nova beseda iz Slovenije
»Mislim, da obstaja.« »Ali, | nadalje, | obstaja dobro, ki ga ljubimo zaradi njega samega | A |
pa jih je treba vzgajati in izobraževati? In | nadalje, | ali nam bo razpravljanje o tem v pomoč pri ugotavljanju | A |
nasprotno za vsakogar, ki ni tako vzgojen. In | nadalje: | ker napake in slabosti pri umetnini kakor v | A |
ljudmi in z naročili pri obrtnikih? In kaj je | nadalje | s kaznimi za žalitve in zmerjanja, s postavljanjem | A |
in drugem češčenju bogov, demonov in herojev, | nadalje | o pokopavanju mrtvih in dajatvah, ki jih dolgujemo | A |
Da, te so si v navzkrižju druga z drugo.« » | Nadalje: | lakoto in žejo, in sploh naslade, hotenje in | A |
da se nam zbudi želja po topli pijači? Ali se | nadalje | poveča žeja, če je mnogo tekočine na voljo, | A |
smešno11 nekaj drugega kakor to, kar je slabo, | nadalje, | kdor pri poskusu, da bi budil smeh, smešnosti | A |
poklicnih dejavnosti. In tako lahko ostanemo še | nadalje | pri tem, da našim čuvarjem in njihovim ženam | A |
»Tako je prav.« »In | nadalje. | Kako naj naši vojaki ravnajo s sovražnikom?« | A |
»Nujno.« »Tak človek je | nadalje | razsoden in ne pozna pohlepa po denarju.Manj | A |
resnične, ali se bo potem jezila nanje in še | nadalje | ne bo verovala našim trditvam, da je država | A |
bivališčem v ječi, ogenj v njej z močjo sonca. Če si | nadalje | predstavljaš pot v gornji svet in seznanjenje | A |
»Seveda.« »In ali se ti | nadalje | zdi čudno, če se kdo, ki stopi iz tega božanskega | A |
tretjega verovanje in četrtega domnevanje, | nadalje | zadnja dva skupa mnenje, prva dva pa mišljenje | A |
ali bo potem po tvojem mnenju ta človek še | nadalje | gojil spoštovanje in pokorščino do teh vrednot | A |
ustrežljiv in do vladarjev zelo hlapčevski. | Nadalje | je gospodovalen in častihlepen.Do oblasti pa | A |
»Popolnoma.« » | Nadalje | je vsakomur jasno, da je naša sposobnost za | A |
duševnem stanju prinaša dobro ali slabo; kaj | nadalje | prinašajo plemeniti in neplemeniti rod, zasebno | A |
gre in proda vse, kar ima, in ga kupi. *47 | Nadalje | je nebeško kraljestvo podobno mreži, ki jo vržejo | A |
Skupna molitev *19 » | Nadalje | vam resnično povem: če se dva izmed vas na zemlji | A |
inovacij ni tako veliko. Mnogo inovacij ni, | nadalje, | v kmetijstvu, kljub temu pa eni kmetje grejo | B |
zagovarjal pesnik sam in z njim zlasti Ahmatova, pa | nadalje | v okvir tistih dveh akmeističnih različic, ki | B |
od Kantemirja do Hlebnikova. Nespodbiten je | nadalje | vpliv angleške metafizične poezije 17. stoletja | B |
nekaj mesecev pozneje, sredi julija 1943: » | Nadalje | spada k bistvu tiranije prizadevanje, da nikakor | B |
ampak, da mu vsepovsod prisluškujejo ovaduhi... | Nadalje, | da se vsi ljudje med seboj sprejo in da se spre | B |
glednejšimi in bogatejšimi ljudmi iz svoje srede... | Nadalje | spada k takim tiranskim ukrepom, da mora ljudstvo | B |
naredi veliko škodo, ker vse povalja in pohodi, | nadalje | z raznim gozdnim sadjem, z bukvico in gabrico | B |
treba. Ter so večerjali dalje in so bili še | nadalje | navdušeni za mir, slogo in človečanstvo. | B |
progi, pa mu ni seglo v misel, da bi se vrnil. | Nadalje | ste tudi kakor tisti kratkovidni govornik, ki | B |
doženejo, da je res dišal po slaniku, ugibajo še | nadalje, | kjé da si je tisti slanik kupil ter kako da | B |
niti ene besede ni v ”Školjki“ odveč. Upam pa | nadalje | tudi, da cenzura s svojim mizernim ”svètom“ | B |
lagali! Ker če bi to bilo res, tedaj bi bilo | nadalje | tudi res, da cel narod, velik narod živi edinole | B |
-- Hotel sem pisati še | nadalje | o mnogoštevilnih čednostih gospoda Blaža, prepevati | B |
mnogoštevilnih čednostih gospoda Blaža, prepevati mu še | nadalje | iz hvaležnega srca pravično čast; kar se prikaže | B |
ne pa v ilirščini, z latinščino pomešani. | Nadalje | sem nameraval, da postavim poročanje o umetnosti | B |
da vojaštva ni potreba. Poznati je moral | nadalje | tudi razpoloženje in moralno kvaliteto tistega | B |
je torej v redu. -- Kaj, ljube duše, bi še | nadalje | govorili?Saj je res, da smo to tajniško službo | B |
poznati umetnost prilagodenja in samozatajevanja, | nadalje | pa okus in pamet jezikovnih banavzov.Če je vrhu | B |
zlikovci zvrnejo Prešerna v Ljubljanico. Upajmo pa | nadalje | tudi, da se razmerje med naročevalcem in umetnikom | B |
Jezus pa se je nagnil k njemu in je rekel | nadalje: | ”Povej, kar je, da ti morem pomagati!“ | B |
nobena kaplja krví ni prelita zastonj!“ In še | nadalje: | ”Svetlejši iz noči zasije dan, življenje | B |
potrebuje edinole telesnega kruha. Vedeli so | nadalje, | da bo jugoslovanska socialno‐demokratična stranka | B |
Prostrana in lepa je naša domovina! -- | Nadalje | imenujem ... TRETJI URADNI SLUGA pride ter | B |
TRETJI URADNI SLUGA odide. PURGAR: | Nadalje | imenujem občino.Ne sname čepice, temveč se | B |
pismarji in farizeji ter njih slovanski bratje. | Nadalje | pa ne berem del svojih kritikov tudi zato ne | B |
posebno ne k ljudem, ki nimajo veliko časa. In | nadalje | si tudi zapišite, da ne delate sramote sebi | B |
obupno obeša za renegatsko surko Stanka Vraza; | nadalje | je še namignil, da bi bilo dobro, če bi se spomnili | B |
ne pozná. Naj torej stradajo in životarijo | nadalje, | kakor so stradali in životarili doslej!Naše | B |
kompromisna, temveč bojna. Komedija se je vršila še | nadalje; | in kolikor dalj se je vršila, toliko bolj se | B |
treba, da bi pravil, kako se je ta pogovor še | nadalje | pletel.Skratka, izkazalo se je, da se je bil | B |
R.: Pa kaj se ti še | nadalje | zdi? ST.: | B |
ne žive na svoji fari, naj se fara odvzame. | Nadalje | govore stanovi o oderuštvu duhovščine.Od moža | B |
je kmalu odrešen grehov pa tudi denarja. | Nadalje | sede duhovniki očitno s svojimi priležnicami | B |
draginjo, vojsko in hudo uro. Na tak način bi | nadalje | še izganjalo hudiča iz oblakov, preganjalo ga | B |
Mariji, ter jih dajo potem svojim kuharicam. | Nadalje, | da požgo darovani vosek in darovane sveče pri | B |
edinole za nadvlado duhovščine; spoznal pa bo | nadalje, | da socialna demokracija ni samo stranka mezdnih | B |
njenem bolehanju in njeni smrti ne vem veliko. | Nadalje | pa jo je odlikovalo tudi posebno čudežno naključje | B |
sem, da nimam nič proti temu, če ostanem še | nadalje | poveljnik čete.Nato sem odšel in to je bilo | B |
uradniki, tako deželni pisar Witigo (1245). | Nadalje | deželnoknežja mesta kot Fürstenfeld (1230), | B |
virov pa tega ni mogoče povsem jasno dognati. | Nadalje | pa je značilno, da so ljudske pesmi omenjale | B |
V zgodnjem krščanstvu so cerkveni očetje še | nadalje | izpopolnili simboliko kamnov, iz katerih je | B |
Gl. J. Mal, Osnove ... itm., str. 53.) Primerja | nadalje, | kakšno ponižanje je Slovanom pomenil udarec | B |
herre«, t. j. slovenski gospod (Otokar 19910). | Nadalje | s tem, da pripozna gospodarski in vojaški obstoj | B |
str. 81-182, 115-17. . / . / stran 35 . / | Nadalje | vidi Oblak v Zlatorogu večni boj med dnevom | B |
trušč, da so titani zbežali. V zahvalo ga je | nadalje | še nubijski (C. ibex nubiana) in etiopski | B |
situle, na katerih je tudi kozorogova glava. | Nadalje | tudi najdišče Kobarid, prav tako z ostanki situle | B |
pripovedkah v Romuniji in na Češkem. Značilne so | nadalje | tudi zgodbe o zlati kozi iz belgijske Valonije | B |
pomaga zoper pik strupenih živali, ponavlja | nadalje | tudi Aristotelovo zgodbo o diktamu in navaja | B |
6 Pravo utelešenje duha rasti predstavlja | nadalje | Zeleni Jurij, simbol rasti in rodovitnosti, | B |
celi vrsti grških junakov, še posebno Peleju, | nadalje | Jazonu, Patroklu, Ahilu, Aristeju idr.Svoje | B |
Stirpium historiae pemptades sex« (1583, 1616); | nadalje | M. de l′Obel (Lobelius, 1538-1616) z več deli | B |
makova glavica, zlato jabolko (granatno), | nadalje | pikice, črtice, lističi itd.Motivi učinkujejo | B |
najbolj uveljavil kot ljudska roža v Franciji, | nadalje | na Češkem, v novejšem času pa kot znak socialističnega | B |
zdravnice ali delavce, ki bodo delali z zrakom. | Nadalje | zatrjuje, kako ima umeten jezik pravico „prisvojiti | B |
funkciji, razširi na cogito-sum & deus est in | nadalje | še na mundus est, namreč z božjim posredovanjem | B |
prepričan, da duhovna pot navzgor vodi k etični in | nadalje | prek nje oziroma z njeno ukinitvijo, suspenzom | B |
res cogitans, v mislečo ”stvar“, substanco, | nadalje | določeno kot človekov intelekt, duh, ki naj | B |
ali duh ali intelekt>“ [Husserl (3), 23], in | nadalje | razlaga: ”Očitno je, da ima Descartes kljub | B |
ki naj ne bi bil odvisen od sveta... in naj bi, | nadalje, | teologiji odpiral možnost za racionalno upanje | B |
zanika, da jaz je ”ta dva človeka“. Logika | nadalje | vpraša: torej jaz ni noben od njiju?Če ni | B |
bivajočih stvari ali množici nebivajočih stvari? | Nadalje, | kaj je njegova narava?“ [Aristotel (2), 217b32 | B |
preprostega odgovora, si Aristotel pomaga z logiko, | nadalje | pa tudi z geometrijskimi analogijami.Ko govorimo | B |
spreminjanjem. O odnosu med gibanjem in časom | nadalje | pravi: ”Gibanje in čas torej opažamo skupaj | B |
eno vzporednico; in zdaj (če vzporednice še | nadalje | pojmujemo kot tiste ”premice“, ki se med seboj | B |
več prostorov, ampak samo deli enega prostora, | nadalje, | da je neskončen, da je lahko tudi prazen... in | B |
[Husserl (1), h 42 (136)] ...in to | nadalje | pomeni, da ”stvar sama“ pravzaprav ni imanentno | B |
pravkar, v katerega se je zdaj modificiral, pa | nadalje | za retenco retence retence in tako dalje.Ton | B |
postavi opazujoča in misleča zavest. Husserl | nadalje | razlikuje med ”grobim“ in ”finim“ zdajem: | B |
pojasnjuje znanstveno, fizikalno zakonitost! ...Torej, | nadalje | si predstavljaj, da izvajaš v svoji ladji S | B |
, pri čemer topologija raziskuje slednjega. | Nadalje | sta osnovni obliki časa oziroma časovnega reda | B |
Zemlja miruje in da se Sonce vrti okrog nas, | nadalje, | ko nam pravijo, da je Zemlja, če odmislimo hribe | B |
horizonta, Hubblove sfere, spet kakih sto milijard - | nadalje, | na ravni velikih razsežnosti, npr. galaktičnih | B |
po istem redu in isti zvezi.“ [2p7c (140)] - | nadalje | pa v nekoliko daljši opombi (sholiji), ki sledi | B |
ostajajo znotraj sfere popolnega diamanta), | nadalje, | da jih razpršijo na različne valovne dolžine | B |
[Schelling (6), 268] Schelling | nadalje | pravi, da je ”volja, ki ničesar noče“ celo | B |
absolutne čistosti in indiference...“ [287]. Schelling | nadalje | govori o ”duhovni materiji, ki je še vedno skrita | B |
Hubblova konstanta. Na osnovi Hubblovega zakona je | nadalje | definiran Hubblov čas kot obratna vrednost | B |
odklonov v razmerju ena proti deset tisoč. | Nadalje | induktivno sklepamo, da je bolj verjetno kot | B |
večina elementov bi bila radioaktivnih, kar bi | nadalje | preprečevalo nastanek velikih organskih molekul | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |