nova beseda iz Slovenije
v bit ta gib ta hip skoz tik vlil monolitni | mit, | vsevidnih deja-vújev videoprivid, uvit v vidia | A |
zadnjikrat, očeta. Zdaj se mi vse to zdi nekakšen | mit, | legenda iz kakšne stare knjige vzeta. Šepnil | A |
Sredi dneva in pri odprtih očeh neki daven | mit | spet postaja resničnost.Sredi hrupa v El Mariscalu | A |
ta zgodovinska iluzija traja le kratek čas. | Mit | ne more postati resničnost.Razblini se, še preden | A |
nova pokolenja naredila iz vsega tega mita; | mit | bi zameglil dejansko stanje stvari. Kljub vsemu | A |
privezan na večno vrteče se goreče kolo.« »Čuden | mit. | Vprašala sem, ker imam podobno ime. | A |
Prav to pisanje je najbrž krivo, da se je | mit | o letečih krožnikih še bolj razrastel. Nemogoče | A |
Guido je, ki trdi, da je brezmadežno spočetje | mit | in da je enako pravljico mogoče najti v religiji | A |
MADONA Imeti mojo poroko z božjim duhom Vseočeta | mit, | je sramotno omadeževati svetost vere.Večno bom | A |
mogoče zatrdno vedeti, ali ni Bratovščina le | mit. | Včasih je verjel vanjo, včasih ne. | A |
»O, lepo! In povrhu se | mit | bolje ujema z jamami, čeprav obstajajo tudi | A |
bi vladarji in drugi državljani verovali v ta | mit? | « »Nikakor ne, vsaj današnji ljudje ne | A |
jutranjem somraku na grmadi. - In tako se je | mit | ohranil in ni prišel v pozabo, dragi Glavkon | A |
"Prve junake?" "Prvi inovatorji so izumili | mit, | " je rekla Wickersham, "še preden se je religija | A |
Govori se, da imamo veliko surovin. To je | mit. | Po tujih ocenah imamo 7% svetovnih rezerv nafte | B |
svetovno plačo«. Od kod se je pravzaprav vzel | mit | o »nizki ceni delovne sile v Rusiji«?Naj izrazim | B |
svetovnega trga seveda ni, to je propagandni | mit, | realni svetovni trg ni svoboden, je odreguliran | B |
poskuša preko metafore in simbola narediti iz nje | mit. | Zanj je glotogonični proces že tudi kozmogoničen | B |
je stvariteljica mita; umirajoča beseda rodi | mit, | " so zapisali kubofuturisti v manifestu iz leta | B |
utelesil, kar ima pesnik za najbolj zaželen | mit | prihodnjih "nebes na zemlji".Pred nami je torej | B |
psihološko stanje (Pozabil sem besedo ...), | mit | (Na rebrih Pietrije ...), naravna krajina (Curek | B |
Mandelštamova pesem je sveto besedilo, novi | mit | ali sodobna molitev, ki združuje večno, osebno | B |
druge človekove dejavnosti pomagala graditi novi | mit, | novo legendo o socialistični, če že ne komunistični | B |
literarne anekdote in legende, ki so se sprijemale v | mit | boemskega ekscentričnega umetništva evropske | B |
kulturi na prelomu petdesetih let postala pravi | mit, | saj je utelešala nostalgično željo biti središče | B |
to, da je France Prešeren nekakšen slovenski | mit, | objavi brez vsakih pojasnil njegovo pesem preprosto | B |
bivanja. V tem hipu pa je hkrati mogoče, da se | mit | razsvetli v drugačni svetlobi, da je znotraj | B |
načinu mišljenja. (1974) Kup lesa - | mit | Planica je mit.V pomanjkanju drugih mitov | B |
1974) Kup lesa - mit Planica je | mit. | V pomanjkanju drugih mitov je lahko mit tudi | B |
je mit. V pomanjkanju drugih mitov je lahko | mit | tudi kup lesa. Ves besednjak, ki se že štiridese | B |
narekovale, se je do današnjih dni ohranila kot | mit | o moči, vitalnosti, kultiviranosti in sposobnosti | B |
da je lahko verjel v zgodovinsko ideološki | mit, | v čigar ozadju niso nameni odkrivanja resnične | B |
čigar korenine segajo dokaj očitno v ideološki | mit, | v navidez tako nedolžno in karizmatično prepričevanje | B |
zlatimi rogovi izpod Triglava, slovenski moderni | mit, | nacionalni simbol Slovencev.Izoblikovalo pa | B |
so nekoč vsi indoevropski narodi imeli skupen | mit, | ki pripoveduje, da bog viharja in noči lovi | B |
pripovedkah na območju Evrazije za starodaven | mit | stepskih ljudstev, predvsem pri Skitih; da ima | B |
stepskih ljudstev, predvsem pri Skitih; da ima ta | mit | svoj začetek že v bronasti in stari železni | B |
ki v tem svojstvu v večini mitov prevladuje. | Mit | o tem kozmičnem lovu ima, kot vse kaže, svoj | B |
ustvaril ob jesenskem rukanju jelenov. Ko se je ta | mit | izoblikoval in razširil, je sončna, navadno | B |
navsezadnje vse skupaj le igra. Štiritisočletni | mit | o Ikaru, o ambicioznem mladeniču in njegovem | B |
V naši, slovenski različici je poprijel ta | mit | izvirno idejo o človeku-ptici na smučeh, ki | B |
najbolj razširjen in obenem tudi najbolj splošen | mit, | potem je humanizem njegova novejša konkretizacija | B |
tudi Slovenci, zato pa toliko trdovratnejši | mit, | ki prikriva naš dejanski položaj in nas še kar | B |
LITERATURA Slovenska literatura je dvakrat | mit: | najprej po svojem družbenem in političnem pomenu | B |
v zabavo, v indiferentnost ali v religiozni | mit, | toda živeti avtentično smrt je bilo, nasprotno | B |
navsezadnje vse skupaj le igra. Štiritisočletni | mit | o Ikaru, o ambicioznem mladeniču in njegovem | B |
V naši, slovenski različici je poprijel ta | mit | izvirno idejo o človeku-ptici na smučeh, ki | B |
volja, ki ničesar noče“ nekakšen stvarjenjski | mit? | Bruno. | B |
sveta ni v tem, da je pravolja izrečena kot | mit | (saj ni dostopna razumski opredelitvi in zato | B |
1998. Horwich, Paul: Asymmetries in Time, | MIT | Press, Cambridge, Mass., 1987. Husserl, Edmund | B |
Jeruzalemom, ki bo uničen; ‒V Atilovem času se podira | mit | o večnem Rimu, mesto pade kdajpakdaj celo v | B |
melodija je izpeta pesem, ki ji pravimo „nacionalni | mit” | .Tako kakor je največ verskega fanatizma, ki | B |
7. | Mit | dvojezičnosti in večjezičnosti Kaka zasilna | B |
bogat nakit ženske, ki nikoli ne gre na ples... | Mit | dvojezičnosti oz. večjezičnosti pa ni samo v | B |
jezika. Geslo „dvojezično je bolje” je torej | mit, | ki je v vsakem oziru škodljiv.Prvič, ker obljublja | B |
tujem jeziku. Geslo „dvojezično je bolje” pa je | mit | tudi v smislu svoje namere, tudi pozitivnega | B |
resnična vrednota zahteva. Dvojezičnost je | mit | ‒ in kakor vsak drug mit daleč od resnice, s | B |
zahteva. Dvojezičnost je mit ‒ in kakor vsak drug | mit | daleč od resnice, s tem pa tudi od etike in | B |
Dolina Triglavskih jezer je srednjeevropski | mit, | a do polnega razodetja prideš le, če poleg dolinske | B |
po svojih najboljših močeh podajajo naprej. | Mit | tako raste in prečastiti ameriški ustvarjalci | B |
samotnem otoku. Sanje iz mladih dni so bile samo | mit, | ki mi je pomagal, kadar sem čakal zobozdravnika | B |
potem pa duhovno nadgradnjo. Vera v to je bil | mit | in glavna duhovnost za mase. Ampak človeške | B |
Ali je dajanje, ne glede na vračanje, samo | mit, | izmišljen za potrebe preživetja?Ali je imeti | B |
in kaj je manj pomembno,« je odvrnil Mark. » | Mit | o plemenitem divjaku je produkt evropske reakcije | B |
po mesecu dni razgledovanja po deželi zapušča | mit, | da je Nova Zelandija zadnja deviško ohranjena | B |
je protestiral Andrej. »Jaz vidim predvsem | mit | v razvoju.Stari klasični mit, ki je začel in | B |
vidim predvsem mit v razvoju. Stari klasični | mit, | ki je začel in se obdržal zaradi človeški podzavesti | B |
koncentrirajo naše pozornosti in sile. Vsak | mit | ima svojo moč, zato je pomembno, da je oblikovan | B |
zblojena vizija, nekaj kot sveta devica Marija, | mit | si, kot malo prej neznani leteči bicikel.Tudi | B |
sedajle, kot razvijava pozitivne percepcije. | Mit | s čim manj stranskih nezaželenih kontraindikacij | B |
skomignil z rameni in izjavil: »Schnell fertig | mit | dem Urteil ist die Jugend.«Mislim, da je ta | B |
besedilo, pod njim pa s svinčnikom: Abrechnung | mit | den Ambtern 1397-1401.Na zadnji strani so z | C |
17. stol.) in svetlejšo tinto: Abrechnungen | mit | den beambten vnderschidlihen herschaften de | C |
ynnen lägen etlich raittung so beschechen sein | mit | Anndren Rawber, Andren Harer, Herrmann Ajchellen | C |
Dataciji sledi fraza ist ain raittung beschehen | mit, | nato pa po vrsti podatki o vsakokratnem sodniku | C |
rešljiva z 32 markami oglejskih pfenigov oder | mit | mu encz, die ze den zeiten ze Leybach gib vnd | C |
omenjeni reviziji, npr. laut ains registers, das | mit | des herrn handtgeschrifft verzaichent vnd sein | C |
meni, da je ideja o čisti ustni tradiciji bolj | mit | kot pa resnica.(Finnegan 1977: 24.) | C |
njegove realizacije postala slovenski nacionalni | mit. | (Več glej v četrtem poglavju.) | C |
bazične eksistencialije ali pa neki arhetip, | mit, | ki je nadčasoven, vedno aktualen, ne glede na | C |
danes (1956, prim. še Barthes 1971) pravi, da | mit | ne prikazuje stvari tako, kot v resnici obstajajo | C |
zgodbe ob izgubi naravnega okolja postanejo | mit. | Poudariti pa je treba, da ljudski pevci Lepe | C |
ključno v literaturi in kulturi nekega naroda? | Mit | izvira iz kolektivne zavesti in je plod fantazije | C |
(Goljevšček 1982: 199.) Seveda ni samo | mit | tisti, ki določa, katera "zgodba" (motiv, tema | C |
neopazna ironizacija zgodbe, v literaturi postale | mit, | ki ga Rijavec demitizira.Prav uporaba tega motiva | C |
smer (posebno tiste, ki nosijo v snovni zasnovi | mit | - npr. nacionalni mit), skupaj sestavljajo del | C |
nosijo v snovni zasnovi mit - npr. nacionalni | mit) | , skupaj sestavljajo del "simbolne tkanine nacionalnega | C |
pesmi (predvsem tiste, ki so imele za podlago | mit, | in tiste, ki so v šolskem procesu zajele večino | C |
okolje in ko niso bile več verjetne, postale | mit. | Ilustracija iz knjige Slovenske balade in romanc | C |
ljudske pesmi, čeprav bi hoteli obnoviti njen | mit. | Tista struktura sveta, ki je nakazovala boj med | C |
udari s cinizmom resničnega sveta. Ko trčita | mit | in resničnost, se vse premeša.Ljudska pesem | C |
variant (prototekst/arhetekst, tekst in melodije, | mit | in glasba) je neke vrste multimedialna oblika | C |
poezije v odnosu z ljudsko so tradicija, spomin, | mit, | iskanje, etnos, etos, smrt, ljubezen, obstoj | C |
balade, in to sta incest in detomor. V pesmi | Mit | iz pesniške zbirke Arka (1986, str. 18) združi | C |
resničnosti, danes pa se skrivnostno predstavlja kot | mit. | Vendar vsi ti liki še danes žive v ljudski pesmi | C |
sneg" V drami Samorog pa je središčna zgodba | mit. | II. dejanje, 8. slika | C |
nastal svet, ta svet pa naj bi (to je univerzalen | mit) | v pripovedkah in mitih sveta nosila neka potapljaška | C |
individuum življenjsko nujnih sistemov razmerij. | Mit | postane exemplum za dezorientiranje človeka | C |
1979), v pesmi številka 3 iz istega cikla je | mit | o Orfeju in Evridiki prenesen v erotiko, Orfej | C |
glede na način aktualiziranja poimenovana kot | mit, | pravljica, povedka, legenda, spomin, šala, uganka | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |