nova beseda iz Slovenije
tisto, kar znotraj označevalnega polja glagolov | imeti | in dobiti sovpada z označevalnim poljem polnopomenskega | C |
krvno skupino" zadnje izmene do ničesar ne smejo | imeti | zavezujoče pozitivnega odnosa.Zanje je spodobno | C |
lahko le v razmerju, odnosa do njih pa ne smemo | imeti. | Biti jaz je danost - biti ti umetnost. | C |
kot užitek, ki ga ni treba, ki se ga ne sme | imeti. | " Kot smo videli, je edini užitek, ki ga dopušča | C |
vzpostavi enakost na ravni dobrin, enakost na ravni " | imeti" | . Za sv. Martina, tako kot za teoretika načela | C |
razpolaganja: "razpolagati s svojimi dobrinami pomeni | imeti | pravico, da jih odtegneš drugim". "Dobrosrčnost | C |
saj mora, zato da bi afirmiral svoj status, | imeti | za partnerja reveža, v čigar goloti se bo reflektirala | C |
goljufija", ker temelji na enačbi, po kateri je " | imeti" | enako "biti".Tiha predpostavka dobrodelnosti | C |
dobrodelnosti je verovanje, da je mogoče z dobrim delom " | imeti" | preobraziti v "biti".Na ozadju grožnje s kastracijo | C |
skladu s sadovsko maksimo. Sadov rabelj mora | imeti | zajamčeno pravico, v pravnem pomenu, da zadovoljuje | C |
Novost, ki jo vpelje Epiktet, je stroga ločitev | imeti | od biti: nisem to, kar imam (slava, premoženje | C |
situiran v proairesis. Opozicija med biti in | imeti | je opozicija med proairesis in telesom oziroma | C |
pravi, čista. Volja torej nima in tudi ne more | imeti | drugega zakona kakor tistega, ki si ga daje | C |
nadškofa. Papež na to ni pristal, saj je hotel | imeti | Bolgarijo trdno pod nadzorom s pomočjo podrejenih | C |
svetovni vojni. Da neko naselje postane mesto, mora | imeti | vsaj 3000 prebivalcev, pri čemer so seveda tudi | C |
vsem tem dognanj, ki sledijo, nikakor ne moremo | imeti | za dokončna.Marsikje ob pomanjkanju izčrpnih | C |
jasna. Vsekakor je cerkev že v začetku morala | imeti | neko posest za vzdrževanje enega ali več duhovnikov | C |
razumljivo, da težav s spolno močjo pač ne morejo | imeti. | Tako o Bogu in impotenci sodi hipokratski zdravnik | C |
nedoumljivosti božjih namenov, bi pač morali | imeti | opraviti s sporadično boleznijo, se pravi z | C |
brezbožci in bogaboječimi, z eno besedo, morali bi | imeti | opraviti z anomičnim pojavom in ne s pojavom | C |
drugimi besedami, medtem ko Adam fikcije ni mogel | imeti | za realnost, pa je prav gotovo lahko imel sámo | C |
način pozabiti oziroma nanjo ne misliti, moramo | imeti | seveda ves čas pred očmi prav zaradi tega, da | C |
preprečil nastanek sledi v možganih. Očitno pa mora | imeti | vsaj moč, da to gibanje do neke določene mere | C |
življenjskih duhov lahko zaustavil, pa je očitno moral | imeti | moč, s katero je lahko njihovo gibanje s svojo | C |
najbolj koristno uporabiti, pri tem pa moramo | imeti | ves čas pred očmi the felicity of mankind, srečo | C |
doživeti, se zaradi nečesa žalostiti, veseliti, | imeti | v svojem spominu kak dogodek, in vse to ga je | C |
postale podlaga za nove umetne pesmi, so morale | imeti | nekaj splošnega ali pa nenavadnega, tako v vsebini | C |
obrazcem: tridelnim osmercem. Ta ritem je moral | imeti | v svojem avditivnem spominu in mu je bil verjetno | C |
umetni pesmi muzikalnost. Umetna pesem je morala | imeti | tak ritem in tako verzno podobo, da je tudi | C |
5. Mamico hočem s seboj | imeti, | / oni bojo v gorni hišici spali./ Midva pa | C |
staro ljudsko pesem. Pesem je torej morala | imeti | vse elemente, ki so pomembni, da neka pesem | C |
ki so temeljile na zgodbi. Ta pa je morala | imeti | za svojo snov nekaj občečloveškega (bazične | C |
kod. Kazalko je treba prepoznati, zato morata | imeti | ustvarjalec in bralec (poslušalec) skupni kulturni | C |
Stanonik 1990: 182.) Lewis Mumford meni: " | Imeti | človeka /... / predvsem za žival, ki uporablja | C |
skozi njihove pripovedi o tem, kaj so želeli | imeti | in česa niso imeli, česa se radi spominjajo | C |
je prinesel Jezušček; jaslice, ki niso hotele | imeti | "nemškega" dreveščka, in darila samo za posle | C |
posestnik Škerjanec s Škrjančevega, ki ni smel | imeti | žaketa in cilindra in po procesiji Pri Krištofu | C |
uživali zaupanje someščanov, temveč so morali | imeti | tudi določeno posest.Svetovalci in odborniki | C |
Priseljencev je bilo tako malo, da niso mogli | imeti | vpliva." Ne glede na nasprotujoča si mnenja | C |
tudi kakšni "slabo umni", ki jih niso mogli | imeti | v domači oskrbi ali pa niso bili sprejeti v | C |
odločali tudi tisti, ki je prej niso želeli | imeti | ali pa so se je bali.Na Perovem so po letu 1927 | C |
"postavili" za veliko noč. Takrat je moral | imeti | namreč vsakdo kaj novega, moški, če ne drugega | C |
na travniku, pri košnji, dekleta niso smela | imeti | kratkih rokavov, ker se to ne bi spodobilo. | C |
nameravajo delavci praznovati 1. dan majnika in | imeti | shode.- Naznanim tedaj županstvu, da se bode | C |
delavci vendar praznovali 1. dan majnika in hoteli | imeti | shode, opomnim županstvo na to, da se taki na | C |
kot nekaj samoumevnega: Kamnik jih je moral | imeti, | če je hotel biti letoviški kraj in če se je | C |
materialno podpirali. Nihče namreč ni mogel | imeti | ugleda, če ni spoštoval nekih splošnih družbenih | C |
lepim besedam potovalnih agentov, ampak morajo | imeti | pozivno pismo svojih znancev ali sorodnikov | C |
odbora: opisane so lastnosti, ki jih morajo | imeti: | starost vsaj 21 let, vzorni člani društva, usposobljeni | C |
nasprotju z zakoni države. Vsaka podružnica mora | imeti | predsednika, podpredsednika, tajnika, blagajnika | C |
Peter L. Kardoš je hotel o vsem odločati sam in | imeti | pri urejanju časopisa prvo in zadnjo besedo | C |
zbirati podpise tistih izseljencev, ki so želeli | imeti | slovensko župnijo in cerkev. Zbrali so preko | C |
se ni naučil njihovega jezika. Ljudje želijo | imeti | za duhovnega pastirja pravega vogrskega Slovenca | C |
regionalni značaj. Splošno slovenskega ni mogla | imeti, | ker Slovenije kot države pred prvo svetovno | C |
proizvod narodnega slovstva smemo v resnici | imeti | za narodnega le tedaj, če ga hranimo v isti | C |
spretnost', 'modrost'. Potemtakem mora 'folklora' | imeti | najprej pomen ljudskega znanja, védenja.A s | C |
folklorne zanimivosti posameznih delov države in jih | imeti | pod nadzorom establishmenta". "Če se bo skazalo | C |
specifiko folklornega procesa ni tako tragično. | Imeti | ga je mogoče za eno od variant, a vedeti moramo | C |
obstaja pravica do izbire in pripovedovalec mora | imeti | to kompetenco v svojem jeziku, ko polaga verbalno | C |
pojmovanja sociolingvistike. Pomembno vlogo bi moral | imeti | pri tem študij o stiliziranih žanrih v komunikativnih | C |
stališča primerno za atribut prve (ljudske kulture) | imeti | orodje in za atribut druge (množične kulture | C |
njej: "Vsak proizvod narodnega slovstva smemo | imeti | v resnici za narodnega le tedaj, ako ga hranimo | C |
teksti, ki se ne uvrstijo v sistem, se morejo | imeti | za invariante. Avtorica ima v mislih sistem | C |
skazki" (za splošnoslovanski katalog bi morali | imeti | predloge od vsakega naroda posebej).Ne zapira | C |
igre in fabuliranja. Verjame celo, da se sme | imeti | vsako tako vrsto (= žanr) za samodejno oblikovano | C |
sveta, s svetom, o/b/ njem in v njem. Zato mora | imeti | vsaka od njih svojo funkcijo.Tako se mu kažejo | C |
sveta okrog njega in v njem, mora zanj vsak žanr | imeti | tudi svojo primarno funkcijo, tj. (psihološko | C |
biti subjekt za ohranitev vere in ne morejo | imeti | kulturnega konteksta pripovedovanja - le individualne | C |
klasifikacijskega sistema na tej osnovi, jih mora | imeti | za stalne forme in klasifikacijske kategorije | C |
stališča lotimo žanrske celovitosti, je mogoče | imeti | posamezna dela za variante in z abstrakcijo | C |
jasno omejena z začetkom in koncem, je treba | imeti | za eno stvaritev. Tega ne spremeni dejstvo, | C |
razčlenjen sistem /.../ Namreč klasifikacija more | imeti | znanstveni pomen le tedaj, kadar je obdelana | C |
brez izpolnitve katerih klasifikacija ne more | imeti | znanstvenega pomena: 1. izbran diferencialni | C |
naracije, morata slušno in verbalno sporočilo | imeti | tudi predstavljalno razsežnost.Tako je prezentacija | C |
zares sam doživel. Ti dve obliki je mogoče | imeti | za analogijo predstavljanju na čisto verbalni | C |
zapisovanje: "Vsak proizvod narodnega slovstva smemo | imeti | v resnici za narodnega le tedaj, ako ga ohranimo | C |
To je razumljivo. Za pripovedke je treba | imeti | vsaj enega poslušalca, če že ne občinstva." | C |
A če se s tem še strinja, bi kdo utegnil | imeti | pomisleke, da bi slovstveno folkloro na splošno | C |
Prešernovega redaktorskega dela ni mogoče | imeti | le za obrobno - kot nasledek človeške in duhovne | C |
nepoznavanja knjižnega jezika, zaradi česar ne morejo | imeti | etnološke teže. Drugi vrh Prešernovega redakcijskeg | C |
... Vsak proizvod narodnega slovstva smemo | imeti | v resnici za narodnega le tedaj, ako ga hranimo | C |
kaj želimo s prevodom doseči. Pred očmi moremo | imeti | koncept, v katerem si prevajalec ustvarja "sliko | C |
avto s pooblastilom za vožnjo. Socer bi moral | imeti | zelene tablice za tujce, kar za seboj potegne | C |
občutenjem, ki ga niti ne moremo, niti želimo | imeti | ...?«Ali tako kot Tolstoj, ki je bil prepričan | C |
polne uši. Sedaj sem šele začutil kako hudo je | imeti | uši.Bližali se gričevju borbe vedno hujše. | C |
legend izluščiti tiste podatke, ki bi utegnili | imeti | zgodovinsko podlago, kajti racionalizirani miti | C |
kljub nasprotnemu vtisu je najbrž treba delo | imeti | za sklenjeno, vendar brez prvotnega »osnutka | C |
ne vrnili kraljične, zdaj hočejo pa od drugih | imeti | povračilo. 1,4 Do tod je šlo samo za medsebojn | C |
Na koncu še pravi, da ta dva stanova ne smeta | imeti | zasebnega premoženja in se ukvarjati z denarjem | C |
notico o njegovi smrti vsaj v časovnem oziru | imeti | za precej zanesljivo. Poleg svoje Zgodovine | C |
zgodovinski snovi dobro poučen; pred očmi mora | imeti | vse vidike dogajanja ter razumeti tudi globlji | C |
Tudi vsake oligarhične ureditve še ne moremo | imeti | za aristokracijo, temveč le tisto, ki jo vodi | C |
Kako otročje! Potemtakem bi morali | imeti | kar vsa barbarska ljudstva za potomce Trojancev | C |
eno besedo, le eno merilo, en vatel je treba | imeti | pred očmi, ne poslušalstva tega trenutka, temveč | C |
morala prilagajati, če je hotela preživeti in | imeti | kaj vloge), se odraža tudi v kulturi in s tem | C |
spremljati vojsko, noben navaden vojak ni mogel | imeti | ne v taboru ne na pohodu sužnja ali tovorne | C |
psihološka dispozicija, ki jo mora človek že | imeti, | da lahko deluje na določen način.Nastane šele | C |
Dominik, sv. Frančišek ...) prav tako morali | imeti | vsak svojo zgodovino. S širitvijo oblik in | C |
različnih ljudstvih, ki drugače nimajo stika ‐ | imeti | neki skupen temelj resnice.Pri tem je izhajal | C |
dolgo očuvale in so pri mnogih ljudstvih morale | imeti | skupni temelj resnice; kakor pravi prej predlagani | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1.201 1.301 1.401 1.501 1.601 1.701 1.801 1.901 2.001 2.101 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |