nova beseda iz Slovenije
fascinacije z zlom, sublimnih upodob zla, ki jih je | Kant | omogočil, Sade pa uresničil, zato pa je dovršila | C |
naredi za rabo svoje svobode, tj. v maksimi." | Kant | s tem, da v osrčje etike postavi problem sprevrženja | C |
tudi ni mogoče reducirati na privatio boni. | Kant | v Religiji v mejah golega uma radikalno prelomi | C |
neprizadeto, "kakor da gre za nekoga drugega", zatrdi | Kant. | Za Kanta je namreč nezamisljivo, absurdno "predstavlj | C |
nadomestiti pomanjkanja njegove moralnosti". Zato se | Kant | na eni strani popolnoma distancira od Descartesovega | C |
ali pa na "šibkost volje". Na drugi strani pa | Kant | nič manj odločno ne zavrne Leibnizeve opozicije | C |
perspektivo, s čimer bi hkrati odpravili, kot pravi | Kant, | "navidezno protislovje med naravnim mehanizmom | C |
preteklemu času in ni več v njegovi moči," pravi | Kant. | "Toda isti subjekt, ki se na drugi strani zaveda | C |
izkusi, ko se kesa, je sicer, kot priznava sam | Kant, | "praktično prazna", saj "zgodenega ni mogoče | C |
kakršen bi moral biti. Toda, kot opozarja sam | Kant | v Religiji, nič ni bolj negotovo kot prav ponovni | C |
etična revolucija" le ni tako radikalna, kot hoče | Kant. | Z drugimi besedami, če se lahko subjekt regenerira | C |
reaktualizirala avguštinovsko rešitev. Sam | Kant | pusti problem ponovnega rojstva v stanju aporije | C |
rojstvu? Pri ponovnem rojstvu, kot ga pojmuje | Kant, | seveda ne gre za to, da bi se subjekt znebil | C |
zadovoljivo odgovoriti. In kot bomo še videli, lahko | Kant | na to vprašanje odgovori edino, če govori - | C |
oziroma nenehno izmikanje objekta, o katerem | Kant | govori v drugi Kritiki, ne da bi to eksplicitno | C |
bo več ozdravel. V svojem znamenitem spisu " | Kant | s Sadom" hoče Lacan do take neozdravljive resnice | C |
in hkrati pokazati, da je Sade tisti, ki mu | Kant | zares govori.Uporabljajoč Sada kot nekakšno | C |
brezpogojnosti postavil voljo do uživanja. SADOV | KANT: | UŽITEK -RESNICA DOLŽNOSTI | C |
excellence, kako je lahko užitek resnica dolžnosti? " | Kant | s Sadom" naj bi ilustriral, kot zapiše sam Lacan | C |
dolžnosti in užitka, perspektiva, v kateri sta | Kant | in Sade eno. Pogoj za subverzijo dolžnosti je | C |
srečnost pojmovana kot zadovoljitev gonov. | Kant | pa je pravilno pokazal, da gre tu za "heteronomijo | C |
moralno dejanje. Prvi kriterij je tisti, ki ga | Kant | pravzaprav edinega priznava, kriterij univerzalizabilnosti | C |
ustreznosti dejanja dolžnosti; drugi kriterij, ki ga | Kant | popolnoma zanemari, pa presoja dejanja glede | C |
izhajajo iz teze, da Sade pač ni (ne more biti) | Kant, | Lacanu očitajo, da briše temeljne razlike med | C |
spoštovanje zakona, potegne sklep: "Skratka, | Kant | se strinja s Sadom.Kaj nam namreč Sade kaže | C |
Drugega. Tako ni svoboden subjekt, kot trdi | Kant, | pač pa Drugi.Glas, ki izreka zapoved: deluj | C |
je svoboden, prost, da mi naredi, kar hoče. | Kant | naj bi po Lacanu goljufal, ker hoče, da verjamemo | C |
Kantovem primeru - subjekt ta glas sliši v sebi. | Kant | zahteva od subjekta, da glas, ki ni njegov, | C |
bi bilo že v Kantu samem: "Kako je mogoče, da | Kant | ne vidi," sprašuje Lacan, "na kakšno oviro trči | C |
ne dobro, kajti, kot je večkrat zapisal sam | Kant, | ni glas vesti nikdar zadovoljen, nikdar zadovoljen | C |
Edino v tem primeru je mogoče reči, da sta | Kant | in Sade isto.Lacanova konstrukcija naj bi torej | C |
Drugi, ki hoče brezmejni užitek, narobe pa | Kant, | ki hoče utemeljiti svojo univerzalno etiko na | C |
strani pa Lacan noče videti razcepa, ki ga sam | Kant | uvaja, namreč razcepa med subjektom kot fenomenom | C |
tistega, kar se zbira pod tem izrazom, česar pa ne | Kant | ne Lacan zares ne pojasnita." Lacanu priznava | C |
glede na njo, s to razliko, da Sade to pokaže, | Kant | pa ne. Lacan naj bi pri tem izhajal predvsem | C |
svojem interesu za objekt - tistega torej, kar | Kant | zato oriše kot 'patološko'." V erotičnem izmikanju | C |
moralnem izkustvu. Objekta namreč, ki ga je | Kant | prisiljen odpraviti v nemisljivo svoje Stvari | C |
Kantova in Sadova "antropologija" identični. Če | Kant | ni Sade, je to zato, ker je Kant melanholik | C |
identični. Če Kant ni Sade, je to zato, ker je | Kant | melanholik, ki "svoje želje ne realizira tako | C |
ugodja, negacijo subjektove dobrobiti. Sam | Kant | naj bi torej naredil korak v smeri Sada prav | C |
zakon, drugega pa volja do užitka. Tisto, kar | Kant | sam priznava, je razcep subjekta z označevalcem | C |
moralnim subjektom. Problem torej ni v tem, da | Kant | ne bi hotel priznati subjektovega razcepa.Ravno | C |
kot po Lacanu prav kategorični imperativ. | Kant | naj bi po Nancyju postavil in hkrati že rešil | C |
in to pred vsakim alter egom." Za Lacana pa | Kant | s svojo formulacijo kategoričnega imperativa | C |
osrčja subjektove identitete, je glas samega uma. | Kant | se problema razcepa subjekta kategoričnega imperativa | C |
izkustvo avtonomizacije glasu vesti. Tako po Lacanu | Kant | prikriva tisto, kar razkriva norost, da namreč | C |
neznosni užitek naprti Vrhovnemu bitju zlobe. | Kant | noče nič vedeti o zlem užitku, o Drugem, ki | C |
ki hoče zlo, ki uživa v zlu. Kajti če se je | Kant | upiral temu, da bi objektu zakona dal kakršno | C |
Krščanstvo je že imuniziralo subjekta za užitek Boga, | Kant | pa ta problem reši tako, da na mestu, kjer bi | C |
etike zakona, je to zato, ker v trenutku, ko se | Kant | znebi božjega zapovedovalca, "naturnega" subjekta | C |
ki ukazuje, zapoveduje. Toda, kot pokaže sam | Kant | v Opus postumum, je prav ta sklep napačen: ne | C |
more poslušati, ne da bi se razcepil", tudi | Kant | ve, da dolžnost, ki si jo sam naloži, subjekta | C |
V bežni, a dragoceni opazki v Opus postumum | Kant | že poskuša rešiti zagato subjektovega razcepa | C |
nakazana perspektiva ekstimnosti, v katero pozni | Kant | situira zapoved dolžnosti, zarisuje obrise neke | C |
Franciji in novega Cromwella v Angliji. IMMANUEL | KANT | (1724‐1804) Podobno kot Martina Luthra, ki | C |
temveč kreatorji svojega sveta. Sicer pa je | Kant | za zgodovino zgodovinopisja pomemben zaradi | C |
je spremenila pogled na zgodovino nasploh. | Kant | ločuje dva tipa zgodovine (Geschichte): empirično | C |
ne želijo, vendar morajo živeti. Kot kaže, je | Kant | že dvesto let pred Bonom, pevcem skupine U2 | C |
odovinarja. Ali, kot pravi Marnie Hughes-Warrington: » | Kant | bi bil šokiran (če ne celo zgrožen), če bi lahko | C |
Warrington 2000, Groh 1992, Stern 1973. Imanuel | Kant | Deveti stavek[957] | C |
svobodno živi pod okriljem brezhibne Ustave ( | Kant) | .Od dveh stvari izberimo eno: ali je to gibanje | C |
filozofijam zgodovine, ki ugotavljajo, tako kot | Kant, | da v celoti gibanje človeštva sledi bodisi stremljenju | C |
človeštvo skozi tri stadije. In to je storil | Kant: | njegova nadvse lucidna filozofija zgodovine | C |
možna in verjetna, pa nikakor ni zanesljiva; | Kant | razume pisanje svoje filozofske Zgodovine kot | C |
pravičnost in upoštevanje človekovih pravic ( | Kant | je zapisal, da človek nikdar ne sme biti sredstvo | C |
16. Temeljno delo velikega filozofa je - | Kant, | Immanuel (1788): Kritik der praktischen Vernunft | C |
zelo pristranska in ni čista sodba okusa."(229) | Kant | s tem, ko postavi zdaj že znamenito razsvetljensko | C |
Press, New York, 1988, str. 124. (229) Immanuel | Kant, | Critique of Judgment (1790), prev. Werner S | C |
azsvetljenski usmerjenosti v raztelešeni vid. (233) | Kant, | Critique of Judgement, str. 69; slov. prevod | C |
predstavljaš (Reinhart) (Wilke) Intravenera | Kant, | Immanuel op. 491, op. 566; o estetiki op. 299 | C |
Zero op. 18 Piper, Adrian; delo identiteta; | Kant | op. 491; o rasizmu / seksizmu op. 493; rasa | C |
retorika: Descartes, Hobbes, Locke, Vico, Hume in | Kant | V sedemnajstem stoletju so veliko razpravljali | C |
estetike in idealiziranja poezije. Immanuel | Kant, | čigar vpliv je obvladoval nemško filozofijo | C |
pesnik ukvarjati zgolj z njegovo nalogo. Nato | Kant | opiše, kako da govorništvo izrablja slabosti | C |
kanoni, | Kant, | Immanuel, Karel Veliki, | C |
vključeni *Lessing, *Goethe, *Schiller in Emanuel | Kant. | *Judovska literatura Vzhodne Evrope je izkusila | C |
tvegano poslovno potezo svojo firmo spravil »na | kant« | , zato iz obupa oropa banko in v hipu postane | D |
Prozac? Ne, | Kant | V težkih trenutkih ne pomagajo le psihoanalitiki | D |
filozofsko svetovanje primerno za številne težave. | Kant, | recimo, pomaga pri zakonskih problemih.»Nihče | D |
tudi obiskovalec. Ko se je to zgodilo in si je | Kant | nekoliko opomogel, je spregovoril: »Občutek | D |
leta 1724 se je rodil nemški filozof Immanuel | Kant | (umrl leta 1804), utemeljitelj kritične filozofije | D |
kritične filozofije. Kot vsi učenjaki, je bil tudi | Kant | zelo raztresen človek.Nekoč je prišel v knjigarno | D |
ven učenost!« »Neumnost pa noter,« je zagodel | Kant. | Real odgovoril na izziv Barcelone in Valencie | D |
1724 Rodil se je nemški filozof Immanuel | Kant | (umrl leta 1804). 1870 Rodil se je Vladimir | D |
dežela fantastov, je dejal filozof Immanuel | Kant. | Fantazirajte, prosim, malo o prihodnosti zdravstva | D |
potrošniške organizacije in jih spraviti na | kant, | a jim ne uspeva.To počnejo na nacionalni ravni | D |
javnosti, ki ga je tako bleščeče utemeljil Immanuel | Kant, | na nadzorstveno vlogo tiska in zapostavljati | D |
vredno življenje ali, kot je zapisal že Immanuel | Kant: | »Zvezdno nebo nad nami in moralni zakoni v nas | D |
potrditev tistega, kar je predvidel Immanuel | Kant: | državljan noče vojne. Tudi položaj med državami | D |
komedijo tematiziralo šele razsvetljenstvo, točneje | Kant | v Kritiki razsodnosti.Takšna usoda komičnega | D |
več dreka«. Delajmo se torej, da se je novi | Kant | že pojavil in opravil svoje neizogibno delo | D |
torej nimamo zahvaliti »moralnemu zakonu v nas« ( | Kant) | , temveč čveku v medijih. Norbert Bolz, filozof | D |
absoluta 120 ha gozda in spravil družino na | kant. | Avtorji baleta so si ga razložili kot človeka | D |
leta 1724 se je rodil nemški filozof Immanuel | Kant | (umrl leta 1804), največji predstavnik nemške | D |
vprašani. »Res škoda, da ste pozabili,« je odvrnil | Kant, | »ker ste prav gotovo edini človek na svetu, | D |
lastnikom povsod, kjer je to le mogoče. Lojze | Kant | Na kratko | D |
jeziku, ki je zdaj zapisana tudi v zakonu? Lojze | Kant | Anketa Dela | D |
in se priključil k občini Sovodnje. Lojze | Kant | Ustavna komisija končala del | D |
stavbe da ne spreminja njene namembnosti. Lojze | Kant | Fotodokumentacija Dela | D |
bili na vrsti Slovenija in Hrvaška. Lojze | Kant | Na kratko | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 67 167 267 367 467 567 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |