nova beseda iz Slovenije
eksistencialne filozofije, kakršno so razvili | Kierkegaard, | Berdjajev, Šestov, pa tudi Jasper, Marcel, Heidegger | B |
sploh ni mogoče sprejeti? Danski mislec Søren | Kierkegaard | je zapisal, da je komaj kdo, ki bi bil vreden | B |
SEM SE BORIL S SPOLNOSTJO IN Z BOGOM ALI SREN | KIERKEGAARD | IN MIGUEL DE UNAMUNO Vse življenje - v teh | B |
ni bilo primernejšega človeka. Res da se je | Kierkegaard | zaljubil samo enkrat v življenju, enkrat in | B |
nisem bil tudi jaz na tem? Res je tudi, da je | Kierkegaard | nekje vzrohnel nad katoliškim Bogom, češ da | B |
zadrtost konvertita... Ni me motilo niti to, da me je | Kierkegaard | neusmiljeno premetaval sem in tja, zavajal in | B |
predgovorom Marguerite Grimaut z obetavnim naslovom | Kierkegaard | et l′erotisme, potem Filozofske mrvice, Il concetto | B |
Dnevnik zapeljivca... Potem sem se poglobil v knjigo | Kierkegaard | vivant, knjigo o kolokviju, ki ga je ob stopetdesetletnici | B |
človeško prigodo, ki se izmika vsakršni vednosti. | Kierkegaard | je tako celo najsvetejše presadil vame in v | B |
bližnjimi in pred Bogom... Res pa je bilo, da je | Kierkegaard | presadil tega dogajajočega se Boga tudi v meso | B |
To pa je ostajalo odprto. Na to mi | Kierkegaard | s svojim zapletenim »odnosom v odnosu« ni znal | B |
vprašanje, nisem pa si še upal nanj odgovoriti. Ne | Kierkegaard | ne Fromm mi nista vlila tega poguma. Toda tam | B |
nista vlila tega poguma. Toda tam, kjer me je | Kierkegaard | pustil na cedilu, me je zgrabil Miguel de Unamuno | B |
mi je oživel spomin na Kierkegaarda. Srečni | Kierkegaard, | sem si rekel.Ta trpin je namreč med drugimi | B |
naj verujem in v kaj naj verujem? Tega tudi | Kierkegaard | ni vedel, zato je le zahteval, da naj človek | B |
bi se uresničeval v zgodovini, sta vstala že | Kierkegaard | in Dostojevski in povedala, da je objektivizacija | B |
Maine de Biran (Francois Pierre Gonthier), Søren | Kierkegaard, | francoski personalisti, Vladimir Solovjev, Nikolaj | B |
Avguština dalje in ki ga je najtočneje opredelil | Kierkegaard, | ko je dejal, da ni mogoče živeti na osnovi vrednot | B |
toritativnem Bogu, ki je tudi Gospodar in Sodnik. Ko | Kierkegaard | govori o grozovitem živem Bogu, ve, kaj govori | B |
ljubila - želi vse ali nič. Tu gre, kakor pravi | Kierkegaard, | za neizogibni ali - ali, tretje možnosti ni | B |
do njegove zaročenke Regine Olsen: knjigo je | Kierkegaard | napisal kmalu potem, ko je razdrl enoletno zaroko | B |
njune zveze. Čudno se mi zdi, da sta si Sören | Kierkegaard | in Johannes, fiktivni pisec dnevnika, po značaju | B |
pravem trenutku zapustil - medtem ko je bil | Kierkegaard, | vsaj kot poročajo njegovi biografi in kot naj | B |
Bruno. Spregledal si, da Sören | Kierkegaard | ni podpisan kot avtor Dnevnika zapeljivca | B |
naslovnici - vsaj v tej izdaji - z imenom Sören | Kierkegaard, | nastopa kot ”urednik“ dnevniških zapiskov neke | B |
V čem vidiš uganko? Saj | Kierkegaard | ni pisal neposredno o sebi, saj ne gre za | B |
Tudi to razumem. Sprašujem pa se, zakaj je | Kierkegaard | tako drugače pisal o sebi: namreč da njegovi | B |
Že mogoče. Si pomislil: kaj pa, če je bil | Kierkegaard | bolj pretkan zapeljivec, kot so ga naslikali | B |
ljubezni, kaj šele kakšna izpoved ali obljuba...“ [ | Kierkegaard | (1), 14] Marija. | B |
navsezadnje na religiozno. ... V tem hotenju mi je | Kierkegaard | blizu in ga prav dobro razumem.Po drugi strani | B |
bližji B-jevim idejam in načelom, to je, da se | Kierkegaard | v alternativi med ”estetiko“ in ”etiko“ zavzema | B |
svoja viharniška pisma; glede na to, da je bil | Kierkegaard | velik občudovalec Goetheja, sovpadanje imen | B |
Kako zapleteno! Pa zakaj je | Kierkegaard | stvari tako zapletal?Ponavadi govorijo zapleteno | B |
sistemu, vsaki ujetosti v občost in univerzalnost: | Kierkegaard | je želel biti posamičnik tako v odnosu do | B |
družbenih pravil in norm, obenem pa je mislec | Kierkegaard | prepričan, da duhovna pot navzgor vodi k etični | B |
da bi bila knjiga zgolj parodija, kajti če je | Kierkegaard | ironičen, ni tak samo do svojih literarnih junakov | B |
aforizmov z naslovom Diapsalmata, kjer Sören | Kierkegaard | alias Viktor Eremita, še natančneje njegov | B |
prihajajo skoznje, odmevajo kot lepa glasba.“ [ | Kierkegaard | (2), 21] Pesnik torej ni preprosto žalosten | B |
Le kdo drug, če ne prav onadva? Naj se | Kierkegaard | še tako trudi, da ne bi pisal v svojem imenu | B |
častimo našega Prešerna skoraj po božje! In | Kierkegaard | še vedno velja za enega največjih in najbolj | B |
zgori v svoji patetični subjektivnosti. Zato | Kierkegaard | verjetno ni najboljši primer Heglove ”nesrečne | B |
norosti sveta, se boš kesal zaradi obojega...“ itd. [ | Kierkegaard | (2), 38] Hegel seveda ni poznal teh Kierkegaardovi | B |
Bruno. Tudi to, kajti, čeprav se | Kierkegaard | odloči za ”etično“ zavest, jo v odnosu do ”estetske | B |
oziroma v dialektični samorazvoj absolutnega duha | Kierkegaard | vpisal sam, pa če je absolutnemu duhu še tako | B |
skrivnostnega, presežnega... in zato je imel | Kierkegaard | še kako prav, da se mu je uprl! Bruno, presenečen | B |
kota... sicer pa se strinjam s tabo, tudi meni je | Kierkegaard | mnogo bližji od Hegla, skušal sem te samo opozoriti | B |
najdemo en razdelek, ki govori o nesrečni zavesti [ | Kierkegaard | očitno misli na zgoraj navedeni h 215 v Fenomenologiji | B |
samemu sebi, nikoli si v sebi ni prisoten.“ [ | Kierkegaard | (2), 191] Kdo je zdaj bolj nesrečen, Kierkegaard | B |
Kierkegaard (2), 191] Kdo je zdaj bolj nesrečen, | Kierkegaard | ali Hegel, ki si ni v sebi nikoli prisoten, | B |
bogastvo, svojo subjektivnost - kot Hegla razume | Kierkegaard? | Slednji namreč nesrečno zavest pojmuje zelo drugače | B |
Janez. Zdi se mi, da ima | Kierkegaard | bolj prav kot Hegel, predvsem pa je veliko bolj | B |
Mojster Bruno, se morda spominjate, ali je | Kierkegaard | v Ali - ali še kaj napisal o ljubezni?Mislim | B |
gotovo ni naključje... na primer prva ljubezen. Ali | Kierkegaard | kaj piše o prvi ljubezni, poleg tistega o Kordeliji | B |
gledališki predstavi z naslovom Prva ljubezen ( | Kierkegaard | je bil namreč strasten ljubitelj teatra).V tej | B |
ali. Pomembno je izbrati, nam dopoveduje | Kierkegaard, | in ravno izbira je etična, medtem ko estet ostaja | B |
najdeš odgovora, vsaj ne v knjigi Ali - ali. | Kierkegaard | je prepričan, da v resnično samolastni, svobodni | B |
nobene sinteze v višjem dialektičnem pojmu. | Kierkegaard, | ki je dialektik v grškem, sokratskem pomenu | B |
novejše filozofije, ki ukinja načelo protislovja“ [ | Kierkegaard | (2), 534] - kajti v nasprotju s Heglom, pa tudi | B |
novoplatonskimi mistiki, na primer Nikolajem Kuzanskim, je | Kierkegaard | prepričan, da ukinitev načela protislovja ”ne | B |
prebereš zanimive vrstice v zborniku Živeči | Kierkegaard | ; zadnjič, ko sem bil v Ljubljani, sem kupil | B |
zdaj bi rekel samo to, da se je na simpoziju ” | Kierkegaard | vivant“, ki ga je organiziral UNESCO v Parizu | B |
Kierkegaarda: ”Ta filozof je antifilozof“ [Živeči | Kierkegaard | , 29] in ”ko ga berem, se vrnem vse do sebe | B |
Heglovemu sistemu] z zavrnitvijo védenja“ [Živeči | Kierkegaard | , 30]. Eksistencialni obup morda res privede | B |
privede človeka na pot filozofije, kot je menil | Kierkegaard, | toda naprej po tej poti vodi misleca čudenje | B |
ujeti v Heglov pojem, saj ”duh véje, kjer hoče“. | Kierkegaard | je imel smolo (mnogi bi seveda rekli nasprotno | B |
in neodvisna od "razsežne stvari", od sveta; | Kierkegaard | je bil prepričan, da sem jaz posamičnik, neponovljiva | B |
Lavrič, Cankarjeva založba, Ljubljana, 1963. | Kierkegaard, | Sören (1): Dnevnik zapeljivca, prev. Primož | B |
Repar, Društvo Apokalipsa, Ljubljana, 1998. | Kierkegaard, | Sören (2) [Kjerkegor Seren]: Ili - ili, Grafos | B |
University of Chicago Press, Chicago, 1964. Živeči | Kierkegaard | , zbornik s simpozija ”Kierkegaard vivant“ | B |
Živeči Kierkegaard, zbornik s simpozija ” | Kierkegaard | vivant“ (Paris, 1964), prev. Saša Jerele idr | B |
izginevanja in izbrisovanja. Prešernov sodobnik | Kierkegaard, | mislec človekovega samovanja (ne zgolj samote | C |
vezane filozofije druge polovice 19. stoletja: | Kierkegaard, | Schoppenhauer in na svoj način tudi mladi Marx | C |
v modernih časih pa zadnji veliki kristjan ( | Kierkegaard) | tolikokrat vzameta ironijo za izhodišče, zakaj | D |
Butirskaja, presenetili pa sta mlada Danka Mikkeline | Kierkegaard | in Madžarka Julia Sebestyen. Med moškimi je | D |
kvalifikacije - skupina A: 1. Butirskaja (Rus) 0,4, 2. | Kierkegaard | (Dan) 0,8, 3. Sebestyen (Madž) 1,2; skupina | D |
lotiti pravic in dolžnosti,« poudarja Marinoff. | Kierkegaard | naj bi bil primeren za tesnobo in strah pred | D |
majhne rasti, 24. matilda s koso, 25. Andersen, | Kierkegaard | in Bohr, 26. strokovnjak za lepo, 29. jelen | D |
Mozartov Don Giovanni, kot sta ga razumela filozof | Kierkegaard | in režiser Luca Ronconi -Odlična interpreta | D |
aktualizira tiste dimenzije, ki jih je filozof Sören | Kierkegaard | opisal v eseju, kjer je predstavil lik Don Giovannija | D |
Giovannija kot tretji stadij erotike. Žal | Kierkegaard | ni poznal modernega gledališča in ni mogel slutiti | D |
se vse vrti okrog take narave in ne drugačne? | Kierkegaard | na to vprašanje ni odgovoril, je pa povedal | D |
zavračajo.« Šestov je - tako kot Pascal, Luter, | Kierkegaard | ali Nietzsche - raje sprejel težjo pot.Zato | D |
preseneča, da se zdi Šestov - tako kot komu | Kierkegaard | ali celo Nietzsche - včasih bolj literat kot | D |
in moram zmoči misliti, da bi eksistiral.« | Kierkegaard, | ki je pozneje odmeval pri Heideggerju in Sartru | D |
Christian Andersen, Märchen, Geschichten, Briefe in | Kierkegaard | für Gestresste. Raziskovalno središče Hansa | D |
med živaljo in angelom, kot je to formuliral | Kierkegaard | -, je v tem, da »ima človek v primerjavi z drugimi | D |
Rotterdamski filmski festival 2003 | Kierkegaard | po islandsko Pred nabito polno dvorano s kakimi | D |
razumom. Je zato danski filozof melanholije Søren | Kierkegaard | rekel, da je tipični romantik vedno tudi tipični | D |
se je v Københavnu rodil danski filozof Søren | Kierkegaard, | nasprotnik nemškega idealizma, intelektualizma | D |
božanskim ter nasprotja med življenjem in smrtjo. | Kierkegaard | je utemeljil eksistencializem, predvsem njegovo | D |
namreč 'uvedlo čutnost v svet'.« Kot postavi | Kierkegaard: | »Nekaj nastane šele s tem, da se izključi.« | D |
Ornstedt (Dan) 27,56; 4x50 m mešano: 1. Švedska ( | Kierkegaard, | Igelström, Sjöberg, Lillhage) 1:52,01, 2. Nemčija | D |
nell'isontino dal secondo dopoguerra.) Søren | Kierkegaard: | Ali-ali Študentska založba, knjižna zbirka | D |
prepoznavnem, sugestivnem »literarnem« slogu. | Kierkegaard | je to obsežno delo (knjiga z vsem aparatom vred | D |
dvojnost ali življenjsko protislovnost, za katero | Kierkegaard | noče, da bi bila zabrisana, združitve bivanjskih | D |
dan: 1813 Rodil se je danski filozof Søren | Kierkegaard, | nasprotnik nemškega idealizma, intelektualizma | D |
Kierkegaardov trenutek izbire Søren | Kierkegaard | Ali-ali | D |
oziroma eksistencialne sfere tega preoblikovanja | Kierkegaard | ponazori s psevdonimnimi avtorji kot glavnimi | D |
se boril s spolnostjo in z bogom ali Soeren | Kierkegaard | in Miguel de Unamuno. Rožančevi romani, še | D |
imenuje svojega moža, je namreč - kot Kafka, | Kierkegaard, | Stendhal in Hemingway - impotenten.Kar seveda | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |