nova beseda iz Slovenije
da bi lahko bil orodje volje Drugega, mora | subjekt | narediti, da Drugi obstaja.To je seveda skrajna | C |
subjektov položaj: soočen z imperativom užitka se | subjekt | instrumentalizira, spremeni v orodje za zadovoljevanje | C |
in zato tudi konec analize - kot trenutek, ko | subjekt | nima več opraviti z zahtevo Drugega, pač pa | C |
opraviti z zahtevo Drugega, pač pa z njegovo voljo. | Subjekt | je na začetku analize opredeljen kot tisti, | C |
sicer ne ve, kaj želi, a hkrati ve, česa noče. | Subjekt | je instanca volje, medtem ko je Drugi inkarnacija | C |
Drugi inkarnacija zahteve. Na koncu analize ni | subjekt | več tisti, ki noče, pač je Drugi tisti, ki hoče | C |
posledico mutacijo subjektovega statusa, kajti | subjekt | ne more zatrditi svoje volje drugače kakor da | C |
Claudel znova odkrije v kristjanstvu obupa)". | Subjekt | se lahko torej odloči bodisi za skrajni objektni | C |
Lacanovega zgleda, Antigone, zlasti pa Sygne, ker | subjekt | afirmira obstoj Drugega s paradoksnim, popolnoma | C |
paradoksnim, popolnoma nekoristnim samožrtvovanjem. | Subjekt | izpričuje popolno vdanost volji (neobstoječega | C |
vrednosti: $ ali objekt a. To se pravi, da se lahko | subjekt | poistoveti bodisi s tistim, ki je izgubil, namreč | C |
podreditev, skratka, mazohistično pozicijo, | subjekt | v njej vztraja ne glede na to, kaj ga doleti | C |
zapoved našega časa, zapoved, pred katero je | subjekt | dobesedno razorožen.Po eni strani mu newageovska | C |
Strast je namreč ekstatično stanje, v katerem je | subjekt | nedovzeten za zahteve uma, saj se postavi v | C |
tudi če se moti in če je to v njeno škodo". | Subjekt | lahko podleže strasti, četudi ve, kakšne posledice | C |
ni pa subjektova volja, ni volja, ki bi jo | subjekt | priznal za svojo, v kateri bi se prepoznal, | C |
Hrizipu, "nepopravljiva", neozdravljiva, saj si | subjekt, | ko podleže strasti, "ne more pomagati", to je | C |
pomagati", to je "močnejše od njega", ni zato | subjekt | nič manj odgovoren za svoja dejanja, saj je | C |
razcep subjekta, notranjo razklanost, ki je | subjekt | ne more premagati, tematizira kot problem volje | C |
klasičnim in modernim pojmovanjem volje: za prvo je | subjekt | hotenja, volje tisti, ki lahko kadar koli neha | C |
lahko kadar koli neha hoteti, za stoiško pa je | subjekt | volje predvsem tisti, čigar narava sploh ne | C |
hoče. Vsi stoiki se strinjajo, da se lahko | subjekt | popolnoma odtegne kapricam usode in popolnoma | C |
neodvisnosti subjekta, ne seveda v pomenu, da ima | subjekt | oblast nad potekom dogodkov, pač pa, ravno nasprotno | C |
neodtujljivo svobodo. S Kantom povedano: stoiški | subjekt | se lahko izbere kot "fenomen" ali kot "noumenon | C |
kot posameznik. Proairesis je akt, s katerim | subjekt | zavestno, hote izbere ta ali oni način življenja | C |
eni strani je proairesis delček božanskega in | subjekt | v zadnji instanci ni nič drugega kakor varuh | C |
volja oziroma proairesis prav področje, kjer je | subjekt | gospodar, kjer je kot Bog. Neodvisnost proairesis | C |
za to, kar iz sebe naredimo. To se pravi, da | subjekt | nima nobenega opravičila za to, kako uporablja | C |
Proairesis je zato edino, na kar se lahko | subjekt | popolnoma zanese, je moč, ki je ne more premagati | C |
Pristati na Udarce usode za stoike ne pomeni, da je | subjekt | povsem brez moči, da mu preostane samo resignacija | C |
stoiške rešitve zagate volje v situaciji, ko | subjekt | nima nadzora nad svojo usodo, je v tem, da lahko | C |
nadzora nad svojo usodo, je v tem, da lahko | subjekt | ohrani svojo voljo kot neodtujeno edino, če | C |
voljo Drugega, v Usodo. Kako je mogoče, da vidi | subjekt | v tistem, kar se mu dogaja kot po neki neizprosni | C |
previdnosti. S privolitvijo v Usodo naj bi se | subjekt, | soočen s tem, da v nobenem primeru ne more spremeniti | C |
je že. Prav v tem Hočem!, s katerim pozdravi | subjekt | dogodke, na katere ne more v nobenem primeru | C |
dveh ozirih: svoboden je kot "epistemološki" | subjekt, | ki sicer ne ve, kaj "hoče" Usoda, ve pa, da | C |
dogodek, neodvisni od tega, kaj hoče ali noče | subjekt? | Kaj torej pomeni biti kvazi-vzrok? | C |
primeri, to se pravi, ko se dogodek primeri, ga | subjekt | pozdravi s svojim Hočem!Stoiška volja, dobra | C |
stoikove drže, ki se ravna po maksimi: "Postani | subjekt | svoje nesreče" oziroma "ne bodi nevreden tistega | C |
Usodo je namreč radikalna zareza, prelom, saj | subjekt | pred tem aktom ni več istoveten subjektu po | C |
dobesedno neprimerljivi instanci. S privolitvijo je | subjekt | tako radikalno spremenjen, da je treba govoriti | C |
stoiške etike je kultiviranje volje do stopnje, ko | subjekt | hoče biti kvazi-vzrok za tisto, kar se proizvede | C |
pristanek na neogibno, pač pa dejanje, s katerim se | subjekt | "podpiše" pod voljo Drugega.Gre za dejanje volje | C |
Zvijača" stoiške volje je potemtakem v tem, da se | subjekt | loči od Drugega prav z gesto, s katero privoli | C |
zlomiti subjekta, ne zadeva ga v živo, saj se je | subjekt | že postavil "na varno".Prav to gesto hoče ponoviti | C |
naključje, saj na vsak udarec usode Nietzschejev | subjekt | odgovori: "To hočem!" Stoikom gre nedvomno priznati | C |
ker zahteva od subjekta popolno uklonitev. | Subjekt | je svoboden, ko se popolnoma podredi zahtevam | C |
nogo. Bistvo stoiške askeze je v tem, da se | subjekt | odtegne vsemu, kar ni od njega odvisno, natančneje | C |
zmožnosti izbire. Da je stoik v prvi vrsti | subjekt, | ki se odteguje vsaki prisili, je razvidno iz | C |
Ne, pač pa le moje umrljivo telo." | Subjekt, | ki je v posesti te zmožnosti, ravna po svoji | C |
Drugi ne more v nobenem primeru uživati. Zato | subjekt, | ki se zateče v proairesis, Sadu nujno "pokvari | C |
že je subjektova sramežljivost "posiljena". | Subjekt | se čuti posiljenega, ker je pasivno prenašal | C |
nobenih možnosti za uspeh, če ne bi bil sam | subjekt | v svoji največji intimnosti že na mestu Drugega | C |
točke, ga zadene v živo, je to zato, ker je sam | subjekt | na neki način "vsiljivec" na mestu Drugega. | C |
proairesis ni več mogoč. Nujno je torej, da stoiški | subjekt | izumi drugačen odnos do Drugega, tak namreč | C |
tako kot sadist, ve, da ne gre za to, ali se | subjekt | ukloni ali ne zunanji prisili, temveč za to | C |
na kraj nekakšne "absolutne istosti", kjer je | subjekt | zunaj dosega, varen pred napadi Drugega.V nekem | C |
smislu bi zato lahko rekli, da tudi stoiški | subjekt | uživa.Seveda ne uživa v trpljenju. | C |
avtonomije svoje volje, svoje proairesis, je | subjekt | pripravljen plačati kakršno koli ceno, celo | C |
subjekta, da mumificira svojo željo. Stoiški | subjekt | uteleša torej držo brezčutnosti in neomajnosti | C |
Toda ali je stoik Heglov gospodar? Stoiški | subjekt, | reduciran na hegemonikon, na proairesis, gotovo | C |
pozicijo gospodarja že subvertira, ker je tu | subjekt | pripravljen žrtvovati tudi samo gospostvo.Ta | C |
ravno nasprotno, je tisto v subjektu, čemur je | subjekt | pripravljen žrtvovati vse, celo svoj obstoj | C |
Pri stoikih, kot nismo nehali poudarjati, je | subjekt | poistoveten z zavestnim jazom, s hegemonikonom | C |
ki naj drži strasti na uzdi. Za psihoanalizo | subjekt | izvirno ne ve, kaj hoče, natančneje, ne ve, | C |
sebstvo v tistem, kar se izmika umu, v čemer se | subjekt | ne prepozna in o čemer noče ničesar vedeti. | C |
subjekta. Kako se na tako strukturo artikulira | subjekt? | To vprašanje je še zlasti dramatično za stoike | C |
vznik subjekta. V pulziji nastopi neki nov | subjekt, | ein neues Subjekt.To bi lahko razumeli v smislu | C |
pulziji nastopi neki nov subjekt, ein neues | Subjekt. | To bi lahko razumeli v smislu vulgarne interpretacije | C |
kjer je bilo ono, se pravi goni, mora priti | subjekt, | ozaveščeni jaz.To bi bil nastanek Jaza iz onega | C |
zato tudi vztraja: "ni bil že prej tu neki | subjekt, | namreč subjekt pulzije, marveč je to, da vidimo | C |
vztraja: "ni bil že prej tu neki subjekt, namreč | subjekt | pulzije, marveč je to, da vidimo, kako nastopi | C |
pulzije, marveč je to, da vidimo, kako nastopi | subjekt, | nekaj novega." Kako vznikne torej subjekt? | C |
subjekt, nekaj novega." Kako vznikne torej | subjekt? | Subjekt ni na neki način že tu, marveč ga dobesedno | C |
Kako vznikne torej subjekt? | Subjekt | ni na neki način že tu, marveč ga dobesedno | C |
njegovih premen, sprevračanja. Krožno gibanje je | subjekt | in statu nascendi.To je seveda mogoče le, če | C |
neodvisno od subjekta, pač pa da je sam gon | subjekt | pred subjektom, je subjekt, še preden je postal | C |
pa da je sam gon subjekt pred subjektom, je | subjekt, | še preden je postal subjekt.Zato subjekt kot | C |
pred subjektom, je subjekt, še preden je postal | subjekt. | Zato subjekt kot tisto novo, kar vznikne iz pulzije | C |
je subjekt, še preden je postal subjekt. Zato | subjekt | kot tisto novo, kar vznikne iz pulzije, ne ukine | C |
Obstaja le subjektivacija brez subjekta oziroma | subjekt, | ki se ne ve.Subjekt bi postal šele, če bi vzel | C |
brez subjekta oziroma subjekt, ki se ne ve. | Subjekt | bi postal šele, če bi vzel nase ta objektni | C |
nemogoče. Gon je tisto v subjektu, kar še ni | subjekt, | neko obskurno jedro, in hkrati tisto, kar se | C |
jektivaciji, kar ostaja nedostopno subjektu. Skratka, | subjekt | ne more nikdar biti gon in se tega zavedati | C |
tega ne ve, ali pa to ve, a takrat on sam kot | subjekt | zbledi, ugasne.Zato spravo s pulzijo nujno spremlja | C |
nujno spremlja subjektivna destitucija: ko se | subjekt | spravi s pulzijo, on sam izgine, je odstranjen | C |
hegemonikon nima mesta zunaj subjekta. Tudi za stoike | subjekt | sprva obstaja oziroma je navzoč samo kot topos | C |
Stoiška etika implicira operacijo izpraznjenja: | subjekt | se mora izprazniti, izničiti, spremeniti v puščavo | C |
napetost neke stalne, konstantne sile, za katero | subjekt | ne ve, kaj hoče, se naseli v jaz, lahko bi rekli | C |
opredeljena prav z načinom, kako se vanjo umešča | subjekt" | . Pulzijo, kot smo že videli, opredeljuje radikalna | C |
mogoče govoriti ne o subjektu ne o objektu: | subjekt | se še ni "rodil", objekt pa je zmerom že zgubljen | C |
ustvari, proizvede svojega subjekta. Kajti ni | subjekt | tisti, ki išče zadovoljitev, pač pa, narobe | C |
zares spravil z užitkom, s pulzijo. V perverziji | subjekt | izgine v užitku Drugega, reducira se zgolj na | C |
zgolj na instrument volje Drugega in se kot | subjekt | izbriše.Perverzija ni vznik novega subjekta | C |
nobenega spraševanja: ali hočem to, kar želim? | Subjekt | se je namreč tako radikalno spremenil, da so | C |
brezpredmetna, absurdna, saj poslej ni več mogoče, da bi | subjekt | "blodil", da bi se izgubljal, odslej teče po | C |
bolj usmiljeni. Edino, za čemer se žene stoiški | subjekt, | je "skladnost z", v zadnji instanci skladnost | C |
najprej dano samo krožno gibanje, v katerem | subjekt | vznikne kot nekaj novega, kot acefalična instanca | C |
novega, kot acefalična instanca. V perverziji je | subjekt | ravno tako situiran kot objekt, vendar z neko | C |
vendar z neko bistveno distinkcijo, saj se kot | subjekt | vzpostavi le, kolikor "iz sebe naredi objekt | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |