nova beseda iz Slovenije

'za to, da se' (2.101-2.200)



     Gre tudi za to, da se dokončajo reforme.  G
     Kdo je za to, da se glasovanje ponovi? (55 poslancev.)  G
     Gospod Demšar, tudi sam sem za to, da se dobro poslušamo.  G
     Te mize so pač premajhne za to, da se ves material razloži.   G
     In to za to, da se sprostijo pogajanja o pridruženem članstvu.  G
     Ti pragmatični, praktični razlogi govorijo za to, da se napravi izjema.  G
     Vlada je bila najbolj odgovorna za to, da se proces ni izvajal hitreje.  G
     Jaz sem za to, da se prenese čim več pristojnosti občinam, ki jih lahko opravljajo.  G
     Gre za to, da se meša in nejasno opredeljuje položaj in vloga družbenega pravobranilca.  G
     Ali smo za to, da se odpiramo v Evropo in smo za konkurenco ali smo za to, da se samo ščitimo.  G
     Ali smo za to, da se odpiramo v Evropo in smo za konkurenco ali smo za to, da se samo ščitimo.  G
     Na odboru je šlo samo za to, da se uskladi s proračunom kot celoto, se pravi z viri in z odhodki.  G
     Jaz sem tudi za to, da se piše v slovenskih zakonih v slovenskih tolarjih, ne pa v nemških markah.  G
     Tako da realno ta del diskusije nikoli ni bil resen razlog za to, da se Slovenija ne bi vključila.  G
     Šlo je za vprašanje, ali so države članice enotne za to, da se več kot tri vključijo v našo zvezo.  G
     Seveda se s tega gledišča sploh ne da utemeljiti, ker gre pri tem zakonu za to, da se ga realizira.  G
     Pa naj bo ta moja razprava samo kot spodbuda za to, da se bomo tudi o tej problematiki kaj pogovorili.  G
     Zato vas prosim, da poskrbite za to, da se bodo replike lahko izvajale takrat, ko so pravzaprav zaželene.   G
     Bil je problem mogoče denar za to, da se neka tehnologija dopolni, ni bil pa problem obvladanje tehnologije.   G
     Vendar v bistvu skrbi za to, da se slovenskemu gospodarstvu odpirajo novi trgi in da ne izgublja starih trgov.  G
     Gre za to, da se povsem na novo predvideva nek način kreditiranja trajnih obratnih sredstev v Slovenskih železarnah.  G
     Zato mislim, da ta proračun ni razvojno naravnan, ampak je naravnan samo za to, da se ohranja neke vrste socialni mir.  G
     Združena lista, jaz osebno, vsi moji kolegi, smo seveda za to, da se Slovenija še veliko bolj odpre za tuje investicije.  G
     Ja, kapital, ampak kapital za to, da se ojača tehnologija, da se osveži tehnologija in seveda, da se pridobijo nova tržišča.  G
     IZIDOR REJC: Dovolite, gospod predsednik, da pojasnim tudi druge razloge za to, da se pač Državni zbor mora odločiti o nečem.  G
     No, in vendar glasovali pa bomo za to, da se oba zakona umakneta in da se pripravijo zakoni, ki bodo taki, kot pač morajo biti.   G
     Jaz sem seveda tudi za to, da se zadeve privatizirajo čimprej in v čim večjem obsegu, sicer zadeva nikoli ne bo ustrezno rešena.  G
     In ko se delajo te primerjave, se je seveda treba zavedati, da gre tudi za to, da se moramo odločiti, s kom se želimo primerjati.  G
     Zato bi osebno bil za to, da se kvota iz 72 milijonov nemških mark dvigne na 80, 85 z neko obrazložitvijo, kaj je potrebno ta hip.  G
     Potem, ko so bila ta pogajanja v letu 1995 opravljena, eno leto pod blokado, skratka ni bilo konsenza za to, da se sporazum podpiše.  G
     Niti nismo za to, da se hiti na škodo povečevanja socialnih razlik, in prehodni čas, ki je na voljo, mora biti produktivno izkoriščen.  G
     Danes, ko ta predlog ni bil sprejet, večina je bila za to, večina strank je bila za to, da se danes o tem odloča in o temu bomo odločali.  G
     Ne glede na to, ali gre za redno ali gre za izredno sejo, razlogi za to, da se zdaj naknadno razširja dnevni red, morajo biti po sklicu seje.  G
     Smo torej za to, da se na tem delu, kjer po našem prepričanju gre za formalno uskladitev, ne pa za novo lastninjenje, stvari čimbolj poenostavijo.  G
     Morali bi strniti sile za to, da se ukvarjamo s sedanjimi problemi, ne pa preteklimi, o katerih so odločitve prav v tej instituciji bile sprejete.  G
     To je, kdor je strpno in koncentriralo poslušal razpravljalce, je lahko posnel, da je večina za to, da se te zakone odpre oziroma jih izglasujemo.  G
     Ali je upanje, da bo ta denar saniral te železarne, če jih bo, sem prvi za to, da se ta denar da, če to ne bo, sem prvi za to, da se ta denar ne da.  G
     Ali je upanje, da bo ta denar saniral te železarne, če jih bo, sem prvi za to, da se ta denar da, če to ne bo, sem prvi za to, da se ta denar ne da.  G
     Menim, da je besedilo prejšnjega predloga zakona o ustanovitvi kmetijsko-gozdarske zbornice Slovenije bilo primerno za to, da se postopek nadaljuje.  G
     Dovolite pa mi, da današnjo priložnost izkoristim za to, da se prvič zahvalim za sodelovanje z vsemi, s katerimi sem sodeloval v obdobju ministrovanja.  G
     In zaradi tega je potem bila v tej skupščini z vseh strani izražena ena velika skrb, tako za zaščito kot za to, da se državljanom ne zagreni življenja.  G
     Gre za to, da se sredstva za delno uspešnost in nove zaposlitve upravnih organov, nove zaposlitve, prenesejo na štipendije pri Ministrstvu za pravosodje.  G
     Naj rečem tudi to, da bi si zelo želel videti zato, da bi lahko proti tistim ukrepali, kdo ima dokaze za to, da se sredstva pri tem pretakajo v kakršnekoli žepe.  G
     Mi smo enakopravni državljani in mislim, da smo enakopravno zadolženi za to, da se ta kulturna dediščina vzdržuje in da jo vzdržuje tisti, ki jo zna, ki ima vest.  G
     Gre za to, da se na kontroliran način odpovemo delu svoje suverenosti, ki smo si jo s težavo priborili, in da prenesemo del te suverenosti v center Evropske unije.  G
     In samo še eno zadevo bi rekel na to, ko se poskuša predlagateljem kar takole prilepiti etiketo, da niso za popravo krivic in da niso za to, da se odpravi posledice kraj itd.  G
     Že to kar sem prej govoril o Severnoatlantski skupščini, je dokaz za to, da se stvari dogajajo tudi na drugih ravneh, ne samo na vladni ravni, tukaj je to parlamentarno krilo.  G
     To je pogoj za to, da se naredi red in se te stvari razčistijo in razrešijo in se tudi uskladi in je to tudi usklajeno s kmetijci, ki imajo prav tako probleme s temi zadevami.  G
     Mislim, da je tudi na tem mestu potrebno zelo jasno povedati, da je država dolžna poskrbeti za vse, ki so takrat žrtvovali svoje življenje za to, da se je Slovenija lahko osamosvojila.  G
     Ker, verjemite, ne glede na to, da ste nekateri pooblaščeni, imenovani, tisti, ki nosite visoke funkcije za to, da se dogovarjate po svetu - tudi drugi pridemo do določenih informacij.  G
     Tako da DeSUS, če se že bori, naj se bori za to, da se bo pokojninska reforma čimprej začela, zato da bo vir za upokojence, ki so sedaj v pokoju, ki sedaj dobivajo pokojnino, zagotovljen.  G
     Zdaj je čas za to, da se stopi takim neupravičenim pričakovanjem na prste, zato da Slovenija v času našega približevanja Evropski uniji ne bi bila talec neupravičenih zahtev naših sosedov.  G
     Najprej; hvala za kompliment "za razumnost pri nekaterih odločitvah" Sem bil za to, da se je uredilo naša dolžniško upniška razmerja tako, kot se je, in mislim, da je bilo to dobro za državo.  G
     Se pravi, da se v tem primeru v bistvu država odpoveduje plačilu pripadajočega prometnega davka za to, da se lahko s tem aktivno prispeva k sanaciji Slovenskih železarn in skladovih podjetij.   G
     Zato so potrebni hitri in učinkoviti ukrepi za to, da se prepreči nadaljnja erozija kapitala, da se prepreči nadaljnje zaostrovanje razmer v tem poslovnem sistemu in da se te motnje odpravijo.  G
     Vsakdo na cesti je pa razumel, da gre za apriorno zavračanje, za onemogočanje, za to, da se izniči vsak poskus v tej smeri, kar se mi zdi, da za demokratično državo, za mlado demokratično državo, ni dobro.  G
     Je možno trditi, da bi ta obseg intervencije, ki bi bila selektivno oziroma postopno v tem tudi uporabljena in postopno usmerjena v sistem slovenski železarn kot potreben pogoj za to, da se sanacija uspešno nadaljuje.  G
     Storjeno je bilo mnogo in še več za to, da se izpolni, bom rekel, neka tiha želja, da do takrat ne pridemo tja, do takrat seveda, ko je grozil zunanji minister Zoran Thaler, da bo odstopil, v kolikor se tukaj ne sporazumemo.  G
     Če tako mislite, dejansko in tako težo dajati gospodarstvu in obrtništvu, kot ga daje država in tale državni zbor, ki je absolutno 100%-no, ne samo 1%, ampak 100%-no in 101% kriv za to, da se vodi taka politika v naši državi.  G
     Ne gre seveda samo za to, da se mednarodni sporazumi neposredno uporabljajo v Sloveniji, kar je bilo zadnje dneve večkrat poudarjeno, gre tudi za to, da mora zakon biti skladen s takšnim mednarodnim sporazumom, ki ga ratificira naš državni zbor.  G
     V interpelaciji vladi očitamo pomanjkanje razvojne strategije, kar je dodatni razlog za to, da se mnogi problemi sploh ali pa ne rešujejo v realnem času in da mnogi gospodarski kazalci, kljub ugodnim splošnim trendom v Evropi, ne kažejo navzgor.   G
     Torej, če bi on temeljito premislil, preštudiral in bi videl, da ta sprememba 68. člena pravzaprav v ničemer še ne spreminja oziroma ne dovoljuje, da bom rekel tako, tujcem, pač pa je samo osnova za to, da se potem lahko uredijo te evropske kategorije.   G
     Vendar, kot bi vam lahko poznavalci povedali - in tukaj jih vidim kar nekaj - gre preprosto za to, da se ni upoštevalo dejstva, da je Slovensko narodno gledališče v Mariboru dobilo nekaj novih objektov, zaradi česar so seveda narastli obratovalni stroški.   G
     Če se želimo primerjati s tistimi državami, ki kandidirajo v prvem krogu za to, da se bodo pogajale o članstvu v Evropski uniji, potem je prav, da to upoštevamo, da se ne primerjamo s tistimi, ki niti same ne računajo, da bi v doglednem času stopile v unije.  G
     Ne pristajam namreč na to, da tudi, če rečemo, da je bila denacionalizacija tudi neke vrste tatvina, da bi izvajali to na tak način, da bi šli v nove tatvine, da bi tudi jemali tistim, ki niso bili pravzaprav nič krivi za to, da se je denacionalizacija izvršila.  G
     Poslanska skupina Liberalne demokracije bo iz vsebinskih razlogov, ker vlada ni več predlagatelj tega zakona, ker se je predlagateljstva odpovedala, glasovala za to, da se to uvrsti na dnevni red in da se omogoči normalno obravnavo naslednjega zakona s to vsebino.  G
     Druga stvar, na katero bi rad opozoril, je to, da je vladna koalicija ravnala po mojem mnenju pametno, smiselno, ko je pristala na spremembo sestave Ustavne komisije, in je s tem pokazala tudi en akt dobre volje za to, da se doseže sporazum z opozicijskimi strankami.   G
     Predstavniki vlade so nas korektno sami opozorili, da bi polno plačilo vseh taks lahko pomenilo za mnoge sedanje ali bodoče lastnike, nosilce pravice uporabe, plačilo velikih zneskov in da bi to lahko predstavljalo oviro za to, da se vpis v zemljiško knjigo predlaga.   G
     Pri Italiji gre za izsiljevanje in za to, da se postavlja Slovenijo zaradi tega izsiljevanja v slabši položaj od drugih kandidatk za NATO in za Evropsko zvezo, dočim gre pri Hrvaški za več odprtih problemov, ključno pa je vprašanje morske meje v Piranskem zalivu in širše.  G
     Ker je bila večina za to, da se začne s postopkom, bomo mi kot stranka omogočili, da večina to uveljavi in da pridemo do začetka postopka, tudi v pričakovanju tega, da bo ravno zaradi te formalnosti vlada mogoče še kaj naredila in omogočila, da pride do primerne spremembe.  G
     Ob takih razmerah, ko ni nobenih, bom rekel, vsebinskih garancij za to, da se prisili nekoga, ki je do zdaj ravnal drugače, da bo zdaj ravnal bolje, ni nobenih garancij, da bo naenkrat recimo gospod Mirko Bandelj kot minister za notranje zadeve, začel preganjati korupcijo.  G
     In Ustavna komisija je imela zelo malo časa, kar govori za to, da se je odločila lahko za tako rešitev, da tisto, česar ni znala dokončno razrešiti in kjer so ostala odprta vprašanja, pač veže na zelo strogo večino pri sprejemanju zakona in pri ratifikaciji mednarodnih pogodb.   G
     Kot že rečeno, je treba pri teh razlogih, ki so se navajali, ločiti med tistimi, ki so se navajali za to, da se neka odločitev, ki je bila že sprejeta, nekako opraviči, da se ponekod morda opravičiti tudi nekoliko slabše izpolnjevanje kriterijev na strani držav, ki so bile sprejete.   G
     Potem se bo pa ugotovilo, kolikšen je primanjkljaj certifikatov ali pa presežek certifikatov pri PID-ih in bomo ugotovili, kolikšno premoženje je na razpolago, kolikšen je primanjkljaj in naredili seznam državnega premoženja, ki bo namenjen za to, da se zamenja certifikate pri PID-ih.  G
     Pri tem se sklicujem na to, kar je gospod Anderlič včeraj govoril, ko je rekel približno tako, da veliko pametnih amandmajev opozicije je vlada povzela in zaradi tega, z izglasovanjem vladnih amandmajev, je tukaj nek alibi ali osnova za to, da se zavračajo dodatni, tisti, ki jih vlada ni upoštevala.  G
     Gre predvsem za to, da se bo sedanji sistem pokojninskega zavarovanja, ki mu rečemo tudi medgeneracijski sporazum moral kar precej prilagoditi in da se bo uveljavilo načelo tudi kapitalskega, bom rekel, sklada oziroma načina, ki omogoča posamezniku, da veže svoje prispevke s svojimi pravicami direktno.  G
     Kljub temu smo pa mi dali pobudo za to, da se začne med nami dialog, poslali smo delegacijo zunanjega ministrstva v Beograd z nekim minimalnim, ampak realnim programom začeti se pogovarjati tam, kjer so konkretni interesi in rešljiva vprašanja in v kratkem pričakujemo, da bo delegacija iz Beograda prišla sem.  G
     Med temi desetimi razlogi, ki so se omenjali in ki niso razlogi, ki bi jih tukaj omenjal kot očitke opozicije, so tudi mnogi taki, ki so bili verjetno uporabljeni za to, da se je odločitev, potem ko je bila že sprejeta v mednarodnih krogih in tudi širše v mednarodni javnosti, nekako opravičila in argumentirala.   G
     Zato mislim, da je smiselno ta amandma sprejeti, prekiniti to prakso zaostajanja rasti plač za življenjskimi stroški in hkrati seveda dati eno zelo jasno nalogo koaliciji oziroma vladi, da skrbi za to, da se bodo življenjski stroški do te mere usklajevali, da ne bo prihajalo do negativnih posledic za gospodarstvo.  G
     Tako kot je stvar tukaj napisana, državni zbor ne obvezuje predsednika vlade, ampak mu priporoča, naj predsednik vlade predlaga glasovanje o zaupnici vladi in zadeva nima obligatorne narave in ravno zaradi tega, da ne bo kakšnih komplikacij, 4. točko umikamo, da ne bi bila razlog za to, da se pač o sklepu ne glasuje.  G
     Ne gre, gospod minister, za informacijo o tem, kje je bila že zahtevana manjvrednost - ugotavljanje, gre enostavno za to, da se bo manjvrednost lahko na novo ugotavljala zdaj zaradi spremembe tega člena v vseh primerih, kjer bo razlika ena polovica bruto domačega proizvoda, to je približno med 5 in 6.000 dolarjev na prebivalca.  G
     Jaz bi tukaj želel posebej poudariti državotvornost slovenske politične opozicije, ki je torej sklenila podpreti začetek postopka za slovensko ustavo kljub temu, da ni imela nobene odgovornosti za to, da se je slovenska diplomacija v zadnjih dveh letih tako napačno in neodgovorno obnašala v pogajanjih z Italijo in Evropsko unijo.  G
     Leto je pravzaprav končano in nesmiselno je zdaj zahtevati razne dodatke, kajti ta proračun je v bistvu pripravljen samo za to, da se pokrijejo tiste zadeve, ki so že bile narejene in zato nima smisla zdaj na dolgo in na široko govoriti in dajati razne dodatke, ki tako ali tako v glavnem, razen nekaterih zadev, ne pridejo v poštev.  G
     Povedali smo, da tudi mi v takem obsegu, kot so te projekcije in te simulacije izdelane v tem momentu, ne moremo dati nekih večjih zagotovil in jamstev za to, da se bo ta projekt uspešno izvajal, da bomo pa to poskušali čim bolj celovito in čim bolj odgovorno opredeliti v dokumentu, ki bo do jesenskega zasedanja predložen parlamentu.  G
     Če hočete tudi v letu 1996, to je bilo lansko leto v novembru, ko je bila vaja Drava 96 in se je odvijala na našem področju in je bil na Desterniku štab vojske, katerega je obiskal tudi predsednik Milan Kučan, ogledal si je investicijo in osnovno šolo in tudi on je napisal priporočilo, predsednik države, za to, da se ta zadeva podpre.   G
     Mnogi govorci iz nekaterih strank niti ne skrivajo več, da gre predvsem za to, da se neštetokrat ponovljene zgodbe o nesposobnosti slovenske diplomacije, tako imenovane, o tem, da ima ta vlada na skrbi samo to, kako bo škodovala lastni državi in tako naprej, da se to uporablja z enim samim preprostim ciljem, da se čimprej doseže na tej točki sprememba vlade.   G
     Torej, ne gre ne za prejudiciranje kakršnihkoli sredstev proračuna, državnega proračuna, pač pa gre za to, da se lahko sredstva naročnikov koristijo tudi izven okvirov, ki jih predvideva 10. člen, kadar se projekti zaustavljajo zaradi okoliščin na samih terenih - recimo tudi nenadne arheološke najdbe in podobnih zadev, ki spremljajo pripravo lokacijskih načrtov.   G
     Tretje, kar bi rad povedal za našo argumentacijo, da je treba ta amandma podpreti, je dejstvo, da so se od časa, ko smo zakon o denacionalizaciji sprejeli, pa do danes, okoliščine, v katerih zakon izvajamo, tako zelo bistveno spremenile, da tudi po razlagi Ustavnega sodišča lahko obstajajo podlage za to, da se poseže v osnovne rešitve zakona - po našem prepričanju.  G
     Danes ga tukaj ni in če bo vlada prišla z zneskom, ki ga nujno potrebuje za to, da se proizvodnja ne bi ustavila do časa, ko bo pripravila dober sanacijski program, potem pričakujemo vsaj to, da bo ta znesek usklajen tudi z direktorjem Slovenskih železarn in da ne bo kasneje sam direktor zopet imel izgovor, da ni mogel peljati določenih zadev, ker so poslanci odobrili prenizek znesek.   G
     Ocenjujem, da je ta rezultat ob tehtanju vseh okoliščin, vseh teh dejstev za Slovenijo bil dober, da je pozitiven, da je naš image, naša boniteta iz vseh teh aktivnosti bistveno narasla, da so vsi izjemno pozitivno razpravljali o Sloveniji, tudi tisti, ki niso bili za to, da se že sedaj vključi, so izjemno pozitivno obravnavali in pač navajali neke druge razloge, o katerih sem govoril.  G
     ALOJZ PETERLE: Gospod predsednik, ker smo tukaj v eni najpomembnejših institucij slovenske države, in ne samo zato, ker danes tukaj spreminjamo ali bomo spremenili slovensko ustavo, predlagam, da se ta hiša prva obnaša v skladu z državotvornimi merili in prosim, da se teh dvajset minut pavze izkoristi za to, da se ta hiša končno opremi s slovensko zastavo, ki naj krasi Državni zbor odslej naprej. Prosim.   G
     In na to temo bi pa seveda želel reči potem nekaj več, ob ratifikaciji evropskega sporazuma, ker mislim, da bi od zdaj naprej, po tem današnjem dnevu morali vso energijo in vso pozornost politike in stroke in vseh drugih usmeriti v nadaljnje aktivnosti za to, da se bomo dejansko lahko učinkovito in uspešno pogajali o polnopravnem članstvu in si zagotovili tak položaj, ki bo opravičil tudi današnjo spremembo ustave.  G
     Strinjam s tem, da bo po odločitvi, ki upam, da bo sprejeta, pred Slovenijo popolnoma nova faza te zgodbe, ki ji rečemo vstopanje v Evropsko unijo in mislim, da je medstrankarski sporazum, ki je bil dosežen, dobra osnova za to, da se dejansko vzpostavijo mehanizmi, ki so tam opredeljeni, koordinacija, njeno vodenje in pa tudi dogovarjanje o pripravah najprej, potem pa tudi o samih pogajanjih za polnopravno članstvo.   G
     Pogoj za to, da se lahko pride iz te težke situacije v sorazmerno kratkem času, je sporazum vodstev parlamentarnih strank o ključnih odločitvah, ki jih je potrebno najprej sprejeti, skupaj s spremembo ustave in tudi druge, o katerih je bilo tukaj govora in ne bi ponavljal, da se lahko proces pridruževanja nadaljuje, upoštevajoč seveda proceduro, ki jo ima Unija in ki je gotovo zaradi nas ne bo spreminjala in seveda koledar, ki ga ima, ki je seveda neugoden za nas.   G
     Prosil bi, da generalni sekretar vlade to tudi pove, ali misli vlada potem z novim zakonom priti ali ne, ali pa umika sploh to problematiko in ali misli z novim zakonom, kot je bilo najavljeno, priti po hitrem postopku, kar je seveda spet popolnoma neprincipialno, smo pa pri tej vladi navajeni, ker dolgo časa potrebuje, da se koalicija uskladi, ko se pa uskladi, pa misli, da je situacija opravljena in da Državni zbor ni več potreben, razen za to, da se glasovanje opravi.  G
     Zato bi predlagal, da vsaj kar se Združene liste tiče, nadaljujemo delo, da odločamo o tem, da se začetek postopka za spremembo ustave izglasuje, kar bi omogočilo, da bi na eni strani torej začeli postopek, ki odpira možnosti za nadaljevanje pogajanj z Evropsko unijo o pridruženem članstvu in potem za polnopravno članstvo, ter da bi lahko iskali konsenz med strankami, ki je potreben za to, da se pogodba, sporazum podpiše; smiselno pa je, če ga seveda podpiše velika večina strank.  G
     No, jaz menim, da je opozicija se danes odločila za zrelo dejanje, ne glede na vse omejitve, ki jih je tukaj povedala - da to še ni dokončno odločanje, ampak da je to odločitev za začetek postopka ustavnih sprememb - kljub temu mislim, da je ravno takšno ravnanje opozicije tisto, ki najbolj zaostruje odgovornost vlade in ponavljam, neodgovornost vlade samo za to, da se bo trudila, da Slovenija pride v Evropsko zvezo, ampak odgovornost za uspeh, odgovornost za rezultat, odgovornost za končni učinek, ki bo dosežen.  G
     Naše prepričanje je, in tako smo razumeli, moramo reči, tudi obljube, ki so jih dajale vladne stranke s podpisom koalicijskega sporazuma, da bo država posebej skrbela za to, da se bo socialni minimum zagotavljal tudi skozi minimalno plačo, da bo sedanja vladna koalicija skrbela za to, da se bo hitreje poviševala minimalna plača od povprečne, in to se ne da zagotoviti drugače, kot da se uveljavljajo različni kriteriji za rast povprečnih plač oziroma zajamčenih plač v kolektivih v primerjavi z minimalno plačo in zajamčenim osebnim dohodkom.   G
     Naše prepričanje je, in tako smo razumeli, moramo reči, tudi obljube, ki so jih dajale vladne stranke s podpisom koalicijskega sporazuma, da bo država posebej skrbela za to, da se bo socialni minimum zagotavljal tudi skozi minimalno plačo, da bo sedanja vladna koalicija skrbela za to, da se bo hitreje poviševala minimalna plača od povprečne, in to se ne da zagotoviti drugače, kot da se uveljavljajo različni kriteriji za rast povprečnih plač oziroma zajamčenih plač v kolektivih v primerjavi z minimalno plačo in zajamčenim osebnim dohodkom.   G
     Skratka, zavedamo se, da gre za resen poseg v zakon, dajemo ga zavestno in moram povedati, da se tudi zavedamo, da bi bilo možno, če bo takšen člen sprejet, se dogovoriti za to, da ga tudi preskusimo na referendumu in da vidimo, ali je tudi večina državljank in državljanov za to, da se naredijo resnejši posegi v zakon o denacionalizaciji, ker so preprosto prepričani, da rešitve, ki so bile sprejete v letu 1991, za to državo niso koristne; kar bi, brez dvoma, pomenilo tudi pomembno usmeritev za nadaljnjo presojo ustreznosti drugačnih ravnanj.  G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1.601 1.701 1.801 1.901 2.001 2.101 2.201 2.301 2.401 2.501 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA