nova beseda iz Slovenije
metrov nad gradom. Predjamo obišče približno | enako | število turistov (13.890 obiskovalcev v letu | C |
številnih vasi. Terasa je imela pri naselitvi | enako | vlogo kot kvartarna naplavina na drugih poljih | C |
ožinah so prišli do niže tekoče vode, ki pa ima | enako | nadmorsko višino kot na dnu Kittlovih brezen | C |
odpira na severni strani dna, kjer stoji voda | enako | visoko kot v južnem sifonu.Gre torej za ujeto | C |
dolgo slepo dolino Temenice pri Ponikvah in | enako | dolgo slepo dolino južno od Mirne peči. -- | C |
razsežnejše neprepustne kamnine, ki sestavljajo | enako | visoke ali višje vzpetine kot tiste iz karbonatnih | C |
nekakšno preliminarno poročilo. Historiku se - | enako | kot avtobiografu - tematizacija "konca zgodbe | C |
tek(anj)a časa v 19. stoletju predstavljala | enako | ključen problem kot jezik v "obdobju skrajnosti | C |
razglabljanja filozofov o "dobrih divjakih" za vsaj | enako | brezupno zmedo: menili so, da je vse govorjenje | C |
prav, ko je v Prešernu videl pesnika, ki se - | enako | jasno kot Aleksander I. Hercen - zaveda, da | C |
bicioznosti elit enih oziroma drugih. Te zares niso | enako | reagirale na izzive stvarnosti v vrtincih modernizacijskih | C |
podrl na nas, bi bilo konec narodnega preroda." | Enako | bi lahko rekel tudi kateri od obiskovalcev Zoisovega | C |
razsvetljensko navdahnjeni odgovor na njihove izzive | enako | odločen in neizprosen.Hominizacija naše biološke | C |
podobne popolnim bedarijam. Genialnost je pač | enako | nepredvidljiva - in še bolj nepreračunljiva | C |
živalskosti izhaja, da je zdravemu Grku živalskost | enako | nedostopna kot božanskost.Bistvena distinkcija | C |
vprašanje razmerja med problemom in rešitvijo, ki je | enako | enigmatična kot problem, pač pa to, da je obstajala | C |
zbujala nelagodja samo Freudu, za katerega je bila | enako | absurdna kot krščanski kredo: Credo quia absurdum | C |
bila zanj ločitev od dodeljenega mu statusa | enako | boleča ali celo nemogoča kot ločitev mačke od | C |
ker temelji na enačbi, po kateri je "imeti" | enako | "biti".Tiha predpostavka dobrodelnosti je verovanje | C |
kultura." Sadovo rešitev problema, ki je bil | enako | žgoč v obdobju razsvetljenstva, torej na samem | C |
bi resda lahko veljala za subjektivni zakon, | enako | nujen kot naravni zakon, dopušča Kant.Ker pa | C |
čimer so za nazaj devalorizirane, narejene za | enako | ničeve vse negotove dobrine kot morebitni objekti | C |
rečemo: uživam, toda uživam med ljudmi, ki so | enako | srečni kot jaz.Svoj užitek lahko občutimo le | C |
zahteva zgolj nove in nove žrtve, ki pa so vse | enako | nepomembne. Nobena žrtev ne šteje več kot druga | C |
defektna", da se v civilnem stanju ne oglaša | enako | kakor v "naravnem", da potrebuje "pomoč", orodje | C |
užitku drugega svobodnega bitja. Vsakdo ima | enako | svobodo, da je podvržen vrhovnemu zakonu nature | C |
tudi smisel univerzalni prostituciji, ker je | enako | indiferenten do moških in do žensk, od obojih | C |
enakost? Prvi odgovor je, da so eni in druge | enako | podrejeni zakonu narave.Drugi odgovor je bolj | C |
pač pa je postavljeno kot samostojen princip, | enako | logično konsistenten in univerzalizabilen kot | C |
kot Srbi makedonskega naroda niso priznavali. | Enako | je bilo pri Grkih in zaradi njihovih zahtev | C |
Zaradi različnih načinov uprave in velikosti | enako | imenovanih upravnih enot je razpon v okviru | C |
knjiga obračunov 1422-1424. Izvirni rokopis z | enako | strukturo vsebovanih obračunov, kot jo ima prej | C |
ostanki vrvice, na hrbtu pa v isti višini - | enako | spodaj - usnjen gumb, okoli katerega so jo navijali | C |
inkorporiranih župnij iz leta 1499. Tekst je pisan z | enako | pisavo kot 2), le tinta je nekoliko svetlejša | C |
obrezovanja itd. stalno upadala, vendar ne povsod | enako | intenzivno.Svoje je prispevala tudi iniciativa | C |
Potem ko je poldrugo stoletje doživljalo domala | enako | usodo kot Kunšperk (žovneško-celjski fevd od | C |
vseveden: z ozirom na telo, iz katerega prihaja, je | enako | vseveden, kot je vseveden Bog z ozirom na univerzum | C |
telo," ki ga naseljuje, "oživlja in giblje," je | enako | vseviden, vseveden in vsemogočen, kot je bil | C |
Drugič, ker so vsi, ki so kaznovani, kaznovani z | enako | kaznijo, to najbrž pomeni, da so se vsi v enaki | C |
in da imajo njihovi grehi v očeh Boga bržčas | enako | težo. V očeh skeptika Filona, junaka Humovih | C |
upravičeni samo filozofski skeptiki - ki so skoraj | enako | maloštevilni -, ki vsled naravnega nezaupanja | C |
da je takrat, ko me vidi drugič, aficiran z | enako | nevtralnim afektom kot prvič.Čeprav zdaj sam | C |
nečesa, česar, strogo vzeto, ni v meni. Povsem | enako | seveda velja tudi za sovraštvo.Sovraštva drugega | C |
bi ugajala: le soin d'etre aimable je namreč | enako | inkonsistentna drža kot drža tistih žensk, ki | C |
kakor distraction; kot tako je z le soin seveda | enako | nezdružljivo, kot je la distraction z vouloir | C |
v prid življenja po smrti seveda ne govorijo | enako | prepričljivo, kot v prid življenja pred rojstvom | C |
svojem načinu prehranjevanja ali razmnoževanja, | enako | upravičeno obveljala za rastline kakor za živali | C |
jih prerezali na dvoje in se oba dela gibljeta | enako | kot prej?"Ker regeneracijska moč deževnikov | C |
anatomijo in delovanje svojega telesa poznali | enako | natančno, kot urar pozna ustroj in delovanje | C |
nagonske ljubezni do teles ne bi nadomestila | enako | slepa in nagonska ljubezen do Boga, lahko "milost | C |
slepo in nagonsko ljubezen do teles nadomesti | enako | slepa in nagonska ljubezen do njega samega. | C |
telesi, je "neka neskončna razlika". Povsem | enako | seveda velja tudi za naše lastno telo, se pravi | C |
nama telesi, ki ju vsak zase animirava, obema | enako | nedostopni.Še več, po Malebranchu so najine | C |
kot mislijo, da so"; po Malebranchu povsem | enako | velja tudi za enorokce: čeprav je ud sam imaginaire | C |
na njeni poti in na ta način pozvonimo povsem | enako, | kot če bi jo potegnili pri njenem koncu; toda | C |
življenjski duhovi njihove možgane aficirajo " | enako | močno kot zunanji objekti"; pohabljenci oziroma | C |
možgane oziroma njihov poglavitni del aficira | enako | močno, kot če bi imelo "zunanji vzrok", se pravi | C |
kot če bi imelo "zunanji vzrok", se pravi " | enako | močno kot zunanji objekti."To pa pomeni, da | C |
rekel Malebranche, njegove možgane aficirali " | enako | močno kot zunanji objekti."Kar seveda pomeni | C |
je tisto, ki lahko njihove možgane aficira | enako | močno, kot če bi imelo "zunanji vzrok", se pravi | C |
kot če bi imelo "zunanji vzrok", se pravi " | enako | močno kot zunanji objekti" -, medtem ko je lahko | C |
med idejo in stvarjo sámo) ni v obeh primerih | enako. | Kakšno je razmerje med videzom in realnostjo | C |
nevidni nadzor" kljub svoji delni vidnosti izvaja | enako | učinkovito kot iz globine popolnoma zatemnjene | C |
vidi več, kot je vidno. Ker vse celice niso | enako | vidne iz vsakega nadstropja osrednjega nadzornega | C |
telesu. Nadzornik je z ozirom na panoptikon | enako | vseviden, vseveden in vsemogočen, kot je bil | C |
gotovo ni več mogoče odvračati od prekrškov | enako | učinkovito kot z "nevidno vseprisotnostjo". | C |
tudi druge spodbudi k temu, da bodo ravnali | enako, | se pravi tudi sami uredili pravni status svojih | C |
thou and do likewise, pojdi in tudi sam ravnaj | enako! | Kar se bo torej na ta način širilo, bo prav sámo | C |
nečesa drugega - nečesa, česar ne reprezentira | enako | ustrezno, kot reprezentira sámo sebe -, namreč | C |
identifikaciji in posledično v interpretaciji - vendar | enako | velja tudi za antropologa, ki je seznanjen le | C |
raznobarvne vozle lastnih pesniških organizmov z | enako | (ljudsko) substanco.Posamezne teoretične aspekte | C |
ljudstvu priznava samostojno ustvarjalnost. | Enako | sta menila poljski raziskovalec J. V. Pulikowski | C |
do obdobja, v ljudskem pesništvu pa je vedno | enako | velika, večja kot v umetni pesmi.V ljudskem | C |
ki ugotavlja, da "je človek vedno razmišljal | enako | dobro; izpopolnjenje ni v domnevnem napredku | C |
je bil praktično ves čas svojega ustvarjanja | enako | navezan na ljudsko pesem kot že v svojih zgodnjih | C |
Sam Bog nebeški ve, / Kda bodo tri leta preč! | Enako | velja za pesmi Naš maček (1865), ki vzpostavlja | C |
nekaterimi spremembami navadno povsod bolj ali manj | enako | melodijo.Iz tega lahko sklepamo, da je preprosto | C |
začetka do konca pesniškega ustvarjanja približno | enako | dostopen za ustvarjalne pobude slovenskih in | C |
balade ali ljubezenske lirske pesmi, ni doživela. | Enako | je bilo z Jenkovo Lenčico. Zdi se, da je bilo | C |
narodi, npr. v nemškem izročilu ali v bolgarskem. | Enako | funkcijo imajo še sklepni verzi, ki se prav | C |
sebi dva pomena, ki si morata biti zelo blizu. | Enako | si morata biti blizu tudi ritem in melodija | C |
samoumevno. Velikokrat se zgodi, da pesem, ki se | enako | začne, sproži spomin na drugo z enakim začetkom | C |
jasno, na kaj se njegove "variante" nanašajo, | enako | v pesmi iz leta 2000) pogosto zadošča za to | C |
stran, / se nagni ti na levo stran." Ljudska: | enako. | Ti ljudski pesniški obrazci, ki označujejo prostorska | C |
in on bitje med bitji in stvarmi enak vsemu, | enako | različno pesem drugačnih bitij in stvari."(Taufer | C |
izmislila še svoja lastna bitja, ki učinkujejo | enako | živo kot ljudska. Bajna bitja iz ljudskega izročila | C |
ki jih Makarovičeva vključuje v pesmi, imajo | enako | vlogo kot v ljudskem izročilu, le da delujejo | C |
ponovno vzpostavljajo mrežo novih smislov. In | enako | je s slovenskim ljudskim izročilom.Poleg Strniše | C |
njihovo vrednost ter priznava vsem tem rečem | enako | oziroma še večjo vrednost kot samemu sebi.Če | C |
a v povezavi enakovredna fenomena. Oba sta | enako | pomembna za slovensko literaturo in kulturo | C |
izročila in ustvarjalno spreminjanje, ki velja | enako | za tako imenovane ponarodele pesmi, torej za | C |
Klanca se je zato dr. Maksu Samcu zdelo skoraj | enako | pomembno kot postavitev mestne hiše: konec leta | C |
Obe organizaciji pa sta imeli v svojem žigu | enako | oblikovan simbol svete Marjete, pozneje pa Veronike | C |
spreminjal svoj pomen, vendar ne pri vseh slojih | enako. | Na splošno pa je vedno bolj označeval meščana | C |
namreč niso bili pripravljeni potrošiti vsi | enako: | nekateri, večinoma "pjontarji", so deklice obuvali | C |
ali sirov zavitek. Medtem ko je bilo kosilo | enako | za vse družinske člane, so zvečer za moške kuhali | C |
so ob teh priložnostih streljali že dan prej, | enako | slovesno pa tudi na sam praznik, med slovesno | C |
Razumevanje in nerazumevanje v družinah povsod ni bilo | enako | vidno očem javnosti.V "boljših" družinah je | C |
Uličnega življenja na Šutni se niso udeleževali vsi | enako. | V tem predmestju je bilo namreč ob koncu 19. | C |
v Pensilvaniji. - Winds: ime za Prekmurce, | enako | kot Wends, npr. "It seems the Winds have a number | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1.001 1.101 1.201 1.301 1.401 1.501 1.601 1.701 1.801 1.901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |