nova beseda iz Slovenije

objekt (201-300)


"Subjekt kategoričnega imperativa v meni je      objekt,      ki zasluži, da ga ubogamo: objekt adoracije  C
v meni je objekt, ki zasluži, da ga ubogamo:      objekt      adoracije.... Est deus in nobis."   C
Zato in zaradi velikega števila zaposlenih je      objekt      prinašal predvsem izgubo.Na območju Sofije,  C
svojim telesom izgubil, ni več vedel, kdaj nek      objekt      dejansko obstaja v zunanjem svetu, in kdaj zgolj  C
pravi ideja ljubljenega objekta. In ljubljeni (     objekt)     ?Ljubljeni (objekt) je vzrok veselja, ki ga izkuša  C
In ljubljeni (objekt)? Ljubljeni (     objekt)      je vzrok veselja, ki ga izkuša ljubeči.Ljubljeni  C
vzrok svoje žalosti. Ko samega sebe uzrem kot      objekt      njegovega sovraštva, vem, da v očeh drugega  C
vzrok svojega veselja. Ko samega sebe uzrem kot      objekt      njegove ljubezni, vem, da v očeh drugega nastopam  C
kakšnih okoliščinah mora tedaj drugi v meni uzreti      objekt      svoje ljubezni, se pravi vzrok svojega veselja  C
lahko po naključju vzrok veselja" in potemtakem      objekt      ljubezni oziroma ljubljeni objekt, v dokazu  C
potemtakem objekt ljubezni oziroma ljubljeni      objekt,      v dokazu pa potem oriše okoliščine, v katerih  C
potem oriše okoliščine, v katerih je ljubljeni      objekt      prvič aficiral duha ljubečega, na primer okoliščine  C
v katerih je ljubeči prvič videl ljubljeni      objekt      - čeprav ljubezen drugega v tem primeru nikoli  C
kateri drugega spominjam na njegov izgubljeni      objekt.     Kadar je ta poteza - tako kot pri Descartesovi  C
ostale pa zaradi neke podobnosti z njim - tak      objekt      je pri Descartesu deklica, ki je v njem vzbujala  C
po sebi", pri Spinozi v 16. pravilu pa tisti      objekt,      ki je bil sam učinkujoči vzrok afekta veselja  C
je v lacanovsko-freudovski perspektivi pravi      objekt      ljubezni, se pravi objekt, ki ima vzrok ljubezni  C
perspektivi pravi objekt ljubezni, se pravi      objekt,      ki ima vzrok ljubezni v samem sebi, izvorno  C
ljubezni v samem sebi, izvorno izgubljen. (Edini      objekt,      ki ga ljubimo zaradi njega samega, bi bil nemara  C
ga ljubimo zaradi njega samega - vsak končni      objekt,      ki ga ljubimo, ljubimo zaradi neke naključne  C
izvorno izgubljenim objektom. Ta izgubljeni      objekt,      ki ga v realnosti nikoli ne srečamo, ki pa šele  C
pa šele omogoča, da lahko ljubimo neki končni      objekt,      ki je del realnosti, je prav lacanovski objet  C
ta način v meni uzre vzrok svojega veselja,      objekt      svoje ljubezni, me ljubi zaradi nečesa, česar  C
Iz tega seveda sledi, da Bog, se pravi edini      objekt,      ki ga ljubimo zaradi njega samega, ne vrača  C
ljubezen vrnil - ve namreč, da Boga, kot ljubljeni      objekt,      s samo zahtevo po vzajemnosti "uničimo".Tako  C
vredna ljubezni, ženska, ki se vsem ponuja kot      objekt      ljubezni, ki pa ljubezni nikomur ne vrača, ampak  C
želimo prikriti. Marianne je zaenkrat samo      objekt      pogledov drugih: vse oči so uprte vanjo, pritegnila  C
vase. Lahko bi celo rekli, da obstaja samo kot      objekt      pogleda, se pravi samo, kolikor je videna, samo  C
Boga s samim sabo. Za Boga, se pravi za edini      objekt,      ki je v očeh okazionalističnega filozofa vreden  C
nam "razodeva" obstoj tistega telesa, ki je      objekt      te ideje.Z drugimi besedami, Bog nas v prisotnosti  C
seveda pomeni, da imamo ne glede na to, ali      objekt      obstaja ali ne - se pravi ne glede na to, ali  C
sobi ali ne - oboji enake percepcije. Čeprav      objekt,      ki ga norci gledajo, ne obstaja, pa to, kar  C
drugačno od tistega, kar vidimo mi, ki gledamo      objekt,      ki dejansko obstaja pred našimi očmi."Kadar  C
visionnaires des sens. Dejstvo, da v našem primeru      objekt      dejansko obstaja pred našimi očmi in da se potemtakem  C
vidimo nič bolje, kot norec vidi neki neobstoječi      objekt.     Ker tudi takrat, kadar gledamo neki obstoječi  C
Ker tudi takrat, kadar gledamo neki obstoječi      objekt,      vidimo zgolj idejo tega objekta, to pač pomeni  C
haluciniramo nič manj, kot norec halucinira neobstoječi      objekt.     Kot v univerzumu, v katerem objekti niti takrat  C
percepcijo, na primer bolečino. In to telo, se pravi      objekt      ideje, s katero Bog deluje nanjo, ima duša za  C
afekcij (oziroma možganskih sledi), kot če bi bil      objekt      dejansko prisoten: norci torej pred sabo vidijo  C
čuti, obstaja v zunanjem svetu, se pravi, da      objekt      zaznava kot prisoten," v drugem primeru pa si  C
zunanjem svetu, ampak samo v možganih, se pravi, da      objekt      zaznava kot odsoten."Kar zadeva dogajanje v  C
na to, ali je vir afekcije možganov zunanji      objekt      ali ne - ker so afekcije možganov, kot okazionalni  C
v njihovem duhu deluje tako, kot da bi bil      objekt      dejansko prisoten, jih seveda ne zavaja namenoma  C
katerih Bog v duhu deluje tako, kot da bi bil      objekt      dejansko prisoten, prihaja šele, odkar so se  C
zunanji vzrok", pa ta vzrok nikakor ni mogel biti      objekt      sam - in potemtakem ni šlo za "delovanje objektov  C
ezdružljivo z njim. Čeprav je bil v Adamovem primeru      objekt      sicer vedno res tam, pa je bil prav Bog sam  C
v njegovem duhu deloval tako, kot da bi bil      objekt      dejansko prisoten. Edini razlog, zakaj Bog Adama  C
v njegovem duhu deloval tako, kot da bi bil      objekt      dejansko prisoten, in ne morda zaradi tega,  C
v njegovem duhu deloval tako, kot da bi bil      objekt      dejansko prisoten - Adam je lahko nastanek tistih  C
Bogu preprečil, da bi celo takrat, kadar je bil      objekt      dejansko prisoten, v njegovem duhu deloval tako  C
prisoten, v njegovem duhu deloval tako, kot da je      objekt      prisoten. Kadar pa Adam gibanja življenjskih  C
odsotnosti objekta, bi to pač pomenilo, da je sam      objekt      še vedno tam, kjer je bil že ves čas, se pravi  C
objekta v njihovem duhu deluje tako, kot da bi bil      objekt      dejansko prisoten, prihaja neodvisno od njihove  C
sodobnika De Quinceyja zanima umor, namreč kot      objekt      "ene izmed lepih umetnosti". Bentham pa osebnega  C
bakrorezi, kot podobe, bolj popolni in da bi neki      objekt      bolje reprezentirali, mu pogosto ne smejo biti  C
sama svoja najboljša ikona; z eno besedo, vsak      objekt      je znak samega sebe. Benthamova avto-ikona je  C
več središče sveta, subjekt se je preobrazil v      objekt,      ki ga določa zunanji svet.Humanizem ni bil več  C
Lascauxa pripada epohi svojega slikarstva kot      objekt,      toda ko pridemo na ogled te jame, on pripada  C
" Termini referirajo spoznani, ne pa realni      objekt.     Ni enačaja med realno in spoznavno ravnijo.   C
dela / pevec, pripovedovalec, pisatelj) R -      objekt      informacije (recipient / sprejemalec oz. odjemalec  C
izraziti njihove identitete, a ker se za izhodiščni      objekt      tekstoloških raziskovanj rabijo zapisani teksti  C
Marsovem polju; njegov naslednik Klavdij je prvi      objekt      dokončal, drugega opustil.V Sirakuzah je dal  C
dvomom, da lahko znanost zgodovine zgrabi svoj      objekt,      se pravi preteklost, s sredstvi koncepta, formule  C
posredovanja dejal Adorno, da »je mediacija      objekt      sama po sebi in ne nekaj med objektom in tistim  C
za »dejansko« kot za »možno«, ki je domnevno      objekt      reprezentacije »literarnih« del.Tako je znotraj  C
proces izvajanja;      objekt,      na katerem se opravljajo procesi; rang kot  C
izvršilna naloga in vsak proces vselej nanaša na      objekt      izvajanja.Objekti, na katerih poteka proces  C
izvajalne naloge označiti in identificirati glede na      objekt.     Členitev po objektu navezujemo na členitev po  C
osnovah, najpogosteje uporabljane pa so: proces,      objekt,      faze, rang in namen kot horizontalne osnove  C
ne le da sliši izjavo, ampak jo tudi razume.      Objekt      čutne zaznave ima zanj neko dodatno kvaliteto  C
teoriji ni prostora za tako posredovanje: telesni      objekt      je vselej telesno mišljeni, telesno označeni  C
je vselej telesno mišljeni, telesno označeni      objekt.      In to je bistvena opredelitev izrazljivega,  C
nastop nove dimenzije pojasnjuje, zakaj dobri      objekt      ni doletela usoda bodisi delnih objektov bodisi  C
objektov bodisi telesa brez organov: "Zares, dobri      objekt      je prevzel nase oba shizoidna pola, tako pol  C
polnim telesom brez organov) vzdržuje zato dobri      objekt      kompleksna razmerja." Dimenzija višine torej  C
psihičnega ustroja pri otroku, ki jo zaznamuje novi      objekt,      Nadjaz: "V tej situaciji se Jaz na eni strani  C
delnimi objekti, ki si prizadevajo ujeti dobri      objekt,      in jim nudi pomoč, podporo in celo usmiljenje  C
je dostopno le prek reminiscenc, tudi dobri      objekt      vselej nastopa kot nedosegljivi, že izgubljeni  C
vselej nastopa kot nedosegljivi, že izgubljeni      objekt      ali "idol" z višin.Vse v tem svetu je ravnodušna  C
pridružujejo podobe hranjenja in izločanja, dobri      objekt      iz zvokov izlušči glas - izgubljeni status objekta  C
razločeni izvir pulzije in vsebuje razločeni      objekt:      "Medtem ko dejavnosti, ki jim je podvržen, delni  C
Medtem ko dejavnosti, ki jim je podvržen, delni      objekt      nekega stadija razkosajo, je delni objekt neke  C
delni objekt nekega stadija razkosajo, je delni      objekt      neke cone ločen od celote zaradi teritorija  C
zaradi teritorija, ki ga zaseda in ki omejuje ta      objekt.     " Cona je kos telesne površine s svojo lastno  C
seveda ni več delni organ niti nedosegljivi      objekt      z višin, ampak le še podoba, ki je projecirana  C
pretakanje, želja teče in reže." Vsak delni      objekt      je tako vpet v neskončne serije parov, ki se  C
parov, in nobenih vezi razen vezi para. Vsak      objekt      glede na svoje mesto v polju vedno reže nek  C
vedno reže nek tok, ki ga proizvaja nek drug      objekt      in ki je tok le relativno, se pravi le za objekt  C
objekt in ki je tok le relativno, se pravi le za      objekt,      ki ga reže, pri čemer tudi sam proizvaja nek  C
govorimo vselej o paru, ki ga sestavlja nek delni      objekt      v eni od svojih vlog in "mnogotero polje potencialne  C
linearni seriji: nek vseobsežni nediferencirani      objekt.     Vse za hip zastane, vse okameni (in se nato spet  C
produkcije nezavednega. Želji ne manjka ničesar, njen      objekt      ji ne manjka.( . . .) Želja in njen predmet  C
propoziciji tako tudi predmet oziroma delni      objekt      v produkciji kroži kot neujemljiva točka, ki  C
smislu lahko rečemo, da je edini subjekt in      objekt      molekularne ravni sama želja na telesu brez  C
objekte povzeti v en sam, popoln in odsoten      objekt      ali falos kastracije, mnoštvo tokov-rezov projecirati  C
je označevalec manka dojet kot transcendentni      objekt      in ne kot logični sestavni del mehanizma izključujoče  C
Njen edini raison d'etre je postati spolni      objekt,      za kar v neskončnost moleduje in kar se v neskončnost  C
izdelek v etimološkem pomenu besede, v dokončan      objekt,      vzet iz katerega koli proizvodnega procesa,  C
Stran 183 Hannah Wilke, SOS serija      Objekt      nastajanja zvezdnika (S.O.S. - Starification  C
Sugargiver), 1977 Hannah Wilke, SOS serija      Objekt      nastajanja zvezdnika (S.O.S. - Starification  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA