nova beseda iz Slovenije

kierkegaard (144)


eksistencialne filozofije, kakršno so razvili      Kierkegaard,      Berdjajev, Šestov, pa tudi Jasper, Marcel, Heidegger  B
sploh ni mogoče sprejeti? Danski mislec Søren      Kierkegaard      je zapisal, da je komaj kdo, ki bi bil vreden  B
SEM SE BORIL S SPOLNOSTJO IN Z BOGOM ALI SREN      KIERKEGAARD      IN MIGUEL DE UNAMUNO Vse življenje - v teh  B
ni bilo primernejšega človeka. Res da se je      Kierkegaard      zaljubil samo enkrat v življenju, enkrat in  B
nisem bil tudi jaz na tem? Res je tudi, da je      Kierkegaard      nekje vzrohnel nad katoliškim Bogom, češ da  B
zadrtost konvertita... Ni me motilo niti to, da me je      Kierkegaard      neusmiljeno premetaval sem in tja, zavajal in  B
predgovorom Marguerite Grimaut z obetavnim naslovom      Kierkegaard      et l′erotisme, potem Filozofske mrvice, Il concetto  B
Dnevnik zapeljivca... Potem sem se poglobil v knjigo      Kierkegaard      vivant, knjigo o kolokviju, ki ga je ob stopetdesetletnici  B
človeško prigodo, ki se izmika vsakršni vednosti.      Kierkegaard      je tako celo najsvetejše presadil vame in v  B
bližnjimi in pred Bogom... Res pa je bilo, da je      Kierkegaard      presadil tega dogajajočega se Boga tudi v meso  B
To pa je ostajalo odprto. Na to mi      Kierkegaard      s svojim zapletenim »odnosom v odnosu« ni znal  B
vprašanje, nisem pa si še upal nanj odgovoriti. Ne      Kierkegaard      ne Fromm mi nista vlila tega poguma. Toda tam  B
nista vlila tega poguma. Toda tam, kjer me je      Kierkegaard      pustil na cedilu, me je zgrabil Miguel de Unamuno  B
mi je oživel spomin na Kierkegaarda. Srečni      Kierkegaard,      sem si rekel.Ta trpin je namreč med drugimi  B
naj verujem in v kaj naj verujem? Tega tudi      Kierkegaard      ni vedel, zato je le zahteval, da naj človek  B
bi se uresničeval v zgodovini, sta vstala že      Kierkegaard      in Dostojevski in povedala, da je objektivizacija  B
Maine de Biran (Francois Pierre Gonthier), Søren      Kierkegaard,      francoski personalisti, Vladimir Solovjev, Nikolaj  B
Avguština dalje in ki ga je najtočneje opredelil      Kierkegaard,      ko je dejal, da ni mogoče živeti na osnovi vrednot  B
toritativnem Bogu, ki je tudi Gospodar in Sodnik. Ko      Kierkegaard      govori o grozovitem živem Bogu, ve, kaj govori  B
ljubila - želi vse ali nič. Tu gre, kakor pravi      Kierkegaard,      za neizogibni ali - ali, tretje možnosti ni  B
do njegove zaročenke Regine Olsen: knjigo je      Kierkegaard      napisal kmalu potem, ko je razdrl enoletno zaroko  B
njune zveze. Čudno se mi zdi, da sta si Sören      Kierkegaard      in Johannes, fiktivni pisec dnevnika, po značaju  B
pravem trenutku zapustil - medtem ko je bil      Kierkegaard,      vsaj kot poročajo njegovi biografi in kot naj  B
Bruno. Spregledal si, da Sören      Kierkegaard      ni podpisan kot avtor Dnevnika zapeljivca  B
naslovnici - vsaj v tej izdaji - z imenom Sören      Kierkegaard,      nastopa kot ”urednik“ dnevniških zapiskov neke  B
V čem vidiš uganko? Saj      Kierkegaard      ni pisal neposredno o sebi, saj ne gre za  B
Tudi to razumem. Sprašujem pa se, zakaj je      Kierkegaard      tako drugače pisal o sebi: namreč da njegovi  B
Že mogoče. Si pomislil: kaj pa, če je bil      Kierkegaard      bolj pretkan zapeljivec, kot so ga naslikali  B
ljubezni, kaj šele kakšna izpoved ali obljuba...“ [     Kierkegaard      (1), 14] Marija.   B
navsezadnje na religiozno. ... V tem hotenju mi je      Kierkegaard      blizu in ga prav dobro razumem.Po drugi strani  B
bližji B-jevim idejam in načelom, to je, da se      Kierkegaard      v alternativi med ”estetiko“ in ”etiko“ zavzema  B
svoja viharniška pisma; glede na to, da je bil      Kierkegaard      velik občudovalec Goetheja, sovpadanje imen  B
Kako zapleteno! Pa zakaj je      Kierkegaard      stvari tako zapletal?Ponavadi govorijo zapleteno  B
sistemu, vsaki ujetosti v občost in univerzalnost:      Kierkegaard      je želel biti posamičnik tako v odnosu do  B
družbenih pravil in norm, obenem pa je mislec      Kierkegaard      prepričan, da duhovna pot navzgor vodi k etični  B
da bi bila knjiga zgolj parodija, kajti če je      Kierkegaard      ironičen, ni tak samo do svojih literarnih junakov  B
aforizmov z naslovom Diapsalmata, kjer Sören      Kierkegaard      alias Viktor Eremita, še natančneje njegov  B
prihajajo skoznje, odmevajo kot lepa glasba.“ [     Kierkegaard      (2), 21] Pesnik torej ni preprosto žalosten  B
Le kdo drug, če ne prav onadva? Naj se      Kierkegaard      še tako trudi, da ne bi pisal v svojem imenu  B
častimo našega Prešerna skoraj po božje! In      Kierkegaard      še vedno velja za enega največjih in najbolj  B
zgori v svoji patetični subjektivnosti. Zato      Kierkegaard      verjetno ni najboljši primer Heglove ”nesrečne  B
norosti sveta, se boš kesal zaradi obojega...“ itd. [     Kierkegaard      (2), 38] Hegel seveda ni poznal teh Kierkegaardovi  B
Bruno. Tudi to, kajti, čeprav se      Kierkegaard      odloči za ”etično“ zavest, jo v odnosu do ”estetske  B
oziroma v dialektični samorazvoj absolutnega duha      Kierkegaard      vpisal sam, pa če je absolutnemu duhu še tako  B
skrivnostnega, presežnega... in zato je imel      Kierkegaard      še kako prav, da se mu je uprl! Bruno, presenečen  B
kota... sicer pa se strinjam s tabo, tudi meni je      Kierkegaard      mnogo bližji od Hegla, skušal sem te samo opozoriti  B
najdemo en razdelek, ki govori o nesrečni zavesti [     Kierkegaard      očitno misli na zgoraj navedeni h 215 v Fenomenologiji  B
samemu sebi, nikoli si v sebi ni prisoten.“ [     Kierkegaard      (2), 191] Kdo je zdaj bolj nesrečen, Kierkegaard  B
Kierkegaard (2), 191] Kdo je zdaj bolj nesrečen,      Kierkegaard      ali Hegel, ki si ni v sebi nikoli prisoten,  B
bogastvo, svojo subjektivnost - kot Hegla razume      Kierkegaard?     Slednji namreč nesrečno zavest pojmuje zelo drugače  B
Janez. Zdi se mi, da ima      Kierkegaard      bolj prav kot Hegel, predvsem pa je veliko bolj  B
Mojster Bruno, se morda spominjate, ali je      Kierkegaard      v Ali - ali še kaj napisal o ljubezni?Mislim  B
gotovo ni naključje... na primer prva ljubezen. Ali      Kierkegaard      kaj piše o prvi ljubezni, poleg tistega o Kordeliji  B
gledališki predstavi z naslovom Prva ljubezen (     Kierkegaard      je bil namreč strasten ljubitelj teatra).V tej  B
ali. Pomembno je izbrati, nam dopoveduje      Kierkegaard,      in ravno izbira je etična, medtem ko estet ostaja  B
najdeš odgovora, vsaj ne v knjigi Ali - ali.      Kierkegaard      je prepričan, da v resnično samolastni, svobodni  B
nobene sinteze v višjem dialektičnem pojmu.      Kierkegaard,      ki je dialektik v grškem, sokratskem pomenu  B
novejše filozofije, ki ukinja načelo protislovja“ [     Kierkegaard      (2), 534] - kajti v nasprotju s Heglom, pa tudi  B
novoplatonskimi mistiki, na primer Nikolajem Kuzanskim, je      Kierkegaard      prepričan, da ukinitev načela protislovja ”ne  B
prebereš zanimive vrstice v zborniku Živeči      Kierkegaard     ; zadnjič, ko sem bil v Ljubljani, sem kupil  B
zdaj bi rekel samo to, da se je na simpoziju ”     Kierkegaard      vivant“, ki ga je organiziral UNESCO v Parizu  B
Kierkegaarda: ”Ta filozof je antifilozof“ [Živeči      Kierkegaard     , 29] in ”ko ga berem, se vrnem vse do sebe  B
Heglovemu sistemu] z zavrnitvijo védenja“ [Živeči      Kierkegaard     , 30]. Eksistencialni obup morda res privede  B
privede človeka na pot filozofije, kot je menil      Kierkegaard,      toda naprej po tej poti vodi misleca čudenje  B
ujeti v Heglov pojem, saj ”duh véje, kjer hoče“.      Kierkegaard      je imel smolo (mnogi bi seveda rekli nasprotno  B
in neodvisna od "razsežne stvari", od sveta;      Kierkegaard      je bil prepričan, da sem jaz posamičnik, neponovljiva  B
Lavrič, Cankarjeva založba, Ljubljana, 1963.      Kierkegaard,      Sören (1): Dnevnik zapeljivca, prev. Primož  B
Repar, Društvo Apokalipsa, Ljubljana, 1998.      Kierkegaard,      Sören (2) [Kjerkegor Seren]: Ili - ili, Grafos  B
University of Chicago Press, Chicago, 1964. Živeči      Kierkegaard     , zbornik s simpozija ”Kierkegaard vivant“   B
Živeči Kierkegaard, zbornik s simpozija ”     Kierkegaard      vivant“ (Paris, 1964), prev. Saša Jerele idr  B
izginevanja in izbrisovanja. Prešernov sodobnik      Kierkegaard,      mislec človekovega samovanja (ne zgolj samote  C
vezane filozofije druge polovice 19. stoletja:      Kierkegaard,      Schoppenhauer in na svoj način tudi mladi Marx  C
v modernih časih pa zadnji veliki kristjan (     Kierkegaard)      tolikokrat vzameta ironijo za izhodišče, zakaj  D
Butirskaja, presenetili pa sta mlada Danka Mikkeline      Kierkegaard      in Madžarka Julia Sebestyen. Med moškimi je  D
kvalifikacije - skupina A: 1. Butirskaja (Rus) 0,4, 2.      Kierkegaard      (Dan) 0,8, 3. Sebestyen (Madž) 1,2; skupina  D
lotiti pravic in dolžnosti,« poudarja Marinoff.      Kierkegaard      naj bi bil primeren za tesnobo in strah pred  D
majhne rasti, 24. matilda s koso, 25. Andersen,      Kierkegaard      in Bohr, 26. strokovnjak za lepo, 29. jelen  D
Mozartov Don Giovanni, kot sta ga razumela filozof      Kierkegaard      in režiser Luca Ronconi -Odlična interpreta  D
aktualizira tiste dimenzije, ki jih je filozof Sören      Kierkegaard      opisal v eseju, kjer je predstavil lik Don Giovannija  D
Giovannija kot tretji stadij erotike. Žal      Kierkegaard      ni poznal modernega gledališča in ni mogel slutiti  D
se vse vrti okrog take narave in ne drugačne?      Kierkegaard      na to vprašanje ni odgovoril, je pa povedal  D
zavračajo.« Šestov je - tako kot Pascal, Luter,      Kierkegaard      ali Nietzsche - raje sprejel težjo pot.Zato  D
preseneča, da se zdi Šestov - tako kot komu      Kierkegaard      ali celo Nietzsche - včasih bolj literat kot  D
in moram zmoči misliti, da bi eksistiral.«      Kierkegaard,      ki je pozneje odmeval pri Heideggerju in Sartru  D
Christian Andersen, Märchen, Geschichten, Briefe in      Kierkegaard      für Gestresste. Raziskovalno središče Hansa  D
med živaljo in angelom, kot je to formuliral      Kierkegaard      -, je v tem, da »ima človek v primerjavi z drugimi  D
Rotterdamski filmski festival 2003      Kierkegaard      po islandsko Pred nabito polno dvorano s kakimi  D
razumom. Je zato danski filozof melanholije Søren      Kierkegaard      rekel, da je tipični romantik vedno tudi tipični  D
se je v Københavnu rodil danski filozof Søren      Kierkegaard,      nasprotnik nemškega idealizma, intelektualizma  D
božanskim ter nasprotja med življenjem in smrtjo.      Kierkegaard      je utemeljil eksistencializem, predvsem njegovo  D
namreč 'uvedlo čutnost v svet'.« Kot postavi      Kierkegaard:      »Nekaj nastane šele s tem, da se izključi.«  D
Ornstedt (Dan) 27,56; 4x50 m mešano: 1. Švedska (     Kierkegaard,      Igelström, Sjöberg, Lillhage) 1:52,01, 2. Nemčija  D
nell'isontino dal secondo dopoguerra.) Søren      Kierkegaard:      Ali-ali Študentska založba, knjižna zbirka  D
prepoznavnem, sugestivnem »literarnem« slogu.      Kierkegaard      je to obsežno delo (knjiga z vsem aparatom vred  D
dvojnost ali življenjsko protislovnost, za katero      Kierkegaard      noče, da bi bila zabrisana, združitve bivanjskih  D
dan: 1813 Rodil se je danski filozof Søren      Kierkegaard,      nasprotnik nemškega idealizma, intelektualizma  D
Kierkegaardov trenutek izbire Søren      Kierkegaard      Ali-ali   D
oziroma eksistencialne sfere tega preoblikovanja      Kierkegaard      ponazori s psevdonimnimi avtorji kot glavnimi  D
se boril s spolnostjo in z bogom ali Soeren      Kierkegaard      in Miguel de Unamuno. Rožančevi romani, še  D
imenuje svojega moža, je namreč - kot Kafka,      Kierkegaard,      Stendhal in Hemingway - impotenten.Kar seveda  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

1 101 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA