nova beseda iz Slovenije

deleuze (101-200)


dojeti kot samozadostne oblike želje, dokazujeta      Deleuze      in Guattari, ampak kot rezultat premeščanja  C
struktura želje prekrije to nekrožno premeščanje,      Deleuze      in Guattari označita za četrti ojdipski paralogizem  C
ojdipska premestitev želje, kot jo definirata      Deleuze      in Guattari.Premestitev kot specifična operacija  C
produkcije "družino" za družino. Na posameznih mestih      Deleuze      in Guattari sama ugotavljata, da sta se v analizi  C
shizofrenije. Dejstvo sodobnih družb je, ugotavljata      Deleuze      in Guattari, da Ojdip in psihoanaliza najbolje  C
afirmativnega, pozitivnega mišljenja, kakršnega je      Deleuze      ves čas zagovarjal zoper heglovstvo, kaže kot  C
Deleuzove definicije heterogene strukture; ker      Deleuze      singularne točke razume kot neke sestavne dele  C
ločilo med smerema. Čeprav se torej zdi, da je      Deleuze      popoln bralec, kolikor se v interpretacijah  C
psihoanalitik gospodar kodiranja, kot pravita      Deleuze      in Guattari, ampak samo to, da lahko psihoanalitik  C
svoje zveze s teorijo teles; očitno je, da je      Deleuze      skupaj s to zvezo prezrl tudi njeno dvoumnost  C
razlik k pravi heterogenosti; heterogeno, pravi      Deleuze,      je vselej tisto vmes, nikoli sama dvojica oziroma  C
očitnih razločevanj. Zato ne zadošča, da se      Deleuze      v Bergsonizmu sklicuje na idejo kvalitativne  C
bledo sliko dane heterogenosti, ali kot pravi      Deleuze,      za njen "način danosti", ne pa za pravi generativni  C
dualizma. Ker izhaja iz dvojega kot danega,      Deleuze      nikoli ne more premisliti tega, kar je med njima  C
heterogenost iskati tam, kjer nastaja, tega se je      Deleuze      popolnoma zavedal; to je navsezadnje jedro njegove  C
za foucaultovsko "sliko" in filmsko podobo,      Deleuze      tega videza nikoli ne pomišlja razcepiti na  C
patriarhata, kot sta francoska teoretika Gilles      Deleuze      in Félix Guattari, so nedvoumno namenjali prednost  C
okoliščinah. Vzporedno z Reikovimi opažanji Gilles      Deleuze      v svoji študiji mazohizma trdi, da se mazohist  C
subjekt tako navzven kot navznoter. (147) Gilles      Deleuze      in Félix Guattari, Anti-Oedipus: Capitalism  C
odlično primerjavo Eugena Hollanda med naprednimi (     Deleuze      in Guattari) in reakcionarnimi koncepti tega  C
Straus, New York, 1941, str. 163. (401) Gilles      Deleuze,      "Coldnes and Cruelty", v: Masochism, Zone, New  C
Acconci (Fresh Acconci, 1995). (447) Glej Gilles      Deleuze      in Félix Guattari, Anti-Oedipus: Capitalism  C
oizvajanja pomena. (502) Za facialnost glej Gilles      Deleuze      in Félix Guattari, "Year Zero: Faciality", v  C
Delacroi Eugène      Deleuze,      Gilles op. 147, op. 551; moškost; ojdipska struktura  C
DeKooning, William      Deleuze,      Gilles Derrida, Jacques   C
intelektualcev (Foucault, Barthes, Derrida,      Deleuze)     .To je bilo še toliko lažje zaradi njegovih teoretski  D
organov«, ki jo je uvedel Artaud in sta jo razvila      Deleuze      in Guattari - gre za razstavljanje in rekombiniranje  D
žirija na čelu s francosko režiserko Emilie      Deleuze      in tremi gracijami svetovnih platen, Debro Winger  D
filozofskih tekstov. In prav o njih je Gilles      Deleuze      dejal, da bo naslednja doba, to stoletje (morda  D
ki smo jih prebirali v davnih osemdesetih:      Deleuze,      Guattari, Foucault, Žižek...Končno nekaj, kjer  D
zelenih Isabelle Durant (promet) in Olivier      Deleuze      (okolje). Odhod dveh zaščitnikov okolja ni  D
celo filozofskim peresom. Slavni filozof Gilles      Deleuze      je ravno za ta časopis napisal nekaj nepozabnih  D
državnim oblastem«. Francoski filozof Gilles      Deleuze      je tedaj v pismu La Repubblici zapisal: »Negri  D
dobri prijatelj, žal pokojni filozof Gilles      Deleuze,      septembra 1988 dal za Le Magazin Littéraire  D
emeljitelji - in to zaradi povsem drugih reči! Tudi      Deleuze      je rad trdil, da sta za filozofske knjige ključni  D
nastanek skupne knjige Kaj je filozofija?, je      Deleuze      rekel, da to zanju sploh ni noben problem, saj  D
slišati neverjetno, se je vendarle zgodilo, da je      Deleuze      postal tako rekoč doksa našega časa, nanj se  D
vsi pričakovali, glede na to, da je bil sam      Deleuze      eden najbolj izpostavljenih kritikov psihoanalize  D
Deleuzom vzpostaviti 'filozofski dialog'. Prav      Deleuze      je bil tisti, ki je močno svaril pred tem konceptom  D
pokušino. Vzemimo Hegla, filozofa, ki ga je      Deleuze      najbolj goreče sovražil (Deleuze je sicer avtor  D
filozofa, ki ga je Deleuze najbolj goreče sovražil (     Deleuze      je sicer avtor znanega gesla 'treba je pozabiti  D
amoposredovanje identitete, ki se zatrdi v absolutu.      Deleuze      pa je na drugi strani mislec čiste pozitivnosti  D
je bil konec koncev naslov knjige, ki jo je      Deleuze      napisal skupaj z Guattarijem (lahko bi jo strnili  D
geslo 'Treba je pozabiti na Ojdipa'). Tudi tu je      Deleuze      prav najbolj izpostavljeni nasprotnik psihoanalize  D
povzemati, tako da se moram tu ustaviti. Sam      Deleuze,      ki je bil zavzet bralec in natančen analitik  D
stoletju (Jaspers, Heidegger, Habermas, Fink,      Deleuze,      francoski poststrukturalizem idr.), nato pa  D
smejijo le še v sanjah. Kakor vprašanje uglasi      Deleuze      v Podobi-Gibanju: »Kateri je tisti 'prazen nič  D
oče, katerega odsotnost se nenehno vrača.      Deleuze      še enkrat: »Od tod posebna pomembnost Velikega  D
Foroom      Deleuze,      Podoba-gibanje: »Kriminalna zarota bo kot organizacija  D
vznemirjate: »Iščem premikajočih se slik«. Kakor je      Deleuze      odkril Bergsona-film: »Kljub Bergsonovi vse  D
Tako rekoč prijateljstvo med njimi, če ima      Deleuze      prav, ko pravi, da prijateljstvo ni iz zaupanja  D
drugim mu je tekst - Superpositions - posvetil      Deleuze)     .Eden od njih je tudi drugi ustvarjalec predstave  D
filozofskemu marketingu«, kot ga je imenoval Gilles      Deleuze.     A trideset let in približno trideset knjig kasneje  D
njegovo delo so vplivali Platon, Hegel, Lacan in      Deleuze,      je odkrit kritik tako analitičnih kot postmodernističnih  D
avtorji, ki sprva zavrnejo koncept subjekta (     Deleuze,      Lyotard, Foucault), tega na določeni točki prisiljeni  D
objavami, prevajalec iz francoščine (Lacan,      Deleuze,      Virilio, Baudrillard, Negri ... ), sodelavec ali  D
sodobni modni poststrukturalizem avtorjev, kot so      Deleuze      in Guattari, Hardt in Negri, ne glede na to  D
koli. A s pomnožitvijo njenih interpretacij (     Deleuze,      Agamben, Derrida, Negri ...) postaja tudi vse  D
stoletja in ob njegovem koncu (Lacan, Foucault,      Deleuze,      Derrida, Badiou).V naslovu ene izmed Derridajevih  D
izbranih avtorjev. Naslednja naj bi bila Gilles      Deleuze      in Paul Virilio. Ženja Leiler   D
to sredi šestdesetih let opozoril tudi Gilles      Deleuze,      Jacques Lacan, ki se z mazohizmom ukvarja v  D
izobraževalnem sistemu, v središču zanimanja Gilles      Deleuze      in Félix Guattari.΄»In to skorajda v takšni  D
Lacan, Michel Foucault, Louis Althusser, Gilles      Deleuze,      Felix Guattari.Pred dvema letoma pri štiriinsedemdes  D
Konec umetnosti zadeva predvsem filozofijo - Če      Deleuze      ne bi šel v kino, bi bil na istem kot Hegel  D
presenetil tako filozofsko kot filmsko javnost.      Deleuze      je po Pelkovih besedah oba filmska zvezka napisal  D
pripomoček, s katerim filozofija misli samo sebe. »Če      Deleuze      ne bi šel v kino, bi pristal na istem kot Hegel  D
povojnega filma, čas, ki ga francoski filozof Gilles      Deleuze      označi za krizo podobe akcije.Zakaj kriza?  D
iz katerega se je film doslej hranil,« pravi      Deleuze.     Realizem kar nenadoma ne ustreza več, potrebujemo  D
ustvarjen v čisto določenem univerzumu. Zato, pravi      Deleuze,      je afekt vedno radikalno nov - najraje pa se  D
agoniji (močan estetski vpliv: Pasolini, F. Bacon,      Deleuze)     .V centru sodobnih umetnosti Trafó, jedru madžarske  D
Rossellinijevi Evropi '51, ko se spogleda s fabriko.      Deleuze      v Podoba-čas: »Tovarna je zapor, šola je zapor  D
kmalu po izidu prebiral v Widener knjižnici.      Deleuze      kot glavni ideolog pred-edipalnosti, ko analizira  D
Nekateri vplivni sodobni filozofi, kot so Gilles      Deleuze,      Alain Badiou in psihoanalitik Jacques Lacan  D
možmi, kot so Barthes, Foucault, Lacan, Derrida,      Deleuze      ..., se pri enaintridesetih poroči z mlado Bolgarko  D
možmi, kot so Barthes, Foucault, Lacan, Derrida,      Deleuze      ... Pogovor z dr. Emilom Cesarjem   D
deleuzovski način opazujejo iz perspektive 'drugega'.      Deleuze      namreč pravi, da se resnična - prava - literatura  D
primerjave, da ne bi ostalo pri antitezi (še      Deleuze      je imel Antiojdipa). Lepo-kot-dosežek?  D
prav problem niča, kar je predlagal že Gilles      Deleuze.     Njegova teza je, da Nietzsche heglovski »pozitivnosti  D
Foucault, Althusser, Lacan, Derrida, Barthes,      Deleuze      - intelektualna zgodovina bo potrebovala desetletja  D
koncu so tu "postedipalci", eksistencialisti,      Deleuze      in Guattari in tako dalje.Dialektično se ta  D
in Heidegger postane član nacistične stranke.      Deleuze      in Guattari iz "prededipalnosti" delata postedipalno  D
poglejte, kako iz rokava stresajo razne Levinase,      Deleuze,      Bubre. Rusov ni, ampak nismo jih pozabili.   D
univerzalnega (Les constructions de l'universel) ter      Deleuze      in psihoanaliza (Deleuze et la psychanalyse  D
univerzalnega posredno obravnava tudi knjiga      Deleuze      in psihoanaliza, v katerem se je avtorica lotila  D
psihoanalize? David-Ménardova je v času, ko je bil      Deleuze      še živ, sproti prebirala njegova dela, ko so  D
psihoanalize predvsem zaradi dela Antiojdip, ki ga je      Deleuze      napisal skupaj s Felixom Guatterijem.V tem delu  D
Lacan, Derrida, Foucault, Althusser, Barthes,      Deleuze      ... vsi so odšli pred njim. Rodil se je v  D
Veliko in Majhno, kot ju v Podobi-gibanju vidi      Deleuze?      »V prvi temi čezmerni človek naseljuje okolje  D
zaupanja, podjetne goljufije. Kot se sprašuje      Deleuze      v Bartleby ali formula: »So to lažni bratje  D
kolonializma. Evropska teorija (Derrida, Barthes,      Deleuze      in Guattari) se zdi neuporabna, ker ne temelji  D
filozofskega rodu, ki sta ji pripadala tudi      Deleuze      in Foucault.In prav »najbolj melanholični v  D
sem ga namreč srečal na straneh, na katerih      Deleuze      z Nietzschejem odkrije, da so filozofi postali  D
teh re-vizitiranih toposih, razumemo, kaj hoče      Deleuze      reči, ko govori o konceptualnih likih kot junakih  D
Kaj je filozofija?, ki sta jo napisala Felix      Deleuze      in Gilles Guattari.Ali obratno, ne vem več.  D
Descartesov cogito, ki ga kar naprej opevata filozofa      Deleuze      in Guattari. Preostanek dopoldneva sva prebila  D
. 1998.10.16 KULTURA.TXT:42803 . / Gilles      Deleuze      leta 1980 Logika smisla - nov prevod francoskega  D
Lepše metafore bi si francoski filozof Gilles      Deleuze,      ki je ves svoj opus zasnoval na iskanju teritorijev  D
granitne kocke (ja, ja, pisalo se je leto 1968), je      Deleuze      strnil ves svoj dotedanji filozofski opus in  D
samemu avtorju. Na zavihku Dialogov, ki jih je      Deleuze      vodil s Claire Parnet leta 1977, najdemo v kratki  D
psihiatrije); in končno knjige, v katerih je      Deleuze      spregovoril »pour son compte«, v svojem imenu  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA