nova beseda iz Slovenije

'zakona o financiranju občin' (601-700)



     Hkrati pa ne spremenimo zakona o financiranju občin.  G
     Ni, zgleda, da resno ne poznate zakona o financiranju občin.   G
     In naravnost kliče po nujni spremembi zakona o financiranju občin.  G
     Še več težav pa je knjižnicam povzročila sprememba zakona o financiranju občin.  G
     Zaradi številnih sprememb zakona o financiranju občin je le-ta postal popolnoma nepregleden.  G
     Ta člen bi prišel zelo prav pri argumentiranju in pri uveljavitvi novega zakona o financiranju občin.  G
     Ta razprava bi bila lahko legitimna v obdobju, dokler nismo sprejeli novega zakona o financiranju občin.   G
     Z vsemi temi spremembami se je v celoti porušil osnovni koncept zakona o financiranju občin v naši državi.  G
     Kako je 20.a člen zakona o financiranju občin upoštevan oziroma kje je upoštevan v zakonu o knjižničarstvu?  G
     V 22. členu zakona o financiranju občin piše, da spadajo med lastne prihodke tudi prihodki po drugih predpisih.  G
     Jaz sem prepričan, da je 49. člen zakona potrebno popraviti v skladu z 20.a členom zakona o financiranju občin.  G
     Če preidem k samemu predlogu sprememb zakona o financiranju občin in k nekaterim amandmajem, ki so v tem zakonu.  G
     Spomnil vas bom tudi na zakon o spremembi zakona o financiranju občin, katerega del je padel na ustavnem sodišču.  G
     In ministrstvo za finance tudi ne upošteva sprejetega zakona o spremembah zakona o financiranju občin v 17. členu.  G
     To ni v čast sistemu financiranja in s takimi izgovori do zakona o financiranju občin novih to ni noben argument.   G
     V rokah imam dodatno poročilo k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin z dne 17.6.1998.  G
     Nikar se ne bojte, da kot župan ne poznam zakona o financiranju občin, kar ste me hoteli naučiti izza "tote" govornice.   G
     Po spremembi bo, če bi bila izglasovana sprememba zakona o financiranju občin, spremenjen tudi zakon o lokalni samoupravi.  G
     Prvi razlog vidim v tem, da vlada ni pripravila zakona o financiranju občin, ki je nujno potreben in ki ga je ves čas obljubljala.  G
     To je šolski primer neusklajenosti dveh ali več zakonov: Zakona o javnih cestah, Zakona o gozdovih in Zakona o financiranju občin.   G
     Nedopustno je, da se je tak sistemski poseg v kulturno zakonodajo dosegel z vložitvijo amandmaja na novelo zakona o financiranju občin.   G
     Zavzemam se pa, da čimprej rešimo, s popravkom zakona o financiranju občin, ta problem, ki pa je pereč, generalno in ga je treba reševati.   G
     Tu mislim na učinke, ki jih ima 26. člen zakona o financiranju občin, ki govori o različnih deležih, ki jih država namenja za občinske investicije.  G
     Dovolite še, da se dotaknem nekaterih amandmajev, ne vseh, ampak tistih, ki globoko vsebinsko posegajo v koncept sprememb zakona o financiranju občin.  G
     Seveda, tistega drugega dela zakona o financiranju občin, ki je govoril o občinah, glede na dohodnino, da se bodo projekti financirali od 10 pa do 70%.  G
     Z določenimi poslanci sem se pogovarjal, ki so govorili, zdaj, zdaj bomo vložili mi, iz oblastne strukture nek nov predlog zakona o financiranju občin.  G
     In sprašujem se, glede na to, da sem poskušal prelistati ne vem kaj vse in glede na poznavanje zakona o financiranju občin, nikjer pa ne piše, kaj pa, če ne bo.  G
     Potrebovali bi pa nekoliko več časa za proučitev določil zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, in predvsem zakona o financiranju občin.  G
     Kakšne so bile sankcije do sedaj do občin, ki so imele po 20.a členu zakona o financiranju občin zagotovljena sredstva za financiranje knjižnic, pa tega niso naredile?   G
     Ali je v skladu z 20.a členom zakona o financiranju občin kaj namenjenega za knjižnice in v kakšni višini je bilo to sedaj namenjeno za financiranje knjižnične dejavnosti?  G
     Na način, kot je sedaj, se po nepotrebnem povečujejo stroški investicij, hkrati pa se postavlja vprašanje izigravanja zakona o financiranju občin in zakona o javnih financah.   G
     Kaj bo naredil, glede na sklep vlade Republike Slovenije z dne 8.4., ki ne upošteva pri financiranju osnovnošolskega programa spremembe zakona o financiranju občin v 17. členu?  G
     Gre pa vsebinsko za prehod iz sistema pred uveljavitvijo zakona o financiranju občin na nov sistem in seveda za ustrezna upoštevanja nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča.  G
     Nikakor ne morem pristati in ne moremo pristati na znižanje tega zneska z izračunom tako imenovane kalkulativne ocene ostalih prihodkov po 22. členu zakona o financiranju občin.   G
     Zato tudi pravzaprav nobene potrebe po takem 27. členu zakona o financiranju občin ni bilo, ker je samo po sebi umevno, da mora ustanovitelj tudi financirati zavod, ki ga ustanovi.  G
     Treba je tudi čimprej sprejeti zakon o financiranju občin, kajti uveljavitev zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo se mora vezati na spremembe zakona o financiranju občin.  G
     Ob problematiki investicij v osnovnošolski prostor pa trčimo tudi ob 26. člen zakona o financiranju občin, ki je po mnenju skoraj 30 slovenskih občin v neskladju z ustavo Republike Slovenije.  G
     Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin - v koalicijski pogodbi pravijo, da bo koalicija zakon zavrnila potem, ko bo svoj novi zakon o financiranju občin predlagala vlada.  G
     Mi smo bili priče in državni zbor je pač zaradi razmer potrdil, da smo probleme kulture reševali prek zakona o izvrševanju proračuna, prek zakona o financiranju občin, ne pa tam, kjer bi morali.  G
     Kar je mogoče reči danes, je, da same spremembe zakona o financiranju občin in uvedba soglasja ministrstva za finance je namenjena pravzaprav temu, da so investicijski projekti finančno zaključeni.  G
     Prav zaradi tega je k zahtevi za začetek postopka za presojo skladnosti zakona o financiranju občin z ustavo Republike Slovenije na pobudo občin Idrija in Škofja Loka pristopilo že 24 slovenskih občin.  G
     S tem se tudi omogoča izvajanje že citiranega 17. člena zakona o financiranju občin, ki potrebuje podlago v zakonu ali v drugem ustreznem dokumentu, da se lahko v proračunu oblikujejo tudi takšna sredstva.   G
     No v veliki meri se s te strani lokalne samouprave sicer namenja toliko sredstev, v veliki meri pravim, ne pa povsod, kot so bila pred spremembo zakona o financiranju občin, leta 1999, tako imenovana merila.  G
     Primerno porabo skladno z 20. členom zakona o financiranju občin določi državni zbor, kot sem omenil, ob sprejemanju državnega proračuna za posamezno proračunsko leto, zato je vlada njeno višino dolžna spoštovati.  G
     Zato je naš namen seveda dvojen: prvič, da se resnično omogoči izvajanje zakona o financiranju občin in da se sicer poskuša slediti dinamiki, da je leto 2005 tisto ciljno leto po stanovanjskem programu in ne 2009.  G
     Ta zakon, tak način uveljavljenega financiranja prepotrebne knjižnične dejavnosti je izrazito krivičen, kot sem že povedal, ob upoštevanju 20.a člena zakona o financiranju občin in pa obrazložitve pristojnega odbora.  G
     Seveda, pričujoči zakon o knjižničarstvu pričakuje dosledno izvajanje tudi zakona o financiranju občin, saj brez jasnih navodil za izpeljavo in uresničitev 90. člena zakona sam ne bo mogel v celoti dejansko zaživeti.   G
     Ta drugi predpis zagotovo lahko predstavlja nacionalni stanovanjski program in zato predvidevamo, da bi v prvem amandmaju v tekstualnem delu pravzaprav zadovoljili temu določilu 17. člena zakona o financiranju občin.   G
     Tukaj je treba povedati, da na podlagi predvsem uveljavitve nove sistemske zakonodaje in pa odločb ustavnega sodišča v letu 1999 so za izračun primerne uporabe upoštevane določbe 20.a člena zakona o financiranju občin.  G
     Evropska listina lokalne samouprave je tudi v skladu z našim 142. členom ustave, da pa je sprememba zakona o financiranju občin v nasprotju z evropsko listino lokalne samouprave in v nasprotju s 142. členom naše ustave.  G
     Oba sta se tikala ali zakona o financiranju občin, kjer se je poskušal tak model postaviti, kjer se je poskušal tudi lokalizirati teritorij določenih, kar je Avšič govoril, regionalnih zavodov in ta območna knjižnica to tudi je.  G
     Primerna poraba je sestavljena iz treh: iz davčnih prihodkov po 21. členu zakona o financiranju občin, po nedavčnih prihodkih po 22. členu - to so lastni prihodki - in razliko do primerne porabe zagotavlja država s finančno izravnavo.  G
     Občinski proračuni, vemo, kakšni so in s spremembo zakona o financiranju občin so seveda nekatere občine dobile oziroma imajo v proračunu bistveno manj, kot pa je bilo, še preden je bilo to po merilih in je za ta namen enostavno premalo.  G
     Določila tega zakona bodo od nekaterih občin zahtevala več, kot zmorejo in kot bodo lahko zagotavljale, kar bo zagotovo porušilo izvajanje vsebin in področij dela, ki izhajajo iz zakona o lokalni samoupravi in zakona o financiranju občin.  G
     Ko smo pisali 1998. leta zakon oziroma spremembe zakona o financiranju občin, je bilo tako predvideno, vendar predlagatelj tega nikoli ne akceptira in bojim se, da se mu bo enkrat to zgodilo, da mu bo posledično, "post festum", padel proračun.  G
     Mislim, da je ta varovalko to, da lahko tako določbo sprejmemo tudi v tem zakonu, pa bo pač na nek način se mogoče z revizijo ali pa s spremembo zakonodaje, ostale zakonodaje, zakona o financiranju občin ali kakorkoli drugače, to nekoč uredilo.  G
     Z uvedbo nove lokalne samouprave so se v prvem mandatu od leta 1995 do 1999, občinski proračuni oblikovali na podlagi zagotovljene porabe oziroma z upoštevanjem predvsem dveh zakonov: zakona o lokalni samoupravi ter zakona o financiranju občin.   G
     Država zelo neresno jemlje vprašanje zagotavljanja stanovanj za mlade družine in socialno ogrožene prebivalce, vso skrb je praktično zvrnila na občine, ki so se po sprejetju novele zakona o financiranju občin znašle v zelo nezavidljivem položaju.   G
     Takole bom rekel - sprememba zakona o financiranju občin ni naperjena proti majhnim občinam, naperjena pa je proti občinam, ki imajo malo ali premalo lastnih sredstev ali občinam, ki nimajo vsaj 50% lastnih sredstev glede na izračunano primerno porabo.  G
     Resen pristop k spremembi tega člena ustave bi bil, da bi pripravili paket, prvič, spremembe zakona o financiranju občin, drugič pa seveda, da bi v tem paketu bil pripravljen tako zakon o pokrajini in o njenem financiranju, načinu njenega financiranja.  G
     Pobudniki očitajo, da so določbe 26. člena zakona o financiranju občin v nasprotju s 14., 138., 142. in 153. členom ustave Republike Slovenije, ki urejajo enakost pred zakonom, uresničevanje lokalne samouprave, dohodke občin ter usklajenost pravnih aktov.  G
     Drugi viri po sprejeti zakonodaji oziroma po spremembi zakona o financiranju občin torej več nekako ne zavezujejo v procentualnem deležu občinskih proračunov za delovanje gasilskih društev in so nekako prepuščeni dobri volji v posameznih občinskih svetih.  G
     S temi amandmaji želim urediti problem, ki je nekako nastal v tistem trenutku, ko se je namenska uporaba sredstev pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest izgubila zaradi zakona o financiranju občin, ki daje občinam avtonomnost pri razporejanju svojih lastnih prihodkov.  G
     Prepričan sem, da gre za grobo kršitev določil ustave Republike Slovenije, zakona o lokalni samoupravi, zakona o financiranju občin in za nespoštovanje določil evropske listine o lokalni samoupravi, ki je bila sprejeta v tem državnem zboru in jo je Slovenija ratificirala.   G
     Ali so ministrstva Republike Slovenije dolžna spoštovati podpisane pogodbe pri investicijah z lokalnimi skupnostmi in upoštevati tisto, kar v pogodbah piše, in, ali so dolžna ministrstva upoštevati in spoštovati tudi 17. člen zakona o spremembi zakona o financiranju občin?   G
     Osebno sem pripravljen ta predlog dodatnega sklepa podpreti, seveda če je namen tega državnega zbora in tudi namen vlade kot pobudnika oziroma pripravljavca tega novega predloga zakona o financiranju občin v tem smislu, da se bodo stvari za financiranje občin uredile na bolje.  G
     Ministrstvo za finance oziroma gospoda mag. Ropa sprašujem, kako daleč je s pripravami novega zakona o financiranju občin ter kako sodeluje na tem področju z ostalimi resorji, posebej z ministrstvom za notranje zadeve, ki vsebinsko pokriva delovanje lokalne samouprave v naši državi.  G
     Temeljni problem novega zakona o financiranju občin je še vedno v tem, da je bil tako pomemben zakon, prvič, sprejet po hitrem postopku, za kar državni zbor ni dobil primernih opozoril, da je bil sprejet brez predhodnih mnenj občin, kot to določa 94. člen zakona o lokalni samoupravi.  G
     In če poskušam biti zelo korekten, amandma oziroma problem ima svojo težo, vendar ga je treba reševati generalno z določili zakona o financiranju občin, ker po finančnih posledicah je bistveno večja posledica recimo na področju osnovnih šol, vrtcev in podobnih investicij kot v kulturi.  G
     HELENA KAMNAR: Pri pripravi začasnega financiranja smo seveda upoštevali veljavno zakonodajo, to se pravi vključno 25. člen zakona o financiranju občin in seveda realne možnosti, ki jih ob taki spremembi zakona o javnih financah, ki omogočajo določitev posameznih zneskov za finančno izravnavo.   G
     Kršili ste 20. in 24. ter 25. člen zakona o financiranju občin iz razlogov, ki so že navedeni pod 1. točko, ter dodatno iz razloga, ker prvi odstavek 25. člena določa, da ministrstvo za finance pri izračunu obsega lastnih prihodkov občine upošteva stopnje davčne in nedavčne dajatve, določene z zakonom.  G
     Pred zelo velikim problemom pa sta se vlada in kulturno ministrstvo znašla po nedavni odločitvi ustavnega sodišča Republike Slovenije, ki je razveljavilo 27. člen novele zakona o financiranju občin, ki smo jo sprejeli lansko leto nekaj mesecev pred lokalnimi volitvami - poudarjam, pred lokalnimi volitvami.  G
     Mislim, da ni bila dovolj pretehtana rešitev v noveli zakona o financiranju občin iz leta 1998, ko je bila s povečanjem deleža dohodnine občinam avtomatično prenesena tudi obveznost financiranja medobčinskih kulturnih zavodov z države nazaj na občine oziroma na tiste občine, kjer so bili sedeži teh zavodov.  G
     Rad bi pa opozoril na utemeljitev, ki jo je to delovno telo podalo pri sprejemanju 20.a člena predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in sedaj citiram: "Seštevek vseh koeficientov je 100, vendar se zaradi dodatnega povečanja pri eni kategoriji občin poveča na 104 oziroma na 108.  G
     Z uveljavitvijo 20.a člena zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin se je spremenil način financiranja občin oziroma so se spremenili elementi za določitev obsega finančnih sredstev primerne porabe. 20.a člen med tremi osnovnimi elementi za izračun primerne porabe navaja tudi število prebivalcev.  G
     V 36. členu se doda novi šesti odstavek, ki se glasi: Ne glede na določila 26. člena zakona o financiranju občin ter ne glede na določila zakona o zagotavljanju sredstev za nekatere nujne programe Republike Slovenije o kulturi, bo financirano ohranjanje, obnova in gradnja spomenikov v lasti občin v razmerju 50 proti 50.  G
     In mislim, da bo diskusija v nadaljnjih postopkih - zato se mi zdi dobro, da se je državni zbor odločil za tak postopek, kakor se je - te stvari razčiščuje in morda bi diskusijo o financiranju kulture in zakona o financiranju občin sploh kazalo še kdaj v nekem segmentu posebej obravnavati, ne samo skozi področje knjižničarstva.   G
     Res pa je, da obstoječe določilo zakona o financiranju občin, ki diferencira udeležbo ali participacijo države pri različnih investicijah v odvisnosti od razmerja dohodnine "per capita" v občini na dohodnino, povprečno dohodnino po glavi v Republiki Sloveniji, ni več logično, kakor hitro je bila izdana odločba ustavnega sodišča.  G
     Kot sem omenjal, da je predlog proračuna vedno obračun za nazaj, in pri tem omenil tudi sodno oblast, naj ob tem omenim, da nam manjka - in mislim, da to pogrešamo čisto vsi in tudi del javnosti - opredelitev vlade do odločbe ustavnega sodišča v zvezi s 27. členom zakona o spremembah zakona o financiranju občin, po katerem je razveljavljen ta člen.  G
     Spoštovani gospod poslanec, kar se tiče vašega vprašanja, naj povem, da so izhodišča za spremembe in dopolnitve zakona o financiranju občin že pripravljena in da bomo začeli intenzivno diskusijo v naslednjih desetih dnevih o posameznih izhodiščih za dokončno pripravo zakona, tako znotraj vlade, koalicije in tudi sicer potem naknadno v državnem zboru.  G
     Ker je celotna konstrukcija državnega proračuna glede sofinanciranja investicij v občinah v naslednjem dveletnem obdobju osnovna na določbah 26. člena zakona o financiranju občin, bo morebitna uspešnost pobude pred ustavnim sodiščem - v kar, skoraj da ne dvomim - zelo negativno vplivala na izvajanje tega proračuna oziroma ga v temu segmentu sploh ne bo mogoče izvajati.   G
     Tu bi rad opozoril tudi na to, da že v celotnem sistemu financiranja knjižnic ni upoštevan 20.a člen zakona o financiranju občin, ki občinam, kjer so bili sedeži upravnih enot do uveljavitve zakona o ustanavljanju občin, namenja 4% več primerne porabe tudi in predvsem zaradi financiranja teh skupnih zadev na področju kulture, knjižnic in podobno, kot je navedeno v obrazložitvi.   G
     Preveriti je treba javnofinančne posledice, ki bodo nastopile v primeru sprejetja tega amandmaja, saj to še ne pomeni, da bodo občine dobile več denarja, saj bi le v primeru spremembe zakona o financiranju občin ta prihodek lahko zmanjšal dotok sredstev iz naslova finančne izravnave, saj je znano, da do finančne izravnave ni upravičenih samo 28 občin od skupaj 192, 164 pa je do nje upravičenih.  G
     Ta predlog se glasi: "Državni zbor Republike Slovenije poziva," ne vem, če smem predlagatelju sugerirati besedo "predlaga", mislim, to je zdaj čisto moj oseben pogled na to, "predlaga vladi," dobro, "poziva vlado, da v čim krajšem času predloži v obravnavo predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin, ki ga je treba uveljaviti pred odločitvijo o referendumskih območjih in razpisom referendumov.  G
     Seveda do neke mere razumem, da vlada nasprotuje temu amandmaju, saj če si malo osvetlim spomin, vlada tudi ne izvršuje zakonske obveze iz zakona o financiranju občin, da bi morala sprejeti enotni program investicij oziroma program tistih investicij, ki bi jih iz državnega proračuna sofinancirali v lokalni skupnosti; tega celovitega programa za letošnje proračunsko leto vlada še vedno ni sprejela, ampak je sprejela samo delnega.   G
     Zelo potrebujemo nacionalni kulturni program, na področju kulture še posebej, ker tudi definiramo in ravnokar smo se že dvakrat tudi resorno se usklajevali o našem zakonu o izvajanju javnega interesa na področju kulture oziroma zakona o financiranju občin, ki bo definiral in določal, kaj so pristojnosti države in kaj so pristojnosti v lokalnih skupnostih in kaj so tudi dolžnosti ustanoviteljev, da svoje dolžnosti tudi finančno pokrivajo.   G
     Če pa te rešitve za leti 2002 in 2003 ne bi sprejeli, potem pa stopi v veljavo 26. člen zakona o financiranju občin, ki bi potem pomenil to, da bi nekatere spomenike, glede na to, v kateri občini se pač nahajajo - nekateri spomeniki bi pač to srečo imeli, da bi se nahajali v občinah, kjer lahko država soparticipira do 70% sredstev, nekateri spomeniki pa bi imeli to nesrečo, da jih država lahko, v tisti lokalni skupnosti, financira komaj za 10%.  G
     Po našem mnenju je bistveno, da je ta odločba ostala nespremenjena, saj po 150. členu ali po tej določbi učinki novega zakona o dohodnini ne bodo vplivali na financiranje občinskih proračunov do uveljavitve novega zakona o financiranju občin, kar pa sigurno zahteva predvsem poglobljen odnos do celotne problematike oziroma vseh virov, ki imajo značaj prihodkov na lokalni ravni oziroma za občine, bodisi da gre za lokalne ali pa tudi za mestne občine.   G
     Državni zbor Republike Slovenije predlaga vladi Republike Slovenije, da prouči vsebino 26. člena zakona o financiranju občin, ki je po mnenju številnih slovenskih občin v neskladju s 14., 138., 142. in 153. členom ustave, ter pri pripravi novega zakona o financiranju občin predlaga ustreznejšo rešitev za sofinanciranje posameznih ukrepov in investicij v občinah, kadar obstaja, v skladu z zakonom in drugim predpisom, poseben interes za njihov razvoj".  G
     Državni zbor Republike Slovenije predlaga vladi Republike Slovenije, da prouči vsebino 26. člena zakona o financiranju občin, ki je po mnenju številnih slovenskih občin v neskladju s 14., 138., 142. in 153. členom ustave, ter pri pripravi novega zakona o financiranju občin predlaga ustreznejšo rešitev za sofinanciranje posameznih ukrepov in investicij v občinah, kadar obstaja, v skladu z zakonom in drugim predpisom, poseben interes za njihov razvoj".  G
     Če sem v uvodu k točki napovedal tri razloge oziroma utemeljeval spremembe zakona o financiranju občin s temi štirimi razlogi, moram poudariti, da se delež javnih financ s tem odstopanjem 35% dohodnine in ustreznim prenosom obveznosti financiranja kljub temu za 2 milijardi 100 milijonov približno neto povečajo sredstva lokalnih skupnosti in je to sicer majhen, ampak vseeno realen korak v smeri večjega deleža javnih financ za lokalne skupnosti vis-a-vis države.  G
     Če pogledamo drugi dokument, ki smo ga letos dobili, in sicer izračun primerne porabe občin in zneskov finančne izravnave, je iz tega razvidno, da je teh 60 občin, ki so drugo in tretjerazredne oziroma bolj in še bolj privilegirane, da participira približno na 100 milijard proračuna na tak način in da teh 04 oziroma 08% že namenja s tem 20.a členom zakona o financiranju občin za financiranje knjižnic, po takem grobem izračunu, blizu 10 oziroma nekaj čez 10 milijard tolarjev.   G
     Rad bi podal sklep vlade, z dne 13. januarja, ki je v bistvu, najprej obravnavane informacije o problematiki ocene lastnih prihodkov občin, ki se upoštevajo za izračun pripadajočih sredstev finančne izravnave pri občinah, na ozemlju katerih so ali se gradijo objekti infrastrukture, ki so republiškega pomena, in vlade je, v skladu z določbami 26. člena zakona o financiranju občin, občinama Krško in Kanal v prehodnem obdobju dveh let zagotovila dodatna sredstva finančne izravnave.  G
     Jaz sem eksplicitno vprašal, ali je v 20.a členu zakona o financiranju občin namenjenih tistih 4% več eni kategoriji občin oziroma 8 še drugi kategoriji namenjenih, kot tu piše - to je dokument, ki si ga nisem jaz izmislil, ki sem ga dobil v računalniški mreži Lotus Notes, ki ga je sproduciral ta parlamentarni odbor za monetarno politiko in za finance, in na osnovi katerega je bil spremenjen zakon o financiranju občin v dikciji, kot sem rekel, in ki je uzakonil tri kategorije občin.  G
     Tudi jaz bi opozoril na razveljavitev 27. člena zakona o financiranju občin, ki prenaša financiranje na državo oziroma ta zakon - torej, odločba ustavnega sodišča je razveljavila ta 27. člen in seveda na financiranje inštitucij po sedanji primerni porabi, ki so regionalnega pomena ali pa pomena za več občin - 10 ali 15, kjer matična občina, kjer so te inštitucije, po primerni porabi mora zagotavljati sredstva za delovanje teh inštitucij, ki služijo - recimo - tudi 70 tisoč prebivalcem.  G
     S tem, ko so občine 2 meseca pred koncem lanskega proračunskega leta prejele obvestilo o nižjih zneskih finančne izravnave, o nerealnih in krivičnih ocenah prihodkov iz naslova komunalnih taks in pristojbin, so bile dejansko ob del prihodkov iz naslova primerne porabe, ki so jih upravičeno pričakovale glede na določila zakona o financiranju občin, višino primerne porabe na prebivalca, določene s strani državnega zbora Republike Slovenije in dopis ministrstva za finance z dne 8. marec 1999.  G
     Nenazadnje; utemeljitev za takšno odločitev oziroma podlago za to, da se lahko izvršuje tudi zakon o financiranju občin, potrebujemo v nacionalnem stanovanjskem programu, ki mora opredeljevati in omogočati, da se razmišlja tudi o nepovratnih sredstvih - kajti 17. člen zakona o financiranju občin vendarle potrebuje določilo, da se lahko oblikujejo dodatna sredstva za sofinanciranje posameznih ukrepov in investicij, kadar obstaja - v skladu z zakonom ali drugim predpisom - poseben interes za njen razvoj.  G
     Isti problem je pri lokalni skupnosti in se točno ve, kaj si želi levica ali kaj si želi vladajoča, najmočnejša stranka - zmanjšati število občin, zadušiti lokalno skupnost na podeželju, skoncentrirati velika mesta, nismo pa niti sposobni sprejeti v tem državnem zboru zakona o financiranju mestih občin, kjer imajo predvsem mesta, kot so Maribor, Celje, Novo mesto in še, jaz bi lahko naštel tudi Ptuj, velike probleme glede financiranja nekaterih programov, ki so pa zelo odvisni od načina in sprejetja zakona o financiranju občin.   G
     Ker se je zaradi določil 26. člena zakona o financiranju občin, ki določa višino dodatnih sredstev, do katerih je upravičena občina, pri financiranju posameznih objektov glede na delež dohodnine na prebivalca, bistveno spremenil tudi sistem participacije občin pri ohranjanju in obnovi kulturnih spomenikov in s tem povzročil, da posamezne občine ne bodo mogle zagotoviti deleža za obnovo spomenikov v programu, predlagamo, da se ohrani sedanji sistem financiranja investicij na področju varstva nepremične kulturne dediščine, ki je v lasti lokalnih skupnosti.  G
     Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o javnih financah sicer direktno ne posega, dejansko ne posega v zakon o financiranju občin, vendar je tu potrebno opozoriti, in pri tem imam vprašanje, kaj je s sredstvi oziroma ali so ta sredstva upoštevana pri tej spremembi in dopolnitvah zakona o javnih financah oziroma načrtovana tudi za mestne občine, čeprav zakon o financiranju občin govori v 25. členu, da ta izravnava 30%, ki pripada mestnim občinam na podlagi amandmaja, takrat sprejetega pri sprejemanju zakona o financiranju občin, 31.12.2000 preneha.  G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA