Mrtvaška kost, kjer se navezuje na | SLP | Ina Breznikov zapis ljudske pesmi , kjer ga | C |
pripovedne pesmi Usmrtitev rokovnjača Matjona ( | SLP | III/200/1,2): "da ne bo še za smrt rokovnjač | C |
pa je imel v čevljih kri zaradi čarovnije. ( | SLP | III/200, glej komentar na str. 400 in Kumer | C |
dekle (SLPI/21) ali tudi s pesmijo Desetnica ( | SLP | I/ 51), in sicer: "Stoji, stoji beli grad, | C |
pa je iz pesmi, zapisane pred junijem 1832. ( | SLP | 1970/ 14/1, glej še komentar na strani 92.) | C |
enega od štirinajstih priprošnjikov v stiski. ( | SLP | II 1981: 406.) Snoj je uporabil osrednji smisel | C |
Krištof, prenes me čez morjé!" (odlomek pesmi: | SLP | II/123/1 - Breznik: pred 1899) Snojev dvom | C |
obj.: | SLP | I/ 51/8. P | C |
Gorenjsko, zps.: Matija Valjavec, še pred 1852, | SLP | I 59/1-9. Je rožice nabirala, / de bode | C |
MRTVEC PRIDE PO LJUBICO - B: varianta št. 1 ( | SLP | 60), nastala po Prešernovi Lenori: Dane pri | C |
številko tipa in številko posamezne pesmi, npr. | SLP | I 60/5/1.(Glej vire in bibliografijo.) | C |
velika podobnost z ljudsko Hudič odnese plesalko ( | SLP | 25) in Prešernovim Povodnim možem; Pesem od | C |
prišla iz nemškega ljudskega izročila. (Glej | SLP | IV/ 22.) Za prvo zbirko Padajoče zvezde (1902 | C |
Uboj na vasovanju vemo za ustvarjalca. Glej | SLP | IV, 219/1, str. 289. Pesem je po besedah pevca | C |
polumetnim, polljudskim tvorbam novejšega časa ( | SLP | I/ 60/ 3). Posebna medbesedilnost je t. i | C |
1990b: 37.) Glej raznolikost variante pesmi v | SLP | I/20. Nedvomno je bila vsaj duhovna predloga | C |
legendarno pesem Sežgani in znova prerojeni človek: | SLP | I/49 (str. 284-287); tako se medbesedilno stika | C |
komentar ob pesmi Lavdon zavzame Beograd - A, | SLP | I/14, str. 92. Jelengar Svetlane Makarovič | C |
Najpreprosteje je seveda glasovati za Najboljšo stranko ( | SLP, | Samaja lučšaja partija), ki mi jo tudi sicer | D |
Toda potem se vprašam: Le zakaj bi glasoval za | SLP, | če pa mi je bistveno bolj pri srcu Stranka, | D |
samokritično priznavam, da nisem dovolj dober za | SLP. | A bolj ko razmišljam, hujši so dvomi. | D |
praga, bo moj glas potem tako in tako dobila | SLP. | Prav, sem pomislil, potem pa sploh ne bom šel | D |
tudi če ne glasuješ, bo tvoj glas spet dobila | SLP, | tvoja PTČP pa bo zaradi tebe ostala z dolgim | D |
namreč neveljaven in že spet ga bodo prišteli | SLP. | Kakšen paradoks: glasovnica je neveljavna, toda | D |
Kakšen paradoks: glasovnica je neveljavna, toda | SLP | pridejo prav tudi takšni volivci. Kot Čičikovu | D |
naslovom Gosli iz človeškega telesa izdajo umor ( | SLP | I/52). Kam po starosti med slovenskimi ljudskimi | D |
izbranimi zvočnimi primeri pripovednih pesmi - od | SLP | I do SLP V z naslovom Slovenske ljudske pesmi | D |
zvočnimi primeri pripovednih pesmi - od SLP I do | SLP | V z naslovom Slovenske ljudske pesmi je vključen | D |
pojasnjuje inženir Ivan Lesjak iz podjetja | SLP. | MOL s terenskimi deli postopno pripravlja prostor | D |
dvorišču (za 84.000 evrov jih opravlja podjetje | SLP) | ter statične raziskave v stavbi (za 43.000 evrov | D |
SAZU bo treba kadrovsko okrepiti, sicer izida | SLP | v celoti ne bo dočakala nobena današnja generacija | D |
5 ur | SLP | Super Long Play 102 ure | P |
319 ur | SLP | Super Long Play 427 ur | P |
4 ure | SLP | Super Long Play 287 ur | P |
6 ure | SLP | Super Long Play 272 ur | P |
4 ure | SLP | Super Long Play 101 ur | P |
5 ur | SLP | Super Long Play 204 ure | P |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |