nova beseda iz Slovenije

'za to, da se' (2.201-2.300)



     Je za to, da se jim vzame."   G
     Ampak gre za to, da se nam omogoči normalno delo.  G
     To gre samo za to, da se nekaj nakazuje kot možno.  G
     In s te strani smo za to, da se ta postopek podaljša.  G
     Kdo je za to, da se ta točka umakne z dnevnega reda? (26 poslancev.)   G
     Namreč pri mojem predlogu gre pa samo za to, da se status občine spremeni.  G
     Torej, sem za to, da se ne sodi prepričanjem ampak dejanjem, da je stvar tu jasna.  G
     Skratka, ne gre za odvzem teh pravic, gre pa za to, da se znižajo na običajno raven.  G
     Ta člen v zakonu je bil kupovanje časa za to, da se bo reforma dejansko lahko začela.  G
     Torej, kdo je za to, da se ponovi glasovanje o amandmaju pod številko 3? (42 poslancev.)  G
     Rekel je: "Jaz nisem za to, da se klin s klinom izbija in da se uporabljajo enake metode."   G
     Gre za to, da se pristaja na povišanje taks, vendar ne tako radikalno, kot to predlaga vlada.  G
     Če to drži, potem ni kakšnih razlogov za to, da se mu predsednik vlade zahvali za sodelovanje.  G
     Ne vem: 13.1%. 71.2% ljudi leta 1993 je bilo za to, da se pač te stvari uredijo na praven način.   G
     Skratka, uporabljati ta argument za to, da se reče, mi smo bili drugačni, je milo rečeno, neresno.  G
     Torej gre za to, da se prerazporedijo sredstva, ki so danes v žaklju, v paketu, v državnem proračunu.  G
     Gre za to, da se v nekaterih krogih razmišlja o komercializaciji obveznega zdravstvenega zavarovanja.  G
     Raznolikost občin, predvsem pa velikost, govori za to, da se ta materija uredi v občinskih statutih.   G
     Prvič, tukaj je porabil 4 minute in pol za to, da se je opravičeval za nekaj, kar ga ni nihče obtožil.  G
     Pogoj za to, da se ga bo lahko izvajalo je šele, če bo to sprejeto v okviru sistema pokojninske reforme.  G
     Mislim, da ni dobrega niti utemeljenega, še najmanj ekološko razloga za to, da se to razmerje spreminja.  G
     Obenem pa smo tudi mi za to, da se iz pasivnih iskalcev zaposlitve ustvarijo aktivni iskalci zaposlitve.   G
     Upam, da ne bo prestop župana iz vaše stranke v SLS kriv tudi za to, da se je ta cesta v Sežano naredila.  G
     Torej, ponavljam še enkrat, ne samo za leto 1998, mi smo za to, da se ukine ta regres od tod do večnosti.  G
     Kdo je za to, da se razširi dnevni red s to točko dnevnega reda, kot sem jo pravkar prebral? (39 poslancev.)  G
     Zato, ker vsaka občina, vsak člen, ki se združuje v tako verigo, mora videti sam interes za to, da se združi.  G
     Posebej sem tudi poudaril, da nisem za to, da se kaj pozabi in da je pozabiti neumno, da pa je dobro odpustiti.   G
     Ne gre za to, da se te donacije, pa pomoči in te reči, ki se avtomatično prenašajo, ne bi izkazovale v proračunu.  G
     Mi bomo glasovali za to, da se obe te dve točki umakneta, tako iz proceduralnih, kot tudi iz vsebinskih razlogov.   G
     Izkoriščam pa to možnost še za to, da se zahvalim Delu, ki me pri včerajšnjih dvajsetih nastopih sploh ni opazilo.  G
     Jaz ne vidim prav nobene garancije za to, da se ne bodo tamle trije, štirje ali pet procentov primanjkljaja zgodili.  G
     Tisto, kar sem podpisal je bil predlog za to, da se umakne jugoslovanska vojska iz Slovenije, dobesedno s temi besedami.   G
     Kdo je za to, da se 19. izredna seja razširi s točko dnevnega reda, kot jo je predlagal gospod Miran Potrč? (36 poslancev.)  G
     Edino, za kar bi ta kriterij bil, bi bil za to, da se ukinejo občine in da se spet naredijo občine na sedežih upravnih enot.  G
     Če ste jih pa vprašali, ali ste za to, da se ustanovi vaša občina na majhnem območju, so pa rekli: ja, če bomo od tega kaj imeli.   G
     Odločno zavračam očitke, ki so bile danes povzete tudi v medijih, da je opozicija tista, ki je kriva za to, da se zadeva zavlačuje.   G
     Jaz mislim, da so argumentirani razlogi za to, da se ne povišajo takse tukaj, kjer mi predlagamo, tako močno, kot je vlada predlagala.  G
     Skratka, za zdravilnost, za to, da se bodo nekatere demokratične norme tudi v Sloveniji okrepile, je to prvi ukrep, ki ga je treba storiti.  G
     Ampak, mislim, da smo bili samo predlagatelji tisti, ki smo se en mesec borili za to, da se ta resolucija objavi v celoti, z vsemi točkami.  G
     Vse to pomeni, da ni nikakršne potrebe za to, da se volitve še enega kandidata z liste, za listo treh sodnikov Evropskega sodišča, opravi danes.  G
     Zelo velikokrat pa prihaja do stvari v upravnih sporih ali pa se upravni spor zlorablja za to, da se zavlačuje neka zadeva, ki je nekomu neljuba.  G
     Gre pač za to, da se določeni projekti hitreje izvedejo kot bi se sicer lahko zaradi razpoložljivosti sredstev v okviru programa direkcije za ceste.   G
     Prosim vas, konstruktivni proceduralni predlog, seveda še obstaja kakšen nekonstruktivni, ampak najprej sem za to, da se o tem konstruktivnem glasuje.   G
     Jaz sem za to, da se poveča delež in razmerje v državnem proračunu v korist lokalnih skupnosti vsaj do tiste ravni, ki jo poznamo v povprečju v Evropi.  G
     Jaz sem za to, da se obe strani držita kakršnegakoli prejudica pri tem vprašanju in da skrajno odgovorno jemljeta odgovornost za čuvanje svoje suverenosti.   G
     Mislim, da si ta državni zbor ne more dovoliti, da zavestno sprejme odločitev za to, da se ta država ogrozi, kar se njenih informacijskih povezav s tujino tiče.  G
     Poslanska skupina Združene liste socialnih demokratov predlogu zakona nasprotuje in bo glasovala za to, da se predlog zakona že v prvi obravnavi v celoti zavrne.  G
     Poglejte, tu sploh ne gre več za politično opcijo, gre za to, da se uveljavijo neka pravila igre, ki jih bo moral sprejeti tudi naslednji, ko bo prišel na oblast.  G
     Ta politika, kot jo zastopajo nasprotniki tega dopolnila, govori seveda za to, da se bo tistim, ki imajo, še dalo, tistim, ki nimajo ali pa, ki šibkejši, pa vzelo.  G
     Zaradi tega jaz ugotavljam, da tukaj nimamo poročila matičnega delovnega telesa, ne pismenega, ne ustnega, in da ne obstajajo pogoji za to, da se ta točka obravnava.  G
     Jaz sem za to, da se enkrat to kmetijstvo resnično reši, čeprav ga nikoli ne bomo rešili, ker s takimi pristopi, ki jih izvajamo, ga tudi ne moremo, ampak samo primer.  G
     Sploh pa je odbor, glede na izid glasovanja lahko to z zagotovostjo trdim, ponovno bil zavestno za to, da se s 6,5% poseže v obstoječe dohodke odvetnikov in notarjev.   G
     Gre za to, da se ukinja pravna osnova za podaljševanje proračunskega leta. 11. člen zakona o financiranju javne porabe sedaj govori o tem in ta je bil sprejet leta 1991.  G
     Tu ne gre za to, da se bo bencin podražil v tem smislu, kot gospod Pukšič govori, ampak da se bodo določene strukturne spremembe spremenile, ne glede na to, kako on razmišlja.   G
     Mnogo je vprašanj, na katera je treba dati odgovor, preden se reče, da je zakon o davku na bilančno vsoto vzrok in razlog za to, da se bo v bančnem sektorju zgodila velika kriza.  G
     Ne kriviti opozicije za to, da se ne izvajajo niti razvojni programi zaradi tega, ker ni pripravljena sprejeti dela do osmih ali pa ne vem do kdaj boste lahko še predlagali ali izglasovali.  G
     S spretnim manipuliranjem bo politika, ki ima namen za vsako ceno obdržati oblast, vedno našla grešnega kozla in razloge za to, da se ni zgodilo, kar slovenski narod želi in kar mu pripada.   G
     Jaz sem sicer za to, da se tajniki na tak način avtomatsko zapustijo naprej, ampak do zdaj so bili v zakonu o lokalni samoupravi to funkcionarji in jim funkcija ravno tako preneha kot pa županom.  G
     Jaz sem za to, da se ta stvar zaostri, ker je bilo danes nemogoče, ker so res iz zavoda ljudi iskali in ga niso našli danes, pa drugi dan, pa čez en teden, pa nikoli ga niso našli, ker ga ni bilo.  G
     Vendar se pa ne da iznebiti vtisa, ki pa je mogoče čisto moj in nima nobene zveze z realnostjo, da gre pri tem zakonu tudi za to, da se na nek način zaostrujejo relacije med vlado in med Banko Slovenije.  G
     Vzrok za to, da se zmanjšuje ugled, je namreč naše delo, to pa, da na njega opozarjamo, pa želja, da bi naše delo spremenili, da bi državni zbor pridobil ponovno na potrebnem ugledu, kakršnega si zasluži.   G
     In v tem gre, če pa je tistega premoženja in da ga ima občina v lasti, kar vzemite ga, ampak gre za to, da se prizna nekaj, kar je bilo določenim občinam storjeno, sedaj pa to ukinjamo, ker vidimo, da ne gre.  G
     No, in po daljši diskusiji v zvezi s tem smo potem tovrstno dilemo končali z glasovanjem, kjer je bilo šest članov odbora za to, da se državnemu zboru predlaga umik z dnevnega reda, šest članov odbora pa proti.  G
     Hočem pa povedati, da nujen pogoj za to, da se ta območja razvijajo ni ustanovitev občine, ampak je ustrezna razvita lokalna samouprava tudi v drugih segmentih in ustrezen odnos teh območij do razvojnih središč.   G
     Gre za to, da se s tem amandmajem opredeli prag oziroma pogoj, pod katerim lahko vlada Republike Slovenije neko od teh grupacij določi in ji podeli status nacionalnega združenja, da se ne bomo napačno tu razumeli.  G
     Zato menim, da je v nadaljnji proceduri sprejemanja proračuna nujno upoštevati zakonske obveznosti in predvideti ustrezna sredstva za to, da se na drugem ministrstvu predviden program resnično lahko tudi realizira.   G
     Mi smo v tem zakonu predlagali ukrepe za to, da se ta stvar razčisti, da se odpravijo ravno možnosti izsiljevanja in zastraševanja, ki ne sodijo v demokratično politično prakso, kot je blago zapisal predsednik države.  G
     Moramo se zavedati, da volitve niso kak demokratični cirkus, ampak v teh pogojih, ko iščemo resnično tiste ljudi, ki bi lahko nekaj prispevali za to, da se stvari začno pozitivno odvijati, je to še kako resna zadeva."   G
     Kot opozicijskemu poslancu mi je to toliko lažje, ker ni naloga opozicije, da skrbi za to, da se zapolni luknja, razen če gremo po principu izbire manjšega zla in jaz kot pragmatik ta princip tudi upoštevam v tem primeru.  G
     Ker kot pravim; v tem primeru gre za to, da se podaljša to stanje, v katerem prenekateri lepo živijo, zelo malo delajo pa - kar je najbolj glavno - pa poglejte vi malo vsebino dela družb za upravljanje in pooblaščenih investicijskih družb.  G
     Potem je o tem veliko enostavneje govoriti, kot pa da bi se program v celoti videl, in bi rekli, dragi gospe in gospodje, niti posamičen niti vsi skupaj v realni konstelaciji, v kakršni smo, realnih podlag za to, da se izvedejo, enostavno nimajo.   G
     Na to smo vsi lahko ponosni in tudi sam sem bil za to, da se dan reformacije praznuje, ko je bila tukaj razprava, naj bo to državni praznik in se tega tudi udeležujem in gledam z vsem priznanjem na to, kar je slovenski protestantizem dal Slovencem.  G
     To pa pomeni, da lahko pričakujemo upor, če temu tako rečem, mlade generacije, ki pa je nujno potrebna za to, da se seveda vključi v razvojne tokove Slovenije, ne pa v tokove,ki bi opozarjali na nepravilnosti oziroma da se počutijo ogrožene v naši državi.  G
     Zato mislim, da bi tudi Družba za avtoceste morala odgovorneje pristopiti k izvajanju tega programa in ne samo računati na to, da smo poslanci za to, da se avtoceste zgradijo, ampak tudi sama prispevati veliko k temu, da se ne veča poraba sredstev brez omejitev.  G
     Gre za to, da se tudi drugi prejemki, ki velikokrat predstavljajo ventil za izplačilo plač mimo oblik, ki se obremenjujejo z javnimi dajatvami, izenačijo po vsebini s tistim, kar po vsebini pravzaprav tudi zares predstavljajo, torej plače v širšem pomenu besede.  G
     V tem zakonu je tudi instrument za tisto, kar so storile vse post komunistične države z izjemo Slovenije in zaradi tega ne vem, če je ravno posebej post komunistična in instrument za to, da se prenovijo tajne službe oziroma tajna služba, ki je podedovana od prej.  G
     Gospod Bevk je včeraj v ustni razpravi tudi amandma popravil in pri vprašanju, to vprašanje se glasi: "Ali ste za to, da se naše referendumsko območje izloči iz občine Idrija v novo občino z imenom Idrija in sedežem v Idriji". Ugotovimo prisotnost! (54 prisotnih.)   G
     Mislim, taka debata, da se v parlamentu tako govori in da to vladajoči poslanec vladajoče koalicije tako govori, to je za mene glavna skrb, ki je ena večjih skrbi, bi morala biti predvsem vlade, ki je dolžna, ki je odgovorna za to, da se v tej državi spoštuje pravni red.  G
     Ampak, vam zagotavljam, da stranka iz manjšinske pozicije ni mogla doseči, da bi tisti, ki je prvi odgovoren za to, da se kaj v vladi zgodi, tisti, ki koordinira dela, da bi tiste ministre, ki so bili zadolženi za pripravo takih zadev, pripravil do tega, da bi to naredili.  G
     Jaz lahko razumem interes podpredsednika vlade in predsednika ene od koalicijskih strank, da bi bil zraven, ko se ta stvar razčiščuje, ne more pa biti to razlog za to, da se vlada v tednu dni, za katerega je obljubila, da se bo opredelila do teh treh stvari, do tega ni opredelila.  G
     Ko gre za spremembe kazenske zakonodaje, bi vam rad povedal, da obstajajo uradni dokumenti, in vem za njih, da je bilo v Sloveniji veliko prizadevanj za to, da se spremeni kazenska zakonodaja takratne SFRJ - ne bom govoril o imenih, če je treba, tudi povem, kdo je to skupino vodil.  G
     Mi torej sodimo, da je danes prava priložnost za to, da se ne pogovarjamo o predlogu za kandidata osebno; Združena lista nima nobenih razlogov, da bi dvomila v ambicioznost in v pripravljenost kandidata za ministra in v tem smislu ne vidi razlogov, da bi mu posebej močno nasprotovala.   G
     Sistem financiranja, ki se spremeni do te mere, da mestu čez noč vzame skoraj eno desetino substance, ni sprejemljiv, ne more biti sprejemljiv, razen, če ne poskrbi zraven za to, da se manjkajoča sredstva za programe, ki jih pač neko mesto ali občina izvaja, zagotavljajo na druge načine.  G
     Da bi pa ta zakon, vključujoč amandmaje, ki za eno leto podaljšujejo servisiranje obresti na izdane obveznice, državni zbor obravnaval in s tem zagotovil nadaljnje uspešne pogoje za to, da se ta sanacija lahko nadaljuje in da so ustvarjeni pogoji za nadaljevanje poslovanja Slovenskih železarn.   G
     Javna razprava je pokazala, da v Sloveniji ni velike pripravljenosti in tudi ne velikega razumevanja za to, da se izvedejo tiste reforme, čeprav nujne, ki pa niso zelo popularne in ki pomenijo na nek način zaostrovanje nekih pogojev, zmanjševanje pravic ali pa drugače povedano, uskladitev z realnostjo.  G
     Lahko pride do tega, kar se je zgodilo tudi leta 1994, ko je bila kriminalistična služba ministrstva za notranje zadeve neposredno politično in tudi kriminalno izkoriščena za to, da se dobi nadvlado, prevlado v resorju, kjer so bile nekatere by-pass oziroma obhodne poti presekane in kontinuiteta tukaj ni imela vpliva.  G
     Jaz mislim, da bi se moral državni zbor, pa tudi vlada, vprašati za smisel tega in poskušati iskati rešitve oziroma najpomembnejše je, da vsem tistim, ki hočejo delati, ki želijo delati, ki morajo delati, če hočejo preživeti, da poskrbi za to, da se v prihodnosti čim več pozornosti posveti odpiranju novih delovnih mest.   G
     Menimo, da ob tem upoštevanju amandmajev, ki so bili predloženi za odpravo pomanjkljivosti letnega plana razvoja vzdrževanja avtocest, o katerih je prej minister govoril, je dana neke vrste osnova za to, da se opravi ta razprava in tudi nekako odpravi pomanjkljivost, ker ta program ni usklajen z rebalansom nacionalnega programa.  G
     Zaradi vsega povedanega trdim, da ni pogojev, ki jih Svet Evrope zahteva za to, da bi sprejeli lustracijo, da je vsebina tako, kot je zapisana, izhajajoč iz dokumentov parlamentarne skupščine Sveta Evrope, neresnična in brez dokazov, da takšnega dokumenta ni mogoče dograjevati, da smo za to, da se oblikuje skupni dokument vseh parlamentarnih strank.  G
     Kolegi, ki so z mano v parlamentarni skupščini Sveta Evrope, so iz različnih poslanskih skupin, spremljajo delo, bodo, upam, toliko prijazni in bodo povedali, da je to neka rutina, ki služi za to, da se na koncu ugotavlja sklepčnost, prisotnost in ne nazadnje zato, da se ugotavlja, ali so poslanci dejansko bili navzoči v parlamentarni skupščini ali ne.  G
     Predlagal sem ponovitev glasovanja; za to, da se glasovanje ponovi, je glasovalo ravno toliko poslancev kot proti, da se postopek ponovi, in postopka glasovanja nismo ponavljali, čeprav smo se tam prešteli za mizo in je bilo ugotovljeno, da sklep, da je bil postopek izpeljan in da se predlaga nadaljnja procedura, ni bil sprejet - devet za, devet proti.   G
     Kvečjemu bi verjetno veljalo resnično razmisliti, ali je možno zadevo vrniti v normalno proceduro in opraviti prvo razpravo in pozneje tokom dogodkov in v naslednjih sejah, ko bodo vsa poročila pripravljena, ki so potrebna za to, da se državni zbor, in vlada seznanita s stanjem pri izgradnji avtocest, ponovno odločati o teh zakonih, ki so danes predloženi.  G
     Skratka, poziv za to, da se vlada do tega opredeli, seveda ne samo skozi ustno intervencijo enega od prisotnih ministrov, ampak skozi nek "statement", ki ga vlada da, in oceno, kjer vlada pravzaprav pove, kaj misli, da na posameznih področjih ta zakon prinaša in odnaša, kakšne posledice so na posameznih sektorjih - mislim, da je nujno, da takšno oceno dobimo.  G
     Ne samo, da je odnos slovenskih oblasti do naših manjšin v sosednjih državah preveč ležeren, nedefiniran, nekako "pišmeuhovski", z nekaterimi že prej poudarjenimi pozitivnimi izjemami tudi v vladni koaliciji; gre tudi za to, da se očitno ne obnašamo dovolj odgovorno tudi do tistega dela ozemlja, ki nesporno spada v državne meje samostojne Republike Slovenije.   G
     Zaradi tega je formalno neustrezno dan amandma k 7. členu pod točko 2, ker pravi, vsebinsko dobro, prvi in drugi odstavek, prosil bi pa, da to ne gre za nov 7.a člen, ampak da gre za to, da se dodata dva nova odstavka k 7. členu, to je tretji in četrti odstavek, iz razloga, ker sicer v skladu s pravili, ki jih imamo v skrajšanem postopku, tega problema ne bi mogli rešiti.   G
     Predlagam, da glede na to, da so se zmenili nekateri, da bodo pač velike mestne občine rešili, da pa ni posluha za manjše in revne, prosim, da pred odločanjem o tem ti predlagatelji povedo, koliko bo stalo državni proračun za ta kompromis, ki je bil nared za to, da se je gospod Sovič odpovedal nadaljnji razpravi in koliko bi stalo, če bi želel te manj razvite občine tudi reševati.   G
     Gre namreč za to, da se s tem amandmajem izredno širijo pooblastila vlade v obdobju začasnega financiranja in da vlada nima več nobenega stimulansa, nobene vzpodbude, ki bi jo nekako silila, zavezovala k temu, da čimprej predloži temu državnemu zboru predlog proračuna oziroma k temu, da bi se držala poslovniških rokov in da bi enkrat sprejeli proračun pred začetkom proračunskega leta.   G
     Še enkrat poudarjam, da ne gre tukaj samo za izjemne pokojnine oziroma da je ta inštitut zdaj tako ali tako bil toliko zlorabljen, da je že prekrit, in izjemne pokojnine se trenutno v tem sistemu, kakršnega imamo, v glavnem uporabljajo, vsaj do nedavnega so se, za to, da se pomaga umetnikom, pisateljem, skratka ljudem, ki pač to zaslužijo in so v nekem nacionalnem interesu, in o tem zdaj odloča vlada.  G
     Prosim, da državni zbor v tem smislu podpre zakon o restrukturiranju in o državnih poroštvih za restrukturiranje obveznosti podjetij elektrogospodarstva in da ta zakon smatra kot del širših naporov in usmeritev vlade za to, da ustvari ustrezne pogoje za nadaljnje prilagajanje energetskega sistema evropskim in globalnim trendom in kot napor za to, da se uredi del problemov, ki predstavljajo probleme preteklosti.  G
     Torej v tem trenutku mislim, da je zelo smiselno ta zakon podpreti, ker prinaša pomembne podlage za to, da se razvoj na področju izobraževanja nadaljuje, da ta država drži korak z drugimi evropskimi državami, hkrati pa je nujno pozvati vlado, naj se vendarle bolj odgovorno loti razvoja te države; naj bolj odgovorno planira ta razvoj na posameznih področjih in ali rešpektira zakone, ki to urejujejo ali pa predlaga njihove spremembe.  G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1.701 1.801 1.901 2.001 2.101 2.201 2.301 2.401 2.501 2.601 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA