nova beseda iz Slovenije

kant (167-266)


fascinacije z zlom, sublimnih upodob zla, ki jih je      Kant      omogočil, Sade pa uresničil, zato pa je dovršila  C
naredi za rabo svoje svobode, tj. v maksimi."      Kant      s tem, da v osrčje etike postavi problem sprevrženja  C
tudi ni mogoče reducirati na privatio boni.      Kant      v Religiji v mejah golega uma radikalno prelomi  C
neprizadeto, "kakor da gre za nekoga drugega", zatrdi      Kant.     Za Kanta je namreč nezamisljivo, absurdno "predstavlj  C
nadomestiti pomanjkanja njegove moralnosti". Zato se      Kant      na eni strani popolnoma distancira od Descartesovega  C
ali pa na "šibkost volje". Na drugi strani pa      Kant      nič manj odločno ne zavrne Leibnizeve opozicije  C
perspektivo, s čimer bi hkrati odpravili, kot pravi      Kant,      "navidezno protislovje med naravnim mehanizmom  C
preteklemu času in ni več v njegovi moči," pravi      Kant.     "Toda isti subjekt, ki se na drugi strani zaveda  C
izkusi, ko se kesa, je sicer, kot priznava sam      Kant,      "praktično prazna", saj "zgodenega ni mogoče  C
kakršen bi moral biti. Toda, kot opozarja sam      Kant      v Religiji, nič ni bolj negotovo kot prav ponovni  C
etična revolucija" le ni tako radikalna, kot hoče      Kant.     Z drugimi besedami, če se lahko subjekt regenerira  C
reaktualizirala avguštinovsko rešitev. Sam      Kant      pusti problem ponovnega rojstva v stanju aporije  C
rojstvu? Pri ponovnem rojstvu, kot ga pojmuje      Kant,      seveda ne gre za to, da bi se subjekt znebil  C
zadovoljivo odgovoriti. In kot bomo še videli, lahko      Kant      na to vprašanje odgovori edino, če govori -  C
oziroma nenehno izmikanje objekta, o katerem      Kant      govori v drugi Kritiki, ne da bi to eksplicitno  C
bo več ozdravel. V svojem znamenitem spisu "     Kant      s Sadom" hoče Lacan do take neozdravljive resnice  C
in hkrati pokazati, da je Sade tisti, ki mu      Kant      zares govori.Uporabljajoč Sada kot nekakšno  C
brezpogojnosti postavil voljo do uživanja. SADOV      KANT:      UŽITEK -RESNICA DOLŽNOSTI   C
excellence, kako je lahko užitek resnica dolžnosti? "     Kant      s Sadom" naj bi ilustriral, kot zapiše sam Lacan  C
dolžnosti in užitka, perspektiva, v kateri sta      Kant      in Sade eno. Pogoj za subverzijo dolžnosti je  C
srečnost pojmovana kot zadovoljitev gonov.      Kant      pa je pravilno pokazal, da gre tu za "heteronomijo  C
moralno dejanje. Prvi kriterij je tisti, ki ga      Kant      pravzaprav edinega priznava, kriterij univerzalizabilnosti  C
ustreznosti dejanja dolžnosti; drugi kriterij, ki ga      Kant      popolnoma zanemari, pa presoja dejanja glede  C
izhajajo iz teze, da Sade pač ni (ne more biti)      Kant,      Lacanu očitajo, da briše temeljne razlike med  C
spoštovanje zakona, potegne sklep: "Skratka,      Kant      se strinja s Sadom.Kaj nam namreč Sade kaže  C
Drugega. Tako ni svoboden subjekt, kot trdi      Kant,      pač pa Drugi.Glas, ki izreka zapoved: deluj  C
je svoboden, prost, da mi naredi, kar hoče.      Kant      naj bi po Lacanu goljufal, ker hoče, da verjamemo  C
Kantovem primeru - subjekt ta glas sliši v sebi.      Kant      zahteva od subjekta, da glas, ki ni njegov,  C
bi bilo že v Kantu samem: "Kako je mogoče, da      Kant      ne vidi," sprašuje Lacan, "na kakšno oviro trči  C
ne dobro, kajti, kot je večkrat zapisal sam      Kant,      ni glas vesti nikdar zadovoljen, nikdar zadovoljen  C
Edino v tem primeru je mogoče reči, da sta      Kant      in Sade isto.Lacanova konstrukcija naj bi torej  C
Drugi, ki hoče brezmejni užitek, narobe pa      Kant,      ki hoče utemeljiti svojo univerzalno etiko na  C
strani pa Lacan noče videti razcepa, ki ga sam      Kant      uvaja, namreč razcepa med subjektom kot fenomenom  C
tistega, kar se zbira pod tem izrazom, česar pa ne      Kant      ne Lacan zares ne pojasnita." Lacanu priznava  C
glede na njo, s to razliko, da Sade to pokaže,      Kant      pa ne. Lacan naj bi pri tem izhajal predvsem  C
svojem interesu za objekt - tistega torej, kar      Kant      zato oriše kot 'patološko'." V erotičnem izmikanju  C
moralnem izkustvu. Objekta namreč, ki ga je      Kant      prisiljen odpraviti v nemisljivo svoje Stvari  C
Kantova in Sadova "antropologija" identični. Če      Kant      ni Sade, je to zato, ker je Kant melanholik  C
identični. Če Kant ni Sade, je to zato, ker je      Kant      melanholik, ki "svoje želje ne realizira tako  C
ugodja, negacijo subjektove dobrobiti. Sam      Kant      naj bi torej naredil korak v smeri Sada prav  C
zakon, drugega pa volja do užitka. Tisto, kar      Kant      sam priznava, je razcep subjekta z označevalcem  C
moralnim subjektom. Problem torej ni v tem, da      Kant      ne bi hotel priznati subjektovega razcepa.Ravno  C
kot po Lacanu prav kategorični imperativ.      Kant      naj bi po Nancyju postavil in hkrati že rešil  C
in to pred vsakim alter egom." Za Lacana pa      Kant      s svojo formulacijo kategoričnega imperativa  C
osrčja subjektove identitete, je glas samega uma.      Kant      se problema razcepa subjekta kategoričnega imperativa  C
izkustvo avtonomizacije glasu vesti. Tako po Lacanu      Kant      prikriva tisto, kar razkriva norost, da namreč  C
neznosni užitek naprti Vrhovnemu bitju zlobe.      Kant      noče nič vedeti o zlem užitku, o Drugem, ki  C
ki hoče zlo, ki uživa v zlu. Kajti če se je      Kant      upiral temu, da bi objektu zakona dal kakršno  C
Krščanstvo je že imuniziralo subjekta za užitek Boga,      Kant      pa ta problem reši tako, da na mestu, kjer bi  C
etike zakona, je to zato, ker v trenutku, ko se      Kant      znebi božjega zapovedovalca, "naturnega" subjekta  C
ki ukazuje, zapoveduje. Toda, kot pokaže sam      Kant      v Opus postumum, je prav ta sklep napačen: ne  C
more poslušati, ne da bi se razcepil", tudi      Kant      ve, da dolžnost, ki si jo sam naloži, subjekta  C
V bežni, a dragoceni opazki v Opus postumum      Kant      že poskuša rešiti zagato subjektovega razcepa  C
nakazana perspektiva ekstimnosti, v katero pozni      Kant      situira zapoved dolžnosti, zarisuje obrise neke  C
Franciji in novega Cromwella v Angliji. IMMANUEL      KANT      (1724‐1804) Podobno kot Martina Luthra, ki  C
temveč kreatorji svojega sveta. Sicer pa je      Kant      za zgodovino zgodovinopisja pomemben zaradi  C
je spremenila pogled na zgodovino nasploh.      Kant      ločuje dva tipa zgodovine (Geschichte): empirično  C
ne želijo, vendar morajo živeti. Kot kaže, je      Kant      že dvesto let pred Bonom, pevcem skupine U2  C
odovinarja. Ali, kot pravi Marnie Hughes-Warrington: »     Kant      bi bil šokiran (če ne celo zgrožen), če bi lahko  C
Warrington 2000, Groh 1992, Stern 1973. Imanuel      Kant      Deveti stavek[957]   C
svobodno živi pod okriljem brezhibne Ustave (     Kant)     .Od dveh stvari izberimo eno: ali je to gibanje  C
filozofijam zgodovine, ki ugotavljajo, tako kot      Kant,      da v celoti gibanje človeštva sledi bodisi stremljenju  C
človeštvo skozi tri stadije. In to je storil      Kant:      njegova nadvse lucidna filozofija zgodovine  C
možna in verjetna, pa nikakor ni zanesljiva;      Kant      razume pisanje svoje filozofske Zgodovine kot  C
pravičnost in upoštevanje človekovih pravic (     Kant      je zapisal, da človek nikdar ne sme biti sredstvo  C
16. Temeljno delo velikega filozofa je -      Kant,      Immanuel (1788): Kritik der praktischen Vernunft  C
zelo pristranska in ni čista sodba okusa."(229)      Kant      s tem, ko postavi zdaj že znamenito razsvetljensko  C
Press, New York, 1988, str. 124. (229) Immanuel      Kant,      Critique of Judgment (1790), prev. Werner S  C
azsvetljenski usmerjenosti v raztelešeni vid. (233)      Kant,      Critique of Judgement, str. 69; slov. prevod  C
predstavljaš (Reinhart) (Wilke) Intravenera      Kant,      Immanuel op. 491, op. 566; o estetiki op. 299  C
Zero op. 18 Piper, Adrian; delo identiteta;      Kant      op. 491; o rasizmu / seksizmu op. 493; rasa  C
retorika: Descartes, Hobbes, Locke, Vico, Hume in      Kant      V sedemnajstem stoletju so veliko razpravljali  C
estetike in idealiziranja poezije. Immanuel      Kant,      čigar vpliv je obvladoval nemško filozofijo  C
pesnik ukvarjati zgolj z njegovo nalogo. Nato      Kant      opiše, kako da govorništvo izrablja slabosti  C
kanoni,      Kant,      Immanuel, Karel Veliki,   C
vključeni *Lessing, *Goethe, *Schiller in Emanuel      Kant.      *Judovska literatura Vzhodne Evrope je izkusila  C
tvegano poslovno potezo svojo firmo spravil »na      kant«     , zato iz obupa oropa banko in v hipu postane  D
Prozac? Ne,      Kant      V težkih trenutkih ne pomagajo le psihoanalitiki  D
filozofsko svetovanje primerno za številne težave.      Kant,      recimo, pomaga pri zakonskih problemih.»Nihče  D
tudi obiskovalec. Ko se je to zgodilo in si je      Kant      nekoliko opomogel, je spregovoril: »Občutek  D
leta 1724 se je rodil nemški filozof Immanuel      Kant      (umrl leta 1804), utemeljitelj kritične filozofije  D
kritične filozofije. Kot vsi učenjaki, je bil tudi      Kant      zelo raztresen človek.Nekoč je prišel v knjigarno  D
ven učenost!« »Neumnost pa noter,« je zagodel      Kant.      Real odgovoril na izziv Barcelone in Valencie  D
1724 Rodil se je nemški filozof Immanuel      Kant      (umrl leta 1804). 1870 Rodil se je Vladimir  D
dežela fantastov, je dejal filozof Immanuel      Kant.      Fantazirajte, prosim, malo o prihodnosti zdravstva  D
potrošniške organizacije in jih spraviti na      kant,      a jim ne uspeva.To počnejo na nacionalni ravni  D
javnosti, ki ga je tako bleščeče utemeljil Immanuel      Kant,      na nadzorstveno vlogo tiska in zapostavljati  D
vredno življenje ali, kot je zapisal že Immanuel      Kant:      »Zvezdno nebo nad nami in moralni zakoni v nas  D
potrditev tistega, kar je predvidel Immanuel      Kant:      državljan noče vojne. Tudi položaj med državami  D
komedijo tematiziralo šele razsvetljenstvo, točneje      Kant      v Kritiki razsodnosti.Takšna usoda komičnega  D
več dreka«. Delajmo se torej, da se je novi      Kant      že pojavil in opravil svoje neizogibno delo  D
torej nimamo zahvaliti »moralnemu zakonu v nas« (     Kant)     , temveč čveku v medijih. Norbert Bolz, filozof  D
absoluta 120 ha gozda in spravil družino na      kant.     Avtorji baleta so si ga razložili kot človeka  D
leta 1724 se je rodil nemški filozof Immanuel      Kant      (umrl leta 1804), največji predstavnik nemške  D
vprašani. »Res škoda, da ste pozabili,« je odvrnil      Kant,      »ker ste prav gotovo edini človek na svetu,  D
lastnikom povsod, kjer je to le mogoče. Lojze      Kant      Na kratko   D
jeziku, ki je zdaj zapisana tudi v zakonu? Lojze      Kant      Anketa Dela   D
in se priključil k občini Sovodnje. Lojze      Kant      Ustavna komisija končala del   D
stavbe da ne spreminja njene namembnosti. Lojze      Kant      Fotodokumentacija Dela   D
bili na vrsti Slovenija in Hrvaška. Lojze      Kant      Na kratko   D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 67 167 267 367 467 567 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA