nova beseda iz Slovenije
sliši skromno, a zame je bilo to zelo veliko: | filozofija | me je za vselej rešila mučnega postajanja, posedanja | B |
zvečine ne znajo ločiti med resnico in lažjo. | Filozofija | pa, če se je res okleneš, te pouči, koliko je | B |
zapisal veliki Župančič. Tudi tega te nauči | filozofija. | Ne nujno tista iz šole ali iz knjig, a vsekakor | B |
nujno tista iz šole ali iz knjig, a vsekakor | filozofija | v izvirnem pomenu te besede. Kako žalostno se | B |
približa in kjer molj ne razjeda.« (Mt 6,19) | Filozofija | me je tako od vsega začetka učila, naj si skušam | B |
zanesljivo in trajno, hkrati pa služi meni. | Filozofija | razgali tudi zadnjo iluzijo, a morda največjo | B |
so nanj pljuvale in ga sramotile. To, mi pove | filozofija, | česar ni mogoče doseči drugače kakor z oblastjo | B |
angleški ministrski predsednik Churchill. | Filozofija | pa me ni obvarovala samo zmot o zunanjem svetu | B |
diplomiral s stopnjo bakalavreata na temo »Državna | filozofija | pri Novalisu«.V letu 1993 na isti akademiji | B |
Tisnikarjevimi ilustracijami) Pogovori pod šotori ( | filozofija | za odraščajoče) Temelji humanizma (brošura | B |
vzgojiteljem (esej o vzgoji) Četrti mag ( | filozofija | v zgodbi) Tri usode (biografski eseji o | B |
secesíje“ in sem videl slavno sliko Klimtovo ” | filozofija“ | , o kateri se zdaj po dunajskih časnikih toliko | B |
največji problem, zaradi nje morda vsa ta naivna | filozofija. | Pomagaj mi najti boljšo. | B |
seveda tudi poezija, glasba, joga, meditacija, | filozofija, | čistost, spravljenost, mir, tišina, zbranost | B |
nagnjenje v nas je živ del psihe: klasična kitajska | filozofija | imenuje to - notranja pot - tao - in jo povezuje | B |
začimbe, steklo in najpomembnejše - metafizika, | filozofija... | so se razvijali kot tedaj nikjer. Indonezijci | B |
sva se predvsem v idealih. Njena življenjska | filozofija, | je rekla, je, da samo živi.Sam sem bil prenapet | B |
v zraku. Vsako čaščenje, vsaka percepcija in | filozofija, | vsaka konstrukcija pa ima dobre in manj dobre | B |
človeških notranjih mikrokozmosih. To je duhovna | filozofija, | ki jo je večina belih ljudi do nedavnega razumela | B |
plehka, cenena, skurbana, najbolj barbarska | filozofija | od vseh, ki je zatrla vse druge in se vtihotapila | B |
globoko v podzavesti. Kaj ni bila komunistična | filozofija | v resnici reakcionarna krščanska?Krščanski kozmos | B |
Plemlja, velikega matematika, da marsikatera | filozofija | ni nič drugega kakor permutacija besed.Kljub | B |
Toda zanimal me je predvsem kot tak, njegova | filozofija, | ki jo vendarle pokriva prah dveh tisočletij | B |
si še mlad, Sokrat," "je rekel Parmenid, "in | filozofija | te še ni zajela tako, kot mislim, da te bo pozneje | B |
naravoslovne znanosti in filozofije ravno v tem, da | filozofija | absolut ali totaliteto predpostavi, medtem ko | C |
2.2. Novoveška | filozofija | Novoveška filozofija je v mišljenje totalitete | C |
Novoveška filozofija Novoveška | filozofija | je v mišljenje totalitete vnesla nov poudarek | C |
Zgodovina je totaliteta, svet kot duh je totaliteta, | filozofija | kot sistem je prav tako totaliteta, umetniško | C |
Fenomenologija (in seveda tudi celotna Heglova | filozofija) | .Po drugi strani pa tako kot predgovor še ni | C |
Fenomenologija še ni stvar sama, prav tako ne | filozofija, | če ni znanstveni sistem.Še več, da bi filozofija | C |
filozofija, če ni znanstveni sistem. Še več, da bi | filozofija | postala dejanska vednost, mora opustiti svojo | C |
vlogo ima v njej, skratka, zakaj je njegova | filozofija | holistična.Tudi o tem govori Hegel že v predgovoru | C |
politično pripadal skrajni opoziciji." Heglova | filozofija | je bila velikokrat in na različne načine uporabljena | C |
skoraj bi lahko dejali, misel o totaliteti". | Filozofija, | katere cilj je sistem - in to Heglova filozofija | C |
Filozofija, katere cilj je sistem - in to Heglova | filozofija | prav gotovo je - torej ne sme dopustiti zunanjosti | C |
metodo. Zavedati se moramo, da je imela Heglova | filozofija | izredno velik vpliv v desetletjih po njegovi | C |
konec tudi filozofije kot ljubezni do modrosti: | filozofija | je postala modrost sama; filozof pa je postal | C |
pristop je v načelu nasproten Heglovemu, čigar | filozofija | je po Lyotardovemu mnenju "napuh duha".Sledi | C |
stanje iz leta 1979. Po avtorjevem mnenju je " | filozofija | poganstva", ki jo v knjigi iz leta 1977 razvije | C |
ki jo v knjigi iz leta 1977 razvije Lyotard, " | filozofija, | ki se znajde v svetu brez 'totalizatorja'.Tako | C |
svetu brez 'totalizatorja'. Tako razumljena | filozofija | pa Lyotarda vodi k estetski sodbi oz. h Kantu | C |
adaljevanju Lukács, "srečne dobe nimajo filozofije". | Filozofija, | ki je vedno že simptom zareze med jazom in svetom | C |
utemeljuje s prepričanjem, da ima marksizem kot | filozofija | primat nad drugimi načini mišljenja in kritike | C |
dogodek), v nasprotju z diskurzivnim. Zahodna | filozofija | je bila vedno osredotočena okoli nasprotja med | C |
filozof je skrivni sokrivec falokrata. Kajti | filozofija | ni zgolj katera koli disciplina.Je iskanje konstitui | C |
ki podeljuje pomen svetu, družbi in diskurzu. | Filozofija | je norost Zahoda in nikoli ne preneha jamčiti | C |
prvič predstavi svojo novo filozofijo, ki je " | filozofija | poganstva"; filozofija, kot jo zahteva svet | C |
novo filozofijo, ki je "filozofija poganstva"; | filozofija, | kot jo zahteva svet, v katerem ni več boga, | C |
in presojal na podlagi vnaprej danih pravil. | Filozofija | poganstva je skratka filozofija, ki se znajde | C |
danih pravil. Filozofija poganstva je skratka | filozofija, | ki se znajde v svetu brez "totalizatorja".Tako | C |
svetu brez "totalizatorja". Tako razumljena | filozofija | pa Lyotarda vodi k estetski sodbi oz. h Kantu | C |
ilustracija tega spekulativnega načina je bila Heglova | filozofija | in predvsem njegova Enciklopedija, ki je bila | C |
povezuje umetnost s filozofijo, kajti tako kot | filozofija | išče pravila za izpeljevanje enega stavka iz | C |
6.1. Umetnost in | filozofija | Pri Lyotardu je odnos med umetnostjo in filozofijo | C |
delih (po "postmodernem obratu") umetnost in | filozofija | nastopata na isti ravni.Ko govori o postmoderni | C |
in filozofijo. Skratka, da imata umetnost in | filozofija | skupno bistveno lastnost, ki je tesno povezana | C |
tako umetnost (postmoderna, avantgardna) kot | filozofija | (spet gre za specifično, Lyotardovo razumevanje | C |
Nietzsche, ki je trdil, da religija, morala in | filozofija | predstavljajo dekadentne oblike delovanja človeka | C |
ki je boljša od tiste, ki jo lahko ponudita | filozofija | ali religija. Vendar obstaja pri takšni rabi | C |
grozi nevarnost s strani filozofije, temveč je | filozofija | v enakem položaju kot umetnost.Tako ena kot | C |
čutnega smisla. Skušal je pokazati, da bi se | filozofija | glede vprašanja tvorbe smisla lahko veliko naučila | C |
udejanil, izhaja iz uganke, ki jo zastavlja sodobna | filozofija. | Tradicionalno je bil um v filozofiji pojmovan | C |
tudi omogoča novo pojmovanje uma. Welscheva | filozofija | transverzalnega uma se ves čas giblje znotraj | C |
vprašanje celote." To po eni strani pomeni, da | filozofija, | ki se je odrekla umu, tega vprašanja ne more | C |
more več zastavljati, po drugi pa, da vsaka | filozofija, | ki priznava obstoj in relevanco uma, tako ali | C |
z različnimi pomeni. Estetika ni več zgolj | filozofija | umetnosti in estetsko ni več nujno vezano na | C |
francoske revolucije ter je vezana na akcijo, | filozofija | pa je v tem okviru vedno že politika.V nasprotju | C |
telefonu. Nekaj podobnega je počela tudi | filozofija, | ki sta ji smisel in pomen (od)tek(anj)a časa | C |
duhovnemu svetu, ki ga je definirala Schellingova | filozofija, | ali za pesnikovo "miselno gramatiko"?Če bi šlo | C |
Adamovo telo | Filozofija | v paradižu Milost občutka | C |
katerega tako rekoč stranski proizvod je, vsa njena | filozofija | je prav "filozofija človeškega telesa."Duh v | C |
stranski proizvod je, vsa njena filozofija je prav " | filozofija | človeškega telesa."Duh v svojem telesu ni več | C |
zasluži svoje mesto v zgodovini filozofije). | Filozofija, | ki jo razvija telo med premišljanjem o samem | C |
prav materializem, se pravi Diderotova lastna | filozofija. | Prav to delo zaznamuje Diderotov prehod od deizma | C |
Diderot, smo lahko vnaprej prepričani, da bo | filozofija, | ki jo bo razvilo, prav materializem; nekako | C |
razvilo, prav materializem; nekako tako, kot je | filozofija, | do katere se dokopljejo fiktivni - denimo literarni | C |
in tako tudi svet šele zares postane svet. | Filozofija | v paradižu Adam je pred grehom vedel, da "lahko | C |
filozof par excellence. Torej ne le, da se | filozofija | po Malebranchu začne že v paradižu, ampak še | C |
nenehnem delovanju Boga nanj, njegova lastna | filozofija | pa je morala biti že v njegovih očeh v neposrednem | C |
O telesu, ki misli o sebi Če je | filozofija | duše, ki je "neskončno bolj plemenita kakor | C |
lahko samo teologija, pa je edina relevantna | filozofija | duše, ki je "bistveno odvisna od telesnih organov | C |
natančneje, la Philosophie ... du corps humain, | filozofija | človeškega telesa.Kot smo videli, pri Malebranchu | C |
zastopa glas, ki prihaja iz glave, je spontana | filozofija | "indiskretnih draguljev" potemtakem prav neprikriti | C |
voyaient & l'entendaient). Za prve je bila njegova | filozofija | "skrivnostna in simbolična", za druge pa "jasna | C |
tudi misel, da je v njegovih očeh "najboljša | filozofija" | prav "filozofija zdravnikov", se pravi "filozofija | C |
v njegovih očeh "najboljša filozofija" prav " | filozofija | zdravnikov", se pravi "filozofija človeškega | C |
filozofija" prav "filozofija zdravnikov", se pravi " | filozofija | človeškega telesa" (tudi misel, da "pisati kot | C |
Benthama v prvi vrsti zanimali moralna in politična | filozofija, | pa je na moderno misel morda najbolj usodno | C |
povedana zgodba, ampak sporočena eksistencialna | filozofija. | Zgodbo posameznika, znano iz ljudske pesmi, je | C |
tradicionalnih vrednot => "vesoljska zavest" = > | filozofija | in ljudsko => obrnjenost vase. Taufer: raztrgaj | C |
njim pa se pridružujeta tudi literarna veda in | filozofija | ob vprašanju nastanka literature. Vprašanje | C |
Večkrat je slišati mnenje, kako so pregovori | filozofija | preprostih ljudi povedke, (= pripovedke), znanost | C |
pojavljata tudi Zgodovina zgodovinopisja in | Filozofija | zgodovine, želeli slovenskim študentom olajšati | C |
vplivale tri umetnosti oz. vede: pesništvo, | filozofija | in retorika.Zvrst sama se je razvila iz epike | C |
raziskovanj in opis dejanskega stanja. Še bolj kot | filozofija | je zgodovino zaznamovala retorika.Podobno kakor | C |
knjiga Države prvi poskus, da bi se oblikovala | filozofija | zgodovine.S tem opisujeta dejstvo, da Platon | C |
je na njegov odnos do sveta vplivala stoična | filozofija, | ki je oblikovala tudi njegov pogled na zgodovino | C |
Pompeju, mesto pa mu je zaprlo vrata. Stoiška | filozofija | je vplivala na njegovo razumevanje človeštva | C |
tematiko (nekateri primeri preroške književnosti, | filozofija, | helenistično zgodovinopisje ‐ prvi tak pisec | C |
celosten pristop, h kateremu je pomembno prispevala | filozofija. | Morda ga je navdihnil že Sokrat s svojo individualno | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |