nova beseda iz Slovenije

deleuze (220)


spravljali v obup, toda igrala sta naprej, saj      Deleuze      ukazuje, da nas jok in stok ne smeta prestrašiti  A
interpreti, med njimi izstopata zlasti Lefort in      Deleuze,      v tem pamfletu videli višek Sadove ironije.  C
človekova strast ne potrebuje večje svobode."      Deleuze      je med prvimi opozoril, da je ključni pogoj  C
najdemo, denimo, v Deleuzovi Logiki smisla.      Deleuze      namreč razmerja med subjektovo voljo in voljo  C
mu pomeni to, kar se mu primeri. Kot pokaže      Deleuze,      pri privolitvi v usodo ne gre samo za interpretacijo  C
izhodišču." Ta sklepni moment metode označuje      Deleuze      kot ponovno najdeni dualizem, ali tudi, in to  C
metoda prevladanja dualizma. K temu dodajmo, da      Deleuze      izhodiščno raven, raven dane mešanice razume  C
strukturalizem ni kos. Tako lahko rečemo, da      Deleuze      misli strukturalizem onstran ti. strukturalizma  C
da ga je sposoben tudi postaviti na noge.      Deleuze      torej ne misli le bistva strukturalizma, ampak  C
filozofski stil, 'svobodni indirektni govor':      Deleuze      interpretira in konstruira hkrati, analizira  C
Logiko smisla in Anti-Ojdipom. V Logiki smisla      Deleuze      dokazuje, da lahko logika smisla opravi nalogo  C
ontologije: tako v Logiki smisla kot Anti-Ojdipu      Deleuze      išče neko ontološko oporo, kamor bo lahko umestil  C
potjo. Naloga mišljenja mnogoterega je, pravi      Deleuze      v Foucaultu, da uide dualizmom tako, da jih  C
vmes le na način pregrade videza. Zdi se, da      Deleuze      v svoji filozofiji ključni spopad z logiko videza  C
je dano na začetku, je neka mešanica, pravi      Deleuze      z Bergsonom, toda v tem je ves problem metode  C
ampak obrat, v katerem bi se avtonomni Gilles      Deleuze      izkazal za "Gillesa Deleuza", in "Gilles Deleuze  C
Deleuze izkazal za "Gillesa Deleuza", in "Gilles      Deleuze"      za nujni ovinek na poti k neki avtonomni singularnosti  C
te opozicije je našel, bolje rečeno, iznašel      Deleuze      sam v stoicizmu; ne gre torej za to, da bi se  C
sam v stoicizmu; ne gre torej za to, da bi se      Deleuze      vračal k stoicizmu, ne gre za novo branje stoicizma  C
telesi. Le če bodo umeščene med telesa, koncipira      Deleuze,      bodo lahko netelesne kategorije dobile status  C
pogorišče stoiškega večnega ognja", sem postavi      Deleuze      novi začetek.Toda kaj v resnici pomenijo metafore  C
Bistvo nove stoiške ontologije, kakor jo misli      Deleuze,      pa je zveza teles in netelesnega: samo razmerje  C
prostora. Zato to prvo podvojitev bergsonizma      Deleuze      uravnovesi s tem, da trajanju doda prostor,  C
razgradijo svet navideznih razlik. Tako koncipira      Deleuze      dvojno gibanje razlike v Razliki in ponavljanju  C
prinaša razgradnjo teh danosti. Empirizem, pravi      Deleuze,      je neka pasivna sinteza, ki drsi ob pojavih  C
ločnico, kot navidezno razliko. Tako koncipira      Deleuze      humovski in bergsonistični empirizem, oba svoje  C
netelesnega, lahko formuliramo šele, ugotavlja      Deleuze,      če stoicizem razumemo kot empirizem pasivne  C
predstavlja sama. Želja po delitvi, komentira      Deleuze,      je pravzaprav želja po izločitvi: politik je  C
lažnih pastirjev ljudi od pravih. S tega vidika      Deleuze      preinterpretira vlogo mita pri Platonu: zdi  C
nerazločljivosti in nerazumljivosti. Ali kot pravi      Deleuze:      "Čisto postajanje, neomejeno, je snov simulakra  C
kar filozofsko domeno par excellence, ki ji      Deleuze      pravi svet reprezentacije.Vezno tkivo tega sveta  C
sveta reprezentacije pri Platonu, ugotavlja      Deleuze,      ne sežejo prek same metode njegove vzpostavitve  C
gospodovanje Istega in Podobnega. Toda nemara, dodaja      Deleuze,      je ta vizija postplatonske filozofije pretirana  C
hkrati večji in manjši", "starejši in mlajši".      Deleuze      nakazuje, da se Platon v Kratilu nemara sooča  C
Nauk subverzije platonizma, kakor ga artikulira      Deleuze,      je torej v tem, da je premik gledišča dovršen  C
čistih dogodkov. Paradoksi smisla, interpretira      Deleuze,      so pri Carrollu najprej, se pravi na ravni zgodbe  C
logika govori o dimenzijah jezika, izpeljuje      Deleuze,      poleg designacije in manifestacije nima v mislih  C
stvarjo, potem velja za to dimenzijo, ki ji      Deleuze      pravi pomen ali pomenjanje (signification),  C
in kot pogoj blokiran. Reduciran je, pravi      Deleuze,      na obliko možnosti same propozicije, kolikor  C
simulacija propozicije, "propozicija". Ali kot pravi      Deleuze,      zanima nas, kako je mogoče smisel uzreti kot  C
prestopimo na univerzalno raven. Tedaj, pravi      Deleuze,      v krog propozicije ne dolbemo le vrzeli designacije  C
ravni čistih neudejanjenih dogodkov. Kadar torej      Deleuze      govori o površini smisla, o dogodkovnosti smisla  C
je pojasnilo stoiškega Amor fati, za katerega      Deleuze      pravi, da "je enak boju svobodnih ljudi": to  C
je njegova pot obrnjena. V tem pogledu ločuje      Deleuze      med določitvijo pomena (détérmination de signification  C
nesmisla. Ujeti to gibanje nesmisla, dokazuje      Deleuze,      je tudi edina poanta dveh vrst paradoksov v  C
pridevniki in substantivi. Te razlike, pravi      Deleuze,      nimajo nobenega pomena, bistveno je le to, da  C
znajdemo še predobro. Vprašanje je, ali se      Deleuze      zaveda nevarnosti, ki jo prinaša konceptualizacija  C
so splošna izvajanja zavita v dvoumnost, kjer      Deleuze      ves čas enako uporablja "zunanjo" in "notranjo  C
substanc. Ko govorimo o matematiki, opozarja      Deleuze,      ne gre za matematično metaforo; pred nami se  C
ali plati površine. Narave simbolnega, pravi      Deleuze,      ni mogoče pojasniti mimo tega razmerja, v katerem  C
diferencialnih enačb te krivulje. Ali kot pravi      Deleuze,      ki se v teh definicijah opira na delo Alberta  C
nerazločljivostjo in spodvitostjo. Temu temelju pravi      Deleuze      v splošnem neka mnogoterost (une multiplicité  C
ustrezajo vsaki vrsti posebej. Ali kot pravi      Deleuze,      "prve konstituirajo neke spremenljivke, druge  C
marveč v svoji idealnosti. Strukturalizma, pravi      Deleuze,      se ne da ločiti od novega materializma.Pomembno  C
topološko polje singularnosti. To polje je, pravi      Deleuze,      neko "realno transcendentalno polje"; transcendentalno  C
refleksivnega razmerja med točko in razlikami      Deleuze      ne upošteva, ampak izrecno ločuje diferencialne  C
nove koncepcije subverzije običajnega prostora      Deleuze      v Logiki smisla prenovi tudi idejo časa, ki  C
ki obstaja v stoiškem svetu teles, komentira      Deleuze,      je čas sedanjosti ali Kronos.Preteklost in prihodnos  C
čeprav je točka singularnosti, je Aiôn, pravi      Deleuze,      neka neomejena premica."Medtem ko je bil Kronos  C
zavito, nelinearno strukturo časa. Kot pravi      Deleuze,      "Aiôn pričakuje jezik", čeprav vznikne šele  C
idealno raven. Zdaj vidimo natančneje, zakaj je      Deleuze      prisiljen vztrajati na dvoumnosti teles in stanj  C
idealne točke subverzije. Značilno je, da      Deleuze      za učinke smisla, ki izhajajo iz idealne ravni  C
prvo raven individualizacije. Kajti, razvija      Deleuze,      če je število singularnosti nekega takega konvergentnega  C
v stiku z drugimi telesi, pravi z Leibnizem      Deleuze,      individualna monada izraža nek svet, pri čemer  C
bistvo stoiškega koncepta izrazljivega formulira      Deleuze:      "Taka je najsplošnejša operacija smisla: smisel  C
ivergentnih serij. Tako sta konstituirana, analizira      Deleuze,      moment spoznavajoče subjektivnosti, ki ji Husserl  C
instanca, dvoumen je le znak, ali kot pravi      Deleuze,      "to, kar je reprezentant tega znaka", se pravi  C
šele z logično genezo. Zato je razumljivo, da      Deleuze      ontološko statično genezo sklene tako, da na  C
porajajo na telesu matere. Oralnost, pravi      Deleuze,      je teater terorja, vse v tem teatru je globina  C
delnih objektov. Če dopustimo možnost, nadaljuje      Deleuze,      da se shizofrenik, ki sicer popolnoma obvlada  C
kot rečeno, najširši domet. Videli smo, da      Deleuze      svet delnih objektov istoveti z gibanjem simulakrov  C
vrednost?? Tako pojasnjuje moment intence tudi      Deleuze,      ko pravi, da je željeno dejanje neka podoba  C
prevaro, nujni moment videza. Prav tako pojasnuje      Deleuze      tudi učinek, ki ga ima glede na intenco storjeno  C
območja, ki predstavljajo danosti površine. Tako      Deleuze      pojasnjuje freudovsko razlikovanje med stadiji  C
ravni jezikovne strukture. Ni naključje, pravi      Deleuze,      da se fantazma izraža v gramatikalnih transformacijah  C
določiti njenega pravega časa. Fantazme, ugotavlja      Deleuze,      ni mogoče ločiti od premeščanja, odvijanja oziroma  C
ponavljanja, ki obeleža simbolizacijo. Ko torej      Deleuze      pravi, da je sublimacija narcističnega libida  C
gibanja in rdečo nit razgradnje nujnega videza,      Deleuze      na koncu dinamične geneze izpostavi problem  C
čigar razgradnja odpira pot k vzniku fantazme.      Deleuze      opisuje splošni mehanizem potlačitve s prehodom  C
deseksualizirana energija metafizične ravni, ugotavlja      Deleuze,      lahko ponovno investira nek seksualni predmet  C
dilemo zgolj izpostavila in dokončno afirmirala.      Deleuze      v Logiki smisla izpričuje, da je pravi dualizem  C
se kljub drugačni in povsem obrnjeni vsebini      Deleuze      v Anti-Ojdipu ni odpovedal ideji subverzije  C
oziroma "absolutni pogoj produkcije". Ko torej      Deleuze      pravi, da je shizofrenija absolutni pogoj produkcije  C
neprava? Problem ojdipske želje je, ugotavljata      Deleuze      in Guattari, da jo je kot željo, ki meri na  C
med spodvitjem in nerazločljivostjo in kako      Deleuze      in Guattari to dilemo odpravljata: namera Anti  C
prvega. V tem je izziv in čar Anti-Ojdipa: če bo      Deleuze      v Anti-Ojdipu uspel pojasniti dualizem ojdipske  C
molarnim. Z vidika želeče produkcije, trdi      Deleuze,      med naravno, organsko in družbeno, mehanično  C
historične pogoje lastnega nastanka. Ali kot pravi      Deleuze      na začetku poglavja, kjer analizira niz zgodovinskih  C
ampak vir zablode, kar pojasnjuje, zakaj je      Deleuze      namesto Bergsona in metode prevladanega dualizma  C
ki jo pred analizo postavlja spodvita pot, se      Deleuze      in Guattari izogneta tako, da izpostavita neko  C
kodiranjem. Želeča produkcija, koncipirata      Deleuze      in Guattari, je v času pred nastankom kapitalizma  C
zadeva represija. Želeča telesa, koncipirata      Deleuze      in Guattari, sestavlja nerazdružljivi par toka  C
povzročajo vse produkcijske zveze." Kar torej      Deleuze      in Guattari imenujeta pasivna sinteza, pomeni  C
oziroma za absolutni pogoj produkcije. Ko torej      Deleuze      pravi, da delni objekti tvorijo polje mnogoterosti  C
Formulo izključujoče disjunkcije, argumentirata      Deleuze      in Guattari, pogosto uporablja tudi Freud; najbolj  C
in za dečka. Toda, argumentirata Guattari in      Deleuze,      bistveno za uprizoritev fantazme je, da njeno  C
popolnoma sočasne. Zato pravzaprav preseneča, da      Deleuze      in Guattari o despotskem označevalcu govorita  C
členov. Prav ta prehod označujeta Guattari in      Deleuze      kot transcendentno rabo, ki nediferencirano  C
zakonski par spolov. Toda povsem možno je, pravita      Deleuze      in Guattari, da zakon prepove nekaj, kar je  C
Najbolj čudno pri tej indukciji, ugotavljata      Deleuze      in Guattari, je to, da je premeščena želja razglašena  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

1 101 201 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA