nova beseda iz Slovenije
razširjeno, da o tem ni treba izgubljati besed. | Kriterij, | ki ga je postavljal njej dragi sodnik, je bil | A |
tičeta človekove glave oziroma lobanje. Prvi | kriterij | je indeks glave, drugi pa oblika glave. 1 | A |
dejanje dneva je torej vzgojno dejanje. Vzgojni | kriterij | iznenadenja ima iz davnih, bojevitih časov sem | A |
proizvajalci obstaja konkurenca. Kakšen je torej | kriterij | konkurenčne sposobnosti? Kriterij je en samcat | B |
je torej kriterij konkurenčne sposobnosti? | Kriterij | je en samcat: presežek dohodkov nad stroški | B |
zgodovini ne bilo mrazu -10( C. Če hočemo kot | kriterij | »surovosti« podnebja uporabiti razliko povprečnih | B |
vsake proizvodnje, če razumemo učinkovitost kot | kriterij | izdatkov in dohodkov.To zadeva, kot bomo videli | B |
in če je sodnik v primeru »Pikalo« upošteval | kriterij | družbene prevence, ali kako se že temu reče | B |
stranke, so bili kmalu pripravljeni popustiti, | kriterij | našega je postal odločilnejši: ker je antiklerikalna | B |
morala biti objektivna politična drža samoumevni | kriterij, | obskurno politično zafrkavanje opozicije in | B |
da je proti kulturi. Tisti procenti tukaj kot | kriterij | ne veljajo.Žal. | B |
nedotakljivih institucijah oblasti, kot vrhovni | kriterij | nam ponujajo Državo.Isto Rei publicae, na katere | B |
bi na koncu, kot smo pred kratkim brali, za | kriterij | javnega življenja zares postavili nacionalno | B |
čeprav naj to stališče obstane kot temeljni | kriterij | za natis knjige v slovenščini ... Vprašanje | B |
Afrikanci, da se jih postavlja kot najnižji | kriterij | za urejanje sveta?In ali smo kar čez noč pozabili | B |
njihove naklade, ki naj bi kot njim razumljiv | kriterij | končno že potrdile smisel osvežujoče lahkotnosti | B |
izvirne eksistence, ki so še zmeraj obstojni. | Kriterij | za to pa je zgolj in spet pripovedovalčev.To | B |
način, s svojo držo spet sposoben vzpostaviti | kriterij, | ki je bil tako pomemben za misleče in delujoče | B |
kritičnega pisatelja, disidentska drža je postala | kriterij | za moralo, mnogokrat, žal, avtomatično tudi | B |
družbi in njenih idejah je estetika dela edini | kriterij. | Vsaka nova estetska resničnost, če spet parafraziram | B |
ni možno. Lahkost sama pa sicer ne more biti | kriterij | za vrednost kakega jezika.Gotovo bi se smejali | B |
poglavitna oblika verovanja in temeljni vrednostni | kriterij, | blišč zlatega baročnega oltarja pa intimno bližje | B |
se začenja z vprašanjem, kaj je pravzaprav | kriterij | za njeno ohranjanje: po čem ostajam jaz v svojem | B |
vsebin) v času, ki jo omogoča spomin, vendar ta | kriterij | ni brez težav; nekateri na primer ugovarjajo | B |
sodobni analitiki, med njimi Bernard Williams, za | kriterij | osebne identitete rajši predlagajo telesno | B |
Parfit najprej ugotavlja, da lahko naš običajni | kriterij | osebne identitete v času izrazimo z naslednjim | B |
težko berem, vem pa, da njegov težavni slog ni | kriterij | za globino njegove filozofije.Moti me, ker Hegel | B |
še nikoli se nisem vprašal, kaj je naravni | kriterij | ravnosti prostora oziroma njegovih koordinat | B |
naravi - še več: svetlobni žarek je naravni | kriterij | ravnosti!V naravi ni nič bolj ravnega od svetlobneg | B |
delovala na svetlobne žarke (če jih smatramo za | kriterij | ravnosti prostora), ko pa svetloba, kot uči | B |
Prej ste rekli, da je svetlobni žarek naravni | kriterij | ravnosti oziroma ukrivljenosti prostora in | B |
sočasni“ (sinhroni) sistem, ki ne more služiti kot | kriterij | za neobstoj časovnih predmetov oziroma dogodkov | B |
zrcalo sploh razbito, pa tudi kaj je pri drobcih | kriterij | njihove različne popolnosti, in podobno. Janez | B |
in se sklicuje na lokalno ali osebno rabo kot | kriterij, | na neznanje kot argument. Tudi to je dovoljeno | B |
pravičnost, funkcionalnost in demokratičnost. | Kriterij | pravičnosti pravi, da morajo biti pred državo | B |
uredil vse svoje osebne in javne stvari. Drugi | kriterij | je funkcionalnost, kar pomeni, da mora biti | B |
diskusije ali celo pisnega oglašanja. Tretji | kriterij | pa je demokratičnost, kar pomeni dostopnost | B |
tujih jezikov. A kakor rečeno, pravičnost kot | kriterij | smo tu zaenkrat zanemarili. Izpita pa ne naredi | B |
sprejeli kot drugi jezik za vsakogar. Prvi | kriterij | je kajpada funkcionalnost.Jezik, ki naj bi postal | B |
naj bo pri njem manjša kakor sicer. Drugi | kriterij | je pravičnost.To pomeni, da kandidat za mednarodni | B |
slovanščina, sanskrt, prakrt ipd.). Tretji | kriterij | je demokratičnost.To pomeni, da mora biti mednarodni | B |
nastane tudi zgolj kot konvencija. Za esperanto | kriterij | pravilnosti ni soglasje z avtoriteto, temveč | B |
Ta občutek, da sem v jeziku svoboden in da je | kriterij | pravilnosti razumljivost in konsekventnost, | B |
objavi prvega esperantskega učbenika, še vedno | kriterij | za širjenje esperantskega besedišča.V načelu | B |
esperanto razlikuje od drugih jezikov v tem, da | kriterij | pravilnosti ni avtoriteta jezikovne konvencije | B |
logični plati nekoliko nenavadna. Če odmislimo | kriterij | pravičnosti, bi bil jezikovni problem rešen | B |
nimajo prav nikakršne želje, da bi uveljavljali | kriterij | jezikovne pravičnosti, ki je podlaga esperantske | B |
človeški in povsem človeški nagon za vrhovni | kriterij | pri razlikovanju med dobrim in zlim.Skladnost | B |
bila najvišja značilnost poetstva in najvišji | kriterij, | s katerim si je opredeljeval razliko med resničnim | B |
kajti uspeh je bil zanj vendarle odločilen | kriterij. | Nekje v svojih objavljenih Literarnih zapiskih | B |
vprašanju teritorialne razdelitve države: "Glavni | kriterij, | po katerem je vladni načrt razdelil državo na | C |
državo na oblasti, je številka. Šele sekundarni | kriterij | so prirodne, ekonomske in kulturne prilike. | C |
ključ do "ustreznega" razumevanja minulosti. | Kriterij | za ocenjevanje kvalitete zgodovinarjevega dela | C |
ki je nekaj dejanskega samo v svetu jezika). | Kriterij | za njeno vrednost in veljavnost pa je ujemanje | C |
in bolečina merilo "dobrosti" zakona, vrhovni | kriterij, | postaneta tudi sama predmet kalkuliranja. Zato | C |
čutno-materialni in etični. Čutno-materialni | kriterij | postulira absolutni primat načela ugodja in | C |
in so zato imune za načelo ugodja, aplicirati | kriterij | druge vrste, etični kriterij.Bentham ne ločuje | C |
ugodja, aplicirati kriterij druge vrste, etični | kriterij. | Bentham ne ločuje namreč le med realnimi in nerealnim | C |
zadovoljena, pa Kant in Sade formulirata kot | kriterij | moralnosti dolžnost do neke instance brezpogojnega | C |
veliko pred Freudom in Lacanom, da je edini | kriterij | za presojo zaželenosti predmeta občutek ugodja | C |
smotrih, na katere meri. Zato je volja edini | kriterij | ločevanja med etičnim in neetičnim subjektom | C |
ravni človeštva ni Dobrega za vse, ker je edini | kriterij | dobrega za vsakogar kriterij ugodja/neugodja | C |
vse, ker je edini kriterij dobrega za vsakogar | kriterij | ugodja/neugodja.A prav zato, ker se zmožnost | C |
drugi strani Kantu očita, da spregleduje dvojni | kriterij | presojanja, ki mu je podvrženo moralno dejanje | C |
presojanja, ki mu je podvrženo moralno dejanje. Prvi | kriterij | je tisti, ki ga Kant pravzaprav edinega priznava | C |
tisti, ki ga Kant pravzaprav edinega priznava, | kriterij | univerzalizabilnosti oziroma ustreznosti dejanja | C |
oziroma ustreznosti dejanja dolžnosti; drugi | kriterij, | ki ga Kant popolnoma zanemari, pa presoja dejanja | C |
skliceval na Kanta, Hegel namreč povzame njegov | kriterij | za presojo moralnega dejanja, skladnost s kategoričnim | C |
v rokah slednjega. Druga delitev jemlje za | kriterij | obseg teritorija, ki ga pokrivajo računske knjige | C |
je. Oziroma z besedami, s katerimi ta utečeni | kriterij | norosti povzema Malebranche: "to, da se bolniki | C |
se, da prevladujeta fabulativni in tematski | kriterij, | predvsem v pripovedni pesmi, in liričnost, ki | C |
Slovstvena folklora pa te kritike ne vzdrži. | Kriterij | zanjo glede na umetnostne vede je: estetska | C |
Uzaveščeno je tudi "narodno izročilo" in ta | kriterij | je bil očitno zelo ljub Mateju Hubadu, saj je | C |
ljudska izročila". Odločilen zanjo je torej | kriterij | tradicije, ki ji kot kulturna vrednota pomeni | C |
izvajanje docela vzdrži današnjo kritiko. Za | kriterij | opredeljevanja folkloristične problematike upošteva | C |
slovenski prostor je mogoče ugotoviti, da je bil ta | kriterij | pri nas živ vsaj od Franceta Kidriča naprej | C |
zanesljivosti. Tedaj je treba upoštevati formalni | kriterij. | Ruska slovstvena folkloristika rabi v tej zvezi | C |
teh tipologij formirala glede na izhodiščni | kriterij | organiziranosti vsakdanjega jezika".Avtorica | C |
pojasnilom, da ju je zavedel zgolj sinhroni | kriterij, | medtem ko Jurij Lotman na več mestih dokazuje | C |
izhodišče, ki pri opredelitvi slovstvene folklore | kriterij | tradicije jemlje zares."Minimalni kriterij | C |
kriterij tradicije jemlje zares. "Minimalni | kriterij | 'tradicije' bi mogel biti definiran preprosto | C |
nobene besede. Od tod, izvaja D. Ben-Amos, za | kriterij | klasifikacije ne zadoščata snov in vrsta forme | C |
lirika, lirika o naravi, satira, elegija). Ta | kriterij | je splošno znan in v antologijah pogosto uporabljen | C |
forma, saj je v njej veliko dramatičnega. Noben | kriterij | sam zase ne zadošča in očitno je, da je nasproti | C |
folkloro - kot umetnost govorjenega jezika! - ta | kriterij | členjenja - dokler ni zapisana! - ne prihaja | C |
1. Ali je osnovni | kriterij | kodiranja samo jezikovne narave ali so še druga | C |
znanstvenega pomena: 1. izbran diferencialni | kriterij | mora izražati bistveno stran pojava, 2. biti | C |
razlikoval od današnjega ravno po tem, da je edini | kriterij | za žanrsko razlikovanje življenjski položaj | C |
diskusijo o pojmu folklora. J. Propp, ki za | kriterij | žanra zahteva "poetiko", mu ne ustreza zaradi | C |
mislijo, da za karakterizacijo žanra zadošča le en | kriterij, | "v katerem da se zgoščajo najkarakterističnejše | C |
njegovem je glede na te okoliščine edino veljaven | kriterij | za definicijo (slovstvene) folklore njen specialni | C |
živega, ampak le ponaredek, simulacija. Bistveni | kriterij | slovstvene folklore in folklore sploh je njena | C |
prezreti, vendar glede na etnološki in ne estetski | kriterij. | Toda s svojim načelom hierarhizacije ni vsiljiv | C |
Murkove opazke, da spreminjanju lahko botruje | kriterij | spodobnosti, saj priporoča: "Besede naj se zapišejo | C |
Formula, mednarodno : narodno = snov : oblika | Kriterij | narodnega v slovstveni folklori je bil doslej | C |
1. Tematika / snov je | kriterij | povezovanja / integracije / v slovstveni folklori | C |
2. Oblika je | kriterij | razločevanja / diferenciacije.Pod obliko so | C |
(originalnih) in sekundarnih formah. Noben | kriterij | sam zase ne zadošča in očitno je, da je glede | C |
spojijo v ubrano, skladno celoto. Bistveni | kriterij | slovstvene folklore in folklore sploh je njena | C |
1. Tematika / snov je | kriterij | povezovanja / integracije / v slovstveni folklori | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |