nova beseda iz Slovenije
zakaj jaz imam od lepe forme skoro fizičen | užitek. | -- | B |
vrnil domov, ker sem si hotel privoščiti dodaten | užitek. | Na strešni prtljažnik sem naložil kajak in ga | B |
uiti omejeni birokraciji je pa tudi določen | užitek. | Dragomer se je imenovala prva vas. | B |
najti pot iz mesta, se mi je zdelo, da doživljam | užitek | take vrste, da si ga lahko dovolim izživeti | B |
To vedno pomeni poraz. | Užitek | uživaš, če si zbran in miren. Ampak | B |
v meni. Zato sem bil poln sile, napor je bil | užitek. | Vleklo me je kakih deset kilometrov, potem se | B |
sanj je bilo na potovanju z biciklom podoben | užitek, | kot špricati predavanja in pobegniti na dopoldansko | B |
ni bilo garanje, nasprotno, to je bil čisti | užitek | gibanja, kot pred leti, ko sem po dveh mesecih | B |
bolnice in začel spet tekati po domačih gmajnah. | Užitek | gibanja, gibanje je življenje.Globoko dihanje | B |
vaseh neposredno ob meji ni več samo športni | užitek | in estetsko izživljanje, ampak je v zraku čutiti | B |
zaradi neke funkcije in poslanstva. Ne verjamem v | užitek, | še celo v bonbone, alkohol ali materializme | B |
center, težišče, potem mi je napor športni | užitek, | ekstaza katarza, delo igra, transcendenca učenje | B |
z modrim muzikom visoke ravni so bili pravi | užitek. | Razgovori z umetnikom in prodornim mislecem so | B |
zaznal njihov namen. Niso bili zgolj za estetski | užitek | in počitek, namenjeni so bili tudi razgibavanju | B |
Orchestra koncertni publiki posredoval umetniški | užitek | visoke stopnje.Interpretacija vseh reproduktivnih | B |
pomembna vsebina. Oblika sama nam je sicer v | užitek | in nas morda lahko tudi očara, pravi smisel | B |
lokalne oblasti dale prijetno hišo v dosmrten | užitek. | Za to odločitev je imel več razlogov. | B |
turnarji v okolici Ljubljane. Od takrat jim je | užitek | izletov zagrenjen. Winkler je odvrnil, da se | C |
občutek sublimnega, ki ga Lyotard opiše kot " | užitek | v bolečini". "[N]e uspe nam prikazati absoluta | C |
zaradi tega trpimo, iz te napetosti izhaja čisti | užitek. | " Tudi v odnosu do totalitete lahko potemtakem | C |
skupno perverznost in zapoved ljubezni, je prav " | užitek | transgresije", če uporabimo Lacanov izraz.Če | C |
izpostavi neko istost, inertno jedro, namreč | užitek, | ki hoče zlo, ni možna kjer koli in kadar koli | C |
končnosti? Toda če je ime tega jedra nesmrtnosti | užitek, | kot nam dopoveduje Lacan, potem se moramo z | C |
za krutost, je to zato, ker pri Benthamu celo | užitek | računa, šteje, vodi knjigovodstvo, skratka, | C |
prelom biti" in v katero se umeščata želja in | užitek. | Mogočni panoptični dispozitiv kot model za družbo | C |
pravnimi fikcijami in realno bolečino utira pot | užitek | oziroma želja. Upoštevaje ta bistveni zadržek | C |
tudi "krajo ugodja". Kdo potem kapitalizira | užitek, | ki se producira v kaznovalnem postopku, če to | C |
prava nima drugega smotra kot ugodje oziroma | užitek | in ki je zato povsem indiferenten do javne blaginje | C |
dotika telesa, kjer se gramatika artikulira na | užitek, | je tisto orodje, ki je na voljo zakonodajalcu | C |
da bi zato bil zvedljiv na imaginarno, namreč | užitek. | Benthamova fikcija je za Lacana paradoksna točka | C |
hkrati instanca, ki je zmožna prerazporejati | užitek, | intervenirati v modus uživanja, in operator | C |
treba k temu dodati, da moramo namreč potrebni | užitek | prevesti kot užitek, ki ga ni treba, ki se ga | C |
da moramo namreč potrebni užitek prevesti kot | užitek, | ki ga ni treba, ki se ga ne sme imeti." Kot | C |
ga ne sme imeti." Kot smo videli, je edini | užitek, | ki ga dopušča načelo koristnosti, zadovoljitev | C |
užitku. Ta zadovoljitev oziroma ta presežni | užitek | sta namreč dosegljiva edino, če je užitek, pred | C |
presežni užitek sta namreč dosegljiva edino, če je | užitek, | pred katerim subjekt beži, situiran na "pravi | C |
rezultat operacije, katere smoter je narediti | užitek | koristen.Zato Lacan priznava Benthamu zasluge | C |
neimetja. Tako kot vsaka dobrina ima lahko tudi | užitek | funkcijo privacije: je nekaj, kar lahko subjekt | C |
in tistim, ki nima, pa se pokaže, da ju druži | užitek, | oziroma, če smo natančnejši, tisto, kar jima | C |
natančnejši, tisto, kar jima je zares skupno, ni sam | užitek, | ker ta ni za oba enak, marveč strukturno prikrivanje | C |
Na to zmožnost govorice, da prerazporeja | užitek, | vtem ko ga kamuflira v koristnost, opozarja | C |
govorica, kot je pokazal že Bentham, prikriva | užitek, | in to prav v tem, ko s pomočjo načela koristnosti | C |
ti odgovarjam, da je zame najvišja vrednota | užitek, | njemu bom žrtvoval vse, tudi tvojo dobrino. | C |
da je zanj, za berača, njegovo ugodje, njegov | užitek | absolutna vrednota, nevprašljiv absolut. Vendar | C |
elementarne človekove pravice, gre tudi za presežni | užitek, | ki je v tem, da dobrodelnežu pokažeš, za kaj | C |
reprezentira tistega, ki nam jemlje, krade naš | užitek. | Na drugi strani pa vprašanje, "kako pride do | C |
pač pa tisto, kar nam je najbližje, namreč | užitek, | toda užitek, ki implicira zlo za nas in za druge | C |
tisto, kar nam je najbližje, namreč užitek, toda | užitek, | ki implicira zlo za nas in za druge.In prav | C |
Stopiti na pot dobrodelnosti zato pomeni zgrešiti | užitek. | Altruizem, po meri egoizma, je najučinkovitejši | C |
prizadejana tistemu najbližjemu od bližnjih, ki je moj | užitek. | Kajti ko delam dobra dela, kradem čas, ki bi | C |
tisto, kar je v osrčju "samega sebe" subjekta, | užitek, | ravno ne more biti predmet ljubezni.To bi namreč | C |
das Ding. Ta nemožnost, da bi subjekt ljubil | užitek, | na katerega trči v samem svojem osrčju, je tista | C |
ali lahko ljubim drugega v tem, kar je njegov | užitek, | ki nosi zlo, sprašuje Freud in hkrati že odgovori | C |
zavozla z libidom. Kajti zlo, ki se lepi na | užitek, | ni toliko agresivnost do drugega, ki se manifestira | C |
sadovska perverzija. Kajti zapoved ljubiti svoj | užitek | bolj kot samega sebe je v središču Sadove tiranije | C |
Freudovega Nelagodja v kulturi je nedvomno ta, da je | užitek, | ki implicira bolečino, trpljenje, zlo, skratka | C |
tega diskurza. Sade namreč sprašuje, ali je | užitek | nepremagljiva ovira za univerzalni zakon, če | C |
vrhunskih francoskih mislecev, da poveličuje Sadov | užitek, | ki je prav užitek, izvirajoč iz transgresije | C |
mislecev, da poveličuje Sadov užitek, ki je prav | užitek, | izvirajoč iz transgresije, iz kršitve vseh civilizacijskih | C |
cepi Drugega, je to zato, ker Sade povzdigne | užitek | v imperativ, veljaven za vse, se pravi, tisto | C |
individua" . Sade hoče v subjektu osvoboditi | užitek | kot tisto, kar mu je najbolj intimno, kar pa | C |
nekaj tujega. Ta v zadnji instanci nečloveški | užitek | subjekta nujno razcepi.V svoji elaboraciji ekscesivn | C |
resnica razkrije v tisti skrajni točki, kjer se | užitek | nerazločljivo prepleta z grozo oziroma smrtjo | C |
emancipatorični projekt dvojne iniciacije, v | užitek | in emancipacijo. Prav ta "še en napor" v prizadevanj | C |
ireduktibilni razkorak "med zadovoljitvijo, ki jo ponuja | užitek | v svojem prvotnem stanju, in tisto, ki je posledica | C |
posledica zavitih, celo sublimiranih oblik, v katere | užitek | zaplete kultura." Sadovo rešitev problema, ki | C |
blaginje v red zla, naj bo to želja, strast, | užitek | ali celo zakon.Sade, skratka, ostaja aktualen | C |
česar subjekt ne sme popustiti, strast oziroma | užitek, | in to užitek kot transgresija vsakega zakona | C |
sme popustiti, strast oziroma užitek, in to | užitek | kot transgresija vsakega zakona, moralnega ali | C |
tradicionalno etiko, ki iz svojega polja izključuje | užitek, | ki ničemur ne služi, ta povsem nekoristni užitek | C |
užitek, ki ničemur ne služi, ta povsem nekoristni | užitek | postavi kot konstituens subjektove eksistence | C |
imperativu uživanja prepoznati svojo željo. | Užitek | je zakon želje, bi lahko rekli. ANTINOMIJA | C |
z Drugim, po definiciji navezani na diskurz, | užitek | pa je po definiciji solipsističen, avtističen | C |
vpeta v pravno-političen projekt. Za vsakogar je | užitek | imperativ, toda hkrati lahko vsakdo zasede to | C |
družbenega reda in politike, in sicer tako, da dobi | užitek | v polju političnega "državljansko pravico", | C |
toda to lahko postane tudi sam. Sadovski | užitek | lahko velja za vse, toda vseeno ni v harmoniji | C |
zakaj se lahko skupaj z Lacanom sprašujemo, ali | užitek | more biti pravilo, po katerem bi se lahko ravnala | C |
katerem bi se lahko ravnala družba, oziroma ali je | užitek | sploh kompatibilen z družbeno vezjo.Kot upravičeno | C |
Prvič, s tem, da je med seboj povezal svobodo in | užitek, | je Sade razkril nemisljivo filozofije človekovih | C |
svoboda, pa problem nastopi v hipu, ko je tudi | užitek | pripoznan kot atribut te substance.Preprosto | C |
problem je v tem, da ta dva atributa, svoboda in | užitek, | nista kompatibilna.Prav Sadova zasluga je, da | C |
Sadova zasluga je, da je pokazal, da svoboda in | užitek | ne gresta skupaj. Drugič, s tem, da je na mesto | C |
pa Sade v nasprotju s Kantom pokaže, da ima | užitek | svoje legitimno mesto v etiki univerzalnega | C |
meri na predmet, marveč na neki nedoumljivi | užitek, | ki naj bi bil dostopen zgolj drugemu.Tisto, | C |
izkusi subjekt v usmiljenju, sprevrglo v zli | užitek. | Nevarnosti kontaminacije usmiljenja z užitkom | C |
strinjata, da je mogoče usmiljenje oziroma | užitek | meriti edino s "stopnjo nasilja, ki nas vznemiri | C |
usmiljenja, ki je eminentno subjekt ugodja, potlačiti | užitek, | ki mu ga zbujajo prizori trpljenja.Prav Rousseaujeva | C |
marveč tudi svojo lastno srečo, saj lov na | užitek | ne pozna počitka, nenehno mora iskati nove vire | C |
med ljudmi, ki so enako srečni kot jaz. Svoj | užitek | lahko občutimo le na podlagi odtegovanj drugim | C |
bi mu na koncu odklonili usmiljenje: "popoln | užitek | bi dosegli, če bi ... s tem ko bi na ta način | C |
sebi, še z intimnejšo primerjavo povečali svoj | užitek | ... saj bi bil nastali nered vaše delo." Sadov | C |
tem oziru je nedvomno mogoče reči, da sadovski | užitek | ne pozna Drugega. Podrobnejša analiza sadovskega | C |
ravni je Drugi nujna predpostavka, če naj se | užitek | sploh proizvede.Res pa je, da je Sadov Drugi | C |
poslanstvo v tem, da Drugemu vrne, kar mu manjka: | užitek, | je v tem še najbolj podoben božjemu služabniku | C |
ostanka, suplementa užitka, ki bi ga zacelil. Ta | užitek, | za katerega živi, je torej užitek Drugega.Zanj | C |
zacelil. Ta užitek, za katerega živi, je torej | užitek | Drugega.Zanj gara, in to celo takrat, kadar | C |
deficitaren, sadist ve, kaj hoče Drugi: hoče | užitek. | Tudi neobstoj Drugega ni za sadista nobena ovira | C |
namreč nima drugega zastavka kakor: zagotoviti | užitek | Drugemu, zato da bi obstajal, obstajal pa naj | C |
za užitkom Drugega, za tem, da se proizvede | užitek | v telesu Drugega, in to ne glede na to, kaj | C |
Drugi, ne glede na to, ali Drugi sploh ve, da mu | užitek | manjka.Zato bi lahko skupaj s Klossowskim rekli | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |