nova beseda iz Slovenije
katerem živi, pa je povzročila njegova silovita | volja | do radikalizacije usodnih vprašanj o smislu | B |
intenzivnost, ta izvirnost, ta neustavljiva | volja | do resnice (čeprav svoje), nas nenehno sili | B |
ga lahko človeško napolnjuje konformistična | volja | do boljšega, kvalitetnejšega, večjega, lepšega | B |
in prava možnost. Ne samo, da se Vidmarjeva | volja | do te naše izjemnosti in izobraženosti ni uresničila | B |
odstotno izpolnjenih planov. Strah in človekova | volja | po preživetju brišeta vse razlike.Strah povzroča | B |
ne da bi nas ob tem samo za hip hipnotizirala | volja | do družbene moči in oblasti nad človekom. | B |
opisano v izgonu Adama in Eve iz raja. Svobodna | volja | človeka je začela delovati, s tem tudi zlo, | B |
bolj in bolj odpadate ...” Da bi bila božja | volja | ljudem bolj razumljiva, je na gori Sinaj, ko | B |
svojo svobodno voljo. Ali človekova svobodna | volja | omejuje Boga pri njegovem odločanju? Predlagam | B |
začetku je bila »Beseda« ‒ ideja, načrt, hotenje, | volja, | ... Ali vsega opisanega ni možno povedati bolj | B |
Mislite si namreč, da delate lahko, kakor vas je | volja; | da je opravilo kritikov in filozofov, -- če | B |
Močnejša je moja v lepoti in sreči pomlajena | volja, | nego čas in sodba njegova. Oj Kobal, oj Lenard | B |
prej; tudi draginja je velika; ampak moja dobra | volja | izvira odtod, da že par mesecev ne berem slovenskih | B |
da zaboli še tebe srce in te mine najboljša | volja. | Slog Ganglovih pesmi je od prve pa do zadnje | B |
in v tujini (”Tujci“ -- ”Novo življenje“ -- ” | Volja | in moč“).Iz drugih življenje ljudstva v bednih | B |
Ljubljana v ”Kurentu“, Bled v ”Novo življenje“, ” | Volja | in moč“ in ”Lepa Vida“.-- | B |
“ -- Kje mladeniški idealizem, kje želja in | volja | do boja, do truda, celo do trpljenja, kje tisti | B |
usoda! Zgodi se, kakor je sklenila najvišja | volja! | “ In ko je napočilo nedeljsko jutro, se je | B |
bahamo z njimi pred vsem svetom. Kaj nam ljudska | volja, | kaj nam ubeseden izraz gospodarskih skrbi in | B |
tradicij, le v njem živi vroča želja, mogočna | volja | po svobodi.Drugačen bo v prihodnosti ljudstva | B |
Izvolite pododsek!“ Odborniki vstanejo: ”Božja | volja, | božji glas!“ Drugi odbornik: ”Was gibt's | B |
bi videl, da bi me mati počakala, a ni bila | volja | višje previdnosti.‒ Tukaj se začenjajo mrzli | B |
pristop k Paktu znanje esperanta in izražena | volja, | pa bi v primeru, da bi taka država lahko dajala | B |
beremo v Summi zoper pogane: „Po Filozofu gre | volja | na smoter, vtem ko izbira zaobsega vse to, kar | B |
svobodni volji. Torej pritiče Bogu svobodna | volja. | ”Niti Bog se ne odloča na podlagi nujnosti, temveč | B |
se gotovo moral vprašati, ali je sploh Božja | volja, | da bi se na svetu uveljavil en sam jezik.Zamenhof | B |
razrešitev svojih problemov, ki bi mu njegova lastna | volja | v danem trenutku pomenila tako veliko in stvarnost | B |
kolektivom, prek katerega je spregovorila nesmrtna | volja | vesolja, ki smo je deležni le za ceno naše osebne | B |
trenutku našega življenja je namreč prisotna | volja, | ki usklajuje našo dejavnost, zato smo toliko | B |
vsega, kar sva ljubila, je bil Bog. Ali vsaj | volja, | da bi Bog bil. (Roman o knjigah, 1983) | B |
dostojanstvo potrebno, revolucionarna ideja in | volja, | predanost in požrtvovalnost, izkoriščano in | B |
bitja, zanj Boga sploh ni. Je samo Unamunova | volja, | da bi Bog bil.In ta volja je toliko silovitejša | B |
samo Unamunova volja, da bi Bog bil. In ta | volja | je toliko silovitejša, kolikor bolj je smrt | B |
kar lahko rečem, samo tole: Zgodi se Tvoja | volja. | Vera je pravzaprav pravljica. | B |
seboj, temveč le farizeji in pismarji, prestižna | volja | posameznika in prestižni boj človeka s človekom | B |
objekt človekove volje je izgubljen. Človekova | volja | ostaja sama s seboj, obrnjena k sebi in k oboževanju | B |
in ne bo hotela vedeti, da se mora človeška | volja | podrediti nadljudski volji; socializem bo ostal | B |
razodeva hotenje po lastnem pogledu na svet kot | volja | po osebnem in intimnem naziranju sveta (Samo | B |
koklja nad piščanci in kot edina odločujoča | volja, | ki v kali blokira vsako ustvarjalno idejo. | B |
. /\ .. stran 175 . \/ Ta realna ljudska | volja | je volja po vsesplošni združitvi.Ta volja se | B |
stran 175 . \/ Ta realna ljudska volja je | volja | po vsesplošni združitvi.Ta volja se ne more | B |
volja je volja po vsesplošni združitvi. Ta | volja | se ne more izraziti niti v eni obliki državnosti | B |
ničesar drugega ni, kar bi lahko hotela Njegova | volja, | razen Njenega lastnega in v Njegovi sámo-volji | B |
zgolj v odnosu do našega uma - tj. v Bogu sta | volja | in razumevanje resnično eno in isto in se razlikujeta | B |
od kje. Ali torej Spinoza misli, da se Božja | volja | izraža neposredno v nujnih in večnih zakonih | B |
Janez, v mislih. Tega, da je Božja | volja | zgolj naravni zakon, ne morem sprejeti - kajti | B |
kaotična ali vsaj nepopolna, in da jo mora Božja | volja | od časa do časa ”popravljati“ s čudeži - kar | B |
navaja kakšne konkretne primere za to, da Božja | volja | ni nič drugega kot zakon narave? Bruno išče | B |
morala biti, kot sem sklepal že spočetka, um in | volja | Boga, se pravi (kot priznavajo vsi) bistvo Boga | B |
pomenu sta Božja nujnost in človeška svobodna | volja | združljivi, sub specie aeterni pa je v Bogu | B |
kajti nujnost naravnih zakonov je Božja svobodna | volja | sama.Spinoza opozarja: | B |
Bruno. Da - le kako naj | volja, | ki ničesar noče, ubesedi samo sebe?Volja se | B |
volja, ki ničesar noče, ubesedi samo sebe? | Volja | se lahko ubesedi šele potem, ko postane ”potrjujoča | B |
lahko ubesedi šele potem, ko postane ”potrjujoča | volja“ | , ki pa je, kot piše Schelling v nadaljevanju | B |
biti, v pravolji, ki ni več subjekt, saj je ” | volja, | ki ničesar noče“, obenem pa je prvi in poslednji | B |
ali ne bo - je lahko po svojem bistvu samo | volja | : kajti le goli, čisti volji je dano na voljo | B |
Da, vendar Schelling seže še globlje, kajti | volja, | ki je postavljena pred takšno odločitev, že | B |
smislu že določena kot ”amfibolična“, razdvojena | volja; | zato Schelling na sam začetek, še pred razdvojeno | B |
namreč tisto neprotislovno, kar iščemo, je | volja, | ki ničesar noče. Torej ni prvo neko dejanje | B |
alfa in omega - in to je, kot pravi Schelling, ” | volja, | ki ničesar noče“. Marija se igra s slamico | B |
To zveni precej budistično, ne? | Volja, | ki ničesar noče... ali je v nekakšni nirvani? | B |
vendar so razlike med njima precej večje. | Volja, | kot je učil Buda, vodi v trpljenje, v krog sužnosti | B |
nirvane. Pri Schellingu je povsem drugače: ” | volja, | ki ničesar noče“ ni zla, niti prvotno, dokler | B |
pri Schellingu je narava, ki jo potrjujoča | volja | ustvarja, božanska teofanija, razodevanje Boga | B |
sploh imenuje neizrekljivi pratemelj sveta - ” | volja“ | ?Ali ni to protislovje v samem pojmu: kako sploh | B |
protislovje v samem pojmu: kako sploh lahko obstaja ” | volja, | ki ničesar noče“?Bistvo vsake volje je vendar | B |
vsakega dejanja in nehanja samo mirna in spokojna | volja, | bi se uničilo samo; kajti vsako gibanje išče | B |
se vse vrti, ona sama pa miruje... ”Če pa je | volja, | ki ničesar noče, tista, ki izreka večnost, ni | B |
ne bi imela, zato je mirujoča, ravnodušna | volja. | - Biti, kakor da nisi; imeti, kakor da nimaš | B |
Janez. Ali ni Schellingova čista | volja | pravzaprav - nič? Bruno. | B |
Nemara je res tako, saj Scheling sam pravi, ”taka | volja | je nič in je vse“ [prav tam], potem pa dodaja | B |
trenutku nad časom. Zato je torej negibna | volja, | ki ničesar noče, tisto najvišje in prvo.Kajti | B |
gibanju vseh sil in skozi vse še vedno učinkuje | volja, | ki ničesar noče.Tja je vse usmerjeno, tja vse | B |
Schelling (6), 268] Schelling nadalje pravi, da je ” | volja, | ki ničesar noče“ celo ”nad Bogom“, kajti - | B |
tudi zlo, ne morem pa razumeti, kako je lahko | volja | ”moč za vse“, če sama ni ”niti bivajoče, niti | B |
energeia, lat. actualitas). Za Schellinga je | volja | čista možnost, prva potentia, v kateri so | B |
Janez. Toda kako pride | volja | iz možnosti v dejanskost?Ali je čista volja | B |
volja iz možnosti v dejanskost? Ali je čista | volja | kot ”možnost bivanja“ obenem tudi vzrok bivanja | B |
ne da bi sam za to kaj storil, znova porodi | volja, | ki te kaj kmalu spet potegne k sebi in te povleče | B |
”Torej, če smo prej rekli, da je mirujoča | volja | prvo, potem zdaj lahko rečemo, da je nezavedno | B |
in se spoznala kot duh; pri Schellingu pa je | volja | do narave večna, narava se ne ”ukinja“ v duhu | B |
dalje? ”Iz tega spoznavamo, da je bila tista | volja, | porojena v tihi večnosti sama iz sebe, večna | B |
porojena v tihi večnosti sama iz sebe, večna | volja | do narave...“ [prav tam]. Medtem ko Janez bere | B |
saj to je tisto slavno pradrevo, imenovano | Volja | do narave!Toda, ojoj: vsaka tulpa, ki jo Marija | B |
druga v drugo kot ognjene kače. - Mora res | Volja | do narave požreti samo sebe, zgoreti v lastnih | B |
nakana v nekem smislu tudi ukana... kajti večna | volja | do narave, ki je sprva zgolj čista ”možnost | B |
čemer pa se zavest šele prepoznava kot ”večna | volja | do narave“; izvorni človek je ”zunajbožansko | B |
mojster Bruno, da je tudi sama Schellingova ” | volja, | ki ničesar noče“ nekakšen stvarjenjski mit? | B |
nenajdenju - sebe, iz te težnje se je porodila | volja, | ki hlepi po večnosti in se skuša povzpeti do | B |
povzpeti do nje. Napredujoča, stopnjevita | volja | si je zgradila stopnice, po katerih bo prišla | B |
se iz njenega nezavednega hrepenenja porodi | volja, | ki zgradi ”stopničasto“ življenje, s katerim | B |
sámospoznanju - in šele zdaj večnost sploh je. | Volja | ”zgradi“ lestev življenja, duh pa daje zavesti | B |
tista v biti in bivajočem samem počivajoča | volja, | zaradi katere edine je lahko bit dejansko bit | B |
bit dejansko bit, bivajoče dejansko bivajoče, | volja, | ki poprej ničesar ni hotela.Ta volja je Gospod | B |
bivajoče, volja, ki poprej ničesar ni hotela. Ta | volja | je Gospod, kajti od nje prihaja vsa moč in vsa | B |
vendar sama Modrost ni Gospod, saj je rečeno ” | volja | je Gospod“ - ali je torej Gospod ”volja, ki | B |
rečeno ”volja je Gospod“ - ali je torej Gospod ” | volja, | ki ničesar noče“?... In zakaj Schelling tu govori | B |
stvarjenjem v Vekovih sveta pojmovan kot ” | volja, | ki ničesar noče“...Odnos med bivajočim (das Seyende | B |
ptica modrosti, imenovana tudi Zanikajoča | volja | !“ Sova kroži vse niže in niže, tik nad menoj | B |
pripravljena žrtvovati, naj živi tvoja Zanikajoča | volja | - toda vedi: ona je resnična Gospa vodnjaka | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |