nova beseda iz Slovenije

kompendija (50)


življenjske izkušnje strinjala z neznanim ocenjevalcem      kompendija      slovenske prozne folklore, ki je povod premišljevanju  C
izvirno latinsko besedilo Descartesovega prvenca,      Kompendija      o glasbi iz leta 1618, in slovenski prevod spisa  C
so prikazane najmanjše, osnovne miselne enote      Kompendija      in vzpostavljene povezave med njimi. V Razpravi  C
povedanega, poleg tega pa bi to preseglo meje      kompendija.     Zmožnosti, ki jih imajo konsonance za vzbujanje  C
se vzbujali. Z vsem tem pa bi presegel smoter      kompendija.      [13.4] Že "vidim kopno" in hitim k bregu.   C
RTEZIJANSKEGA VIDENJA SVETA Nastanek Descartesovega      Kompendija      Kompendij o glasbi Renéja Descartesa (1596-1650  C
gotrajnejšo izkušnjo z glasbo? Vendar pa sama topika      Kompendija      z ozirom na njeno poznanost ali novost ni edino  C
razpravljalcih zapaženi vidik Descartesovega      Kompendija,      je izpostavljen in poudarjen tudi v tem razpravljanju  C
neposrednega odgovora, je izbiro predmeta in nastanek      Kompendija      mogoče osvetliti z orisom zgodnejših let v Descartesovi  C
tudi osebno izkušnjo z glasbo: iz njegovega      Kompendija      je jasno razvidno, da je imel z maloštevilnimi  C
druženja z Beeckmanom pa je bil tudi čas nastanka      Kompendija      o glasbi, saj je bilo to prvo Descartesovo delo  C
1619. To pa nas močno približa času nastanka      Kompendija      o glasbi, in če se poglobimo v njegovo vsebino  C
miselnem razvoju prvi samostojni korak. Nastanek      Kompendija      si je potemtakem mogoče zamisliti takole: Descartes  C
in sodbe. Kljub temu, da Descartes svojega      Kompendija      ni objavil in da je v posvetilu ob koncu spisa  C
prebiranju te izdaje se zdi, da prvi redaktorji      Kompendija      niso vedno razumeli Descartesove misli.Slednjič  C
neizenačenosti in osvetliti vsebino Descartesovega      Kompendija      o glasbi znotraj širšega vsebinskega okvira  C
vsebinskega okvira. Vsebina Descartesovega      Kompendija      in njene notranje povezave Čeprav je Kompendij  C
natančno popisane in raziskane. Zadnji odstavek      Kompendija      je posvetilo in samorefleksija, v kateri Descartes  C
Descartes sam izreka oceno svojega prvenca. Vsebina      Kompendija      ima tako tole smiselno in zaokroženo obliko  C
Zaključek: samorefleksija [13.4] Uvodni del      Kompendija      V uvodu Descartes pove zlasti troje: Predmet  C
vrednotiti. Ta so podana v drugem, ključnem poglavju      Kompendija,      ki obsega vrsto splošnih, zunajglasbenih ugotovitev  C
kompozicijskih vprašanjih razpravljajoče poglavje      Kompendija:      štiriglasne polifone kompozicije, grajene s  C
podoben način je mogoče rekonstruirati v besedilu      Kompendija      izpuščeni silogizem za Descartesov drugi del  C
nasproti mali seksti itd.) ni potrebno. Ta del      Kompendija      je težko razumljiv, saj so nekatere Descartesove  C
musica ficta. Za boljše razumevanje tega dela      Kompendija      se je treba zavedati, da je kvintna povezanost  C
okras osnovne zamisli skladbe. Zadnje poglavje      Kompendija      je posvečeno modusom. Modus, glasbena abstrakcija  C
poznano glasbo je imel Descartes ob snovanju      Kompendija      v svoji zavesti, oz. kakšno je razmerje med  C
sklopu razmisleka o glasbenoestetskih vprašanjih      Kompendija.      Ob koncu pregleda vsebine Kompendija se poskusimo  C
vprašanjih Kompendija. Ob koncu pregleda vsebine      Kompendija      se poskusimo zamisliti v Descartesovo predstavo  C
glasbenoestetske misli Vsebina Descartesovega      Kompendija      je danes predmet treh različnih, med sabo sicer  C
je glavna značilnost in novost Descartesovega      Kompendija      kot spisa o fiziki zvoka ta, da se zaveda pojava  C
zastaviti vprašanje, v čem so novosti Descartesovega      Kompendija      kot glasbenoteoretskega spisa. Že ob površnem  C
glasbenoteoretskega spisa. Že ob površnem branju      Kompendija      je očitno, da Descartes obravnava v glasbeni  C
sistematično izpeljati in uskladiti. Ta vidik      Kompendija,      ki sodi v razpravo o Descartesovem načinu mišljenja  C
glasbenoestetskih misli in razlag. Descartesovega      Kompendija      ali kakega njegovega odlomka sicer ni mogoče  C
več: ob upoštevanju analize ustreznih odlomkov      Kompendija      o glasbi je bila izpeljana misel, da kartezijanska  C
kartezijansko filozofijo in filozofsko estetiko, je iz      Kompendija      vendarle razviden Descartesov širši pogled na  C
dojetjem. Kot je razvidno iz uvodnih misli      Kompendija,      si je Descartes, tako kot velik del starejše  C
Kot je bilo omenjeno, je najznačilnejša črta      Kompendija      o glasbi prav Descartesov način mišljenja, njegova  C
danost, je privedel do filozofovega prvenca,      Kompendija      o glasbi.Na njegovem začetku so tako v obliki  C
zaznavanja in dojemanja pa si današnji bralec      Kompendija      lahko zastavi tole vprašanje: je bila glasba  C
zaprtega kroga", ki bi ga bilo z ozirom na vsebino      Kompendija      mogoče izraziti takole: Glasba je takšna zato  C
da je takšna. A to, ob branju Descartesovega      Kompendija      o glasbi porajajoče se vprašanje, ni le vprašanje  C
dvema letoma je basistovo izvedbo monološkega      kompendija      znamenite vloge prekinil vihar.Zdaj je bilo  D
Kot ugotavlja Snoj, si je mogoče nastanek      Kompendija      razložiti takole: Descartes se je z vprašanji  D
na znanost in filozofijo. Descartes svojega      Kompendija      ni objavil, izšel je šele leta 1650, po filozofovi  D
kompozicijskih vprašanjih. Vsebina Descartesovega      Kompendija      je danes predmet treh različnih področij: akustike  D
določenem razmerju do realnega življenja. Iz      Kompendija      ni razvidno, da bi Descartes glasbo svojega  D
Mitja Čander pa je dodal, da ni hotel narediti      kompendija      svojih že obstoječih tekstov, temveč je vsa  D
istematični cilj globalne velesile. Klovnovski sežig      kompendija      kanona svetovne literature, vključno z liki  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA