nova beseda iz Slovenije

'zakona o financiranju občin' (501-600)



     Šlo je pri obravnavi zakona o financiranju občin.  G
     Predvsem zakona o financiranju občin in še tudi nekaterih drugih.  G
     Razlogi za spremembo zakona o financiranju občin so vsaj štirje.   G
     V zakonodajni proceduri so spremembe zakona o financiranju občin.  G
     Pri tem pa je treba upoštevati določbe zakona o financiranju občin.  G
     Moj predlog za spremembo zakona o financiranju občin je bil vložen lansko leto.  G
     In pričakujem, da se bo podobno dogajalo pri spremembi zakona o financiranju občin.  G
     To je bil tudi razlog za razveljavitev 27. člena novele zakona o financiranju občin.  G
     Razpravljamo o predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.  G
     PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O FINANCIRANJU OBČIN, HITRI POSTOPEK.   G
     Predlagam, da razširimo dnevni red s točko Predlog sprememb zakona o financiranju občin.  G
     PRVA OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O FINANCIRANJU OBČIN.   G
     Na dnevnem redu trenutno imamo točko, ki se glasi: "Sprememba zakona o financiranju občin."  G
     Zakaj so takrat župani dvignili toliko prahu pri tisti spremembi zakona o financiranju občin?  G
     To pa še ne pomeni, da bo prav to veljalo po koncu postopka sprememb zakona o financiranju občin.   G
     Ampak mi vplivamo neposredno na voljo ljudi z zdajšnjim nespoštovanjem zakona o financiranju občin.  G
     Deleži sofinanciranja, ki izhajajo iz zakona o financiranju občin, so pač določeni in jih je potrdil državni zbor.  G
     Občinam pa bodo na podlagi 23. člena zakona o financiranju občin ostala sredstva iz naslova 5 % povečane dohodnine.   G
     Ali ima sprememba in dopolnitev zakona o financiranju občin političen ali strokoven namen, smo slišali različna stališča.  G
     Nato nadaljujemo s predlogom zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in nato po dnevnem redu dalje.  G
     Zato je takšen zakon, kot je predložen, oziroma sprememba zakona o financiranju občin, kot je predložena, nesprejemljiva.   G
     Do tega amandmaja je namreč prišlo po odločbi ustavnega sodišča, ki je razveljavila 27. člen zakona o financiranju občin.   G
     Zatem bo zbor prešel na obravnavo 25. točke, to je predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.  G
     Namreč, onadva sta takoj po sprejetju zakona o financiranju občin vložila nov predlog, ki v bistvu blokira vse ostale predloge.  G
     Vsekakor pa bodo vsebina zakona - spremembe zakona o financiranju občin, ki bodo obravnavane na naslednji seji državnega zbora.  G
     Prava resna država, prava resna vlada, bi s spremembo zakona o financiranju občin prišla vsaj pred razpisom referendumskih območij.   G
     Na glasovanje dajem predlog, da se predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin sprejme po hitrem postopku.   G
     Predlog tega sklepa je nastal na osnovi sklepa državnega zbora, ki ga je sprejel ob sprejetju zakona o spremembi zakona o financiranju občin.  G
     Vlada Republike Slovenije naj ovrednoti finančne posledice v skladu s 27. členom zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.  G
     Tudi sam sem pripravljen, da v skladu z dogovorom na kolegiju že na naslednjo redno sejo uvrstimo tudi zakon o spremembah zakona o financiranju občin.   G
     Dopolnilna sredstva na podlagi drugega odstavka 25. člena zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin v proračunu seveda so predvidena.  G
     To je to, da osvežimo spomin, naj povemo, da vlada jasno in tudi razumljivo nasprotuje temu predlogu o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.  G
     Državni zbor je pa letos sprejel zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin, ki ga je predložil, nosilec je bil naš kolega, gospod Trofenik.  G
     Zato pravim, da bi mogoče res bilo umestno člen črtati, vendar s pogojem, da se upošteva iz zakona o financiranju občin tisti del, ki predvideva to rezervacijo.  G
     Prekinjamo to točko dnevnega reda in prehajamo na 31. TOČKO DNEVNEGA REDA - NA PRVO OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O FINANCIRANJU OBČIN.  G
     Zato pri sprejemanju zakona o financiranju občin smo se jasno dogovorili, da je določba predzadnjega odstavka 20.a člena razložena na takšen način, kot sem jo tudi sedaj navedel.  G
     Sprememba zakona o financiranju občin bi lahko bila, glede na manjše občine, le v sestavi z dvojčkom - skupaj z zakonom o skladnejšem regionalnem razvoju; eno brez drugega ne gre.  G
     Glede na to, da poznam zakon, spremembo zakona o financiranju občin, glede na to, da poznam spremembo zakona o lokalni samoupravi, pa ne vem, kaj pomeni prenos dodatnih pooblastil.   G
     V obeh primerih je šlo za moje nasprotovanje k sprejemu 27. člena zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in 30. člena zakona o izvrševanju proračuna za leto 2000.  G
     Temeljna sprememba v predlogu zakona o spremembi zakona o financiranju občin je v odpravi 20. člena dosedanjega zakona, ki govori o nujnih nalogah oziroma tako imenovani zagotovljeni porabi.  G
     Zavedam se in tudi kolegi, ki smo sopodpisali ta amandma o turistični taksi, da sistemsko to ni najbolj čista rešitev, da bi sistemska prava rešitev bila sprememba zakona o financiranju občin.  G
     Ampak, seveda zavedam se, da je potrebno spremeniti zakon in dajem pobudo, da vlada razmisli o spremembi zakona o financiranju občin, ki sta ga določila, kjer je tudi alinea o turistični taksi.  G
     S temi sredstvi, torej investirajo investicije v osnovno šolstvo. 20. člen zakona o financiranju občin pravi, da je država dolžna usposobiti občino za takšno investicijo, ki je državnega pomena.  G
     Opomba: Predlagano povečanje prihodkov iz naslova dohodnine je v neskladju s prvim odstavkom 23. člena zakona o financiranju občin, na podlagi katerega občinam pripada 35% prihodkov iz dohodnine.  G
     Poslanca Vili Trofenik in Aurelio Juri sta v obravnavo zboru predložila predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in predlagata zboru, da ga sprejme po hitrem postopku.  G
     Še opomba: Predlagano povečanje prihodkov iz naslova dohodnine je v neskladju s prvim odstavkom 23. člena zakona o financiranju občin, na podlagi katerega občinam pripada 35% prihodkov iz dohodnine.  G
     Na glasovanje torej dajem sklep, predlog matičnega delovnega telesa: "Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin, prva obravnava, ni primerna podlaga za drugo obravnavo."   G
     Edino se ne strinjam s tistim, ko niste povedali, da do zakona o financiranju občin ni moglo priti zaradi tega, ker je v proceduri en zakon, ki se ponavlja kar nekaj časa in je iz vaših poslanskih vrst.   G
     Moram pa reči, da je pred štirinajstimi dnevi v resnici prva občina dobila prvo soglasje ministrstva za finance na podlagi zakona o financiranju občin, ki je bil sprejet pred dvema letoma, če se ne motim.  G
     Prava debata je debata o spremembah zakona o financiranju občin, kot sem rekel, in tu lahko očeta sedanjega zakona tudi pomagata, skupaj z vodstvom državnega zbora, da ta predlog pride čim prej na dnevni red.  G
     Prav tako je vlada poslala tudi program ukrepov in investicij, ki bodo sofinancirane na lokalni ravni iz sredstev državnega proračuna za leto 1999 po uveljavitvi sprememb in dopolnitev zakona o financiranju občin.  G
     Predhodnega soglasja občin ni bilo niti za ta sporni 27. člen novele zakona o financiranju občin, zaradi katerega je padel na ustavnem sodišču, kot ga ne bo tudi za 28. člen zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije.  G
     Mi smo takrat jasno sprejeli sklep: ničesar, nobenih referendumskih območij, dokler nista izpolnjena dva pogoja - sprememba zakona o lokalni samoupravi in dopolnitev - ali kako bi rekel - popravek zakona o financiranju občin.  G
     Spomnite se, da je bilo ustanovljeno veliko novih občin, da je 192 občin v Republiki Sloveniji in da je velik del amandmajev, ki so jih vlagali poslanci in poslanske skupine, vezan prav na spremembo zakona o financiranju občin.  G
     To, da smo poslanci reševali statuse zavodov preko zakona o financiranju občin, zdajle ga bomo pa reševali preko zakona o izvrševanju proračuna, je katastrofa za narod, ki mu je bila kultura edina hrbtenica, da smo lahko obstali.  G
     Zato menimo, da bi najbolj čisto rešitev zagotovili s črtanjem 28. člena, saj bi s tem ohranili določila zakona o financiranju občin glede deleža dohodnine za financiranje občin, ob tem pa tudi zadostili odločitvi ustavnega sodišča.  G
     Predvsem zato, ker danes vidimo, da ustanavljamo nove občine, pri tem pa nimamo kriterijev, nimamo zakona o financiranju občin, nimamo ostalih potrebnih urejenih zadev, da bi lahko kvalitetno razpravljali in še kvalitetneje odločali.   G
     Nedopustno je, da se s strani ustavnega sodišča Republike Slovenije razveljavljeni 27. člen zakona o financiranju občin sedaj skozi stranska vrata pretihotapi oziroma rešuje v 28. členu zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije.   G
     Vendar upam, da bodo resna opozorila s strani poslancev naletela na plodna tla tudi pri kolegu Trofeniku in Kopaču, pa tudi pri predsedniku državnega zbora, da bo zakon o spremembah zakona o financiranju občin takoj uvrstil na dnevni red.   G
     Tako spremembe zakona o lokalni samoupravi kot spremembe zakona o financiranju občin so bile do 16.2.1998 v obravnavi v vseh slovenskih občinah, kot je to v skladu z zakonom o lokalni samoupravi, in se to do sedaj ni najpogosteje dogajalo.  G
     Nepošteno do njih, da jih povabimo na referendum, ob tem, ko ne vedo, kaj jih pravzaprav v novi občini čaka, ker je dejstvo, da sta v parlamentu zakon o spremembi zakona o lokalni samoupravi in zakon o spremembi zakona o financiranju občin.  G
     Torej ne želi nihče razpravljati, zato zaključujem splošno razpravo in seveda dajem v razpravo predlog sklepa oziroma sklep: "Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin, prva obravnava, ni primerna za drugo obravnavo."  G
     Da ne bi ponavljal, bi podprl idejo, ki jo je dal kolega Rupar, da vendarle v vladni službi pristopijo k resni pripravi zakona o lokalni samoupravi in zakona o financiranju občin, da se čez 4 leta ne bi srečevali s temi vprašanji tako, kot smo se sedaj.  G
     Današnje nadaljevanje 6. seje bomo pričeli z obravnavo prekinjene 31. točke dnevnega reda - to je s prvo obravnavo predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin ter nato prešli na obravnavo preostalih točk po dnevnem redu dalje.  G
     3. člen predvideva dopolnitev 37. člena obstoječega zakona o financiranju občin in vlada nas je seznanila s svojim mnenjem, da pravzaprav ni jasno razvidno, za kakšno operativno izvedbo se zavzemajo predlagatelji, in kako bi to lahko v praksi funkcioniralo.   G
     Zato bi bilo nujno poleg novele zakona o lokalni samoupravi in čimprejšnjega sprejema zakona o financiranju občin opraviti spremembe v organiziranosti državne uprave - napovedi o tem beremo lahko v medijih - in to sočasno po možnosti z oblikovanjem pokrajin.  G
     Naj omenim, da tudi sekretariat za zakonodajo in pravne zadeve v našem državnem zboru problematizira rešitev, ki jo vsebuje 28. člen ZIPRA, in pravi, da le-ta ni v skladu z odločbo ustavnega sodišča, ki je razveljavil 27. člen novele zakona o financiranju občin.   G
     Da zaključim, predlagam, da bi državni zbor predlog sprememb zakona o financiranju občin z amandmaji - ki sta jih predlagala oziroma sprejela tako matično delovno telo, to je odbor za finance in monetarno politiko, kakor tudi komisija za lokalno samoupravo - sprejel.  G
     Ob sprejemu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin se niso sprejele rešitve, po katerih se ti prihodki ne bi upoštevali v obsegu lastnih prihodkov za izračun pripadajočih sredstev finančne izravnave občin, to je 25. člen zakona o financiranju občin.  G
     Ob sprejemu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin se niso sprejele rešitve, po katerih se ti prihodki ne bi upoštevali v obsegu lastnih prihodkov za izračun pripadajočih sredstev finančne izravnave občin, to je 25. člen zakona o financiranju občin.  G
     Hkrati smo predlagali dopolnilni sklep, s katerim smo predlagali državnemu zboru, da vlado pozove, da ob predložitvi proračunskega memoranduma za 1997 oziroma najkasneje z obravnavo na julijski seji državnega zbora pripravi predloge sprememb in dopolnitev zakona o financiranju občin.  G
     Zakaj niste najprej poslali v obravnavo predlog novega zakona o financiranju občin, da bi vsi tisti, ki se bodo jutri tudi na referendumu odločali, jasno vedeli, kaj jim bo jutri nov zakon o financiranju občin prinesel, in šele takrat se bodo tudi odločali, ali za ali proti novi občini.  G
     Namreč, določilo 22. člena zakona o financiranju občin, ki uvršča tudi turistično takso v primerno porabo, kar ima za posledico zmanjšanje finančne izravnave, je v direktnem nasprotju z 21. in 22. členom zakona o pospeševanju turizma in v veliki meri izniči namen teh dveh omenjenih členov.   G
     Po drugi strani pa podpiram tudi občino Grgar, Čepovan, žal pa tudi tu ni preveč volje ljudi, da bi imeli svojo občino, ker se prav zaradi tega bojijo, ker ni zakona o financiranju občin, ki bi tudi tem demografsko ogroženim področjem dajal poseben status in jim tudi nekako pomagal financirati.  G
     Sedaj pa ne vem, ali je teh 3 milijarde 800 milijonov na - ali pa bo - v koloni, ki bi jo zraven prištel k temu pri dodatni finančni izravnavi občinam do 75%, res pa je, sedaj sem se tudi še temeljiteje prebral 25. člen zakona o financiranju občin, kjer piše: "da so upravičene do dodatnih sredstev".  G
     Sprejem amandmaja bi do potrebne uskladitve zakona o financiranju občin z zakonom o pospeševanju turizma omogočil realizacijo zakona o pospeševanju turizma, pospešil razvoj turizma v teh občinah in tudi odpravil druge škodljive in krivične posledice sedanje ureditve v več kot 40 občinah v Sloveniji.   G
     Bil bi zadovoljen, če bi pri tem splošnem delu proračuna s strani ministra slišal, kako se bo spoštoval ta 25. člen zakona o financiranju občin pri tistem delu, ko govori, da so občine opravičene do dodatnih sredstev, če z lastnimi sredstvi in 100%-no finančno izravnavo ne dosežejo 75%-ne primerne porabe.  G
     Da ne bom deležen kritike, bi rad izrecno povedal, da sem v začetku današnjega nadaljevanja seja povedal svoj predlog, torej, da bi po zaključku zakona o denacionalizaciji prešli na obravnavo 25. točke dnevnega reda, torej predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin - hitri postopek.  G
     Upoštevalo se je izhodišče ravno sprejetega zakona o financiranju občin, to pomeni, da ni več v veljavi razmerje 50:50, ampak v skladu z izračunom za posamezno občino, ker smo bili mnenja, da je potrebno upoštevati nova izhodišča o finančni zmožnosti posameznih občin, ki so bila opredeljena v zvezi s tem zakonom.  G
     Tako da je sedanji sistem zakona o financiranju občin, ki seveda vključuje vse prihodke med lastne prihodke občine, stimulativen za občine, ki želijo več, in ne drži, kot je rekel gospod Feri Horvat, da je potem občini itak vseeno, skratka, da kaj pa hoče imeti potem sploh turistično takso, če itak dobi razliko iz državnega proračuna.  G
     Vedeti moramo tudi, da prvi odstavek 23. člena zakona o financiranju občin jasno in nedvoumno določa, da občinam pripada 35 % dohodnine, in to brez izjem, brez pogojev in brez omejitev. 28. člen ZIPRA pa določa sankcije za tiste, ki tega člena ne bodo spoštovali oziroma sankcije za tiste občine, ki ne bodo financirale kulturnih zavodov.   G
     Vlada je v skladu z oblikovanim zakonom o izvrševanju proračuna za leto 2000 predlagala tudi 28. členu skladen amandma, ki pri ministrstvu za kulturo zagotavlja dodaten ali pa zagotavlja dodatna sredstva za prenos finančnih obveznosti javnih zavodov kulture na občine, glede seveda na namero zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin.   G
     Če si cilje in načela spremembe zakona o financiranju občin preberemo, med drugim piše takole (citiram): "S predlaganimi rešitvami naj bi tudi preprečili nadaljnje drobljenje obstoječih občin, ki se odraža v vedno večjih potrebah po dodatnih finančnih sredstvih, predvsem pri občinah, ki imajo relativno malo lastnih virov sredstev za financiranje javne porabe."  G
     Poslanska skupina socialdemokratov predlaga naslednji dodatni sklep k proračunu za leto 1999: "Vlada Republike Slovenije najkasneje do 30. junija 1999 pripravi dopolnjene zneske finančne izravnave za občine tako, da bo občinam, ki izpolnjujejo pogoje iz drugega odstavka 25. člena zakona o financiranju občin, zagotovila najmanj 75% izračunanega obsega primerne porabe."  G
     Potem zbor preide na obravnavo 17. točke - predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o denacionalizaciji, nato na obravnavo 25. točke - predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in na obravnavo 42. točke - predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o posebnem prometnem davku od posebnih iger na srečo ter po dnevnem redu dalje.   G
     Predzadnji odstavek 20.a člena zakona o financiranju občin določa, da se pri izračunu zneska primerne porabe za občine s sedežem v krajih, kjer so bili sedeži občin pred uveljavitvijo zakona o ustanovitvi občin ter o določitvi njihovih območij, pa nimajo statusa mestnih občin, namesto koeficienta 0,70, upošteva koeficient 0.74 - tako da je skupen seštevek koeficientov 1,04.  G
     Ko bo pa država oziroma vlada pripravila predlog novega zakona o financiranju občin, sem pa prepričan, da ga bo pripravila tako, da bo na podlagi tudi izkušenj dosedanjega ustanavljanja novih občin naredila ustrezno analizo, predlagala optimalne rešitve in seveda s tem skušala tudi vplivati na bodočo maksimalno uspešnost organiziranja in delovanja lokalne samouprave v Sloveniji.   G
     Kakorkoli že, odbor je na podlagi te razprave in teh argumentov, predstavljenih s strani vlade v njihovem mnenju iz sicer še lanskega leta, ki pa kljub temu veljajo, sprejel sklep, po katerem predlaga državnemu zboru, da predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin v prvi obravnavi, EPA 1442, ki ga imamo pred seboj, ni primerna podlaga za drugo obravnavo.  G
     Prav tako sem bil sedaj obveščen, da je pri pripravi teh tabel in potrebnih gradiv - gre za zelo občutljivo in pomembno materijo v povezavi s spremembo zakona o financiranju občin - prišlo je do nekaterih tehničnih napak v samem gradivu in da bo zato vlada sedaj v miru ponovno proučila nekatere tabele in potrebuje še nekaj časa, da se bo to gradivo razmnožilo poslankam in poslancem.  G
     Ali imamo na dnevnem redu točko pobude za povečanje proračunske postavke, ali imamo na dnevnem redu točko predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin, in sem iz razprave predstavnika poslanske skupine Socialdemokratske stranke, ki je govoril o podpori nekemu aktu, razumel, da imamo na dnevnem redu drug akt, ne tega, za katerega sem mislil, da ga imamo - 1442.  G
     Kot drugi sklep smo sprejeli, da "Državni zbor Republike Slovenije poziva Vlado Republike Slovenije, da v čim krajšem času predloži v obravnavo predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi, ki ju je potrebno nujno uveljaviti pred odločitvijo o referendumskih območjih in razpisom referenduma."   G
     Zatem bo zbor prešel na obravnavo 17. točke, to je predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o denacionalizaciji; nato na obravnavo 25. točke, to je predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in na obravnavo 42. točke, to je predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o posebnem prometnem davku od posebnih iger na srečo ter nato po dnevnem redu dalje.   G
     V kolikor pa ugotovi, da nima te možnosti, da še nekatere druge poti niso narejene, da še ni zakona o pokrajini, da še ni zakona o financiranju občin in da so kriteriji, ki so zapisani v 13. in 13.a členu, nesprejemljivi in se jih ne da upoštevati, potem pa naj pride gospod minister pred to govornico in reče: "V takem rakastem ali s takim rakastim materialom ne morem narediti kvalitetnega predloga.  G
     Sprejeli smo ga na 14. izredni seji 27.9. in glasi: "Državni zbor Republike Slovenije poziva Vlado Republike Slovenije, da v čim krajšem času predloži v obravnavo predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin in predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi, ki ju je potrebno nujno uveljaviti pred odločitvijo o referendumskih območjih in razpisom referendumov."  G
     Zadnja intervencija s strani opozicije, kar je zopet dokaz, da bi evropsko poročilo bilo popolnoma drugačno, če bi bila opozicija pozicija, je bila 22. julija letošnjega leta ob sprejemanju zakona o spremembah zakona o financiranju občin, ko so predsedniki poslanskih skupin Liberalne demokracije, Slovenske ljudske stranke, Socialdemokratske stranke, Združene liste in DeSUS-a podpisali dogovor parlamentarnih strank.  G
     Tretji dodatni sklep se glasi: "Vlada Republike Slovenije naj za nadaljevanje postopka sprejemanja predloga proračuna za leto 1999 pripravi predlog izračuna primerne porabe občin za leto 1999 in na tej podlagi tudi izračun prihodkov občinskih proračunov in finančne izravnave občinam ter predlog programa investicij in ukrepov, ki bodo sofinancirani iz državnega proračuna v skladu s 17. členom zakona o financiranju občin."   G
     Kakorkoli že, po mnenju odbora lahko rečem, da predlog zakona v obliki, kot je predlagan, ni sprejemljiv, da pa nedvoumno obstaja močna potreba po spremembah zakona o financiranju občin, vendar taka sprememba - povzemam večinsko razpravo na seji odbora - ki bo destimulirala drobljenje občin, nagrajevala občine za pobiranje lastnih prihodkov oziroma dohodkov, in omogočila več samostojnosti občinam pri razpolaganju s svojimi proračunskimi sredstvi.  G
     Piše pa takole (no, ja, kaj iz tega sledi, si lahko sami razložite, gotovo pa sledi, da bi bilo poročilo bistveno drugačno, če bi bila opozicija pozicija): "Ker zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin ne rešuje v celoti problema razvoja na gospodarsko manj razvitih območjih in demografsko ogroženih območjih, je nujno do konca leta sprejeti" - je nujno do konca leta sprejeti! - "poseben zakon o skladnejšem regionalnem razvoju."  G
     Da je torej tisti del izravnave do formule, ki smo jo sprejeli lani ob spremembi zakona o financiranju občin, tako imenovane primerne porabe, in načeloma tej formuli v glavnem nihče ni nasprotoval in se je celo izkazala kot nekako primerna formula za izračun, bom rekel, spodnjega roba ali najnižjega deleža, ko občine še lahko opravljajo zakonske in ustavne naloge, tako imenovana primerna poraba, in da do primerne porabe, glede na lastna sredstva, je država dolžna sofinancirati, tako da pridemo do tega spodnjega roba.   G
     Pa še na koncu, da bi vendarle vlado spodbudili odločneje k hitrejšemu reagiranju na podane izzive, predlagamo, da državni zbor ob podpori zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi sprejeme še naslednji sklep: "Državni zbor Republike Slovenije poziva vlado, da napovedane dodatne spremembe in dopolnitve zakona o lokalni samoupravi ter zahtevane spremembe in dopolnitve zakona o financiranju občin predloži državnemu zboru na način in v terminu, ki bosta omogočila redni postopek za sprejem in uveljavitev sprememb in dopolnitev obeh zakonov pred naslednjimi lokalnimi volitvami decembra 1998.   G

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA