nova beseda iz Slovenije

prihodnost (501-600)


ne strahú; vedri pogled veselo uprt v veselo      prihodnost!      Govoril sem z njimi; že njih čisti glas je  B
. / Spominjajmo se preteklosti, mislimo na      prihodnost...      Mogočen plamen iz davnine šviga -- vekove  B
denarnih vrečah in ki gledate s strahom in upom v      prihodnost      -- kaj vam ponuja klerikalna stranka? Ta  B
vzbuja tudi njegovo samozavest in zaupanje v      prihodnost.     Žalostna preteklost pa ustvarja malodušje in  B
poroča, da so Eneri, skitski rod, prerokovali      prihodnost      iz mehkega lipovega luba ter si med lipovim  B
stran 7 . / Ludvik Lazar Zamenhof Bistvo in      prihodnost      ideje mednarodnega jezika I. Vse ideje, ki  B
norčevanje ali napadanje ne bo spravilo s te poti.      Prihodnost      pripada nam. Celo če predpostavimo, da se bo  B
jezika povsem premišljena stvar in ima nedvomno      prihodnost;      a tudi, če o tem dvomite, nas oblika vendar  B
de la ideo de Lingvo Internacia / Bistvo in      prihodnost      ideje mednarodnega jezika začenja dr. Lazar  B
njegovega eseja, ki ga je naslovil: Bistvo in      prihodnost      ideje mednarodnega jezika, ki je bil napisan  B
tako hitro spodbudila. Zakaj je moj pogled na      prihodnost      mednarodnega jezika tako pesimističen, zakaj  B
bistvo jezika odloča o njegovi prihodnosti.      Prihodnost      ima ‒ vsaj v Božjih očeh ‒ kar se poraja iz  B
do človeka, ki govori drug jezik, ima ideja      prihodnost      celo, če človeštvo tega jezika ne bi sprejelo  B
bodo potem ljudje govorili, da je „nekoč imel      prihodnost”     ?Kdor torej esperantu očita, da se ni uveljavil  B
Kot ateist pa že sploh ne more vedeti, kaj ima      prihodnost.     Kristjan vsaj nekoliko ve, kaj ga v prihodnosti  B
nam ni bilo do potankosti razodeto, kakšna bo      prihodnost      tega sveta, ker je pač pri Bogu vse mogoče,  B
/ stran 149 . / Mark Fettes „Bistvo in      prihodnost”      ‒ jubilejni pogled Uvod Najbrž bi bilo prvo  B
de la ideo de lingvo internacia” (Bistvo in      prihodnost      ideje mednarodnega jezika) poskuša pobudnik  B
jezika, da bi lahko strogo napovedali njegovo      prihodnost      in koristnost. Prav ta potreba vse bolj zaposluje  B
družbenih vzrokov. Če bi bil spis „Bistvo in      prihodnost”      bolj pozoren do te plati vprašanja, bi morda  B
Zamenhofove aspiracije. Tako torej „Bistvo in      prihodnost”      markira pomembno razvejanost samorazumevanja  B
možno pridobiti čvrstejše zaupanje v njegovo      prihodnost.     To je naloga, za katero je delo Detleva Blankeja  B
. / stran 169 . / Vsebina Uvod 3 Bistvo in      prihodnost      ideje mednarodnega jezika 7 I. 7 II. 16 III  B
Je bil Zamenhof kriv prerok? 124 „Bistvo in      prihodnost”      ‒ jubilejni pogled 149 Uvod 149 Zoper „opazno  B
oporoke, ki bi se vključila v lepšo zgodovinsko      prihodnost,      ampak si da poklicati »pet najlepših žensk pod  B
ohranili našo preteklost in na njej zgradili svojo      prihodnost.     Marsikdo sicer pravi, da bi želel biti kdo drug  B
v katerem se »osebnosti« solidarno gradijo v      prihodnost?     Dve koncepciji Razvoja in - dve Morali.   B
strani zgodovina, na drugi intima; na eni strani      prihodnost,      na drugi sedanjost; na eni strani kolektiv in  B
razvilo smisel za zgodovinsko napredovanje in      prihodnost      potem Miguel de Unamuno sploh ni kristjan.   B
»Nikoli ni prihodnosti! To, kar imenujemo      prihodnost,      je največja laž. Resnična prihodnost je danes  B
imenujemo prihodnost, je največja laž. Resnična      prihodnost      je danes...In kaj jwl43jzkvea19j  B
je tudi to, da sta ta človekova tukajšnost in      prihodnost,      ta omejenost in neskončnost, to prekletstvo  B
obstojnejši bo moj dom in zanesljivejša moja      prihodnost.     Nisem se hotel zadovoljiti samo s tistim, kar  B
PROSTOST SLOVENCEV sklenil z ugotovitvijo: »     Prihodnost      je prihodnost svetega kot svetega.Sveto kot  B
SLOVENCEV sklenil z ugotovitvijo: »Prihodnost je      prihodnost      svetega kot svetega.Sveto kot sveto, resnica  B
človek po njem poganja korenine v preteklost in      prihodnost,      se združuje z ljudmi in prebiva v njem kot v  B
samo preteklost in sedanjost, temveč predvsem      prihodnost.     Narod ni danost, temveč projekt.   B
avantgardistični interes, skupna preteklost, odprta v      prihodnost.     Srednjeevropejec je človek, katerega državna  B
/ so dani človeku: / preteklost, sedanjost,      prihodnost      / in večnost. V  B
bi se pred nami odpirala ena sama neskončna      prihodnost!     In kakor že zdaj vemo, da bomo z vsakim dnem  B
svobodo svoje subjektivnosti in s tem upanja v      prihodnost,      presežnost, onstranstvo, odrešenje in božjo  B
prav tam, 535]; predvsem pa ne more veljati za      prihodnost,      kajti nujni pogoj svobode duha pri izbiri  B
Kierkegaardova dvočlena dialektika obrnjena v      prihodnost,      z njo se odpira možnost svobode in upanja.Etik  B
obstaja le ”sedanji trenutek“, ampak predvsem      prihodnost,      saj takrat človek začenja živeti... in potem  B
obstajajo trije časi: preteklost, sedanjost in      prihodnost.     Ali sedanjost, ki očitno obstaja, ni del časa  B
ste, da je preteklost tu, okrog nas - kaj pa      prihodnost?     Kje je prihodnost?  B
tu, okrog nas - kaj pa prihodnost? Kje je      prihodnost?     Ali je že - tu?   B
veliko ljubezen... Na tvoje vprašanje, ali je      prihodnost      že tu, pa ti lahko odgovorim samo, da je   B
odvisna predvsem od tega, za koga naj bi bila      prihodnost      že tu: za človeka je, hvalabogu, še ni, za  B
Glej - čas običajno delimo na preteklost in      prihodnost,      sedanjost pa je, strogo vzeto, zgolj tisti točkasti  B
zdaj v zavesti nenehno razmejuje preteklost in      prihodnost;      in če rečemo, da zdaj ”teče“ po času od preteklosti  B
uzreti zdaja, ki očitno razmejuje preteklost in      prihodnost      - ali vedno ostaja eden in isti ali je vselej  B
časa ne, saj sta po Aristotelu preteklost in      prihodnost      edina resnična ”dela časa“ - čeprav je preteklost  B
pretrgal na dvoje, čeprav ga deli na preteklost in      prihodnost      v odnosu do sedanje zavesti; analogno tudi točka  B
drugače, kot če v mislih potujemo v preteklost ali      prihodnost      ali če se v duši dotaknemo brezčasnosti. Bruno  B
Kolikor je doslej jasno in očitno, je to, da niti      prihodnost      ne biva niti preteklost.Potemtakem pravzaprav  B
sedanjost glede na sedanjost in sedanjost glede na      prihodnost.     Zakaj le v duši bivajo časi kot te vrste trojstvo  B
da vsi trije časi - preteklost, sedanjost in      prihodnost      - bivajo le v duši, ker pa duša na tem svetu  B
pride po času; tako bi večnost napravili za      prihodnost,      za trenutek časa.“ [prav tam] ”Absolutna brezčasnos  B
življenja“, ki je svobodno, usmerjeno v odprto      prihodnost,      ustvarjalno - ne pa vnaprej določeno, kot naj  B
možnost takšne ladje časoplova, ki bi potovala v      prihodnost,      deset let pozneje pa splošna teorija relativnosti  B
sistema S v sistem S', bi se v slednjem      prihodnost      že zgodila.Zato Einsteinova relativnostna teorija  B
vesoljnem bloku“ štirirazsežnega prostora-časa      prihodnost      načelno enako dostopna kot preteklost, podobno  B
gledanja“, saj preteklost vidimo drugače kot      prihodnost      - spomni se Avguštinovih besed, da je preteklost  B
besed, da je preteklost sedanjost v spominu,      prihodnost      pa sedanjost v pričakovanju - medtem ko je prostor  B
intervalu lokalno potekajo iz preteklosti v      prihodnost,      in podobno. Janez.   B
hitro raketo, potuje tudi v času, namreč v      prihodnost      glede na koordinatni sistem matične ladje,  B
splošne teorije lahko potuje v obe smeri, v      prihodnost      in potem nazaj v preteklost, to je res neverjetno  B
človeku pomeni najzanesljivejši kažipot v negotovo      prihodnost      - ampak gre tudi za nesprejemljivo fundamentalistično  B
življenju imajo razlogi, ki so časovno postavljeni v      prihodnost,      pogosto pomembno eksplikativno funkcijo in najbrž  B
naslov ŠTIRJE ČASI: preteklost, sedanjost,      prihodnost      in večnost. Profesor filozofije Bruno Vran  B
/\ .. stran 9 . \/ Zapiski Herbersteina in      prihodnost      Rusije in Evrope Avtorja „Zapiskov o Moskoviji  B
preteklosti je segel prek svojega časa daleč v      prihodnost,      prihodnost globalnosti, znanja, informacije  B
segel prek svojega časa daleč v prihodnost,      prihodnost      globalnosti, znanja, informacije in tolerance  B
mogoče najti veliko navdiha tudi za sedanjost in      prihodnost.     Tako je Slomšek v Rogaški Slatini v pogovoru  B
zgodovine, po usmerjanju zgolj v sedanjost in      prihodnost,      so v resnici sirenski klici, ki skušajo narodno  B
kot prava doktrina, kot odrešilna formula za      prihodnost.     Tako je tudi s tako imenovano „dvojezičnostjo  B
Zamenhof v svojem znamenitem eseju Bistvo in      prihodnost      ideje mednarodnega jezika (Esenco kaj estonteco  B
različnosti in individualnosti pa se bo vso      prihodnost      izražalo v spoštovanju, varovanju, bogatenju  B
metaforo, pa je vendarle pomembno kot upanje za      prihodnost.     Prerok Sofonija napoveduje: Tedaj bom dal ljudstvu  B
rečmi zavzemajo prvo mesto tiste, ki merijo v      prihodnost.     Sodobni akademik jih rad imenuje utopije.   B
veljavnega in uporabnega za danes in koliko za      prihodnost.      Da se je evropski racionalizem tako patološko  B
zagovarja teze, da je esperantu usojen nujen uspeh.      Prihodnost      je odprta za pozitivne in negativne izbire.  B
sedanjost -as (li parol′as = on govori); za      prihodnost      -os (ili parol′os = govorili, govorile bodo  B
preteklost), -anta (za sedanjost) in -onta (za      prihodnost)     .Trpni deležniki so -ita, ata, ota.  B
svet, delata enako narobe. Oba mislita, da more      prihodnost      že sama po sebi narediti za možno nekaj, kar  B
me je zapeljalo, da nisem prav nič mislil na      prihodnost.     Ko sem novembra meseca prišel v Ljubljano, sem  B
v prvi vrsti prepričanje, da bo naša narodna      prihodnost      zagotovljena le tedaj, kadar bo uresničen narodnostni  B
je njegova dolžnost, da zbira vse napredne, v      prihodnost      stremeče moči - ali pa je njegova dolžnost,  B
pokazala s tako čudnim licem, da sem jo spravil za      prihodnost.     Kar Vam tukaj zdaj pošiljam, Vas bo morda še  B
jih izdatno plačala -- tako da sem za bližnjo      prihodnost      brez velikih skrbí. Prav hudo bom vesel, če  B
narasel. Zdaj študiram, takó da se za svojo      prihodnost      ne bojím in da imam tudi mnogo več upanja, ob  B
dobro - toda kedaj! - in jaz ne morem skrbeti za      prihodnost.      Če ta falot od Bamberga pristane, potem se bom  B
miru ne bom imel nikoli. Bog vedi, kakšna je      prihodnost;      jaz se bojim, da je bil v primeri z njó ves  B
na svetu in zdelo se mi je, da leží pred mano      prihodnost      svetla in krasna, posuta z rožami in diamanti  B
Tvojih ustnic... A še dívnejšo in lepšo si slikam      prihodnost...      v čudovítih barvah, kakor si jo more slíkati  B
drugo si priborím lahko in hitro, da Ti posujem      prihodnost      z duhtečim cvetjem.Imé in slavo hočem imeti  B
dolge dní, - kakó se odpira pred mano čarobna      prihodnost,      kadar se spomínjam Tvojih krasnih očíj.Da bi  B
svojim ljubímcem - mladim slikarjem - v negotovo      prihodnost...     In zdí se mi, da je negotova prihodnost ob ljubljeni  B
negotovo prihodnost... In zdí se mi, da je negotova      prihodnost      ob ljubljeni osebi še zmirom lepša, kakor nesrečnó  B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA