nova beseda iz Slovenije

točka (101-200)


preseženega smisla. To bi utegnila biti prva stična      točka      med mojim pisanjem in tradicijo oziroma kontinuiteto  B
delu so levi in desni manihejci. Edina svetla      točka      nekdanje Srednje Evrope, Češkoslovaška je s  B
estetikah ali raje čutenjih sveta dotikala. To je      točka      -- takrat sem to pri njem razločno slutil, zdaj  B
kaj počnemo in do kod ta stvar gre, kje je      točka      od katere naprej postanemo samo še surogat politike  B
Luno. Kadar pojav opazujem z Zemlje, svetlobna      točka      potuje proti Luni; kadar pojav opazujem z Lune  B
potovanje svetlobne točke v obratni smeri. Svetlobna      točka      vedno potuje stran od opazovalca. Čeprav so  B
pomembnejša od nas samih. In naj je bila ta      točka      Bog, Cerkev, Domovina ali Narod, je bila to  B
Cerkev, Domovina ali Narod, je bila to ne samo      točka,      iz katere smo črpali svoj človeški pogum in  B
črpali svoj človeški pogum in veljavo, ampak tudi      točka,      prek katere smo se kakor prek zvezde severnice  B
Kartezijeva poanta je v tem, da ta ”Arhimedova      točka“      gotovosti povsem zadošča - čeprav sprva ni nič  B
povsem zadošča - čeprav sprva ni nič več kot      točka,      ki nima prav nobene razsežnosti, ne fizične  B
gotovostjo stopi ven iz sebe. Kajti ničelna      točka      gotovosti še ni svet, niti v sanjah ne.Ali torej  B
cogitu, ki je sam sicer nedvomen, vendar zgolj ”     točka“      gotovosti, njegova logika zdi še tako jasna  B
tako se vrtimo v krogu, v katerem miruje edino      točka      v središču, sam cogito.Iz tega začaranega  B
transcendentalni fenomenologiji cogito ni več ”     točka“     , ampak ”polje“ gotovosti, v katero je vpotegnjen  B
polje“ zavestnih danosti lahko pokrije. Osrednja      točka      in izhodišče evidence je pri Husserlu - kot  B
razteza“ - ali je nesmrtnost možna zgolj kot ”     točka“      ali kot ”polje“?Krščanski nauk pojmuje nesmrtno  B
izkustvene evidence in ne zgolj Kartezijeva ”     točka“      sámogotovosti. Pri tem pa je paradoksno, da  B
sámogotovosti. Pri tem pa je paradoksno, da je ta      točka      sama v ontološkem smislu prazna, ”brezsubstančna  B
”brezsubstančna“ - podobno kot geometrijska      točka      ne more realno vsebovati fizikalne snovi (razen  B
vsebovati fizikalne snovi (razen če bi bila      točka      singularnost v ”črni luknji“) -, kajti, kot  B
106] Jaz je torej v pravem pomenu ničelna      točka,      ki ”biva“ le v razmerju do svojih intencionalnih  B
izrazi budistično resnico, da se ”ta osrednja      Točka      [jaza] razleti v Neskončno prostornino, ta Nič  B
obstaja samo ”teoretično“, na podoben način kot      točka      v geometriji - ni pravi argument za realno bivanje  B
Janez. Zdaj je gotovo neka posebna      točka      v času.Ali torej po Aristotelu čas sploh obstaja  B
sprehod... Prej si rekel, da je zdaj posebna      točka      v času.Pri starem Mojstru se korespondenca  B
tukaj obstaja vzporednost s točko; kajti tudi      točka      obenem povezuje in razmejuje dolžino - je začetek  B
prihodnost v odnosu do sedanje zavesti; analogno tudi      točka      ni del dolžine, niti površine, niti prostora  B
umetnosti in duha: očišče slike - tj. tista      točka      na sliki, ki jo slikar določi s pravokotnim  B
sklepamo iz Avguštinovih besed - najpomembnejša ”     točka“      časa, skozi katero ima duša dostop do večnosti  B
vselej spreminjajočem se zdaju, ki je edina ”     točka“      v času, skozi katero ima duša dostop do večnosti  B
ton zavzema svoj čas, tako da nobena časovna      točka      ni premaknjena <unverrückt>, vendar beži v  B
Bruno. Da, s fenomenološkega stališča je ”     točka“      zdaja zgolj neka abstrakcija, ki nikakor ni  B
s točko v prostoru, saj je tudi geometrijska      točka      abstraktna in šele sekundarna v odnosu do doživljanja  B
vse časovne predmete: ”Ton in vsaka časovna      točka      v enosti trajajočega toka ima torej svoje absolutno  B
Minkowskijevi metriki je namreč dogodek, ”     točka      v času“, določen s tremi prostorskimi razsežnostmi  B
oziroma, kot si ponavadi predstavljamo, da      točka      zdaja teče po ”časovni premici“ od preteklih  B
Da, med drugim tudi, vendar je bila glavna      točka      obtožbe, da Bruno uči neskončnost univerzuma  B
velikansko, v primerjavi z božjo navzočnostjo samo      točka,      še več, zgolj nič.“ [prav tam, 184-5]. Janez  B
podobno kot ti menim, da je pomembna stična      točka      med filozofijo in sodobno znanostjo.Jaz pravzaprav  B
je začela zdeti smiselna... * Na krogli nobena      točka      nima prednosti.Tako so tudi na zemlji vsi kraji  B
debla žebelj, ki mi je bil služil kot oporna      točka      za vrvico. Sledilo je brezpotje s ciljem, ki  B
sploh ni več svoboda. Jan je koncentrirana      točka,      okoli katere je toliko let gravitiral največji  B
Kasneje sem o tem zvedel več. Istanbul je posebna      točka      na planetu, pravi Borna Bebek v svoji knjigi  B
sistem organiziran okoli te osi, če je ta os      točka      sistemovega težišča in ravnotežja, potem vse  B
prisotnosti v svetu. V fundamentu; tam je oporna      točka      za celo vesolje, za njegovo stabilnost in celo  B
k njej razvija celotno vesoljstvo, kajti ta      točka      je pravzaprav bog.In ta misel mi je bila in  B
zrelostjo brezsramnih plesalk, dokler se ni      točka      zaključila z žvižgi in javnim negodovanjem.  B
obravnavana in sta dovolj znana. Edina sporna      točka      v opisu seje je vprašanje oboroženega odpora  B
likvidacija moških s tega področja je bila najnižja      točka      mandata ZN v Bosni. Mirovna misija ZN v Bosni  B
v tej vojski izkazala kot najboljša obrambna      točka.     Ne moremo pogrešati teh krajev, ker živi tam  C
je za velesrbske radikale ravnotako bistvena      točka      njihovega programa, kakor je poljskim reakcionarjem  C
svojim odpadom naklonili ... Posebno šibka      točka      Slovencev, na drugi strani pa močno orožje Nemcev  C
točke. Poudarili smo, da bi bila njuna skupna      točka      lahko stremljenje po svobodomiselnosti.Nacionalci  C
Dojemljivo je za argumente razuma.      Točka,      kjer bo sklenjen sporazum, so liberalna načela  C
Boj proti Nemcem je prva in najpomembnejša      točka      njihovih programov. Ko gre za napad na Nemce  C
Bilo je leto nemirov in napetosti. Črna      točka      v zgodovini slovenskega naroda je javno zavzemanje  C
Primitivni napadi na mestne nemške šole so zdaj      točka,      na kateri se združujejo in si padajo v objem  C
predpostavka o obstoju boga), in te so za Lyotarda      točka,      kjer je mogoče metazgodbe spodkopati.Tu gre  C
sebe; je samozadostna. Vendar pa je prav njena      točka      legitimacije tista točka, na kateri totaliteta  C
Vendar pa je prav njena točka legitimacije tista      točka,      na kateri totaliteta stoji in pade. Lyotardov  C
Pripovedovalec v takšnih kulturah ni "prava"      točka      legitimacije, kajti pripovedi so legitimirane  C
pogled se zdi, trdi Welsch, da bi bila skupna      točka      med različnimi stališči lahko rešitev tega problema  C
dno na nadmorski višini okoli 4 m, najnižja      točka      na zgornjem robu brezna je na 425,4 m in najvišja  C
Če je bila izgubljena metafizična "Arhimedova      točka"     , na katero bi se lahko človek vedno zanesel  C
in sploh za psihoanalizo, kot je znano, je      točka,      na kateri je subjekt pripet na neskončno, vpisana  C
načela koristnosti pa je, presenetljivo, prav      točka,      kjer konvergirata liberalistična in psihoanalitična  C
Benthamova fikcija je za Lacana paradoksna      točka      srečanja simbolnega in realnega: po funkciji  C
subjektove dobrobiti zato deluje kot kristalizacijska      točka,      ki pokaže, da vse razsvetljenske rešitve za  C
zagotavlja užitek, tudi če ta ne bi obstajal.      Točka      razhajanja med Sadom in anarhisti se zato najočitneje  C
postavljeno kot nedosegljiva, dobesedno hegemonična      točka.     Hegemonikon oziroma proairesis je za stoike tisto  C
je Freudov gon neke vrste degré zéro, ničelna      točka      strukture, v kateri še ni subjekta.Izvirno subjekta  C
konec koncev nenadomestljivega, to pa je prav      točka,      kjer lahko umestimo tisto, kar sem poimenoval  C
da ima Lacan prav, ko ugotavlja, da je stična      točka      med Kantom in Sadom razcep, vsiljen subjektu  C
Kajti tisto, kar išče sadist v svoji žrtvi, je "     točka,      na kateri je /subjekt/ pripet na užitek, ki  C
osvobajanje človeka radikalno pod vprašaj.      Točka      razhajanja je status "ti-ja", katerega rojstni  C
glas, ki od subjekta zahteva: "Deluj tako ...",      točka      medsebojne artikulacije zakona in užitka. Ta  C
verjel Galileo, prav razumevanje matematike tista      točka,      v kateri človeški um postane enak neskončnemu  C
ženskega telesa: "kot so ženske genitalije zadnja      točka,      ki jo razkrije slačenje (točka, na kateri zanikanje  C
genitalije zadnja točka, ki jo razkrije slačenje (     točka,      na kateri zanikanje odsotnosti penisa ni več  C
penisa ni več mogoče), tako obstaja tudi zadnja      točka      dezakuzmatizacije - usta, iz katerih prihaja  C
izseljenske skoncentriranosti, ne pa zadnja      točka      prekmurskih posameznih ali v skupine strnjenih  C
bila v njegovi mladosti ne samo zemljepisna      točka,      ampak tudi prekmurska meja, kjer sta se končevali  C
kulturno, literarno in socialno, je bila svetla      točka      konference ravno tako kot po visokem številu  C
znanstvenih kriterijih je prekodiranje tista sporna      točka,      zaradi katere likovna folklora le pogojno nosi  C
premik v socialni perspektivi. Ta nova ugodna      točka      izloči temeljno držo do mita, namreč vero, in  C
čista' struktura zgodovinskosti, kot ničelna      točka      zgodovine (v smislu evolucije), kjer je prebita  C
Amosovega razpravljanja slovstvena folklora kot      točka      na njeni sinhroni ravnini, je Kirill V. Čistov  C
omenjeni folklori bližnje področje. Skupna      točka      med njimi je res zbiranje v pomenu kopičenja  C
omenjeni folklori bližnje področje. Skupna      točka      med njimi je res zbiranje v pomenu kopičenja  C
pogosto poveličeval v svojih spisih, kar je šibka      točka      njegovega dela, saj je s tem pripomogel k njegovi  C
torej zgodovinsko spoznanje in pripoved. In      točka      gledanja ni nič drugega kot gledalčevo stanje  C
razpoloženjih, tako je torej spričo teh dejstev      točka      gledanja nekaj, kar se razlikuje od telesa  C
koristno vse te pojme označiti s splošnim pojmom.      Točka      gledanja je notranje in zunanje stanje gledalca  C
razlikujejo po svoji plodnosti, kar je precej pomembna      točka.     Namesto tega jih predstavljajo kot doktrine ali  C
ugotovimo naše zgodovinske zaključke, ki so začetna      točka      vsakega delovanja, moramo zaporedoma preveriti  C
poglavju, zdaj pa preidimo k tretji točki. Tretja      točka      pa je tale: naj bo zgodovina še tako preverljiva  C
lahko zgodovinarji obnovijo le fragmente. Četrta      točka      pa poudarja, da zato, ker gledamo nazaj, vemo  C
eno. Ali, rečeno drugače, kot identifikacijska      točka      se pri judovskem ljudstvu ni izoblikovala zgodovina  C
živimo. Nekatere humanistične in družbene vede so      točka,      ki temu kontekstu držijo ogledalo in včasih  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA