nova beseda iz Slovenije
spravljali v obup, toda igrala sta naprej, saj | Deleuze | ukazuje, da nas jok in stok ne smeta prestrašiti | A |
interpreti, med njimi izstopata zlasti Lefort in | Deleuze, | v tem pamfletu videli višek Sadove ironije. | C |
človekova strast ne potrebuje večje svobode." | Deleuze | je med prvimi opozoril, da je ključni pogoj | C |
najdemo, denimo, v Deleuzovi Logiki smisla. | Deleuze | namreč razmerja med subjektovo voljo in voljo | C |
mu pomeni to, kar se mu primeri. Kot pokaže | Deleuze, | pri privolitvi v usodo ne gre samo za interpretacijo | C |
izhodišču." Ta sklepni moment metode označuje | Deleuze | kot ponovno najdeni dualizem, ali tudi, in to | C |
metoda prevladanja dualizma. K temu dodajmo, da | Deleuze | izhodiščno raven, raven dane mešanice razume | C |
strukturalizem ni kos. Tako lahko rečemo, da | Deleuze | misli strukturalizem onstran ti. strukturalizma | C |
da ga je sposoben tudi postaviti na noge. | Deleuze | torej ne misli le bistva strukturalizma, ampak | C |
filozofski stil, 'svobodni indirektni govor': | Deleuze | interpretira in konstruira hkrati, analizira | C |
Logiko smisla in Anti-Ojdipom. V Logiki smisla | Deleuze | dokazuje, da lahko logika smisla opravi nalogo | C |
ontologije: tako v Logiki smisla kot Anti-Ojdipu | Deleuze | išče neko ontološko oporo, kamor bo lahko umestil | C |
potjo. Naloga mišljenja mnogoterega je, pravi | Deleuze | v Foucaultu, da uide dualizmom tako, da jih | C |
vmes le na način pregrade videza. Zdi se, da | Deleuze | v svoji filozofiji ključni spopad z logiko videza | C |
je dano na začetku, je neka mešanica, pravi | Deleuze | z Bergsonom, toda v tem je ves problem metode | C |
ampak obrat, v katerem bi se avtonomni Gilles | Deleuze | izkazal za "Gillesa Deleuza", in "Gilles Deleuze | C |
Deleuze izkazal za "Gillesa Deleuza", in "Gilles | Deleuze" | za nujni ovinek na poti k neki avtonomni singularnosti | C |
te opozicije je našel, bolje rečeno, iznašel | Deleuze | sam v stoicizmu; ne gre torej za to, da bi se | C |
sam v stoicizmu; ne gre torej za to, da bi se | Deleuze | vračal k stoicizmu, ne gre za novo branje stoicizma | C |
telesi. Le če bodo umeščene med telesa, koncipira | Deleuze, | bodo lahko netelesne kategorije dobile status | C |
pogorišče stoiškega večnega ognja", sem postavi | Deleuze | novi začetek.Toda kaj v resnici pomenijo metafore | C |
Bistvo nove stoiške ontologije, kakor jo misli | Deleuze, | pa je zveza teles in netelesnega: samo razmerje | C |
prostora. Zato to prvo podvojitev bergsonizma | Deleuze | uravnovesi s tem, da trajanju doda prostor, | C |
razgradijo svet navideznih razlik. Tako koncipira | Deleuze | dvojno gibanje razlike v Razliki in ponavljanju | C |
prinaša razgradnjo teh danosti. Empirizem, pravi | Deleuze, | je neka pasivna sinteza, ki drsi ob pojavih | C |
ločnico, kot navidezno razliko. Tako koncipira | Deleuze | humovski in bergsonistični empirizem, oba svoje | C |
netelesnega, lahko formuliramo šele, ugotavlja | Deleuze, | če stoicizem razumemo kot empirizem pasivne | C |
predstavlja sama. Želja po delitvi, komentira | Deleuze, | je pravzaprav želja po izločitvi: politik je | C |
lažnih pastirjev ljudi od pravih. S tega vidika | Deleuze | preinterpretira vlogo mita pri Platonu: zdi | C |
nerazločljivosti in nerazumljivosti. Ali kot pravi | Deleuze: | "Čisto postajanje, neomejeno, je snov simulakra | C |
kar filozofsko domeno par excellence, ki ji | Deleuze | pravi svet reprezentacije.Vezno tkivo tega sveta | C |
sveta reprezentacije pri Platonu, ugotavlja | Deleuze, | ne sežejo prek same metode njegove vzpostavitve | C |
gospodovanje Istega in Podobnega. Toda nemara, dodaja | Deleuze, | je ta vizija postplatonske filozofije pretirana | C |
hkrati večji in manjši", "starejši in mlajši". | Deleuze | nakazuje, da se Platon v Kratilu nemara sooča | C |
Nauk subverzije platonizma, kakor ga artikulira | Deleuze, | je torej v tem, da je premik gledišča dovršen | C |
čistih dogodkov. Paradoksi smisla, interpretira | Deleuze, | so pri Carrollu najprej, se pravi na ravni zgodbe | C |
logika govori o dimenzijah jezika, izpeljuje | Deleuze, | poleg designacije in manifestacije nima v mislih | C |
stvarjo, potem velja za to dimenzijo, ki ji | Deleuze | pravi pomen ali pomenjanje (signification), | C |
in kot pogoj blokiran. Reduciran je, pravi | Deleuze, | na obliko možnosti same propozicije, kolikor | C |
simulacija propozicije, "propozicija". Ali kot pravi | Deleuze, | zanima nas, kako je mogoče smisel uzreti kot | C |
prestopimo na univerzalno raven. Tedaj, pravi | Deleuze, | v krog propozicije ne dolbemo le vrzeli designacije | C |
ravni čistih neudejanjenih dogodkov. Kadar torej | Deleuze | govori o površini smisla, o dogodkovnosti smisla | C |
je pojasnilo stoiškega Amor fati, za katerega | Deleuze | pravi, da "je enak boju svobodnih ljudi": to | C |
je njegova pot obrnjena. V tem pogledu ločuje | Deleuze | med določitvijo pomena (détérmination de signification | C |
nesmisla. Ujeti to gibanje nesmisla, dokazuje | Deleuze, | je tudi edina poanta dveh vrst paradoksov v | C |
pridevniki in substantivi. Te razlike, pravi | Deleuze, | nimajo nobenega pomena, bistveno je le to, da | C |
znajdemo še predobro. Vprašanje je, ali se | Deleuze | zaveda nevarnosti, ki jo prinaša konceptualizacija | C |
so splošna izvajanja zavita v dvoumnost, kjer | Deleuze | ves čas enako uporablja "zunanjo" in "notranjo | C |
substanc. Ko govorimo o matematiki, opozarja | Deleuze, | ne gre za matematično metaforo; pred nami se | C |
ali plati površine. Narave simbolnega, pravi | Deleuze, | ni mogoče pojasniti mimo tega razmerja, v katerem | C |
diferencialnih enačb te krivulje. Ali kot pravi | Deleuze, | ki se v teh definicijah opira na delo Alberta | C |
nerazločljivostjo in spodvitostjo. Temu temelju pravi | Deleuze | v splošnem neka mnogoterost (une multiplicité | C |
ustrezajo vsaki vrsti posebej. Ali kot pravi | Deleuze, | "prve konstituirajo neke spremenljivke, druge | C |
marveč v svoji idealnosti. Strukturalizma, pravi | Deleuze, | se ne da ločiti od novega materializma.Pomembno | C |
topološko polje singularnosti. To polje je, pravi | Deleuze, | neko "realno transcendentalno polje"; transcendentalno | C |
refleksivnega razmerja med točko in razlikami | Deleuze | ne upošteva, ampak izrecno ločuje diferencialne | C |
nove koncepcije subverzije običajnega prostora | Deleuze | v Logiki smisla prenovi tudi idejo časa, ki | C |
ki obstaja v stoiškem svetu teles, komentira | Deleuze, | je čas sedanjosti ali Kronos.Preteklost in prihodnos | C |
čeprav je točka singularnosti, je Aiôn, pravi | Deleuze, | neka neomejena premica."Medtem ko je bil Kronos | C |
zavito, nelinearno strukturo časa. Kot pravi | Deleuze, | "Aiôn pričakuje jezik", čeprav vznikne šele | C |
idealno raven. Zdaj vidimo natančneje, zakaj je | Deleuze | prisiljen vztrajati na dvoumnosti teles in stanj | C |
idealne točke subverzije. Značilno je, da | Deleuze | za učinke smisla, ki izhajajo iz idealne ravni | C |
prvo raven individualizacije. Kajti, razvija | Deleuze, | če je število singularnosti nekega takega konvergentnega | C |
v stiku z drugimi telesi, pravi z Leibnizem | Deleuze, | individualna monada izraža nek svet, pri čemer | C |
bistvo stoiškega koncepta izrazljivega formulira | Deleuze: | "Taka je najsplošnejša operacija smisla: smisel | C |
ivergentnih serij. Tako sta konstituirana, analizira | Deleuze, | moment spoznavajoče subjektivnosti, ki ji Husserl | C |
instanca, dvoumen je le znak, ali kot pravi | Deleuze, | "to, kar je reprezentant tega znaka", se pravi | C |
šele z logično genezo. Zato je razumljivo, da | Deleuze | ontološko statično genezo sklene tako, da na | C |
porajajo na telesu matere. Oralnost, pravi | Deleuze, | je teater terorja, vse v tem teatru je globina | C |
delnih objektov. Če dopustimo možnost, nadaljuje | Deleuze, | da se shizofrenik, ki sicer popolnoma obvlada | C |
kot rečeno, najširši domet. Videli smo, da | Deleuze | svet delnih objektov istoveti z gibanjem simulakrov | C |
vrednost?? Tako pojasnjuje moment intence tudi | Deleuze, | ko pravi, da je željeno dejanje neka podoba | C |
prevaro, nujni moment videza. Prav tako pojasnuje | Deleuze | tudi učinek, ki ga ima glede na intenco storjeno | C |
območja, ki predstavljajo danosti površine. Tako | Deleuze | pojasnjuje freudovsko razlikovanje med stadiji | C |
ravni jezikovne strukture. Ni naključje, pravi | Deleuze, | da se fantazma izraža v gramatikalnih transformacijah | C |
določiti njenega pravega časa. Fantazme, ugotavlja | Deleuze, | ni mogoče ločiti od premeščanja, odvijanja oziroma | C |
ponavljanja, ki obeleža simbolizacijo. Ko torej | Deleuze | pravi, da je sublimacija narcističnega libida | C |
gibanja in rdečo nit razgradnje nujnega videza, | Deleuze | na koncu dinamične geneze izpostavi problem | C |
čigar razgradnja odpira pot k vzniku fantazme. | Deleuze | opisuje splošni mehanizem potlačitve s prehodom | C |
deseksualizirana energija metafizične ravni, ugotavlja | Deleuze, | lahko ponovno investira nek seksualni predmet | C |
dilemo zgolj izpostavila in dokončno afirmirala. | Deleuze | v Logiki smisla izpričuje, da je pravi dualizem | C |
se kljub drugačni in povsem obrnjeni vsebini | Deleuze | v Anti-Ojdipu ni odpovedal ideji subverzije | C |
oziroma "absolutni pogoj produkcije". Ko torej | Deleuze | pravi, da je shizofrenija absolutni pogoj produkcije | C |
neprava? Problem ojdipske želje je, ugotavljata | Deleuze | in Guattari, da jo je kot željo, ki meri na | C |
med spodvitjem in nerazločljivostjo in kako | Deleuze | in Guattari to dilemo odpravljata: namera Anti | C |
prvega. V tem je izziv in čar Anti-Ojdipa: če bo | Deleuze | v Anti-Ojdipu uspel pojasniti dualizem ojdipske | C |
molarnim. Z vidika želeče produkcije, trdi | Deleuze, | med naravno, organsko in družbeno, mehanično | C |
historične pogoje lastnega nastanka. Ali kot pravi | Deleuze | na začetku poglavja, kjer analizira niz zgodovinskih | C |
ampak vir zablode, kar pojasnjuje, zakaj je | Deleuze | namesto Bergsona in metode prevladanega dualizma | C |
ki jo pred analizo postavlja spodvita pot, se | Deleuze | in Guattari izogneta tako, da izpostavita neko | C |
kodiranjem. Želeča produkcija, koncipirata | Deleuze | in Guattari, je v času pred nastankom kapitalizma | C |
zadeva represija. Želeča telesa, koncipirata | Deleuze | in Guattari, sestavlja nerazdružljivi par toka | C |
povzročajo vse produkcijske zveze." Kar torej | Deleuze | in Guattari imenujeta pasivna sinteza, pomeni | C |
oziroma za absolutni pogoj produkcije. Ko torej | Deleuze | pravi, da delni objekti tvorijo polje mnogoterosti | C |
Formulo izključujoče disjunkcije, argumentirata | Deleuze | in Guattari, pogosto uporablja tudi Freud; najbolj | C |
in za dečka. Toda, argumentirata Guattari in | Deleuze, | bistveno za uprizoritev fantazme je, da njeno | C |
popolnoma sočasne. Zato pravzaprav preseneča, da | Deleuze | in Guattari o despotskem označevalcu govorita | C |
členov. Prav ta prehod označujeta Guattari in | Deleuze | kot transcendentno rabo, ki nediferencirano | C |
zakonski par spolov. Toda povsem možno je, pravita | Deleuze | in Guattari, da zakon prepove nekaj, kar je | C |
Najbolj čudno pri tej indukciji, ugotavljata | Deleuze | in Guattari, je to, da je premeščena želja razglašena | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |