nova beseda iz Slovenije

adorno (31-130)


množični prevari«. Max Horkheimer in Theodor W.      Adorno:      Dialektika razsvetljenstva. Filozofski fragmenti  D
sta na frankfurtski univerzi predavala Theodor      Adorno      in Jürgen Habermas.Odkar je januarja hči teroristke  D
je pač vzgojila občinstvo z okusom, ki bi ga      Adorno      imenoval meščanski convenu - ta pa v glasbi  D
svojem eseju o eseju najprepričljiveje utemeljil      Adorno,      ki ga Grdina (resda ne zaradi sloga) zavrača  D
že obrne, iger bo v vsakem primeru dovolj.      Adorno      je nekoč dejal za psihoanalizo, da so v njej  D
Kje? Vidi se samo      Adorno.      Spodaj je Marx.  D
revije Maska na Metelkovi 6 v Ljubljani. M. Pe.      Adorno:      ob 100. obletnici rojstva Jutri bo stota obletnic  D
projekcija tega, kar nekdo hoče videti v njih. Ko je      Adorno      je pisal o fašistični množici, je opozoril na  D
razbijajo hierarhijo ali, kot bi rekel stari      Adorno,      vnašajo kaos v red.V osemdesetih je bil ne samo  D
množične kulture bistveno razlikovala. Če je      Adorno      stavil na elitno umetnost, je Benjamin afirmiral  D
nasprotju s Puhovskim pa je Tóthova poudarila, da      Adorno      prepoveduje, da bi se odrekli upanju, utopiji  D
utopiji in mesijanstvu. Poudarila je še, da je      Adorno      - četudi deklarirani ateist - vztrajal pri ideji  D
študenti pritrditi obema stranema, saj so tako      Adorno      kot njegovi študentje vztrajali v svoji poziciji  D
dvajsetega stoletja, med njimi nemara največ      Adorno,      ki je človekovo usodo in srečo po Schillerju  D
interpretiral ameriški basist Paul Plishka, Lauro      Adorno      italijanska mezzosopranistka Bruna Baglioni  D
brez družbene pogodbe. Hm, kaj bi si šele kak      Adorno      mislil o našem času! Samo občudujem lahko voljo  D
moderne, kot se je izrazil filozof Theodor W.      Adorno.     Omenimo Gustava Klimta, od katerega je dobila  D
temo modernizma in postmodernizma zastavila      Adorno      in Heidegger, na temo konca umetnosti pa Hegel  D
20. ap, 22. artist, 25. solo, 27. Vries, 28.      Adorno,      30. Oneal, 31. nastil, 32. kalma, 33. Arsak  D
Ljubljana, 2004, 272 str., 4430 SIT. Ko je      Adorno      pred tremi desetletji zapisal stavek, »Samo  D
strastno glasbo, je navdušeno sodila Alma Mahler,      Adorno      pa je zapisal, da so njegova dela simbolični  D
vedno ne razumem, kaj ima z vašo glasbo opraviti      Adorno?      V času Begnagrada kar precej.  D
številne glasbene prakse in koncepti, ki jih je      Adorno      sicer metal čez svoj plodni teoretski krov.  D
gostija za ušesa« je bila »žalosten vsakdanjik« (     Adorno,      v zvezi z lahko glasbo).Državno gledališče naj  D
grozne, da jih v bistvu ni mogoče povedati. Že      Adorno      je rekel, da po Auschwitzu ni več poezije..  D
Auschwitzu je barbarsko, je leta 1949 izjavil      Adorno.     To stališče je pozneje sicer hkrati utemeljil  D
značilno za avtoritarne osebnosti (Theodor      Adorno)     , in je v tem pogledu vsekakor Voditelj.Stoodstotni  D
bodo spregovorili o mislecih Frankfurtske šole (     Adorno,      Benjamin, Fromm, Habermas, Horkheimer, Marcuse  D
svetom (Evropo). Kar zadeva Freuda, Theodor      Adorno      je trdil, da v sodobnem upravljanem svetu in  D
potem, ko spozna resnično ljubezen med Lauro      Adorno      in Enzom Grimaldom.Še več.   D
pa mora darilo overoviti vojvoda Antoniotto      Adorno.      Charlotta je slikarka in želi slikati portrete  D
Med pevci so izstopali basist Robert Hale kot      Adorno,      baritonist Michael Volle kot Tamare, mezzosopranistka  D
torej storiti? (Lenin), Avtoritarna osebnost (     Adorno)     , O svobodi (Mill), Onkraj svobode in dostojanstva  D
Demokracija in vzgoja (Dewey), Avtoritarna osebnost (     Adorno)      in Izvor človeka (Darwin). Če nočemo ničesar  D
Slaba stran tega je, da je Kant, tako kot      Adorno,      postal ime, ki označuje svoje lastno filozofsko  D
Slaba stran tega je, da je Kant, tako kot      Adorno,      postal ime, ki označuje svoje lastno filozofsko  D
izkušenosti«, »Gibanje proti-in-onkraj«, »Zakaj      Adorno?     « in »Komentarji k intervjuju s Tonijem Negrijem  D
ichard) G(ere), 32. Ni, 33. prha, 35. Els, 36.      Adorno,      38. Almaden, 40. sito, 42. Dea, 43. Orle, 44  D
avtonomne misli (Kant, posebno Hegel, Marx,      Adorno,      Horkheimer) je odkrival temelje kulture (neo  D
prepričanih, da je šel svet k vragu, na primer      Adorno,      ki mu proti koncu njegovega življenja prav nič  D
teorijo frankfurtske šole, ki jo je soutemeljil      Adorno      (1903-1969), razvijal naprej na povsem svojski  D
umetniška in ne zgolj vsakdanja. Šteger: Odkar je      Adorno      oznanil konec literature, se ta slogan zelo  D
Klemperer, K. Weill, Foss, Hindemith, Krenek,      Adorno,      Bartók, Stravinsky, Nabokov, Th.Mann, Szell  D
Inteligenca kot moralna kategorija      Adorno      o intelektualni refleksiji, Hobsbawm o nacijah  D
Extra za prevod Alessandra Baricca. Theodor W.      Adorno      (1903-1969) velja za »najtežjega«, celo »najbolj  D
v Dialektiki razsvetljenstva uporabila prav      Adorno      in Horheimer - kulturne industrije.Rdeča nit  D
kako »v današnji družbi sploh še biti človek«.      Adorno      eksplicitno uporabi sintagmo »inteligenca je  D
Rahmaninov, čigar »zakonita naslednika« vidi      Adorno      v Gershwinu in popevki, ima pri tem vlogo aporije  D
izrabljali kot vabo na trnku. Filozof Theodor      Adorno      je razlagal, da je likovna umetnost v tretjem  D
razpravah pritoževal filozof kulture Theodor W.      Adorno.     V svoji Estetski teoriji, ki je izšla po njegovi  D
literatura zehanja vredna stvar«. Filozofija      Adorno:      Minima Moralia Analiza družbenega značaja  D
značaja umetnosti. Med glavnimi vprašanji, ki jih      Adorno      razčlenjuje tudi širše, velja izpostaviti predvsem  D
poznega kapitalizma? Če na kratko povzamemo, je      Adorno      naredil posebno sintezo Hegla, potem Kantovega  D
ospredju za številne zahodne intelektualce.      Adorno      je namreč napisal besedilo v času, ko se je  D
krajših prispevkih, ki sestavljajo knjigo, je      Adorno      pod takšnimi plastmi prepoznal začetke izkoriščanja  D
ekonomskega suženjstva in razvoj nacizma. Seveda,      Adorno      je bil marksist in kot so že nekateri ugotavljali  D
množična prevara in zaslepljenost? Theodor W.      Adorno      je v svojih delih pokazal, kako sodobna kulturna  D
je le osvoboditev od mišljenja, je opozoril      Adorno.      Moralna avtonomnost človeka je ključnega pomena  D
znanstvenega proučevanja, kot je nekoč zapisal      Adorno.      Seštevke odgovorov, zbranih na v anketi postavlje  D
predstojnikov.« Impulz nevpadljivosti, ga poimenuje      Adorno.      Kakor Nezemljani, ki nas opazujejo iz balonov  D
takšnih razmerah se dogaja to, na kar je opozarjal      Adorno      v svojem razmišljanju o nemškem šlagerju med  D
* * *      Adorno      ni skoparil s poimenovanji za Stravinskega;  D
Janzen!      Adorno      in Stravinski sta na isti strani.Edini, ki obstaja  D
da mu je zanj vseeno, je lažnivec.« Theodor      Adorno      popularni kulturi očita, da je umetnost, ki  D
ni tako. Literatura ima, kot je trdil denimo      Adorno,      utopično (ta je približno povezana z njeno fikcijskostjo  D
hišo, pod streho katere so domovali Theodor W.      Adorno,      Jürgen Habermas ali Hans M. Enzensberger, že  D
smeh, kot ga razumem sama, od tistega, kar je      Adorno      poimenoval napačen smeh.V ZDA je, denimo, napačnega  D
je naš«, kot se je izrazil Michel Foucault.      Adorno      je govoril o umetnosti svojega časa, Bloch o  D
Kar, 34. ponev, 35. Jordan, 37. sinoda, 38.      Adorno,      39. Sotlar. 23   D
jo podajali nekateri misleci, denimo Theodor      Adorno.      Jela Krečič   D
manipuliranega individualizma« (Max Horkheimer, Theodor      Adorno,      Michael Foucault) do »anomičnega privatizma  D
je izrekel teoretik frankfurtske šole Theodor      Adorno:      Kdor želi svobodo, mora tudi računati s problemi  D
prepoznavanje interpretov, skladateljev, del. Ko je      Adorno      diagnosticiral opero za odvečno obliko, je hkrati  D
predvsem psov. Slovita nemška sociologa Theodor      Adorno      in Max Horkheimer sta v zvezi s tem ugotavljala  D
prednikom moderne emancipirane komorne glasbe (     Adorno)     .Ne le sociološko, temveč tudi slogovno je omenjena  D
zlasti Kant, Merleau-Pontyjeva fenomenologija ter      Adorno.     Zlasti obe knjigi iz leta 1993 sta neposredno  D
barbarstva?« Ko sta Max Horkheimer in Theodor W.      Adorno      med drugo svetovno vojno v ameriški emigraciji  D
zasluga frankfurtske šole, ki sta ji pripadala      Adorno      in Horkheimer, je bila prav v tem, da je znova  D
kako so mu vendarle zavezane. Kot je zapisal      Adorno,      pravo vprašanje ni, kaj je danes Hegel za nas  D
totalitarizem. Totalitarna zavest, pravi Theodor      Adorno,      nima ene same oblike, komunistične; tudi kakemu  D
tej točki videl dlje kot sicer produktivnejši      Adorno.     Danes bi lahko rekli, da je Benjamin v svoji  D
ideološke konstrukcije subjekta, medtem ko je      Adorno      do konca stavil na rekonstrukcijo subjekta in  D
So take kritike destruktivne?      Adorno      naj bi postavil temelje filozofije v glasbi  D
fantazijo, ki se ji sintagma »salonsko ciganstvo« (     Adorno)      prilega kot ulita.Tej potpurijevski zvočni maneži  D
nazaj: pri Einaudiju so bili Gramsci in Brecht,      Adorno      in Borges, Goethe in Gogolj kot doma.Na zahteve  D
mnenja tudi nemški filozof in sociolog Theodor      Adorno,      ki je govoril o »postauschwitzkem izobraževanju  D
tekač, Bled, foot, rja, Snežnik, Ra, okret,      Adorno,      Adenauer, K. A., rimesa, ski, evkalipt, žele  D
930.1      ADORNO,      Theodor Wiesengrund Beležke o literaturi/  D
Wiesengrund Beležke o literaturi/ Theodor W.      Adorno;      [prevedli Mojca Savski ... (et al.); spremna  D
Pahorjev roman, Soroseva ekonomska analiza,      Adorno      in Berdjajev ter grško-slovenski slovar Glavna  D
šole oziroma kritične teorije družbe Theodor W.      Adorno      je pri nas znan po filozofskih, socioloških  D
grič, 5. kaprol, 11. Raman, 13. osliček, 15.      Adorno,      17. talina, 18. vile, 19. Mlav, 21. Ir, 22.  D
Hitchcock Mozartova Čarobna piščal, pravi nekje      Adorno,      je bila eden redkih, nemara zadnjih trenutkov  D
sta to imenovala Walter Benjamin in Theodor W.      Adorno.      Če to ugotovimo, pa še ne pomeni, da se moramo  D
intelektualce (Brecht, Benjamin, Bloch, Marcuse,      Adorno,      Habermas, Sloterdijk ...). Ob S. Unseldu bi  D
ne njena pravica do obstoja, je začel T. W.      Adorno      svojo Estetiško teorijo.Trideset let po objavi  D
začetkov civilizacije. Filozofa Theodor W.      Adorno      in Max Horkheimer sta v Odiseju prepoznala prvega  P
eksperti (kot trdi popolnoma neargumentirano      Adorno      in za njim ponavlja Pompe)?In ko nas prijetno  P
podiplomskega študenta družboslovja vprašate, kdo je bil      Adorno,      praviloma ne ve.Prišlo je do sistematičnega  P
ki ni nujno dediščina komunizma ‐ Marcuse,      Adorno      in Fromm niso bili del stalinističnega aparata  P

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 31



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA