nova beseda iz Slovenije

naši (2.501-2.600)


vsi po vrsti govorijo o junaštvu padlih in      naši      hvaležnosti za njihovo žrtev.Govorijo o tem  C
nastopata proti Srbiji, ker so slovani, ampak ker so      naši      sovražniki.Ne gre se torej za boj proti Slovanom  C
neposredni bližini Drine. Par korakov za nami pokali      naši      topovi.Srbi streljali na našo stran listke z  C
bajtici imel pisarno in posteljo. Grmeli topovi      naši      in ruski.Poleg mene na leseni prični spal ujeti  C
pri Košuti vojaški pretep madžari, mornarji in      naši.      Med pretepače posegel v bluzi nadporočnika in  C
dan. Cele noči obsevali nad nami nebo mogočni      naši      reflektorji in iskali po zraku italijanska letala  C
napoved Avstriji: »Z državo, ki se vojuje proti      naši      zaveznici, ne moremo živeti v prijateljstvu  C
17. 4. 1918. Miane 2      naši      letali zadeti od italijanskih padli goreči na  C
iz zavisti nočejo verjeti. Ker pa so torej že      naši      predniki presodili, da je tako prav, hočem ta  C
svobodno. Oni so si zaslužili hvalo in še bolj      naši      očetje,[107] ker so državi, ki so jo podedovali  C
ali o srčnem pogumu, s katerim smo se mi in      naši      očetje zoperstavljali sili barbarov in Grkov  C
praznike[111] in obiskujemo raznovrstne prireditve.      Naši      domovi so prijetno urejeni, kar nam pomaga prenašati  C
državnih zadev, ni miroljuben, temveč nekoristen.      Naši      državljani sami presojajo o državnih vprašanjih  C
povoda za nezadovoljstvo pod njeno vladavino. O      naši      moči govorijo jasni in neizpodbitni dokazi.  C
Nikoli ‐ in tudi ne v tem primeru ‐ voda v      naši      deželi na polja ne pride od zgoraj, ampak, ker  C
zavezništva, ki smo jih sklenili v vojni, so      naši      voditelji v miru zapravili, in tega mogočnega  C
grških starcev ter o tem, ali naj jih pokopljejo      naši      ali ahajski pogrebci ... (35,6)«.V Grčiji je  C
analistov običajno zaključi:[286] »Strinjam se, da      naši      književnosti manjka zgodovina, kakor praviš  C
svojega časa in se loti tega dela, ki so ga      naši      sorodniki vse do sedaj puščali vnemar.Če namreč  C
kar nas bo volja ‐ da bodo podvrženi edinole      naši      oblasti in tako v naši sužnosti.Sodim, da so  C
bodo podvrženi edinole naši oblasti in tako v      naši      sužnosti.Sodim, da so bili takega nazora zaradi  C
gnusu in nevolji zaradi nravstvenega stanja v      naši      državi govoril presvobodno in zašel predaleč  C
katerih sprememb je v različnih obdobjih prišlo v      naši      državi in nasploh v vsem rimskem cesarstvu.  C
oboje. Dejanja, ki jih opisujem, so doživeli še      naši      očetje ali dedi. Predvsem pa sem se lotila  C
resničnega izračuna o trajanju sveta, ki ga obsegajo      naši      resnično sveti spisi. Nadalje, če se to odmevno  C
5000 letih, z enako radovednostjo vprašali tudi      naši      potomci po 600.000 letih ‐ če bo seveda rod  C
zgodovini: nasveti novinarju Tisto, s čimer se      naši      novinarji verjetno najraje ukvarjajo, je narativna  C
sebe zbuditi pomislek glede tega, kako se bodo      naši      pozni potomci lotili tega, da bodo zajeli breme  C
malo več kot pretekli čas ter da »ne služi samo      naši      zabavi, radovednosti ali zapolnjevanju golobnjakov  C
v brezobličnem pozabljenju ležijo v grobovih      naši      glavni dobrotniki, z vsemi svojimi marljivimi  C
Ni nam treba še posebej poudariti, kako so      naši      zdajšnji cerkveni zgodovinarji padli globoko  C
pisal M. Perrotu: »Še nekaj let ostajam zvest      naši      grški in italijanski antiki.Z njo sem se ukvarjal  C
ljudskih in literarnih zgodovinskih tradicijah v      naši      deželi.Do nedavnega se zgodovinsko pisanje,  C
so prišli za njimi. [...] Obnoviti, kaj so      naši      predniki resnično mislili in občutili, je najtežja  C
takoj dosegli boljšo raven pisanja zgodovine,      naši      otroci pa bodo nemara že lahko uživali ob sodobnih  C
trenutno rabo, toda še zdaleč ne najboljše, kar na      naši      poti do resnice lahko storimo.« Nekoliko sodobne  C
tistih, ki so se začeli iskreno spraševati, ali v      naši      zgodovinopisni praksi res ni prostora za konstativno  C
desetletja . Veyne se tudi ne more načuditi      naši      zaupljivosti glede vrednotenja posameznih zgodovinskih  C
časa in okolja, po drugi strani pa nam zavest o      naši      vpetosti v vsakokratni družbeni svet lahko omogoči  C
nekomu, ki že ne pozna vrste situacij, ki jih v      naši      kulturi dojemamo kot »tragične«.Kdor koli se  C
za najdenje ikone strukture teh dogodkov v      naši      literarni tradiciji. Tu se seveda sklicujem  C
predgeneričnimi strukturami zapleta, ki jih v      naši      kulturi konvencionalno uporabljamo za to, da  C
sveta element poezije. To pa zato, ker smo v      naši      razlagi zgodovinskega sveta odvisni, na načine  C
interpretacij danega niza dogodkov se ne strinjamo; v      naši      lastni prozi ta element le redko opazimo.Če  C
da bi premislili sami sebe. Zaradi tega ima v      naši      narcisistični dobi tako malo ljudi še svoj stil  C
kot substance, je bila pomembni dejavnik pri      naši      zmožnosti, da se iznebimo ideje, da imamo pravo  C
Metarécits, ki bi si jih radi pripovedovali o      naši      zgodovini, zmagoslavje Uma, veličastni boj za  C
odkriti pomen številnih temeljnih konfliktov v      naši      preteklosti, tako da pokažejo njihovo sodobnost  C
kaj je pravilno, prav, celo »neoporečno« v      naši      praksi; kaj, nazadnje, potrjuje zgodovino kot  C
moramo omejiti moč jezika na refleksivnost, ali v      naši      praksi zgodovinopisja ni prostora, ki očitno  C
narediti drugače, kot pa je to danes običaj v      naši      znanosti glede na principe znanstvenosti in  C
imeli srečo, smo skušali ... poročati ne samo o      naši      usodi, ampak tudi o usodi drugih, prav teh,  C
vseeno oblikujejo izbiro zgodovinskega gradiva,      naši      osebni konstrukti pa določajo, kaj bomo iz gradiva  C
proizvaja pa jo skupina delavcev sodobnega duha (v      naši      kulturi največ plačani zgodovinarji), ki se  C
zdi, da je edini problem pomanjkanje denarja,      naši      nasprotniki pa so tisti, ki nam ga odrekajo  C
epistemološke dediščine, na kateri temeljijo      naši      diskurzi ‐ konstitucija identitete moderne države  C
velikega kadrovskega rezervoarja, bodisi da se      naši      raziskovalci, ki se želijo preizkusiti tudi  C
za docenta. Tak primer imamo čisto blizu, v      naši      hiši: znanstveni svetnik z uglednimi mednarodnimi  C
kakovosti od problema financiranja je še posebej v      naši      državi, kjer na področju posamezne stroke vsakdo  C
morda lahko komu zazdi, da polemične debate na      naši      konferenci jurišajo skoz odprta vrata, saj so  C
Vir: Razpredelnica 5 in 6 v dodatku      Naši      podatki nam kažejo, da prihaja med posameznimi  C
vzorcih vstopanja v prve partnerske zveze nam      naši      podatki dovoljujejo tudi vpogled v spremembe  C
remenjenega vrednotenja partnerskih zvez oz. poroke.      Naši      podatki (razpredelnici 5.e in 6.e v dodatku  C
Razpad partnerskih zvez V      naši      raziskavi smo zabeležili razpad partnerske zveze  C
kohabitacij pri vseh drugih mlajših kohortah. A      naši      podatki tudi kažejo (slika14), da so zveze,  C
razlikujejo. Najprej smo želeli ugotoviti, kako      naši      anketiranci/ke vrednotijo zakonsko zvezo.Kot  C
pripisujejo družini zelo velik pomen. Tudi tokrat so      naši      anketiranci/ke izkazali zelo veliko naklonjenost  C
5.      Naši      podatki potrjujejo tezo, da so zakonske zveze  C
skrajšanim delovnim časom zelo malo izkoriščene.      Naši      podatki kažejo, da bi možnost želele izkoriščati  C
9. Vzpodbudna je ugotovitev, da se      naši      prebivalci skoraj univerzalno odločajo za otroka  C
nadzoruje delovanje predstojništva. Nekateri      naši      avtorji primerjajo vlogi usmerjevalnega odbora  C
strahu pred zakonom ali zaradi prepričanja,      naši      vzorniki so močni ljudje zato, ker nam dajejo  C
pot dolga in tvegana; zgledov za to je tudi v      naši      polpreteklosti dovolj. Sklep: tržišče samo etičnost  C
pravilo “... pri nas delamo tako”, “... red v      naši      firmi je takšen”, “... pri nas od nekdaj velja  C
religije - med najstarejše in najbolj častitljive v      naši      civilizaciji sodi deset božjih zapovedi krščanstva  C
življenju nismo nič pametnejši, kot so bili      naši      bolj ali manj davni predniki. Iz razmišljanj  C
brskal po naših vrednotah in prepričanju, po      naši      človeški zasebnosti! ŠTIRI VRLINE MANAGERJEV  C
Zato ni čudno, da je močno zasidrano tudi v      naši      praksi. Druga je anglo-ameriška klasična šola  C
organizacije. Gre za sistem vrednot (ki je v      naši      hiši pomemben), prepričanj ter navad (kako stvari  C
I.      Naši      prodajni trgi: 1. velikost   C
predvideti. Ker je prihodnost negotova, so      naši      delovni načrti tvegani.Da bi se zavarovali pred  C
finančni model. Pravega finančnega modela v      naši      praksi v preteklosti ni bilo zaslediti.Ali pač  C
učili, ne smemo delati, ker tako delajo tudi vsi      naši      konkurentje.Ker izvirnost v vedenju pomeni veliko  C
zdravstvene težave. Takrat si želimo, da to      naši      sodelavci in vodje razumejo in nam pomagajo  C
nezaupanje sodi v to skupino. Sodelavec ne verjame      naši      iskrenosti.Ne verjame tistemu, kar govorimo  C
čustev je situacija, v kateri zaznamo, da so      naši      občutki, čustva drugačni od drugih, če se razjezimo  C
na papirju. Četudi do sedaj takih potreb v      naši      družbi ni bilo zaznati, pa bosta v prihodnje  C
spremembo. Model ima obilo temnih plati in je      naši      kulturi precej tuj.Za “žarenje” bolj ali manj  C
omogočajo izboljšanje poslovne odličnosti (“     naši      konkurenti so najboljši učbenik, ki uči, kako  C
slovenskih podjetij na svetovnih trgih, se po      naši      oceni v zadnjih letih celo povečuje38.Pri  C
9.      Naši      partnerji so pridobili, ko smo uvedli moderne  C
10.      Naši      partnerji se zanimajo za naš managerski sistem  C
13.      Naši      vodje postavljajo vedno nove cilje in ne zahtevajo  C
14. V      naši      organizaciji je nevarno pomanjkanje spoštovanja  C
17.      Naši      vodje so glede ciljev neelastični, glede njihovega  C
se ji odpremo, če pa šele ta točka daje smer      naši      poti do nje?Vsako, še tako nebogljeno idealistično  C
opustiti idejo, da bi to semeiologijo priličili      naši      induktivni logiki.Če je prvo dejstvo znak drugega  C
pravzaprav so že ves čas globoko zasidrani v      naši      zavesti.Zdi se, da še vedno živijo in da knežje  C
nedvomno zainteresirani tudi mladi. "Ker imajo      naši      otroci vez s Slovenijo, bodo tudi oni, ker bodo  C
prednost na vseh področjih življenja, zato so tudi      naši      rojaki hitro prosperirali in si zagotovili razmeroma  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  2.001 2.101 2.201 2.301 2.401 2.501 2.601 2.701 2.801 2.901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA