nova beseda iz Slovenije
življenjske izkušnje strinjala z neznanim ocenjevalcem | kompendija | slovenske prozne folklore, ki je povod premišljevanju | C |
izvirno latinsko besedilo Descartesovega prvenca, | Kompendija | o glasbi iz leta 1618, in slovenski prevod spisa | C |
so prikazane najmanjše, osnovne miselne enote | Kompendija | in vzpostavljene povezave med njimi. V Razpravi | C |
povedanega, poleg tega pa bi to preseglo meje | kompendija. | Zmožnosti, ki jih imajo konsonance za vzbujanje | C |
se vzbujali. Z vsem tem pa bi presegel smoter | kompendija. | [13.4] Že "vidim kopno" in hitim k bregu. | C |
RTEZIJANSKEGA VIDENJA SVETA Nastanek Descartesovega | Kompendija | Kompendij o glasbi Renéja Descartesa (1596-1650 | C |
gotrajnejšo izkušnjo z glasbo? Vendar pa sama topika | Kompendija | z ozirom na njeno poznanost ali novost ni edino | C |
razpravljalcih zapaženi vidik Descartesovega | Kompendija, | je izpostavljen in poudarjen tudi v tem razpravljanju | C |
neposrednega odgovora, je izbiro predmeta in nastanek | Kompendija | mogoče osvetliti z orisom zgodnejših let v Descartesovi | C |
tudi osebno izkušnjo z glasbo: iz njegovega | Kompendija | je jasno razvidno, da je imel z maloštevilnimi | C |
druženja z Beeckmanom pa je bil tudi čas nastanka | Kompendija | o glasbi, saj je bilo to prvo Descartesovo delo | C |
1619. To pa nas močno približa času nastanka | Kompendija | o glasbi, in če se poglobimo v njegovo vsebino | C |
miselnem razvoju prvi samostojni korak. Nastanek | Kompendija | si je potemtakem mogoče zamisliti takole: Descartes | C |
in sodbe. Kljub temu, da Descartes svojega | Kompendija | ni objavil in da je v posvetilu ob koncu spisa | C |
prebiranju te izdaje se zdi, da prvi redaktorji | Kompendija | niso vedno razumeli Descartesove misli.Slednjič | C |
neizenačenosti in osvetliti vsebino Descartesovega | Kompendija | o glasbi znotraj širšega vsebinskega okvira | C |
vsebinskega okvira. Vsebina Descartesovega | Kompendija | in njene notranje povezave Čeprav je Kompendij | C |
natančno popisane in raziskane. Zadnji odstavek | Kompendija | je posvetilo in samorefleksija, v kateri Descartes | C |
Descartes sam izreka oceno svojega prvenca. Vsebina | Kompendija | ima tako tole smiselno in zaokroženo obliko | C |
Zaključek: samorefleksija [13.4] Uvodni del | Kompendija | V uvodu Descartes pove zlasti troje: Predmet | C |
vrednotiti. Ta so podana v drugem, ključnem poglavju | Kompendija, | ki obsega vrsto splošnih, zunajglasbenih ugotovitev | C |
kompozicijskih vprašanjih razpravljajoče poglavje | Kompendija: | štiriglasne polifone kompozicije, grajene s | C |
podoben način je mogoče rekonstruirati v besedilu | Kompendija | izpuščeni silogizem za Descartesov drugi del | C |
nasproti mali seksti itd.) ni potrebno. Ta del | Kompendija | je težko razumljiv, saj so nekatere Descartesove | C |
musica ficta. Za boljše razumevanje tega dela | Kompendija | se je treba zavedati, da je kvintna povezanost | C |
okras osnovne zamisli skladbe. Zadnje poglavje | Kompendija | je posvečeno modusom. Modus, glasbena abstrakcija | C |
poznano glasbo je imel Descartes ob snovanju | Kompendija | v svoji zavesti, oz. kakšno je razmerje med | C |
sklopu razmisleka o glasbenoestetskih vprašanjih | Kompendija. | Ob koncu pregleda vsebine Kompendija se poskusimo | C |
vprašanjih Kompendija. Ob koncu pregleda vsebine | Kompendija | se poskusimo zamisliti v Descartesovo predstavo | C |
glasbenoestetske misli Vsebina Descartesovega | Kompendija | je danes predmet treh različnih, med sabo sicer | C |
je glavna značilnost in novost Descartesovega | Kompendija | kot spisa o fiziki zvoka ta, da se zaveda pojava | C |
zastaviti vprašanje, v čem so novosti Descartesovega | Kompendija | kot glasbenoteoretskega spisa. Že ob površnem | C |
glasbenoteoretskega spisa. Že ob površnem branju | Kompendija | je očitno, da Descartes obravnava v glasbeni | C |
sistematično izpeljati in uskladiti. Ta vidik | Kompendija, | ki sodi v razpravo o Descartesovem načinu mišljenja | C |
glasbenoestetskih misli in razlag. Descartesovega | Kompendija | ali kakega njegovega odlomka sicer ni mogoče | C |
več: ob upoštevanju analize ustreznih odlomkov | Kompendija | o glasbi je bila izpeljana misel, da kartezijanska | C |
kartezijansko filozofijo in filozofsko estetiko, je iz | Kompendija | vendarle razviden Descartesov širši pogled na | C |
dojetjem. Kot je razvidno iz uvodnih misli | Kompendija, | si je Descartes, tako kot velik del starejše | C |
Kot je bilo omenjeno, je najznačilnejša črta | Kompendija | o glasbi prav Descartesov način mišljenja, njegova | C |
danost, je privedel do filozofovega prvenca, | Kompendija | o glasbi.Na njegovem začetku so tako v obliki | C |
zaznavanja in dojemanja pa si današnji bralec | Kompendija | lahko zastavi tole vprašanje: je bila glasba | C |
zaprtega kroga", ki bi ga bilo z ozirom na vsebino | Kompendija | mogoče izraziti takole: Glasba je takšna zato | C |
da je takšna. A to, ob branju Descartesovega | Kompendija | o glasbi porajajoče se vprašanje, ni le vprašanje | C |
dvema letoma je basistovo izvedbo monološkega | kompendija | znamenite vloge prekinil vihar.Zdaj je bilo | D |
Kot ugotavlja Snoj, si je mogoče nastanek | Kompendija | razložiti takole: Descartes se je z vprašanji | D |
na znanost in filozofijo. Descartes svojega | Kompendija | ni objavil, izšel je šele leta 1650, po filozofovi | D |
kompozicijskih vprašanjih. Vsebina Descartesovega | Kompendija | je danes predmet treh različnih področij: akustike | D |
določenem razmerju do realnega življenja. Iz | Kompendija | ni razvidno, da bi Descartes glasbo svojega | D |
Mitja Čander pa je dodal, da ni hotel narediti | kompendija | svojih že obstoječih tekstov, temveč je vsa | D |
istematični cilj globalne velesile. Klovnovski sežig | kompendija | kanona svetovne literature, vključno z liki | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |