nova beseda iz Slovenije

užitek (201-300)


zakaj jaz imam od lepe forme skoro fizičen      užitek.     --   B
vrnil domov, ker sem si hotel privoščiti dodaten      užitek.      Na strešni prtljažnik sem naložil kajak in ga  B
uiti omejeni birokraciji je pa tudi določen      užitek.      Dragomer se je imenovala prva vas.   B
najti pot iz mesta, se mi je zdelo, da doživljam      užitek      take vrste, da si ga lahko dovolim izživeti  B
To vedno pomeni poraz.      Užitek      uživaš, če si zbran in miren. Ampak  B
v meni. Zato sem bil poln sile, napor je bil      užitek.     Vleklo me je kakih deset kilometrov, potem se  B
sanj je bilo na potovanju z biciklom podoben      užitek,      kot špricati predavanja in pobegniti na dopoldansko  B
ni bilo garanje, nasprotno, to je bil čisti      užitek      gibanja, kot pred leti, ko sem po dveh mesecih  B
bolnice in začel spet tekati po domačih gmajnah.      Užitek      gibanja, gibanje je življenje.Globoko dihanje  B
vaseh neposredno ob meji ni več samo športni      užitek      in estetsko izživljanje, ampak je v zraku čutiti  B
zaradi neke funkcije in poslanstva. Ne verjamem v      užitek,      še celo v bonbone, alkohol ali materializme  B
center, težišče, potem mi je napor športni      užitek,      ekstaza katarza, delo igra, transcendenca učenje  B
z modrim muzikom visoke ravni so bili pravi      užitek.     Razgovori z umetnikom in prodornim mislecem so  B
zaznal njihov namen. Niso bili zgolj za estetski      užitek      in počitek, namenjeni so bili tudi razgibavanju  B
Orchestra koncertni publiki posredoval umetniški      užitek      visoke stopnje.Interpretacija vseh reproduktivnih  B
pomembna vsebina. Oblika sama nam je sicer v      užitek      in nas morda lahko tudi očara, pravi smisel  B
lokalne oblasti dale prijetno hišo v dosmrten      užitek.      Za to odločitev je imel več razlogov.  B
turnarji v okolici Ljubljane. Od takrat jim je      užitek      izletov zagrenjen. Winkler je odvrnil, da se  C
občutek sublimnega, ki ga Lyotard opiše kot "     užitek      v bolečini". "[N]e uspe nam prikazati absoluta  C
zaradi tega trpimo, iz te napetosti izhaja čisti      užitek.     " Tudi v odnosu do totalitete lahko potemtakem  C
skupno perverznost in zapoved ljubezni, je prav "     užitek      transgresije", če uporabimo Lacanov izraz.Če  C
izpostavi neko istost, inertno jedro, namreč      užitek,      ki hoče zlo, ni možna kjer koli in kadar koli  C
končnosti? Toda če je ime tega jedra nesmrtnosti      užitek,      kot nam dopoveduje Lacan, potem se moramo z  C
za krutost, je to zato, ker pri Benthamu celo      užitek      računa, šteje, vodi knjigovodstvo, skratka,  C
prelom biti" in v katero se umeščata želja in      užitek.     Mogočni panoptični dispozitiv kot model za družbo  C
pravnimi fikcijami in realno bolečino utira pot      užitek      oziroma želja. Upoštevaje ta bistveni zadržek  C
tudi "krajo ugodja". Kdo potem kapitalizira      užitek,      ki se producira v kaznovalnem postopku, če to  C
prava nima drugega smotra kot ugodje oziroma      užitek      in ki je zato povsem indiferenten do javne blaginje  C
dotika telesa, kjer se gramatika artikulira na      užitek,      je tisto orodje, ki je na voljo zakonodajalcu  C
da bi zato bil zvedljiv na imaginarno, namreč      užitek.      Benthamova fikcija je za Lacana paradoksna točka  C
hkrati instanca, ki je zmožna prerazporejati      užitek,      intervenirati v modus uživanja, in operator  C
treba k temu dodati, da moramo namreč potrebni      užitek      prevesti kot užitek, ki ga ni treba, ki se ga  C
da moramo namreč potrebni užitek prevesti kot      užitek,      ki ga ni treba, ki se ga ne sme imeti." Kot  C
ga ne sme imeti." Kot smo videli, je edini      užitek,      ki ga dopušča načelo koristnosti, zadovoljitev  C
užitku. Ta zadovoljitev oziroma ta presežni      užitek      sta namreč dosegljiva edino, če je užitek, pred  C
presežni užitek sta namreč dosegljiva edino, če je      užitek,      pred katerim subjekt beži, situiran na "pravi  C
rezultat operacije, katere smoter je narediti      užitek      koristen.Zato Lacan priznava Benthamu zasluge  C
neimetja. Tako kot vsaka dobrina ima lahko tudi      užitek      funkcijo privacije: je nekaj, kar lahko subjekt  C
in tistim, ki nima, pa se pokaže, da ju druži      užitek,      oziroma, če smo natančnejši, tisto, kar jima  C
natančnejši, tisto, kar jima je zares skupno, ni sam      užitek,      ker ta ni za oba enak, marveč strukturno prikrivanje  C
Na to zmožnost govorice, da prerazporeja      užitek,      vtem ko ga kamuflira v koristnost, opozarja  C
govorica, kot je pokazal že Bentham, prikriva      užitek,      in to prav v tem, ko s pomočjo načela koristnosti  C
ti odgovarjam, da je zame najvišja vrednota      užitek,      njemu bom žrtvoval vse, tudi tvojo dobrino.  C
da je zanj, za berača, njegovo ugodje, njegov      užitek      absolutna vrednota, nevprašljiv absolut. Vendar  C
elementarne človekove pravice, gre tudi za presežni      užitek,      ki je v tem, da dobrodelnežu pokažeš, za kaj  C
reprezentira tistega, ki nam jemlje, krade naš      užitek.     Na drugi strani pa vprašanje, "kako pride do  C
pač pa tisto, kar nam je najbližje, namreč      užitek,      toda užitek, ki implicira zlo za nas in za druge  C
tisto, kar nam je najbližje, namreč užitek, toda      užitek,      ki implicira zlo za nas in za druge.In prav  C
Stopiti na pot dobrodelnosti zato pomeni zgrešiti      užitek.      Altruizem, po meri egoizma, je najučinkovitejši  C
prizadejana tistemu najbližjemu od bližnjih, ki je moj      užitek.     Kajti ko delam dobra dela, kradem čas, ki bi  C
tisto, kar je v osrčju "samega sebe" subjekta,      užitek,      ravno ne more biti predmet ljubezni.To bi namreč  C
das Ding. Ta nemožnost, da bi subjekt ljubil      užitek,      na katerega trči v samem svojem osrčju, je tista  C
ali lahko ljubim drugega v tem, kar je njegov      užitek,      ki nosi zlo, sprašuje Freud in hkrati že odgovori  C
zavozla z libidom. Kajti zlo, ki se lepi na      užitek,      ni toliko agresivnost do drugega, ki se manifestira  C
sadovska perverzija. Kajti zapoved ljubiti svoj      užitek      bolj kot samega sebe je v središču Sadove tiranije  C
Freudovega Nelagodja v kulturi je nedvomno ta, da je      užitek,      ki implicira bolečino, trpljenje, zlo, skratka  C
tega diskurza. Sade namreč sprašuje, ali je      užitek      nepremagljiva ovira za univerzalni zakon, če  C
vrhunskih francoskih mislecev, da poveličuje Sadov      užitek,      ki je prav užitek, izvirajoč iz transgresije  C
mislecev, da poveličuje Sadov užitek, ki je prav      užitek,      izvirajoč iz transgresije, iz kršitve vseh civilizacijskih  C
cepi Drugega, je to zato, ker Sade povzdigne      užitek      v imperativ, veljaven za vse, se pravi, tisto  C
individua" . Sade hoče v subjektu osvoboditi      užitek      kot tisto, kar mu je najbolj intimno, kar pa  C
nekaj tujega. Ta v zadnji instanci nečloveški      užitek      subjekta nujno razcepi.V svoji elaboraciji ekscesivn  C
resnica razkrije v tisti skrajni točki, kjer se      užitek      nerazločljivo prepleta z grozo oziroma smrtjo  C
emancipatorični projekt dvojne iniciacije, v      užitek      in emancipacijo. Prav ta "še en napor" v prizadevanj  C
ireduktibilni razkorak "med zadovoljitvijo, ki jo ponuja      užitek      v svojem prvotnem stanju, in tisto, ki je posledica  C
posledica zavitih, celo sublimiranih oblik, v katere      užitek      zaplete kultura." Sadovo rešitev problema, ki  C
blaginje v red zla, naj bo to želja, strast,      užitek      ali celo zakon.Sade, skratka, ostaja aktualen  C
česar subjekt ne sme popustiti, strast oziroma      užitek,      in to užitek kot transgresija vsakega zakona  C
sme popustiti, strast oziroma užitek, in to      užitek      kot transgresija vsakega zakona, moralnega ali  C
tradicionalno etiko, ki iz svojega polja izključuje      užitek,      ki ničemur ne služi, ta povsem nekoristni užitek  C
užitek, ki ničemur ne služi, ta povsem nekoristni      užitek      postavi kot konstituens subjektove eksistence  C
imperativu uživanja prepoznati svojo željo.      Užitek      je zakon želje, bi lahko rekli. ANTINOMIJA  C
z Drugim, po definiciji navezani na diskurz,      užitek      pa je po definiciji solipsističen, avtističen  C
vpeta v pravno-političen projekt. Za vsakogar je      užitek      imperativ, toda hkrati lahko vsakdo zasede to  C
družbenega reda in politike, in sicer tako, da dobi      užitek      v polju političnega "državljansko pravico",  C
toda to lahko postane tudi sam. Sadovski      užitek      lahko velja za vse, toda vseeno ni v harmoniji  C
zakaj se lahko skupaj z Lacanom sprašujemo, ali      užitek      more biti pravilo, po katerem bi se lahko ravnala  C
katerem bi se lahko ravnala družba, oziroma ali je      užitek      sploh kompatibilen z družbeno vezjo.Kot upravičeno  C
Prvič, s tem, da je med seboj povezal svobodo in      užitek,      je Sade razkril nemisljivo filozofije človekovih  C
svoboda, pa problem nastopi v hipu, ko je tudi      užitek      pripoznan kot atribut te substance.Preprosto  C
problem je v tem, da ta dva atributa, svoboda in      užitek,      nista kompatibilna.Prav Sadova zasluga je, da  C
Sadova zasluga je, da je pokazal, da svoboda in      užitek      ne gresta skupaj. Drugič, s tem, da je na mesto  C
pa Sade v nasprotju s Kantom pokaže, da ima      užitek      svoje legitimno mesto v etiki univerzalnega  C
meri na predmet, marveč na neki nedoumljivi      užitek,      ki naj bi bil dostopen zgolj drugemu.Tisto,  C
izkusi subjekt v usmiljenju, sprevrglo v zli      užitek.      Nevarnosti kontaminacije usmiljenja z užitkom  C
strinjata, da je mogoče usmiljenje oziroma      užitek      meriti edino s "stopnjo nasilja, ki nas vznemiri  C
usmiljenja, ki je eminentno subjekt ugodja, potlačiti      užitek,      ki mu ga zbujajo prizori trpljenja.Prav Rousseaujeva  C
marveč tudi svojo lastno srečo, saj lov na      užitek      ne pozna počitka, nenehno mora iskati nove vire  C
med ljudmi, ki so enako srečni kot jaz. Svoj      užitek      lahko občutimo le na podlagi odtegovanj drugim  C
bi mu na koncu odklonili usmiljenje: "popoln      užitek      bi dosegli, če bi ... s tem ko bi na ta način  C
sebi, še z intimnejšo primerjavo povečali svoj      užitek      ... saj bi bil nastali nered vaše delo." Sadov  C
tem oziru je nedvomno mogoče reči, da sadovski      užitek      ne pozna Drugega. Podrobnejša analiza sadovskega  C
ravni je Drugi nujna predpostavka, če naj se      užitek      sploh proizvede.Res pa je, da je Sadov Drugi  C
poslanstvo v tem, da Drugemu vrne, kar mu manjka:      užitek,      je v tem še najbolj podoben božjemu služabniku  C
ostanka, suplementa užitka, ki bi ga zacelil. Ta      užitek,      za katerega živi, je torej užitek Drugega.Zanj  C
zacelil. Ta užitek, za katerega živi, je torej      užitek      Drugega.Zanj gara, in to celo takrat, kadar  C
deficitaren, sadist ve, kaj hoče Drugi: hoče      užitek.     Tudi neobstoj Drugega ni za sadista nobena ovira  C
namreč nima drugega zastavka kakor: zagotoviti      užitek      Drugemu, zato da bi obstajal, obstajal pa naj  C
za užitkom Drugega, za tem, da se proizvede      užitek      v telesu Drugega, in to ne glede na to, kaj  C
Drugi, ne glede na to, ali Drugi sploh ve, da mu      užitek      manjka.Zato bi lahko skupaj s Klossowskim rekli  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA