nova beseda iz Slovenije
jaz bi jim pokazal! Kakor je v starih časih | Konfucij | kuriral nedisciplinirane in pijanstvu vdane | A |
žalostne plati sveta. Pravijo, da je nekoč | Konfucij | srečal starko, ki je sedela sredi polja, posejanega | A |
birokratizem, korupcija, manipuliranje z ljudmi. | Konfucij | zagovarja izboljšanje človekove narave, da bi | C |
drugim, kar nočeš, da bi drugi storili tebi” | Konfucij | -Kung Fu Tse (551-479 pr.n.št.) | C |
med letoma 110 in 600 pr. n. š., uredil sam | Konfucij. | Literarna oblika del v Shijingu je pomembno vplivala | C |
ne spremenita,« pravi stari kitajski modrec | Konfucij. | Ker so družbeni sistemi narejeni po meri ljudi | D |
sihoanalitiki ali zdravila proti depresiji - Tu so še | Konfucij, | Aristotel in drugi filozofi Sredstva proti | D |
Aristotel zaupnik Aleksandra Velikega? Tu je še | Konfucij, | za katerega bi lahko rekli, da je bil svobodnjak | D |
izračunali, da naj bi se veliki kitajski filozof | Konfucij | rodil 27. avgusta 551. leta pred našim štetjem | D |
nadaljevali njegovo delo. V svojem nauku je | Konfucij | poudaril, da se mora človek podrediti družbenemu | D |
Pariz - Modri | Konfucij | je učil, da mora imeti tisti, ki želi vladati | D |
avtorji, kot so Alexandra David - Neel, Lao Ce in | Konfucij, | vedno znova jo čudi tudi Menih in filozof znanstvenika | D |
Ljubezen do denarja je korenina vsega zla.« | Konfucij | je rekel: »Superiorni človek ve, kaj je prav | D |
vladanja z vrlino«. Toda pozabili so, da je | Konfucij | živel v ruralni Kitajski in da je bil v njegovem | D |
vladanja z vrlino«. Toda pozabili so, da je | Konfucij | živel v ruralni Kitajski in da je bil v njegovem | D |
podobnega niso ustanavljali ne Buda ne Mohamed ne | Konfucij | ali kdorkoli.Od tega bo skoraj dva tisoč let | D |
naklonjenost moških do lepih mladeničev, je | Konfucij | na Kitajskem moškemu in ženski določil strogo | D |
največje mislece, kakor je bil kitajski filozof | Konfucij, | ki je še danes najboljši naslov za preučevanje | D |
mogoče privesti do tega, da bi jo razumelo. | Konfucij: | Pogovori, VIII. knjiga, O ljudstvu, približno | D |
zadev, kaj bi zavrgel?« »Vojsko,« je odgovoril | Konfucij. | Zatem je učenec vprašal, brez česa bi raje ostal | D |
pravilnega ravnanja, ne da pa se mu ga razložiti ( | Konfucij) | .Pri nas je težava, da nihče ljudstva ne pripravlja | D |
etiko vred samo del »velike slike«. Že stari | Konfucij | nam je dal lepo misel, ki je po 24. stoletjih | D |
voditeljev ali mislecev. Navsezadnje je bil | Konfucij | do žensk skoraj popolnoma indiferenten, Buda | D |
pozabljate osnovno pravilo sobivanja (ki ga je | Konfucij | vedel povedati že 500 let pred Kristusom): | D |
seveda namigovali, da ni zmožen voditi državo. | Konfucij | je resda učil, da mora ime, kadar pride do dejanske | D |
znali«, če prenos informacij ni stoodstoten? | Konfucij | je rekel: Povej mi in jaz bom pozabil, pokaži | D |
Veliki večni roman pa roman Denisa Diderota. | Konfucij, | Mencij, Nauk o sredini, Veliki nauk je naslov | D |
Mogoče sicer misli, da mu bo uspelo, kar pravi | Konfucij: | »Ljudstvo je mogoče pripraviti do tega, da sledi | D |
Kolumna: Pogled prek Velikega zidu | Konfucij | in WTO »Riž nas opredeljuje, kdo smo,« je | D |
ugotovimo, da je bil tokrat v Hongkongu zelo navzoč | Konfucij, | čigar nauk je na tisoče let povezoval bistvo | D |
dalje ne zazre, je blizu bridkosti, je zapisal | Konfucij, | tisti ΄»Učitelj, ki predstavlja simbol posredovanja | D |
aprilu 1937 in od visoke politike k zasavski, ker | Konfucij | ni zaman ugotovil, da se ljudje pač bolj kot | D |
pa nihče ni zahteval njihovega odstopa. Že | Konfucij | je rekel, da je temeljna funkcija oblasti v | D |
pa tudi bogastvo pride čez noč. Čeprav je | Konfucij | rekel, da »kreposten gospod ne kocka«, je nad | D |
Mao Zedonga, in krčevito opozarjanje na to, da | Konfucij | ni svetnik, temveč samoten idealist, ki išče | D |
a preprostimi besedami je dokazovala, da je | Konfucij | največja kitajska svetinja, s tem ko je njegove | D |
kot je zapisal eden od akademikov - ΄»ljudski | Konfucij, | množični Konfucij, naš Konfucij, torej Konfucij | D |
od akademikov - ΄»ljudski Konfucij, množični | Konfucij, | naš Konfucij, torej Konfucij, kot ga potrebujemo | D |
΄»ljudski Konfucij, množični Konfucij, naš | Konfucij, | torej Konfucij, kot ga potrebujemo΄«. Po drugi | D |
Konfucij, množični Konfucij, naš Konfucij, torej | Konfucij, | kot ga potrebujemo΄«. Po drugi strani pa je | D |
Kitajska Afrika | Konfucij | na črni celini »Pogosto sem zaskrbljen, ko | D |
poslušal revolucionarne skrbi mladega Rodezijca, | Konfucij | izgnan iz kitajskih učbenikov, je od tistega | D |
so tako samoumevna kot je delovanje narave. | Konfucij | Bodi kar si. | D |
so ljudje, kot so bili Buda, Jezus, Mojzes, | Konfucij, | « je dejal Wheeler. Bohr je prinesel zloveščo | D |
Vrtnice so priljubljene že od nekdaj. Denimo | Konfucij | piše, da so jih na kitajskem cesarskem dvoru | D |
zgoraj navedena dejanja bi stari kitajski filozof | Konfucij | rekel: »Študij brez misli je brezploden, misel | D |
tudi 72 njegovih naslednikov. Isto je storil | Konfucij, | ki je odrasel nedaleč od tod.Z vrha gore je | D |
kitajske preteklosti. Ena od žrtev je bil tudi | Konfucij. | Yu Dan teh dogodkov ni doživela: na začetku | D |
tem je vse že pred več kot 2500 leti povedal | Konfucij, | ki je na vprašanje, kaj je najpomembnejše za | D |
Narkomani v Ljubljani | Konfucij | je rekel: »Ko srečaš človeka, ki ti ni enak | D |
biti malce prizanesljivi. Pa ne zato, da nas bo | Konfucij | potrepljal po rami in rekel: »Človek, plemenit | D |
da so to Konfuciji v milijardnih primerkih. | Konfucij | je učil in poudarjal krepost samoobvladanja | D |
z roko v roki sprehodila dva pomembna moža: | Konfucij | in Walt Disney. Medtem ko se je Evropa pripravlja | D |
dolarjev, stopil v njegovo cesarstvo, se je | Konfucij | odpravil onstran kitajskih meja, denimo v Afriko | D |
poti v rudnik, se ni treba nikomur več čuditi. | Konfucij | in Disney včasih zapojeta v popolni harmoniji | D |
Univerze v Ljubljani! Znani kitajski filozof | Konfucij | bi ob vsemu temu zaznal potrditev svoje misli | D |
se takrat umsko poglobili, saj sta se rodila | Konfucij | in Lao Zi, razvili pa so se tudi družbeno, saj | D |
nepretrganih tisočletij, sem doumela, da se mora | Konfucij | postaviti v vrsto skupaj z nemških Goethejem | D |
vprašala, kako lahko danes z roko v roki stopata | Konfucij | in Mao Zedong, ki je med veliko kulturno revolucijo | D |
Piaget, Feuerbach, Marx, Suzuki, Sai Baba in | Konfucij. | Kljub hvalevredni razgledanosti se vsiljuje | D |
ki mu je bil dan. Kar ni tako lahko, zato je | Konfucij | menil, da se s knjigo ne bi smeli posvetovati | D |
heksagrama, razume večino vsebine,« je menil | Konfucij | in precenil vsaj zahodne bralce.Kajti šestkrat | D |
le končni vizualno prepoznaven dosežek. Že | Konfucij | je pred 2500 leti razumel vzročno zvezo med | D |
filozof in ustanovitelj religije konfucionizma | Konfucij | (Kung Fu-Ce, Kongzi, Kong Qui ali latinsko Confucius | D |
šele v starosti se je lahko vrnil v domovino. | Konfucij | je postal minister v državi Lu (današnjem Šangtunu | D |
vprašanjih prazno. Idealno družbo, je trdil | Konfucij, | bi bilo mogoče obnoviti s harmonizacijo »petih | D |
izračunali, naj bi se veliki kitajski filozof | Konfucij | rodil 27. avgusta 551 pred našim štetjem (umrl | D |
ohranili in nadaljevali njegovo delo. V nauku je | Konfucij | poudaril, da se mora človek podrediti družbenemu | D |
V izreku, ki je značilen za njegovo etiko, | Konfucij | pove, kako je treba ravnati: »Biti dobremu dober | D |
leta 551 pr.n.š. se je rodil kitajski filozof | Konfucij | (umrl ok. 479 pr.n.š.), kot uradnika so ga izgnali | D |
dveh otrok.« »Kako pa so umrli?« jo je vprašal | Konfucij. | »Tiger jih je požrl,« je odgovorila smehljaje | D |
jo popravil, zagreši novo napako, je dejal že | Konfucij. | In človeku, ki praviloma stremi k bivanju, sestoječem | D |
shuiju je po prevladujočem prepričanju utrl pot | Konfucij, | kitajski modrec (rojen 551. leta pr.n.š.).V | D |
drugi strani, imeli svoje modrece, kot sta bila | Konfucij | ali Sun Zi, so Američani pokazali izredno iznajdljivost | D |
Povejte nam, kaj je treba storiti? | Konfucij | je odvrnil: Napisati besednjak!« S tem motom | D |
ponižanju. »Svetu se tega ni treba bati, saj je | Konfucij | učil o moralnosti superiornega,« pravi prijateljica | D |
starša in štirje stari starši Kitajski filozof | Konfucij, | ki se je problema staranja prebivalstva zavedal | D |
tisočletjema in pol utemeljil mitični učitelj | Konfucij, | vse bolj spodriva maoistični marksizem s piedestala | D |
Oba sta bila na glasbo zelo pozorna in recimo | Konfucij | je bil prepričan, da imata morala in glasba | G |
drugačen glas, tako ima tudi drugačno pisavo. | Konfucij | pa je zapisal, da nam človekov rokopis lahko | G |
v kitajski tradiciji. Podobno je razmišljal | Konfucij, | ki je prvi formuliral zlato pravilo vzajemnosti | P |
severno mejo tepst barbare in razmislit, zakaj | Konfucij | tako poudarja spoštljiv odnos otrok do očetov | P |
sprva pa je šlo za pesniška, moralistična ( | Konfucij) | ali filozofska dela (Lao Ce).K začetni prevladi | P |
ignorira t. i. zlato pravilo, ki ga je ubesedil že | Konfucij | (pred dobrimi 2500 leti): »Ne delaj drugim, | P |
razmišljali že v Antiki. Aristotel, Platon in | Konfucij | so bili prepričani, da morajo v dobri vladavini | P |
njegovega osebnega prostora. Kitajski filozof | Konfucij | je namignil na težave pri uravnoteževanju obojega | P |
zgodovine varovanja intelektualne lastnine. » | Konfucij | je demokratiziral izobraževanje in spodbujal | P |
***** | KONFUCIJ | Filozof, ki je kot minister delil nasvete celo | P |
naukom, latinizirali v danes najbolj znano obliko | Konfucij. | Neresnična sta najbrž podatka, da je bil njegov | P |
se lahko izboljšujemo, se moramo učiti, meni | Konfucij, | ki pripisuje vzgoji in izobraževanju pomembno | P |
ZGLEDOM, NE Z MEČEM Že zaradi dela na dvoru je | Konfucij | slovel predvsem kot politični filozof. Zagovarjal | P |
podložnike ter predanost moralnim vrednotam. | Konfucij | jim je ponujal nasvet: »Če so tvoji nameni dobri | P |
prav zaradi tega zlepa ne opustijo načrtov. Že | Konfucij | je učil, da častivreden ni človek, ki nikoli | P |
nam pomaga učiti se in rasti. Kitajski mislec | Konfucij | je dejal, da ima raje drag kamen z napako kot | P |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |