nova beseda iz Slovenije
še enkrat - kakó si mogla misliti, da je to | resnica? | Jaz, ki se ne veselím tukaj ničesar druzega kakor | B |
bi Te vroče in brezupno, četudi bi bilo vse | resnica, | česar se bojím.- Morda bi bilo boljše, da bi | B |
Odgovori mi! Tvoj Ivan Če je | resnica, | da ne maraš več moje ljubezni, zapiši samó par | B |
Kakó bi me morala zaničevati, če bi bíla to | resnica! | Ako si si mislila to, - ako si bila popolnoma | B |
obraza, vsa jasnost njenih očíj, - to vse ní | resnica, | vse je lažnjívo, kakor pri druzih.Očítal sem | B |
verjamem in da še zmirom ne vem, ali je vse | resnica | ali ne, kar si govoríla v svojih pismih.In ako | B |
s kakšnimi besedami bi Ti razložil, da to ní | resnica. | Resnica je, kar sem Ti pisal že neštevilnokrat | B |
kakšnimi besedami bi Ti razložil, da to ní resnica. | Resnica | je, kar sem Ti pisal že neštevilnokrat, da hrepením | B |
stran 334 . / misliti niti jaz, niti Ti sama.... | Resnica | je sicer in pisal sem Ti že velikrat, da ne | B |
človeku, ki bi mu bila dala svoje telo! Zakaj | resnica | je, da si Ti edina ženska, ki sem jo ljubil | B |
Jaz nisem bil dal svoje stvari (črtico ”Javna | resnica“ | ) brezpogojno Govekarju!Poslal sem mu jo v | B |
poleg Tebe in Zofke, ali pa nikjer! Spis ”Javna | resnica“ | je ”Slovanov“, ki ga je tudi plačal.Ako ga Govekar | B |
človek, ki gleda v tla. - Časih se mi zdi, - in | resnica | je pač! - da ostane vsa moja moč na papirju | B |
vedno presunljiva ‒ a Sutjeska je neizbrisna | resnica. | Po daljšem iskanju primernega prostora smo se | B |
tisto nespremenljivo stalnost, ki je zakon, | resnica, | bog, osvoboditev ali zavest o resnici vsega | B |
prepada je možnost. Vse je tukaj in zdaj, tudi | resnica, | smisel, bistvo - tako kot je peška v zeleni | B |
zahodnih kolegov, kot edina dokončna osnovna | resnica, | jih instinktivno prepričuje, da ima tehnična | B |
zanos, veselje do dela, izzivanja in počivanja, | resnica | o življenju in smrti.Razum brez srca je tako | B |
tja v tri krasne. »Verjamejo, da je ideja | resnica. | Tako so naivni, da verjamejo, da je to, kar perceptir | B |
imam neskončno rad. Tole je stvarnost, tole je | resnica, | sem si govoril; kaj počnemo z njo ljudje, to | B |
tam izpostavljen nasilju čeških ekstremistov. | Resnica | je seveda bila drugačna: nacistični veljaki | B |
pomiril. Kajpak se mi ni posrečilo, saj je bila | resnica | pretrda. O kakem spanju seveda ni bilo | B |
Obtožbo sem seveda zanikal, čeravno je bila | resnica. | Zasliševalec mi seveda ni verjel. | B |
nenadnega sovražnega napada. To tezo, ki je bila kar | resnica, | je s svojim ravnanjem potrdil Pahor sam: od | B |
posredoval izjavo, naj ne mislijo, da je vse čista | resnica, | kar jim posredujem.Svetoval sem jim, da o tem | B |
padlih v tej vojni. In za vse velja neizprosna | resnica, | da so bili rojeni za nič?Preokrutna, neusmiljena | B |
kratko malo načelna želja, naj bi bila povedana | resnica, | kar je bilo spričo Župančičevega slovesa vsekakor | B |
prepričevalnost dela je mogočna in Cankarjeva | resnica | nenavadno podobna pravi resnici o velikih človeških | B |
kot take spoznal in priznal, me je Cankarjeva | resnica | porazila in me nevarno obvladala.Navdala me | B |
Zdaj pa nenadoma taka okrutna in nerazumljiva | resnica | iz ust prvega predstavnika osvobodilnega gibanja | B |
zapuščen od vseh kakor divja zver. Taka je | resnica... | Mi Slovenci pa smo kulturen narod. | B |
Iz zapiskov alkoholika in Petdesetletnica. | Resnica | njegove pesniške usode je odločno ovrgla njegove | B |
ali pa sem imel hujše predstave, kot je bila | resnica. | Toda odločil sem se brez premišljanja in oklevanja | B |
kapo in z rdečim trakom na njej...« Pretresljiva | resnica | Miškovega življenja.Toda nisem se smel izgubiti | B |
vselej koga postavil za nijanso više, predme«. | Resnica | je namreč ravno nasprotna.Če o nekom rečem, | B |
središču. Rad bi postal ud gibanja, ki ima njegova | resnica | ustvarjalen in osvobojevalen značaj v zgodovini | B |
védenje samo," je rekel, "védenje tega, kar je | resnica | sama?" "Tako je." | B |
govoričenje, ko si še mlad. Če ne, se ti bo | resnica | izmaknila." "In kakšen je način vaje, Parmenid | B |
pravzaprav je napisal knjigo z naslovom »Prava | resnica | o tem mestu« ... str. ii | B |
zamišljam, da so ljubili mene, ampak to ni »prava | resnica« | . Tisto, kar jih je zares zanimalo, je bil način | B |
spregledali opozorila Šusteršičevega glasila | Resnica, | ki je Slovence tik pred razpadom podonavske | C |
Vi tajite, da ste klerikalci, in vendar je to | resnica. | Navsezadnje je naša klerikalna stranka odvisna | C |
druzega kakor samo taktična formula. ... to je | resnica, | ker je to isto rekel dr. Brejc v prvi Narodni | C |
mislijo, da ravnajo v skladu z voljo naroda. | Resnica | naj bi namreč bila, "da večina Slovencev in | C |
prioriteto v plačevanju dvojnih davkov. To je | resnica, | kajti dokazano je, da imamo po letošnjem proračunu | C |
Ljubljana 21991) - Djordje Karadjordjević, | Resnica | o mojem življenju, I-II (Ljubljana 1979) - France | C |
izgubila niti v najtežjih dneh, z vero, da mora | resnica | pri duhovno in telesno tako zdravem ljudstvu | C |
stranka ne spoštuje in je tudi pri njem stara | resnica | dognana: da izdajstvo se ljubi ali ne izdajnik | C |
pri sebi niso v to niti za trenutek verjeli. | Resnica | je čisto nasprotna: Deschmann je bil najiskrenejši | C |
le uvod v sistem - torej še ni stvar sama. | Resnica | seveda za Hegla, ki sledi tradicionalnim zahtevam | C |
Metoda se v sistemu manifestira in mora biti | resnica | sistema; svoj smisel dobi šele na koncu, z osmislitvijo | C |
kot kraljestvo čiste misli. To kraljestvo je | resnica, | kakršna je brez tančice sama na sebi in za sebe | C |
njem bogatejše za smisel celotnega življenja." | Resnica | pojma torej leži v konkretnosti njegove geneze | C |
pogled s ptičje perspektive na celoto, ki je | Resnica, | potem projekt totalizacije pomeni natanko nasprotno | C |
O tem, kar ve, izreka le tole: je; in njena | resnica | vsebuje edinole bit stvari." Kot trdi Mladen | C |
kar je "dobro" (figuralno kot neprozornost, | resnica | in dogodek), v nasprotju z diskurzivnim. Zahodna | C |
zgodilo na poti do nje. Absolutna vednost oz. | resnica | dialektično vsebuje celotno pot do nje. Lyotard | C |
razdiralno moč. Umetnost Nietzscheju pomeni več kot | resnica, | kajti umetnost je zanj edina vzvišena sila, | C |
lahko, zakaj je za nekoga nekaj popolnoma očitna | resnica, | medtem ko je za drugega popoln nesmisel in obratno | C |
Toda tistega, kar običajno poimenujemo s pojmom | resnica, | se ne dá izglasovati in predpisati.Mogoče se | C |
enoobraznosti) - poživljajoče je tisto, čemur se pravi | resnica. | In resnica je (vsaj na Zahodu) izbrana možnost | C |
poživljajoče je tisto, čemur se pravi resnica. In | resnica | je (vsaj na Zahodu) izbrana možnost.Je izbrana | C |
da obstajajo dejstva brez interpretacije in | resnica | brez človekove akcije za njeno do-gnanje.)Odgovoril | C |
pravzaprav pomeni pisati zgodovino? "Kaj je torej | resnica? | Mobilna vojska metafor, metonimij, antropomorfizmov | C |
posledicami mišljenja in/ali njegovega formuliranja. | Resnica | potem ni več metafizična kategorija ali dogmatična | C |
zpodrinile doktrine vseobsegajočih sistemov smisla. | Resnica | kot sinonim za takšno recepcijo in razumevanje | C |
Aristotela, ki izključuje vsako pretiravanje, je | resnica | človeka na strani prave mere, zmernosti, obvladovanja | C |
mere, zmernosti, obvladovanja, za Freuda pa se | resnica | človeka kaže v pretiravanju, v čezmernosti. | C |
čezmernosti. Kaj je simptom, če ne ravno taka | resnica | v pretiravanju?Če človek trpi, je to zato, ker | C |
oceni utilitaristične etike. Za prvo naj bi bila | resnica | etike sreče za vse obscena krutost.Obscenost | C |
delita predstavo o "užitkovni vrednosti" plašča. | Resnica | beračeve subjektivne pozicije pa je drugje, | C |
ni mogoče nasititi z ničimer. Grobo povedano, | resnica | beračeve subjektivne pozicije je zavist.Zavist | C |
da je to dobro delo na ravni potrebe. Toda | resnica | dobrodelnosti je nelagodnost, ki jo začutimo | C |
subjektove biti, kajti za Sada se subjektova | resnica | razkrije v tisti skrajni točki, kjer se užitek | C |
imperativu užitka. Sade namreč pokaže, da je | resnica | osvoboditve subjekta ugodja v njegovi podreditvi | C |
drugega. To, kar je za Rousseauja evidentna | resnica, | da je treba biti usmiljen in dobrohoten do bližnjika | C |
ponavljanja volje do užitka, lahko Lacan reče, da je | resnica | sadovskega subjekta pozicija žrtve in ne gospodarja | C |
par, Sada in Epikteta. In če je Sade po Lacanu | resnica | Kanta, potem ni nič manj legitimno trditi, da | C |
ni nič manj legitimno trditi, da je Epiktet | resnica | Sada.Pri obeh gre namreč za subjektivno pozicijo | C |
če to ni za hlapca. Zato lahko Hegel reče: " | Resnica | samostojne zavesti je ... hlapčevska zavest | C |
samostojne zavesti je ... hlapčevska zavest", | resnica | gospodarja je hlapec. Prav na tej točki se stoiška | C |
do njene gole receptivnosti? NEOZDRAVLJIVA | RESNICA | Kant je nedvoumno pokazal, da je etika korelativna | C |
pristopu v izgubo, seveda ni original, pač pa | resnica | - termin, ki ga nova interpretacijska ortodoksija | C |
rajši, o njej noče nič vedeti. Kaj je torej | resnica, | ki naj bi bila samemu Kantu in nam, kolikor | C |
more več ozdraveti. Kaj je ta "neozdravljiva" | resnica? | In od kod ta značaj dokončnosti, ta "za vse večne | C |
je učinek označevalca-vzroka. Neozdravljiva | resnica | torej ne more biti odkritje, da je subjekt svoboden | C |
subjekta kot svobodnega bitja. Neozdravljiva | resnica | ne pomeni biti svoboden, pač pa biti objekt | C |
Drugega smisla svoje biti, obstoja. Neozdravljiva | resnica | nastopi za subjekta v trenutku, ko ne išče več | C |
nikogar več, komur bi lahko tožil. Neozdravljiva | resnica | je zato isto kot pristati na to, da ni Drugega | C |
za subjekta na koncu proizvede neozdravljiva | resnica. | Edino kot nesubjekt lahko analitik pomaga subjektu | C |
Sadom obravnavali kot recipročno: če je Sade | resnica | Kanta, pa narobe ne velja, ne le zato, ker bi | C |
SADOV KANT: UŽITEK - | RESNICA | DOLŽNOSTI Kako je lahko Sade, ki je tako v | C |
hoče biti Drugi navkljub Zakonu, Drugi Zakona, | resnica | misleca Zakona par excellence, kako je lahko | C |
Zakona par excellence, kako je lahko užitek | resnica | dolžnosti?"Kant s Sadom" naj bi ilustriral, | C |
njegovega duha, ni bilo nič manj kot prav sama | resnica | okazionalizma. In prav v tem je Adamov greh | C |
dragulja v nasprotju, je v očeh prebivalcev Konga | resnica | vedno na strani nevidnega glasu dragulja.Tako | C |
nečednem početju. Kazen za greh je torej prav sama | resnica | o grehu, ki jo izreka glas, ki jih bo vsepovsod | C |
oziroma njegovo organizacijo - v romanu je namreč | resnica | vedno na strani glasu dragulja in nikoli na | C |
ideja o čisti ustni tradiciji bolj mit kot pa | resnica. | (Finnegan 1977: 24.) | C |
umetnost samo tradicionalna in neinovativna. | Resnica | je nekje vmes.Brez tradicije ne bi bilo inovacije | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 1.401 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |