nova beseda iz Slovenije
ne strahú; vedri pogled veselo uprt v veselo | prihodnost! | Govoril sem z njimi; že njih čisti glas je | B |
. / Spominjajmo se preteklosti, mislimo na | prihodnost... | Mogočen plamen iz davnine šviga -- vekove | B |
denarnih vrečah in ki gledate s strahom in upom v | prihodnost | -- kaj vam ponuja klerikalna stranka? Ta | B |
vzbuja tudi njegovo samozavest in zaupanje v | prihodnost. | Žalostna preteklost pa ustvarja malodušje in | B |
poroča, da so Eneri, skitski rod, prerokovali | prihodnost | iz mehkega lipovega luba ter si med lipovim | B |
stran 7 . / Ludvik Lazar Zamenhof Bistvo in | prihodnost | ideje mednarodnega jezika I. Vse ideje, ki | B |
norčevanje ali napadanje ne bo spravilo s te poti. | Prihodnost | pripada nam. Celo če predpostavimo, da se bo | B |
jezika povsem premišljena stvar in ima nedvomno | prihodnost; | a tudi, če o tem dvomite, nas oblika vendar | B |
de la ideo de Lingvo Internacia / Bistvo in | prihodnost | ideje mednarodnega jezika začenja dr. Lazar | B |
njegovega eseja, ki ga je naslovil: Bistvo in | prihodnost | ideje mednarodnega jezika, ki je bil napisan | B |
tako hitro spodbudila. Zakaj je moj pogled na | prihodnost | mednarodnega jezika tako pesimističen, zakaj | B |
bistvo jezika odloča o njegovi prihodnosti. | Prihodnost | ima ‒ vsaj v Božjih očeh ‒ kar se poraja iz | B |
do človeka, ki govori drug jezik, ima ideja | prihodnost | celo, če človeštvo tega jezika ne bi sprejelo | B |
bodo potem ljudje govorili, da je „nekoč imel | prihodnost” | ?Kdor torej esperantu očita, da se ni uveljavil | B |
Kot ateist pa že sploh ne more vedeti, kaj ima | prihodnost. | Kristjan vsaj nekoliko ve, kaj ga v prihodnosti | B |
nam ni bilo do potankosti razodeto, kakšna bo | prihodnost | tega sveta, ker je pač pri Bogu vse mogoče, | B |
/ stran 149 . / Mark Fettes „Bistvo in | prihodnost” | ‒ jubilejni pogled Uvod Najbrž bi bilo prvo | B |
de la ideo de lingvo internacia” (Bistvo in | prihodnost | ideje mednarodnega jezika) poskuša pobudnik | B |
jezika, da bi lahko strogo napovedali njegovo | prihodnost | in koristnost. Prav ta potreba vse bolj zaposluje | B |
družbenih vzrokov. Če bi bil spis „Bistvo in | prihodnost” | bolj pozoren do te plati vprašanja, bi morda | B |
Zamenhofove aspiracije. Tako torej „Bistvo in | prihodnost” | markira pomembno razvejanost samorazumevanja | B |
možno pridobiti čvrstejše zaupanje v njegovo | prihodnost. | To je naloga, za katero je delo Detleva Blankeja | B |
. / stran 169 . / Vsebina Uvod 3 Bistvo in | prihodnost | ideje mednarodnega jezika 7 I. 7 II. 16 III | B |
Je bil Zamenhof kriv prerok? 124 „Bistvo in | prihodnost” | ‒ jubilejni pogled 149 Uvod 149 Zoper „opazno | B |
oporoke, ki bi se vključila v lepšo zgodovinsko | prihodnost, | ampak si da poklicati »pet najlepših žensk pod | B |
ohranili našo preteklost in na njej zgradili svojo | prihodnost. | Marsikdo sicer pravi, da bi želel biti kdo drug | B |
v katerem se »osebnosti« solidarno gradijo v | prihodnost? | Dve koncepciji Razvoja in - dve Morali. | B |
strani zgodovina, na drugi intima; na eni strani | prihodnost, | na drugi sedanjost; na eni strani kolektiv in | B |
razvilo smisel za zgodovinsko napredovanje in | prihodnost | potem Miguel de Unamuno sploh ni kristjan. | B |
»Nikoli ni prihodnosti! To, kar imenujemo | prihodnost, | je največja laž. Resnična prihodnost je danes | B |
imenujemo prihodnost, je največja laž. Resnična | prihodnost | je danes...In kaj jwl43 jzkvea19 j | B |
je tudi to, da sta ta človekova tukajšnost in | prihodnost, | ta omejenost in neskončnost, to prekletstvo | B |
obstojnejši bo moj dom in zanesljivejša moja | prihodnost. | Nisem se hotel zadovoljiti samo s tistim, kar | B |
PROSTOST SLOVENCEV sklenil z ugotovitvijo: » | Prihodnost | je prihodnost svetega kot svetega.Sveto kot | B |
SLOVENCEV sklenil z ugotovitvijo: »Prihodnost je | prihodnost | svetega kot svetega.Sveto kot sveto, resnica | B |
človek po njem poganja korenine v preteklost in | prihodnost, | se združuje z ljudmi in prebiva v njem kot v | B |
samo preteklost in sedanjost, temveč predvsem | prihodnost. | Narod ni danost, temveč projekt. | B |
avantgardistični interes, skupna preteklost, odprta v | prihodnost. | Srednjeevropejec je človek, katerega državna | B |
/ so dani človeku: / preteklost, sedanjost, | prihodnost | / in večnost. V | B |
bi se pred nami odpirala ena sama neskončna | prihodnost! | In kakor že zdaj vemo, da bomo z vsakim dnem | B |
svobodo svoje subjektivnosti in s tem upanja v | prihodnost, | presežnost, onstranstvo, odrešenje in božjo | B |
prav tam, 535]; predvsem pa ne more veljati za | prihodnost, | kajti nujni pogoj svobode duha pri izbiri | B |
Kierkegaardova dvočlena dialektika obrnjena v | prihodnost, | z njo se odpira možnost svobode in upanja.Etik | B |
obstaja le ”sedanji trenutek“, ampak predvsem | prihodnost, | saj takrat človek začenja živeti... in potem | B |
obstajajo trije časi: preteklost, sedanjost in | prihodnost. | Ali sedanjost, ki očitno obstaja, ni del časa | B |
ste, da je preteklost tu, okrog nas - kaj pa | prihodnost? | Kje je prihodnost? | B |
tu, okrog nas - kaj pa prihodnost? Kje je | prihodnost? | Ali je že - tu? | B |
veliko ljubezen... Na tvoje vprašanje, ali je | prihodnost | že tu, pa ti lahko odgovorim samo, da je | B |
odvisna predvsem od tega, za koga naj bi bila | prihodnost | že tu: za človeka je, hvalabogu, še ni, za | B |
Glej - čas običajno delimo na preteklost in | prihodnost, | sedanjost pa je, strogo vzeto, zgolj tisti točkasti | B |
zdaj v zavesti nenehno razmejuje preteklost in | prihodnost; | in če rečemo, da zdaj ”teče“ po času od preteklosti | B |
uzreti zdaja, ki očitno razmejuje preteklost in | prihodnost | - ali vedno ostaja eden in isti ali je vselej | B |
časa ne, saj sta po Aristotelu preteklost in | prihodnost | edina resnična ”dela časa“ - čeprav je preteklost | B |
pretrgal na dvoje, čeprav ga deli na preteklost in | prihodnost | v odnosu do sedanje zavesti; analogno tudi točka | B |
drugače, kot če v mislih potujemo v preteklost ali | prihodnost | ali če se v duši dotaknemo brezčasnosti. Bruno | B |
Kolikor je doslej jasno in očitno, je to, da niti | prihodnost | ne biva niti preteklost.Potemtakem pravzaprav | B |
sedanjost glede na sedanjost in sedanjost glede na | prihodnost. | Zakaj le v duši bivajo časi kot te vrste trojstvo | B |
da vsi trije časi - preteklost, sedanjost in | prihodnost | - bivajo le v duši, ker pa duša na tem svetu | B |
pride po času; tako bi večnost napravili za | prihodnost, | za trenutek časa.“ [prav tam] ”Absolutna brezčasnos | B |
življenja“, ki je svobodno, usmerjeno v odprto | prihodnost, | ustvarjalno - ne pa vnaprej določeno, kot naj | B |
možnost takšne ladje časoplova, ki bi potovala v | prihodnost, | deset let pozneje pa splošna teorija relativnosti | B |
sistema S v sistem S', bi se v slednjem | prihodnost | že zgodila.Zato Einsteinova relativnostna teorija | B |
vesoljnem bloku“ štirirazsežnega prostora-časa | prihodnost | načelno enako dostopna kot preteklost, podobno | B |
gledanja“, saj preteklost vidimo drugače kot | prihodnost | - spomni se Avguštinovih besed, da je preteklost | B |
besed, da je preteklost sedanjost v spominu, | prihodnost | pa sedanjost v pričakovanju - medtem ko je prostor | B |
intervalu lokalno potekajo iz preteklosti v | prihodnost, | in podobno. Janez. | B |
hitro raketo, potuje tudi v času, namreč v | prihodnost | glede na koordinatni sistem matične ladje, | B |
splošne teorije lahko potuje v obe smeri, v | prihodnost | in potem nazaj v preteklost, to je res neverjetno | B |
človeku pomeni najzanesljivejši kažipot v negotovo | prihodnost | - ampak gre tudi za nesprejemljivo fundamentalistično | B |
življenju imajo razlogi, ki so časovno postavljeni v | prihodnost, | pogosto pomembno eksplikativno funkcijo in najbrž | B |
naslov ŠTIRJE ČASI: preteklost, sedanjost, | prihodnost | in večnost. Profesor filozofije Bruno Vran | B |
/\ .. stran 9 . \/ Zapiski Herbersteina in | prihodnost | Rusije in Evrope Avtorja „Zapiskov o Moskoviji | B |
preteklosti je segel prek svojega časa daleč v | prihodnost, | prihodnost globalnosti, znanja, informacije | B |
segel prek svojega časa daleč v prihodnost, | prihodnost | globalnosti, znanja, informacije in tolerance | B |
mogoče najti veliko navdiha tudi za sedanjost in | prihodnost. | Tako je Slomšek v Rogaški Slatini v pogovoru | B |
zgodovine, po usmerjanju zgolj v sedanjost in | prihodnost, | so v resnici sirenski klici, ki skušajo narodno | B |
kot prava doktrina, kot odrešilna formula za | prihodnost. | Tako je tudi s tako imenovano „dvojezičnostjo | B |
Zamenhof v svojem znamenitem eseju Bistvo in | prihodnost | ideje mednarodnega jezika (Esenco kaj estonteco | B |
različnosti in individualnosti pa se bo vso | prihodnost | izražalo v spoštovanju, varovanju, bogatenju | B |
metaforo, pa je vendarle pomembno kot upanje za | prihodnost. | Prerok Sofonija napoveduje: Tedaj bom dal ljudstvu | B |
rečmi zavzemajo prvo mesto tiste, ki merijo v | prihodnost. | Sodobni akademik jih rad imenuje utopije. | B |
veljavnega in uporabnega za danes in koliko za | prihodnost. | Da se je evropski racionalizem tako patološko | B |
zagovarja teze, da je esperantu usojen nujen uspeh. | Prihodnost | je odprta za pozitivne in negativne izbire. | B |
sedanjost -as (li parol′as = on govori); za | prihodnost | -os (ili parol′os = govorili, govorile bodo | B |
preteklost), -anta (za sedanjost) in -onta (za | prihodnost) | .Trpni deležniki so -ita, ata, ota. | B |
svet, delata enako narobe. Oba mislita, da more | prihodnost | že sama po sebi narediti za možno nekaj, kar | B |
me je zapeljalo, da nisem prav nič mislil na | prihodnost. | Ko sem novembra meseca prišel v Ljubljano, sem | B |
v prvi vrsti prepričanje, da bo naša narodna | prihodnost | zagotovljena le tedaj, kadar bo uresničen narodnostni | B |
je njegova dolžnost, da zbira vse napredne, v | prihodnost | stremeče moči - ali pa je njegova dolžnost, | B |
pokazala s tako čudnim licem, da sem jo spravil za | prihodnost. | Kar Vam tukaj zdaj pošiljam, Vas bo morda še | B |
jih izdatno plačala -- tako da sem za bližnjo | prihodnost | brez velikih skrbí. Prav hudo bom vesel, če | B |
narasel. Zdaj študiram, takó da se za svojo | prihodnost | ne bojím in da imam tudi mnogo več upanja, ob | B |
dobro - toda kedaj! - in jaz ne morem skrbeti za | prihodnost. | Če ta falot od Bamberga pristane, potem se bom | B |
miru ne bom imel nikoli. Bog vedi, kakšna je | prihodnost; | jaz se bojim, da je bil v primeri z njó ves | B |
na svetu in zdelo se mi je, da leží pred mano | prihodnost | svetla in krasna, posuta z rožami in diamanti | B |
Tvojih ustnic... A še dívnejšo in lepšo si slikam | prihodnost... | v čudovítih barvah, kakor si jo more slíkati | B |
drugo si priborím lahko in hitro, da Ti posujem | prihodnost | z duhtečim cvetjem.Imé in slavo hočem imeti | B |
dolge dní, - kakó se odpira pred mano čarobna | prihodnost, | kadar se spomínjam Tvojih krasnih očíj.Da bi | B |
svojim ljubímcem - mladim slikarjem - v negotovo | prihodnost... | In zdí se mi, da je negotova prihodnost ob ljubljeni | B |
negotovo prihodnost... In zdí se mi, da je negotova | prihodnost | ob ljubljeni osebi še zmirom lepša, kakor nesrečnó | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |