nova beseda iz Slovenije
hreščali: zdaj so bili z eksemplaričnimi procesi | na | vrsti tisti, ki se med revolucijo niso umazali | A |
Toda z menoj stvar še ni končana. Zdaj pridejo | na | vrsto njihovi lastni ljudje -- začenja se s | A |
Mislil sem, da bom vse življenje preživel | na | robu, statika se mi je zdela precej varna razdalja | A |
izkazalo za nepredvidljivo. Zdaj sem pristal tudi | na | ta nepredvidljivi razplet, ki ga v nobeni kombinaciji | A |
bilo mogoče izračunati. Tu sem in pripravljen | na | vse.Seveda se bojim konca, kdo se ne boji. | A |
je. Predvideti je mogoče, kako delujejo sile | na | neko telo, če so v ravnotežju ali disonanci | A |
12. Dedal | na | pogradu, Marek med vrati. MAREK: So te tepli | A |
nima še izkušenj. Sicer sem ga pa poklical | na | odgovornost.Opravičil se mi je. | A |
življenja, kaj, stari? Kar nekako ponosen sem | na | našo generacijo. DEDAL: Kako to smrdi? | A |
Daljši molk, potem Marek skoraj nekoliko obupano | na | pogradu, medtem ko Dedal hodi po prostoru. | A |
Ne razumeš me, ker te bomo morali obsoditi | na | smrt. Molk. | A |
zares. Če tu kiksneš, je isto, kot da si kiksnil | na | položaju. Ti pa greš in se zajebavaš z grškimi | A |
sem pred tremi meseci pomotoma pokazal enega | na | prvi strani.Vsi so se mi smejali in sploh niso | A |
se pa jaz smejal. Tisti s prve strani je bil | na | zadnji strani.Samo sliko so zamenjali, na prvi | A |
bil na zadnji strani. Samo sliko so zamenjali, | na | prvi strani je bil lep, na zadnji pa grd.Tako | A |
sliko so zamenjali, na prvi strani je bil lep, | na | zadnji pa grd.Tako je to zmeraj v življenju | A |
zgoraj, pa si v resnici že spodaj, misliš, da si | na | prvi strani, zadnja pa te že čaka.Zato jaz zmeraj | A |
keramičnimi ploščicami; tla, stene ... vsekakor | na | nek način spet spominja na celico.Na sredi projektor | A |
stene ... vsekakor na nek način spet spominja | na | celico.Na sredi projektor, na zadnji steni platno | A |
vsekakor na nek način spet spominja na celico. | Na | sredi projektor, na zadnji steni platno.Janko | A |
spet spominja na celico. Na sredi projektor, | na | zadnji steni platno.Janko leži na kavču in si | A |
projektor, na zadnji steni platno. Janko leži | na | kavču in si z zobotrebcem čisti zobe. | A |
Vasilka obotavljivo stopi bliže. Janko se vzpne | na | komolec in si jo ogleduje. JANKO: Zdaj | A |
mirneje. Tebi še zmeraj ni jasno, kdo sem jaz | na | tej lestvici, kaj vse je od mene odvisno. | A |
Boli me glava. Vasilki pade | na | tla vaza s cvetjem.Janko jo dolgo gleda, kako | A |
Oja, pa si se slačila, pa še kako. | Na | ukaz si se slekla. VASILKA: Nehaj s tem. | A |
ker sem taka svinja, da te vsak dan spomnim | na | tvojo umetniško kariero. VASILKA: Grem pripravit | A |
vašo umetniško predstavo. JANKO: Te pripombe | na | srečo nisem slišal.Vino je? | A |
Tale zgodba iz naše stvarnosti me spominja | na | nek smešen dogodek.Obiskal sem naš objekt, ki | A |
Bil sem torej ... GOLUBOVIĆ: | Na | inšpekciji ... MAREK: No ja, neuradni obisk | A |
funkcionira. To je res hotel, vam rečem, res | na | nivoju. GOLUBOVIĆ: Tudi sekretariat za pravosodj | A |
pravosodje ugotavlja, da je naš VE KA PE DE | na | evropskem nivoju. MAREK: Ko sem odhajal, | A |
tovariša Janka, naj še mene zadrži tam nekaj dni | na | dopustu.Ni res, tovariš Janko? | A |
BLAŽENKA: No ja, paznika. Vsakokrat ko pridemo | na | higienski pregled, se pritoži. JANKO: Zakaj | A |
LASZLO: Saj smo jo zgradili. Ampak je | na | močvirnatem terenu. Ugreza se. | A |
MAREK: A tako?... GOLUBOVIĆ: Pridobili bi | na | času, če bi cement iz uvoza direktno ... | A |
Vasilka, srce, kam se pa naj jaz usedem? IRMA: | Na | rit. Projektor, ki ga uporablja Janko | A |
stran 105 . / MAREK: Moj šofer to gleda že | na | filmih ... in meni bojo govorili, da imam kronometrijo | A |
Pri vratih stoji Dedal. | Na | drugi strani Vasilka. Gledata se. | A |
Enega nam je že porušil. DEDAL: No, pa | na | svidenje. MAREK: Počakaj. | A |
res, vendar si ti še zmeraj naš. Kdor je bil | na | začetku pri tem našem velikem podvigu, ta se | A |
Moj prijatelj scenograf me je zadnjič peljal | na | gledališko vajo.Bilo je sredi dopoldneva, na | A |
gledališko vajo. Bilo je sredi dopoldneva, | na | ulici je sijalo sonce, mesto je utripalo.Tam | A |
Potem sem se spomnil nate, kako si hodil z ulice | na | pogovore v mojo celico, pa tudi v druge celice | A |
jasna noč je zunaj. . / . / stran 109 . / | Na | eni strani še visi mesec, na drugi strani že | A |
stran 109 . / Na eni strani še visi mesec, | na | drugi strani že žive barve sončnega vzhoda. | A |
postavili, z mojega okna se lepo vidi zgoraj | na | hribu.Kot temna, zanesljiva gmota počiva na | A |
na hribu. Kot temna, zanesljiva gmota počiva | na | pobočju.In si rečem: zgradili smo jo, morali | A |
DEDAL: Hrib ima pač svoje zakone statike. | Na | to ste ves čas pozabljali. MAREK: Tudi ti | A |
slonokoščenimi figurami? MAREK: Pljunil si | na | svojo preteklost.Še na Pariz si pozabil. | A |
MAREK: Pljunil si na svojo preteklost. Še | na | Pariz si pozabil.Ti si brez srca, kakor tisti | A |
zabodla Charlotte Corday -- ženska, kakršne | na | žalost mi nismo imeli -- je njegovo srce postalo | A |
Nič ti ne pomaga. Tudi če napišeš spomine | na | svoje »trpljenje«.Kar slutim, da jih boš napisal | A |
strah. Morda ti jo bo on nekega majskega jutra | na | onem svetu povedal.Vendar ti jo bo povedal tako | A |
hrib polzi in v jutranji uri gledam temno gmoto | na | njegovem pobočju. Počasi, utrujeno vstane. | A |
4. Prizorišče kot | na | začetku, Dedalov atelje.Nedokončani kipi, nekateri | A |
Vasilka sleče obleko in jo potegne čez kip. Sede | na | posteljo, utrujeno. VASILKA: Nekoč je | A |
za vse uboge v kaznilnici. Vasilka leže | na | posteljo in se zvije v embrionalno lego. Dedal | A |
Smeh, silovit, potem zmeraj bolj krčevit | na | robu joka. Zavesa. | A |
človeško dolžino dolg zaboj ob steni. Nad njim | na | steni risba keltskega kneza.Na sredi velika | A |
Nad njim na steni risba keltskega kneza. | Na | sredi velika miza, prekrita s časopisnim papirjem | A |
velika miza, prekrita s časopisnim papirjem, | na | njej kupi različnih, v glavnem človeških kosti | A |
dodajajo obrisu skeleta, ki je napol sestavljen | na | sredi mize.Na glavah imajo kopalne kape, na | A |
skeleta, ki je napol sestavljen na sredi mize. | Na | glavah imajo kopalne kape, na rokah gumijaste | A |
na sredi mize. Na glavah imajo kopalne kape, | na | rokah gumijaste rokavice.Anastazija nekaj vpisuje | A |
Anastazija nekaj vpisuje v veliko delovno knjigo. | Na | stolu odprta knjiga s sliko človekove anatomije | A |
ranzistorja. V daljavi je slišati grmenje, žarnica | na | vrvici se zamaje. Vstopi Honza, klateško | A |
če smem vprašati, ste doma. HONZA: Največ | na | Kongresnem trgu.Imam svojo klop. | A |
Oprostite, da tako vprašam: kam pa hodite, recimo, | na | malo potrebo? HONZA: A? JULA: Gospa vprašajo | A |
HONZA: Ja. Je sedel k meni | na | klopco en človek in je rekel: Vstani in pojdi | A |
je pa dobra. Pili ste kar malo tudi predtem, | na | tisti vaši klopci vina, ni res? HONZA: No | A |
ANASTAZIJA: Tukaj ženske ne pijemo. Nismo, namreč | na | srečo, kakšni po šnopsu smrdeči moški.Predvsem | A |
Ombudsman. Habilis odloži kost-gorjačo | na | mizo. NELA: A ne bi dali temu človeku jesti | A |
In, če ne zamerite, povohajte. Tako nizko: | na | družbeno dno. HONZA: Človeku se vse zgodi | A |
pravi niže. In ko se to večkrat zgodi, je že | na | dnu, še preden se namreč tega zave.Pa žeja, | A |
se vrne s hrano. Odrine kosti in mu postreže | na | mizi. Honza se nemudoma poloti hrane. | A |
Vidite, hitro se učim. (Pokaže | na | kosti pred seboj.)Kdo pa so tile? | A |
ndogermansko ljudstvo ... Pradomovina Keltov je bila | na | ozemlju današnje Češke in Zahodne Nemčije.S | A |
ustanovili Kelti, še danes govorijo keltska narečja | na | Irskem, v Bretaniji ...Tudi v naših krajih, | A |
Posadi, nekam novejšo, vojaško čelado lobanji | na | glavo.)Čelada... keltskega kneza. | A |
keltskega kneza. (Vzame čelado in jo posadi | na | glavo Honzu.)Glej ga, pravi keltski knez. | A |
Nečesa tu ne razumem. HABILIS: | Na | dan z besedo, mladi mož. HONZA: Kosti ne | A |
stare? Zakaj ne bi bile iz, recimo, grobov | na | britofu? HABILIS: A na britofu? | A |
iz, recimo, grobov na britofu? HABILIS: A | na | britofu?Mislite: na pokopališču? | A |
HABILIS: A na britofu? Mislite: | na | pokopališču?(Nekaj časa molči, potem besno | A |
HONZA: Sem. Celo sprejemni izpit sem naredil | na | eni, ampak sem potem precej (pokaže na steklenico | A |
naredil na eni, ampak sem potem precej (pokaže | na | steklenico) ... pozabi se, veste, če človek | A |
In poleg tega: obstaja posebna metoda. | Na | leto, mladi gospod, na leto natančno lahko ugotovimo | A |
obstaja posebna metoda. Na leto, mladi gospod, | na | leto natančno lahko ugotovimo, koliko je kakšna | A |
ogleduje. . / . / stran 15 . / HONZA (pokaže | na | steklenico): To pomaga, veste.Ga malo cuknem | A |
prizadenem rad človeka. Spusti kaj iz rok, pa mu pade | na | nogo in poškodba je tu.Zdaj bi se raje zahvalil | A |
Dajte mu kakšno ležišče... (Pogleda | na | uro, oblači suknjič): Drage gospe, kolegice | A |
Brez skrbi. Zadnjič se mi je | na | neki klopi sanjalo, da se bom prej ko slej znašel | A |
ga v steklenico, razredči z malo vode. Sede | na | tla, v roke vzame golenico-gorjačo. HONZA | A |
čez katerega je vržen profesorjev suknjič, | na | kolenih Honza.Brska po žepih profesorjevega | A |
Približuje se mu ženska postava, ki mimogrede | na | mizi pobere golenico-gorjačo.Dvigne gorjačo | A |
Dvigne gorjačo. Luč. Jula, Honza | na | tleh, splašen. HONZA: Kaj pa je? | A |
Gotovo si bil imel težko mladost. (Gre ji | na | jok.) HONZA: Res težko, gospa. | A |
Še enkrat potegne iz steklenice.) To se vidi | na | prvi požirek. HONZA: Hvala, Jula. | A |
gorjačo. Je bil rekel oče: če pade kruhek ti | na | tla, poberi in poljubi ga.Pobrala sem ga še | A |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |