nova beseda iz Slovenije

naši (2.401-2.500)


izračunavanje faktorja povečanja so tipi vrtač na      naši      skici poenostavljeni z geometričnimi liki: na  C
lahko imenovali Doberdobsko jezersko polje. Po      naši      klasifikaciji je jezersko polje tudi Fucino  C
višjim kraškim obodom (Burri, 1987, 1987) je po      naši      definiciji pravo kraško polje, čeprav mu tega  C
4 km in široko skoraj pol kilometra, a je po      naši      praksi slepa dolina. 5.5.  C
na polju ostala hladna. Dolga stoletja so      naši      predniki na krasu trebili kamne z macolo, zagozdo  C
premaknitvami (Buser et al., 1989). Naj v prid      naši      trditvi o razmeroma zgodnjem odkritju dinarskega  C
pred oči jame. Teh je v jamskem katastru na      naši      strani državne meje okoli 600, malo manj jih  C
iz geomorfogeneze vse Postojnske kotline. Na      naši      izohipsni karti (podoba ...) kotlino vidno omejujeta  C
izhaja ime Ljubljana iz rimske besede in da so jo      naši      predniki prevzeli od prebivalcev Emone. Najstarejše  C
med Višnjo Goro in Grosupeljskim poljem je po      naši      razlagi tektonika dvignila po nastanku podolja  C
Tudi človeškega okostja niso našli v nobeni      naši      jami.O vzrokih za to lahko samo ugibamo.   C
na njeno mesto postavila dokončno sporočilo o      NAŠI      tradiciji, torej nekaj, kar pripada strukturi  C
le ob nekaj "militarističnih" primerih! V      naši      zavesti živi 20. stoletje kot stoletje svetovnih  C
prednikov oziroma "boji sloveči". Te bodo opevali "     naši      Homerji", se pravi drugi in drugačni (ne recimo  C
inteligence - zapisal: "O tem, kar sanjarijo nekateri      naši      do patologije frustrirani kulturniški možgani  C
in našem mišljenju. Vsak poskus iztrgati se      naši      podreditvi, jo bo spet dokazal in potrdil.Na  C
samih, in zaradi katere svojo dejavnost, ki je      naši      dobrobiti odveč, usmerimo drugam.Da bi pomilovali  C
rekel Epiktet, je ena izmed "stvari, ki so v      naši      moči".Strast zato tudi ne more biti nobeno opravičil  C
kjer je suverena, na področju stvari, ki so "v      naši      moči".Toda Epiktet zahteva, da privolimo tudi  C
zahteva, da privolimo tudi v tisto, kar ni v      naši      moči, potek dogodkov, čeprav nanj ne moremo  C
se nič tistega, kar se zgodi, ne zgodi proti      naši      volji, in da se vse, kar se zgodi, zgodi takrat  C
kar najbolj treba truditi za stvari, ki so v      naši      moči, druge pa jemati take, kot so po naravi  C
oziroma volje, kajti edino volja je popolnoma v      naši      moči. Pravzaprav je za Descartesa edina vredna  C
vstop v čud in ki vendarle doseže, celo proti      naši      volji, da ga častimo (čeprav tudi ne vedno,  C
stoiki se sprašuje tudi Kant: kaj podeljuje      naši      volji konstantnost, kaj naredi, da danes želimo  C
gospostvu dohodke od tavern in kopališča). Po      naši      oceni ni delež obrti nikjer presegal 5%. Redni  C
imenovani tranzitivizem, pri katerem naše telo ob      naši      percepciji teles, katerih narava je podobna  C
bodo spet povezali s tistimi telesi, ki nam jih      naši      čuti in domišljija predočajo kot povsem nežive  C
Bogom, ki ima sam moč nad njim. Edino, kar je v      naši      moči, je to, da aktiviramo moč, ki jo ima Bog  C
razmerje med idejami in občutki. Občutki so      naši      duši neprimerno bližji kot ideje.Ideje so naši  C
duši neprimerno bližji kot ideje. Ideje so      naši      duši vnanje in je "niti ne aficirajo niti ne  C
ideja naše duše -, ki nam je Bog kljub vsej      naši      pozornosti ni pripravljen razodeti.Razlog za  C
našega duha, se pravi vso njegovo pozornost proti      naši      volji preusmeri k telesu in mu na ta način onemogoča  C
je Bog vzpostavil kot union, zvezo, se je po      naši      krivdi spremenila v dépendance, odvisnost duha  C
vse dotlej, dokler Adam ni grešil. Medtem ko      naši      čuti "motijo naše ideje" in "utrujajo našo pozornost  C
našo pozornost", z eno besedo, medtem ko nas      naši      čuti "tiranizirajo", pa so Adama še "spoštljivo  C
Malebranchev opis življenja v paradižu govori zgolj o      naši      lastni sprijenosti, se pravi o tem, kako zelo  C
vzročno učinkovitost svoje lastne volje. Ker se      naši      telesni udi praviloma vedno premaknejo natanko  C
telesnega uda z nezgrešljivo regularnostjo sledi      naši      volji, da bi ta ud premaknili, se pravi dejstvo  C
da do njega praviloma nikoli ne pride proti      naši      volji.Bolj ko torej Bog uniformno deluje, bolj  C
udov - se pravi s tem, da ga premakne proti      naši      volji, ali pa s tem, da ga takrat, kadar ga  C
naše volje izostane ali pa do njega pride proti      naši      volji. Med našimi telesnimi udi je eden, katerega  C
našimi telesnimi udi je eden, katerega gibanje se      naši      volji, se pravi naši domnevni vzročni učinkovitosti  C
eden, katerega gibanje se naši volji, se pravi      naši      domnevni vzročni učinkovitosti, občasno upira  C
organ: do njegove erekcije včasih pride proti      naši      volji in včasih spet do nje ne pride kljub vsej  C
volji in včasih spet do nje ne pride kljub vsej      naši      volji. S tem, da ta telesni ud občasno premakne  C
tem, da ta telesni ud občasno premakne proti      naši      volji, oziroma s tem, da ga ne premakne, kadar  C
naših ugodij, tako lahko tudi potem, ko so tisti      naši      občutki, ki nas prepričujejo, da je prav naša  C
uda pozna iz Descartesove Šeste meditacije. "     Naši      duhovi," pravi Malebranche, "prebivajo zgolj  C
si ju priprli z vrati, nas v resnici bolita      naši      drugi dve roki.In prav ti "dve drugi roki" sta  C
katerima je naša duša v resnici "združena".      Naši      drugi dve roki sta plus réels, bolj realni od  C
od materialnih rok, ki ne obstajata več, sta      naši      drugi dve roki incorruptibles, nepreminljivi  C
življenjskih duhov prve nič manj ne uhajajo      naši      volji kot druge.Do samega notranjega neprostovoljneg  C
x iz duha oziroma odsotnost zavesti o x, vsi      naši      tovrstni poskusi pač ostajajo zgolj pri želji  C
okazionalistični perspektivi je vse, kar je v      naši      moči, samo to, da hočemo - Bog pa je tisti,  C
neprimerno bližje Adamovi predlapsarni kot pa      naši      postlapsarni fiziologiji, kaže že njegov splošni  C
telesnih udov ni pripravljen premakniti kljub vsej      naši      volji ali pa jih občasno premakne celo proti  C
volji ali pa jih občasno premakne celo proti      naši      volji, pa je v primeru S. brez najmanjšega naprezanja  C
tistih, ki to vidijo" - to pa zaradi tega, ker      naši      možgani ob pogledu na poškodbo nekoga drugega  C
podobnost, bolj pritegne našo pozornost in večji so      naši      sumi), pa je pri Charlesu ravno obratno: da  C
Dalmacijo in Dubrovnik. Zahodno od Soče so prišli      naši      rojaki v prav tako francosko Kraljestvo Italije  C
Levstiku.) Andrej Vavken (1838-1898) sodeluje v      naši      seriji ponarodelih pesmi z otožnico Vigred se  C
Uboga mati se zajoka huje ..." (Stanonik 1985,      Naši      razgledi.) Nadaljevanje tega medbesedilnega  C
sporoča o bogastvu ljudske ustvarjalnosti in o      naši      pretekli ljudski dediščini, ki tudi na ta način  C
takšne "kupčije velikokrat tvegane in se jih      naši      rojaki niso hoteli lotiti." Prekmurski in porabski  C
po istem vzorcu, ki so ga leta 1912 postavili      naši      očetje; razlika je le v tem, da delujeta bolj  C
kolidž; - v letu 1912 je bilo drugače, saj so      naši      očetje delali za 1,25 dolarja na dan in so imeli  C
družbeno dogajanje in ogromno pomagajo, da so      naši      starejši sonarodnjaki stanovanjsko in zdravstveno  C
enostavno prenesle na ameriška tla. Le-tu so se      naši      ljudje namreč tudi lahko svobodno vnemali za  C
strujo. Svoj čas (kakor tudi še danes) so bili      naši      ljudje v Ameriki organizirani v političnih klubih  C
spričevalo, da nisem nigdar govoril o tem.      Naši      ljudje do sami zadosta pametni, da bodo znali  C
je treba ponovno vrniti madžarski državi. "     Naši      bratje in sestre si ne morejo pomagati, ker  C
odpadnikov, ki ima namen širiti v Prekmurju      naši      državi nevarno politično gibanje.Društvo se  C
spričevalo, da nisem nigdar govoril o tem.      Naši      ljudje do sami zadosta pametni, da bodo znali  C
pa moramo vsaj bežno omeniti, da so živeli      naši      evangeličanski izseljenci tudi v mnogih drugih  C
Slovenaca - Srba. New York: samozaložba, 1937.      Naši      na tujih tleh.Antologija književnosti Slovencev  C
omogoča sklepanje, da je tudi to dejstvo pomagalo      naši      publicistiki ustvariti stereotip, s katerim  C
samobitnost samo kratkega veka. Gojijo jo namreč      naši      izseljenci po svetu in izkušnje povedo, da traja  C
19. stoletju. Joža Glonar ocenjuje, da "bo v      naši      folkloristični literaturi vedno ohranila svojo  C
najprej razčistiti s terminologijo, ta pa je v      naši      stroki, kakor veš, obupno ohlapna." Ali v naši  C
stroki, kakor veš, obupno ohlapna." Ali v      naši      ni?Kdo si upa reči: ne!   C
razsejanega po polju, na katerem bi bili mogli      naši      predniki pobrati bogato žetev." Vsakdo, ki si  C
zanimivi veji literarnih starin /starožitnosti -      naši      folklori." b) Prijemanje termina na slovenskih  C
literatura in literarna folklora."). Ruska ustreznica      naši      slovstveni folkloristiki je ruska filologičeskaja  C
kacetniška folklora" In kaj je bilo v navadi "v      naši      socialistični folklori": "Škandala ni bilo:  C
Jugoslovenski komitet za muzički folklor? V      naši      slovenski malodušnosti bi verjetno sebi naprtili  C
lansirali etnologi, ampak v razvodeneli obliki      naši      epigoni, čemur je zelo naklonjena folklorizacija  C
v kateri sta tragično in pravično urejena po      naši      absolutizirani sodbi o dobrem in pravilnem   C
ker njihovo življenje ni samostojno. Če se v      naši      zavesti prav te pogosto dajejo na prvo mesto  C
gledati nanjo kot le na 'besedno umetnino'".      Naši      predniki so poznali pesmi in jih peli, preden  C
in vendar moremo iz njega razbrati, kako so      naši      ljudje doživljali resničnost, ki jih je obdajala  C
da zmesti: "Res ne vem, čemu bi bilo potrebno      naši      preprosti ljudski pesmi natikati izbrano obleko  C
Gabršček, Kenda, Kotnik, Möderndorfer in domala vsi      naši      folkloristi. Tudi s teoretskim razglabljanjem  C
Viri Blišč in beda slovstvene folklore, v:      Naši      razgledi 38 (1989), 652-653. (Slovstvena) folklora  C
znašla v Sloveniji, zelo pozitivno. Kot bi rekli      naši      starši: bodi previden, ko si nečesa želiš.Z  C
kar imajo »pravi« Slovenci. Priseljenci so v      naši      državi predvsem »begunci, azilanti, "boskurji  C
razvitosti (artikuliranosti) civilne družbe v      naši      državi. Teme za pogovor:   C
Irci, Nemci [ali] Čehi [...] spoznati, da so      naši      interesi pravzaprav interesi poljedelstva, industrije  C
na triindvajseti maj, ko je napovedal vojno      naši      monarhiji.Naš vrhovni poveljnik je prepričan  C
posledica dogajanja v mirnem času. Vojna je v      naši      kulturi od srede 19. stoletja razumljena kot  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1.901 2.001 2.101 2.201 2.301 2.401 2.501 2.601 2.701 2.801 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA