nova beseda iz Slovenije
opazkama opozori na centralno vlogo Aristotelove | etike | za etiko psihoanalize in hkrati razdaljo, ki | C |
priučevanju, njihovi vzgoji. V VII. knjigi Nikomahove | etike | Aristotel postavi nasproti trem nravstvenim | C |
s tem seznamom je Aristotel izločil iz polja | etike | željo. Ta seznam kaže namreč na neko izjemno | C |
ključni pojem, ki napotuje na meje aristotelovske | etike. | Po Aristotelu je zdravilo za čezmernost edino | C |
odpove. Če torej Aristotel izključi iz polja | etike | bestialnost, je to prav zato, ker je nedovzetna | C |
more do živega. Temeljni problem Aristotelove | etike | je torej, kako intervenirati v izprijenost, | C |
bo zanimalo, kakšne mutacije, transformacije | etike | je povzročil prehod iz etike ugodja, etike prave | C |
transformacije etike je povzročil prehod iz | etike | ugodja, etike prave mere, kakršna je recimo | C |
transformacije etike je povzročil prehod iz etike ugodja, | etike | prave mere, kakršna je recimo aristotelovska | C |
Neskončnost je edini pravi miljé za prakticiranje take | etike: | "ni drugega maksimuma kot neskončno". Etika | C |
določa ta maksimum. Druga razločevalna poteza | etike | maksimuma je dialektika možnega in nemožnega | C |
Aristotel. To ni mogoče zato, ker je osnovna drža te | etike | ekscesivna, ker je sam zakon transgresiven. | C |
Na neki način je moderni subjekt na področju | etike, | kantovske etike, v isti situaciji kot Ojdip | C |
moderni subjekt na področju etike, kantovske | etike, | v isti situaciji kot Ojdip pred sfingo.Poanta | C |
Čisto drugačen pa je položaj subjekta klasične | etike. | Ta subjekt ne ve. | C |
mu je storiti, zato išče modrost. Paradoks te | etike, | če jo primerjamo z moderno, je v temle: v moderni | C |
prav in kaj ne. Narobe pa ima subjekt klasične | etike | na tisoče predpisov.Za vsako situacijo je drug | C |
bi bilo popolnoma nedvoumno. Predpisi antične | etike | pa niso taki.Že vnaprej so dojeti kot nejasni | C |
moralo opozoriti, da se tu gibljemo na terenu | etike. | Ne le, da je ljubezen človeku naložena, še več | C |
Čisto Drugi" - ne pomeni padca, degradacije | etike | v teologijo, kot Badiou očita teoretiku etike | C |
etike v teologijo, kot Badiou očita teoretiku | etike | Drugega par excellence? Raziskovati potenciale | C |
Drugega par excellence? Raziskovati potenciale | etike | neskončnega v globaliziranem svetu zahteva, | C |
oviro za vznik subjekta. Tako se sklicevanje | etike | na človekove pravice, če izberemo Freuda proti | C |
drugače? A preden bi se lahko vprašali, kaj bo | etike | maksimuma preživelo v 21. stoletju, bi morali | C |
nalogo raziskati pogoje možnosti za take mutacije | etike. | II. | C |
ugodja in neugodja. Eden paradoksov Benthamove | etike | ugodja je zato ta, da načelo koristnosti - ki | C |
odpravi. Eden od paradoksov utilitaristične | etike | je ta, da na ravni družbe ni mogoče ubežati | C |
diametralno nasprotni oceni utilitaristične | etike. | Za prvo naj bi bila resnica etike sreče za vse | C |
utilitaristične etike. Za prvo naj bi bila resnica | etike | sreče za vse obscena krutost.Obscenost te etike | C |
sreče za vse obscena krutost. Obscenost te | etike | - kar naj bi bilo še toliko bolj paradoksno | C |
krutost neogibno na obzorju, brž ko postane geslo | etike | maksimiranje oziroma "največja sreča za največje | C |
vprašaj prav temeljno predpostavko benthamovske | etike, | da namreč ljudi pri delovanju vodi izključno | C |
lastno blaginjo, za lastno dobrobit. MEJE | ETIKE | MAKSIMIRANJA Vsekakor velja opozoriti, da je | C |
je utilitarizem napovedal premestitev težišča | etike | z idealov, vrednot, norm, skratka, z dozdevkov | C |
To pa seveda povsem obrne smisel Benthamove | etike, | katere centralni problem je, kako z zakoni zmanjševati | C |
moglo biti nič bolj tuje od sadovske "perverzne" | etike | maksimiranja ugodja prek bolečine, saj je eden | C |
našem mnenju differentia specifica benthamovske | etike: | paradoks nominalističnega realizma, nezamisljivega | C |
bližnjega je z gesto sv. Martina situirana na raven | etike | dobrin.Tu ni nobene čezmernosti: drugemu daš | C |
sooča subjekta z izbiro, ki je zastavek vsake | etike, | vredne tega imena, namreč izbiro med dolžnostjo | C |
pomeni pristati na to, da obstaja le relativnost | etike | ugodja, ki za Kanta ravno ni etika. To bi lahko | C |
možnosti svoje zadovoljitve. Zato je tudi naloga | etike, | da konstruira umetne neprekoračljive pregrade | C |
tiste, ki jih je poprej postavljala narava. Cilj | etike | je, skratka, ponovna redukcija želje na potrebo | C |
oziroma ugodja kakor Kant v taboru tradicionalne | etike | Dobrega in vrlin.In tako kot je imelo Kantovo | C |
patološkega, nestalnega, variabilnega iz polja | etike, | tako iz Sadove zvestobe ugodju izhaja, da je | C |
priznava nobenega od treh tradicionalnih temeljev | etike: | vrhovno Dobro, čast oziroma koristno, je mogoče | C |
subjekta od zahtev civilizacije in tradicionalne | etike, | ki silita subjekta, da se odpove gonski zadovoljitvi | C |
desocializacijskim momentom je temeljna poteza Sadove | etike | in politike.Lahko bi rekli, da hoče Sade nemogoče | C |
nedvoumno izhaja iz temeljne maksime Sadove | etike | in politike, kot jo rekonstruira Lacan, opirajoč | C |
pravice do užitka, ki jo predpisuje maksima Sadove | etike | in politike, implicira, da lahko vsak uporabi | C |
promocija užitka izpostavi dve belini razsvetljenske | etike | in politike.Prvič, s tem, da je med seboj povezal | C |
aficira - ni mogoče umestiti v koordinate Kantove | etike | zato, ker ima po Kantu vse, kar sodi v red patološkega | C |
drugega izvleči prikriti sadizem Rousseaujeve | etike | sočutja. SADIZEM USMILJENJA ALI ROUSSEAU S | C |
dobrega bližnjika, ki je v osrčju Rousseaujeve | etike. | Sade zato kategorično zavrne rousseaujevsko bratsko | C |
vsebine samega pojma bližnjika". Paradoks Sadove | etike | krutosti naj bi bil v tem, da je s samo gesto | C |
postulirajo odgovornost do Drugega kot temelj | etike, | edino če je Drugi predpostavljen kot izvirno | C |
bil ves zastavek Sadove kritike razsvetljenske | etike | in politike v tem, da izpostavi radikalno nekompatibilnost | C |
in to kljub temu, da je polje tradicionalne | etike | razširil na dotlej nezamisljivo razsežnost onstran | C |
željo. Ne seveda tako kot subjekt tradicionalne | etike, | ki se pred vsemogočnostjo želje zavaruje s prepovedjo | C |
logosa. Problem in hkrati subtilnost stoiške | etike | je v tem, da takrat, ko mora razložiti etiologijo | C |
pogled postavlja pod vprašaj racionalnost stoiške | etike. | Kako je mogoče, da stoiki govorijo o zavrnitvi | C |
nastopi nepričakovan turn of the screw stoiške | etike. | Nezmernost, transgresivnost strasti je posledica | C |
načelu volje. Če je volja določujoči dejavnik | etike | oziroma, kot zatrdi Kant v Grundlegung, če | C |
prekoračitev načela ugodja kot pogoj možnosti | etike. | Njihova etika je izjemno rigorozna in terja | C |
volje! Morda je najpomembnejše geslo stoiške | etike: | "želi si, da se zgodi samo tisto, kar se dejansko | C |
ki črpa svojo moč iz privolitve: cilj stoiške | etike | je "naučiti se hoteti (thelein) vsak element | C |
eksistencialistična" interpretacija stoiške | etike | bi prav zgrešila funkcijo stoiške volje.Zastavek | C |
zgrešila funkcijo stoiške volje. Zastavek stoiške | etike | je kultiviranje volje do stopnje, ko subjekt | C |
Hegel priznava, da je stoiška etika varianta | etike | gospodarja.Bistvo stoiške pozicije, če sledimo | C |
ker ne "visi" na Drugem. Posebnost stoiške | etike | je namreč v tem, da gre za etiko gospodarja | C |
samega uma. Največja ovira za umestitev stoiške | etike | v red gonov je prav v tem, da gre za pozicijo | C |
stoiško etiko povsem legitimno uvrstimo v register | etike | gospodarja. Kako je torej mogoče priličiti etiko | C |
vedeti. Kako potem gon vdre v ekonomijo stoiške | etike? | Kako je mogoče hegemonikon, sedež zavestnega | C |
funkcionira, kot bi moral. Paradoks stoiške | etike | je potemtakem v tem, da mora v isti sapi, ko | C |
implicira zlom načela ugodja. Stoiška kritika | etike | ugodja, v prvi vrsti epikurejske, je tako nujna | C |
vseskozi vztraja, potem je s tem nakazana možnost | etike | gona, ki se ogne nevarnosti perverzije.Prav | C |
tistim, kar si, kar imaš? Paradoks stoiške | etike, | ki je tako zahtevna, tako rigorozna, da nam | C |
pa imunizira za njegove napade. Geslo stoiške | etike | je resda: moja volja je volja Drugega, a tega | C |
težo tudi briljantne Deleuzove analize stoiške | etike | v Logiki smisla: stoik ni Bog, stoik je igralec | C |
paradigma, ker pokaže, da je inavguralna gesta | etike | vsiljena alienacija: subjekt mora prepoznati | C |
pokaže, da je forsiranje konstitutivna gesta | etike, | volja pa njen privilegirani teren.Če je etika | C |
zavrnitev dolžnosti, obramba pred zahtevami | etike, | vsem tistim, skratka, kar implicira prekoračitev | C |
zmanjševalo ugodje. Zato je v središču stoiške | etike | kultiviranje volje, vzgoja volje, ki sili subjekta | C |
privoli v vse, celo v trpinčenje in smrt. Kajti | etike | ni brez poziva neki instanci, ki naj se angažira | C |
ki je gluh in slep za dolžnost, za zahteve | etike. | Tu pa že trčimo na prvo, vsaj na prvi pogled | C |
že tu. V tem je performativna protislovnost | etike. | Etika živi od tega protislovja. | C |
samozadovoljni eksistenci, ne obesi na poziv | etike: | "Ti si tisti, ki mi boš sledil!"Etični subjekt | C |
velja samo za asketske, rigorozne, "nečloveške" | etike, | kakršni sta stoiška ali Kantova?Vsaj na prvi | C |
od empiristične in "tuzemske" utilitaristične | etike, | ki nedvomno izhaja iz subjekta, kakršen je, | C |
povečala celokupna srečnost. Morda ni bolj obscene | etike | od utilitaristične, ki od subjekta zahteva, | C |
ugodje in s tem pokaže, da je konstitutivna gesta | etike | transgresija načela ugodja: od subjekta zahteva | C |
Toda šele Kant je konceptualiziral kot pogoj | etike | ta dvojni status subjekta. Tako kot pri Lacanu | C |
celo tako subtilno, kot je stoiška, od moderne | etike. | Ko na začetku Grundlegung Kant zatrdi absolutno | C |
moralnega zakona. Ena največjih zaslug Kantove | etike | je nedvomno ta, da je prvo univerzalistično | C |
razsežnost nečloveškosti ali kar krutosti Kantove | etike, | saj prižene subjekta do točke, ko izbere ali | C |
subjekta. Tu se zarisujejo obrisi neke nove | etike, | etike, ki se ne artikulira na subjektovo svobodo | C |
Tu se zarisujejo obrisi neke nove etike, | etike, | ki se ne artikulira na subjektovo svobodo, temveč | C |
verige vzrokov-učinkov. Vsa poanta Kantove | etike | je zato v tem: če je subjekt v vsakem primeru | C |
To vprašanje je v središču kontroverz sodobne | etike. | Izpostaviti razsežnost objekta v Kantovi etiki | C |
proliferacije namreč pokaže, da zagat sodobne | etike | ni mogoče razumeti, če je ne navežemo na tisto | C |
navežemo na tisto subverzivno gesto, ki jo v polju | etike | ponavadi povezujemo s Kantom, natančneje z njegovo | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 56 156 256 356 456 556 656 756 856 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |