nova beseda
iz Slovenije
René Descartes: Kompendij o glasbi, poved v sobesedilu:
Glasba v celoti, tudi zapletena in težko umljiva, temelji v Descartesovem gledanju tako le na nekaj osnovnih in jasno razvidnih dejstvih.
Ob tej notranji in vzročni povezanosti zapletenih kompozicijskih postopkov z načinom čutnega zaznavanja in dojemanja pa si današnji bralec Kompendija lahko zastavi tole vprašanje: je bila glasba, ki jo predpostavlja Descartesov spis, takšna res zaradi vzročnih povezav in zakonitosti, ki jih odkriva Kompendij, ali pa so Descartesova spoznanja o glasbi zgolj posledica njegovega vnaprejšnjega prepričanja o tem, da je vse, in torej tudi glasbo, mogoče razložiti in zvesti le na nekaj osnovnih principov? S tem vprašanjem se očitno odpira problematika Descartesovega "zaprtega kroga", ki bi ga bilo z ozirom na vsebino Kompendija mogoče izraziti takole: Glasba je takšna zato, ker je iz vnaprejšnjega vedenja o stvarnosti izpeljana metoda pokazala, da je takšna.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani