nova beseda iz Slovenije
solipsističnim užitkom in krutostjo: brž ko je | užitek | postavljen kot brezpogojen, je zlo, ker je indiferenten | C |
tega/ Drugega". Sadist ve, da s tem, ko išče | užitek, | izpolnjuje zakon narave. Skratka, sadistova | C |
glasu narave, zato ne ve, da s prizadevanjem za | užitek | pravzaprav izpolnjuje njeno zapoved.Lahko bi | C |
užitku, užitku diskurza, ki je ves v pripravah na | užitek, | opisih pridobivanja tega užitka in celo "poročilih | C |
poročilih", pričevanjih o tem užitku. Vendar | užitek, | na katerega merijo Sadovi junaki, ni ta diskurzivni | C |
katerega merijo Sadovi junaki, ni ta diskurzivni | užitek, | čeprav je pomemben, temveč užitek telesa, ki | C |
diskurzivni užitek, čeprav je pomemben, temveč | užitek | telesa, ki je že od začetka postuliran kot nediskurziven | C |
diskurziven, zunajdiskurziven. Sadistu gre prav za ta | užitek | nemega telesa.Nemi užitek telesa priča, da je | C |
Sadistu gre prav za ta užitek nemega telesa. Nemi | užitek | telesa priča, da je nekaj ireduktibilnega v | C |
zahteve normiranja in normaliziranja, ta nemi | užitek | nastopi kot nekakšen kondenzirani ostanek, ki | C |
realni status nemega užitka ravno to, da gre za | užitek, | ki ni lokaliziran, ki se nenehno premešča, ker | C |
vseskozi ohranja primat. Tako, denimo, subtilni | užitek, | ki ga producira samo govorjenje o užitku, ta | C |
produkcija užitka pokaže, da v hipu, ko nastopi | užitek, | subjekt izgine.Da ni subjekta užitka, da užitek | C |
subjekt izgine. Da ni subjekta užitka, da | užitek | problematizira sam status subjekta, dokazuje | C |
orodje volje do užitka. Tudi za sadista je torej | užitek | tisto izkustvo, glede katerega subjekt ne more | C |
subjekt ne more nikdar reči: ad sum. Ko vznikne | užitek, | ni nikogar (več) tam, da bi o tem kaj povedal | C |
subjekta obstaja, skratka, nekakšen "nepozabni" | užitek, | neskončno ponavljanje istega scenarija pa ima | C |
pa ima za cilj ponovno odkriti ta nepozabni | užitek. | Neizbrisnost užitka in, posledično, ujetost v | C |
ponavljanja kažeta na njegov realni status: ta | užitek | ostaja namreč nedovzeten za vsako modifikacijo | C |
sistenten in tak status ima tudi subjekt, saj ga | užitek | postavlja zunaj dosega Zakona, s čimer ga spremeni | C |
da subjekt ne vztraja v biti, kot jo nalaga | užitek, | iz sebičnega interesa, pač pa ne oziraje se | C |
strast oziroma pulzija, pulzija smrti. Ta | užitek, | ki mu je subjekt pripravljen žrtvovati vse, | C |
organizmu. Eden ključnih Sadovih naukov je, da | užitek, | za katerim se žene subjekt, nujno implicira | C |
žene subjekt, nujno implicira neadaptacijo. | Užitek | kot ponavljanje zahteve po zadovoljitvi uteleša | C |
potem ko se živi organizem iztroši in razkroji. | Užitek, | z eno besedo, je edini modus nesmrtnosti, dostopen | C |
pa je freudovec avant la lettre, ker nesmrtni | užitek | Diderotovega vitalizma poistoveti s smrtnim | C |
telesa. Že pred Freudom Sade namreč pokaže, da je | užitek | disharmonična zahteva glede na živo bitje, da | C |
zlo, ki se lepi na voljo do užitka, je ta zli | užitek, | vpisan v sam naravni zakon.Volja do užitka sovpade | C |
organizmu, kar ogroža samo svojo materialno bazo. | UŽITEK, | OBSEDEN Z UŽITKOM Bistveno pri tem je, kot | C |
ne žene za lastnim užitkom, pač pa "gara" za " | užitek" | narave.Razuzdanec se že spočetka ravna po imperativu | C |
obvladuje situacijo, skratka, kot gospodar, glede na | užitek, | za katerega mu gre, pa kot orodje oziroma izvrševalec | C |
juridično-moralni zakon prepoveduje: namreč | užitek. | Prvemu Drugemu, ki zahteva žrtvovanje užitka | C |
freudovskega nadjaza, tistega namreč, ki prepoveduje | užitek, | v tabor lacanovskega nadjaza, ki zapoveduje | C |
v tabor lacanovskega nadjaza, ki zapoveduje | užitek, | le da v nasprotju z nevrotikom, ki se čuti deficitarnega | C |
civilizacije je v Sadovih očeh kriv, ker je izdal | užitek, | in če trpi, trpi zaradi svoje nezvestobe užitku | C |
radikalno nekompatibilnost družbene vezi in užitka: | užitek | izolira, ločuje. Užitek je, skratka, negacija | C |
družbene vezi in užitka: užitek izolira, ločuje. | Užitek | je, skratka, negacija družbene vezi.Kajti despotizem | C |
zasužnjuje, podreja, zahteva popolno pokorščino. | Užitek | je po svoji naravi tiranski in ciničen. Užitek | C |
Užitek je po svoji naravi tiranski in ciničen. | Užitek | je imperativ, zapoved, ki se ne ozira ne na | C |
užitku, se zdi contradictio in adjecto, saj | užitek, | kot ga pojmuje Sade, avtistični užitek idiota | C |
saj užitek, kot ga pojmuje Sade, avtistični | užitek | idiota, po definiciji ni zmožen vzpostaviti | C |
uživajoče substance, tako da bi lahko rekli, da | užitek | predpostavlja določeno avtonomijo biti.Res je | C |
avtističnega, fantom in ne substanca. Še več, | užitek | je nedeljiv.Nihče ne more participirati na mojem | C |
Nihče ne more participirati na mojem užitku. | Užitek | izključuje vsak ozir na Drugega, ne pozna recipročnosti | C |
recipročnosti. Prizadevati si za partnerjev | užitek | pomeni po Sadu podrediti se mu, postati njegov | C |
vsak hoče biti gospodar. Ta samota, v katero | užitek | zapira subjekta, je drugo ime za cinizem, ki | C |
temelji na antinomiji užitka in Drugega. Edini | užitek, | ki ga Sade pozna, je samotni užitek idiota, | C |
Edini užitek, ki ga Sade pozna, je samotni | užitek | idiota, to pa je užitek, ki nima nikdar razmerja | C |
Sade pozna, je samotni užitek idiota, to pa je | užitek, | ki nima nikdar razmerja z Drugim, pač pa le | C |
razmerja z Drugim, pač pa le z objektom. Sadovski | užitek | je užitek Enega, ki kot tak desocializira, naredi | C |
pač pa le z objektom. Sadovski užitek je | užitek | Enega, ki kot tak desocializira, naredi problematično | C |
roblematizira vsako razmerje, vsak medčloveški odnos. | Užitek | torej - ne samo da ne omogoča dostopa do Drugega | C |
dostopa do Drugega, pač pa z Drugim prelomi, kajti | užitek | je v zadnji instanci le razmerje do samega sebe | C |
zadnji instanci le razmerje do samega sebe, je | užitek, | ki išče užitek.Kako potem vzpostaviti družbeno | C |
razmerje do samega sebe, je užitek, ki išče | užitek. | Kako potem vzpostaviti družbeno vez, če pa na | C |
Kako se lahko Drugi "obesi" na avtistični | užitek? | Pri Sadu na tej točki intervenira fantazma volje | C |
upravičevanja. Sadova ambicija je upravičiti | užitek | celo v tistem, kar je najmanj upravičljivo, | C |
projekt se zdi vsaj na prvi pogled kontradiktoren: | užitek, | ki po definiciji ne pozna meja, omejitev, je | C |
mogoča, če ne bi temeljila na omejevanju. Toda | užitek | izniči tudi recipročno menjavo, torej tisto | C |
družbene vezi. A ta interpretacija - po kateri | užitek | in skupnost v nekem radikalnem smislu ne gresta | C |
bil: Sade je v to prisiljen, ker avtistični | užitek, | užitek Enega v nekem radikalnem smislu ne "zadovoljuje | C |
Sade je v to prisiljen, ker avtistični užitek, | užitek | Enega v nekem radikalnem smislu ne "zadovoljuje | C |
povezana problema: prvič, Sade mora pokazati, da | užitek | in družbena vez nista antinomična, in drugič | C |
Sadist se čuti poklicanega, da Drugemu zagotavlja | užitek, | tudi če ta ne bi obstajal.Točka razhajanja med | C |
bolje uživalo, kako iz njega izvleči presežni | užitek) | - najprej in predvsem institucije viktimiziranja | C |
Prvič, zato, ker je anarhija strasti, anarhični | užitek | zgolj sredstvo za vzdrževanje političnega despotizma | C |
je treba posplošiti, razširiti na vso družbo. | Užitek | pri Sadu torej ni nekaj zasebnega, ampak je | C |
država oziroma njen pravni sistem sankcionirata | užitek | kot obveznost vsakogar.Sade hoče rešiti na prvi | C |
Od tod izhaja, da je predstava, po kateri je | užitek | zgolj moj, skratka, da je ta izključna "lastnina | C |
svojega užitka, za Sada nesmisel. Zanj sta | užitek | in lastnina, posest v najostrejšem nasprotju | C |
Edino lastnina je lahko ekskluzivna, ne pa | užitek, | ker je telo kot objekt užitka nekaj, kar ne | C |
rekli, da je Drugi, ki naj bi mu sadist vrnil | užitek, | samo telo, prav kolikor je očiščeno užitka. | C |
civilizacije, pravilneje bi bilo reči, da je sadovski | užitek | paradoksno, lahko bi rekli, "perverzno" vezan | C |
tega, da bi šlo za kakšen prvinski, naravni | užitek, | gre vse prej za sofisticiran užitek, pridobljen | C |
naravni užitek, gre vse prej za sofisticiran | užitek, | pridobljen s kršitvijo civilizacijskih norm | C |
telo, zato pa omogoči nov tip užitka, presežni | užitek, | ki vznikne s transgresijo, z manipuliranjem | C |
civilizacija naredi telesu in užitku - pogoj za drugi | užitek, | presežni užitek.Po drugi strani pa vseeno verjame | C |
in užitku - pogoj za drugi užitek, presežni | užitek. | Po drugi strani pa vseeno verjame, da je užitek | C |
užitek. Po drugi strani pa vseeno verjame, da je | užitek | telesa dejansko dostopen, skratka, ne vidi, | C |
dostopen, skratka, ne vidi, da je ta izvirni | užitek, | ta imperativ narave že artefakt, utvara, iluzija | C |
lahko videli enega od učinkov paradoksa užitka: | užitek | je sicer vezan na življenje, toda na življenje | C |
telo, od katerega se zahteva zgolj to, da se na | užitek | odzove s svojo prisotnostjo, z ad sum. Eden | C |
najpomembnejših Sadovih naukov je nedvomno ta, da obstaja | užitek | telesa, toda le kot užitek razkosanega telesa | C |
nedvomno ta, da obstaja užitek telesa, toda le kot | užitek | razkosanega telesa, v zadnji instanci užitek | C |
užitek razkosanega telesa, v zadnji instanci | užitek | organa.Sadov telos je realizirati ta nauk na | C |
ki ga je mogoče potegniti iz Sada, ta, da je | užitek | na sebi zlo.Toda že sam Sade ta nauk disimulira | C |
ko voljo do užitka pripiše naturi, s čimer | užitek | na neki način "opere" krivde, ga dekulpabilizira | C |
radikalno mutacijo subjekta. Ko stopi na oder | užitek, | sam subjekt zbledi, ugasne v "postal sem ono | C |
instrumentalizaciji sadista, ki živi in gara za | užitek, | nedvomno gre za destitucijo subjekta z užitkom | C |
sadista, se pravi za subjekta, ki gre - kar zadeva | užitek | - do skrajnih meja misljivega, da je celo zanj | C |
pravico do užitka, največji problem, kako umestiti | užitek, | ko ni več Drugega, ki bi mu predpisoval zakon | C |
zakon. Sade hoče namreč nemogoče: ohraniti | užitek, | ki je po definiciji egoističen, avtističen, | C |
zatrditi svoje volje drugače kakor da zatrdi | užitek | Drugega.Subjektu, odločenemu, da se sooči z | C |
Foucaultov izraz, ne gre za subjektov lastni | užitek. | Pri dandyju je skrb za svojo "lupino", svoj videz | C |
libertini, ki garajo, zato da bi zagotovili | užitek | sami Naravi - za čaščenje ničevosti, nepomembnih | C |
podviga biti suženj volje Narave se zdi dandyjev | užitek | nedvomno prazen, ničev, ker so v digniteto Stvari | C |
se izgublja, tava, bega v vse mogoče smeri. | Užitek | namreč regulira tako, da ga situira glede na | C |
je pri dandyju še lahko reguliral brezglavi | užitek, | s tem da ga je fiksiral na skrb za zunanji ovoj | C |
manjka, mora Drugega, svojo žrtev, prisiliti v | užitek. | Zato da bi ponavzočil užitek, mora sadovski perverzne | C |
žrtev, prisiliti v užitek. Zato da bi ponavzočil | užitek, | mora sadovski perverznež Drugega zalezovati | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |