nova beseda iz Slovenije
množični prevari«. Max Horkheimer in Theodor W. | Adorno: | Dialektika razsvetljenstva. Filozofski fragmenti | D |
sta na frankfurtski univerzi predavala Theodor | Adorno | in Jürgen Habermas.Odkar je januarja hči teroristke | D |
je pač vzgojila občinstvo z okusom, ki bi ga | Adorno | imenoval meščanski convenu - ta pa v glasbi | D |
svojem eseju o eseju najprepričljiveje utemeljil | Adorno, | ki ga Grdina (resda ne zaradi sloga) zavrača | D |
že obrne, iger bo v vsakem primeru dovolj. | Adorno | je nekoč dejal za psihoanalizo, da so v njej | D |
Kje? Vidi se samo | Adorno. | Spodaj je Marx. | D |
revije Maska na Metelkovi 6 v Ljubljani. M. Pe. | Adorno: | ob 100. obletnici rojstva Jutri bo stota obletnic | D |
projekcija tega, kar nekdo hoče videti v njih. Ko je | Adorno | je pisal o fašistični množici, je opozoril na | D |
razbijajo hierarhijo ali, kot bi rekel stari | Adorno, | vnašajo kaos v red.V osemdesetih je bil ne samo | D |
množične kulture bistveno razlikovala. Če je | Adorno | stavil na elitno umetnost, je Benjamin afirmiral | D |
nasprotju s Puhovskim pa je Tóthova poudarila, da | Adorno | prepoveduje, da bi se odrekli upanju, utopiji | D |
utopiji in mesijanstvu. Poudarila je še, da je | Adorno | - četudi deklarirani ateist - vztrajal pri ideji | D |
študenti pritrditi obema stranema, saj so tako | Adorno | kot njegovi študentje vztrajali v svoji poziciji | D |
dvajsetega stoletja, med njimi nemara največ | Adorno, | ki je človekovo usodo in srečo po Schillerju | D |
interpretiral ameriški basist Paul Plishka, Lauro | Adorno | italijanska mezzosopranistka Bruna Baglioni | D |
brez družbene pogodbe. Hm, kaj bi si šele kak | Adorno | mislil o našem času! Samo občudujem lahko voljo | D |
moderne, kot se je izrazil filozof Theodor W. | Adorno. | Omenimo Gustava Klimta, od katerega je dobila | D |
temo modernizma in postmodernizma zastavila | Adorno | in Heidegger, na temo konca umetnosti pa Hegel | D |
20. ap, 22. artist, 25. solo, 27. Vries, 28. | Adorno, | 30. Oneal, 31. nastil, 32. kalma, 33. Arsak | D |
Ljubljana, 2004, 272 str., 4430 SIT. Ko je | Adorno | pred tremi desetletji zapisal stavek, »Samo | D |
strastno glasbo, je navdušeno sodila Alma Mahler, | Adorno | pa je zapisal, da so njegova dela simbolični | D |
vedno ne razumem, kaj ima z vašo glasbo opraviti | Adorno? | V času Begnagrada kar precej. | D |
številne glasbene prakse in koncepti, ki jih je | Adorno | sicer metal čez svoj plodni teoretski krov. | D |
gostija za ušesa« je bila »žalosten vsakdanjik« ( | Adorno, | v zvezi z lahko glasbo).Državno gledališče naj | D |
grozne, da jih v bistvu ni mogoče povedati. Že | Adorno | je rekel, da po Auschwitzu ni več poezije.. | D |
Auschwitzu je barbarsko, je leta 1949 izjavil | Adorno. | To stališče je pozneje sicer hkrati utemeljil | D |
značilno za avtoritarne osebnosti (Theodor | Adorno) | , in je v tem pogledu vsekakor Voditelj.Stoodstotni | D |
bodo spregovorili o mislecih Frankfurtske šole ( | Adorno, | Benjamin, Fromm, Habermas, Horkheimer, Marcuse | D |
svetom (Evropo). Kar zadeva Freuda, Theodor | Adorno | je trdil, da v sodobnem upravljanem svetu in | D |
potem, ko spozna resnično ljubezen med Lauro | Adorno | in Enzom Grimaldom.Še več. | D |
pa mora darilo overoviti vojvoda Antoniotto | Adorno. | Charlotta je slikarka in želi slikati portrete | D |
Med pevci so izstopali basist Robert Hale kot | Adorno, | baritonist Michael Volle kot Tamare, mezzosopranistka | D |
torej storiti? (Lenin), Avtoritarna osebnost ( | Adorno) | , O svobodi (Mill), Onkraj svobode in dostojanstva | D |
Demokracija in vzgoja (Dewey), Avtoritarna osebnost ( | Adorno) | in Izvor človeka (Darwin). Če nočemo ničesar | D |
Slaba stran tega je, da je Kant, tako kot | Adorno, | postal ime, ki označuje svoje lastno filozofsko | D |
Slaba stran tega je, da je Kant, tako kot | Adorno, | postal ime, ki označuje svoje lastno filozofsko | D |
izkušenosti«, »Gibanje proti-in-onkraj«, »Zakaj | Adorno? | « in »Komentarji k intervjuju s Tonijem Negrijem | D |
ichard) G(ere), 32. Ni, 33. prha, 35. Els, 36. | Adorno, | 38. Almaden, 40. sito, 42. Dea, 43. Orle, 44 | D |
avtonomne misli (Kant, posebno Hegel, Marx, | Adorno, | Horkheimer) je odkrival temelje kulture (neo | D |
prepričanih, da je šel svet k vragu, na primer | Adorno, | ki mu proti koncu njegovega življenja prav nič | D |
teorijo frankfurtske šole, ki jo je soutemeljil | Adorno | (1903-1969), razvijal naprej na povsem svojski | D |
umetniška in ne zgolj vsakdanja. Šteger: Odkar je | Adorno | oznanil konec literature, se ta slogan zelo | D |
Klemperer, K. Weill, Foss, Hindemith, Krenek, | Adorno, | Bartók, Stravinsky, Nabokov, Th.Mann, Szell | D |
Inteligenca kot moralna kategorija | Adorno | o intelektualni refleksiji, Hobsbawm o nacijah | D |
Extra za prevod Alessandra Baricca. Theodor W. | Adorno | (1903-1969) velja za »najtežjega«, celo »najbolj | D |
v Dialektiki razsvetljenstva uporabila prav | Adorno | in Horheimer - kulturne industrije.Rdeča nit | D |
kako »v današnji družbi sploh še biti človek«. | Adorno | eksplicitno uporabi sintagmo »inteligenca je | D |
Rahmaninov, čigar »zakonita naslednika« vidi | Adorno | v Gershwinu in popevki, ima pri tem vlogo aporije | D |
izrabljali kot vabo na trnku. Filozof Theodor | Adorno | je razlagal, da je likovna umetnost v tretjem | D |
razpravah pritoževal filozof kulture Theodor W. | Adorno. | V svoji Estetski teoriji, ki je izšla po njegovi | D |
literatura zehanja vredna stvar«. Filozofija | Adorno: | Minima Moralia Analiza družbenega značaja | D |
značaja umetnosti. Med glavnimi vprašanji, ki jih | Adorno | razčlenjuje tudi širše, velja izpostaviti predvsem | D |
poznega kapitalizma? Če na kratko povzamemo, je | Adorno | naredil posebno sintezo Hegla, potem Kantovega | D |
ospredju za številne zahodne intelektualce. | Adorno | je namreč napisal besedilo v času, ko se je | D |
krajših prispevkih, ki sestavljajo knjigo, je | Adorno | pod takšnimi plastmi prepoznal začetke izkoriščanja | D |
ekonomskega suženjstva in razvoj nacizma. Seveda, | Adorno | je bil marksist in kot so že nekateri ugotavljali | D |
množična prevara in zaslepljenost? Theodor W. | Adorno | je v svojih delih pokazal, kako sodobna kulturna | D |
je le osvoboditev od mišljenja, je opozoril | Adorno. | Moralna avtonomnost človeka je ključnega pomena | D |
znanstvenega proučevanja, kot je nekoč zapisal | Adorno. | Seštevke odgovorov, zbranih na v anketi postavlje | D |
predstojnikov.« Impulz nevpadljivosti, ga poimenuje | Adorno. | Kakor Nezemljani, ki nas opazujejo iz balonov | D |
takšnih razmerah se dogaja to, na kar je opozarjal | Adorno | v svojem razmišljanju o nemškem šlagerju med | D |
* * * | Adorno | ni skoparil s poimenovanji za Stravinskega; | D |
Janzen! | Adorno | in Stravinski sta na isti strani.Edini, ki obstaja | D |
da mu je zanj vseeno, je lažnivec.« Theodor | Adorno | popularni kulturi očita, da je umetnost, ki | D |
ni tako. Literatura ima, kot je trdil denimo | Adorno, | utopično (ta je približno povezana z njeno fikcijskostjo | D |
hišo, pod streho katere so domovali Theodor W. | Adorno, | Jürgen Habermas ali Hans M. Enzensberger, že | D |
smeh, kot ga razumem sama, od tistega, kar je | Adorno | poimenoval napačen smeh.V ZDA je, denimo, napačnega | D |
je naš«, kot se je izrazil Michel Foucault. | Adorno | je govoril o umetnosti svojega časa, Bloch o | D |
Kar, 34. ponev, 35. Jordan, 37. sinoda, 38. | Adorno, | 39. Sotlar. 23 | D |
jo podajali nekateri misleci, denimo Theodor | Adorno. | Jela Krečič | D |
manipuliranega individualizma« (Max Horkheimer, Theodor | Adorno, | Michael Foucault) do »anomičnega privatizma | D |
je izrekel teoretik frankfurtske šole Theodor | Adorno: | Kdor želi svobodo, mora tudi računati s problemi | D |
prepoznavanje interpretov, skladateljev, del. Ko je | Adorno | diagnosticiral opero za odvečno obliko, je hkrati | D |
predvsem psov. Slovita nemška sociologa Theodor | Adorno | in Max Horkheimer sta v zvezi s tem ugotavljala | D |
prednikom moderne emancipirane komorne glasbe ( | Adorno) | .Ne le sociološko, temveč tudi slogovno je omenjena | D |
zlasti Kant, Merleau-Pontyjeva fenomenologija ter | Adorno. | Zlasti obe knjigi iz leta 1993 sta neposredno | D |
barbarstva?« Ko sta Max Horkheimer in Theodor W. | Adorno | med drugo svetovno vojno v ameriški emigraciji | D |
zasluga frankfurtske šole, ki sta ji pripadala | Adorno | in Horkheimer, je bila prav v tem, da je znova | D |
kako so mu vendarle zavezane. Kot je zapisal | Adorno, | pravo vprašanje ni, kaj je danes Hegel za nas | D |
totalitarizem. Totalitarna zavest, pravi Theodor | Adorno, | nima ene same oblike, komunistične; tudi kakemu | D |
tej točki videl dlje kot sicer produktivnejši | Adorno. | Danes bi lahko rekli, da je Benjamin v svoji | D |
ideološke konstrukcije subjekta, medtem ko je | Adorno | do konca stavil na rekonstrukcijo subjekta in | D |
So take kritike destruktivne? | Adorno | naj bi postavil temelje filozofije v glasbi | D |
fantazijo, ki se ji sintagma »salonsko ciganstvo« ( | Adorno) | prilega kot ulita.Tej potpurijevski zvočni maneži | D |
nazaj: pri Einaudiju so bili Gramsci in Brecht, | Adorno | in Borges, Goethe in Gogolj kot doma.Na zahteve | D |
mnenja tudi nemški filozof in sociolog Theodor | Adorno, | ki je govoril o »postauschwitzkem izobraževanju | D |
tekač, Bled, foot, rja, Snežnik, Ra, okret, | Adorno, | Adenauer, K. A., rimesa, ski, evkalipt, žele | D |
930.1 | ADORNO, | Theodor Wiesengrund Beležke o literaturi/ | D |
Wiesengrund Beležke o literaturi/ Theodor W. | Adorno; | [prevedli Mojca Savski ... (et al.); spremna | D |
Pahorjev roman, Soroseva ekonomska analiza, | Adorno | in Berdjajev ter grško-slovenski slovar Glavna | D |
šole oziroma kritične teorije družbe Theodor W. | Adorno | je pri nas znan po filozofskih, socioloških | D |
grič, 5. kaprol, 11. Raman, 13. osliček, 15. | Adorno, | 17. talina, 18. vile, 19. Mlav, 21. Ir, 22. | D |
Hitchcock Mozartova Čarobna piščal, pravi nekje | Adorno, | je bila eden redkih, nemara zadnjih trenutkov | D |
sta to imenovala Walter Benjamin in Theodor W. | Adorno. | Če to ugotovimo, pa še ne pomeni, da se moramo | D |
intelektualce (Brecht, Benjamin, Bloch, Marcuse, | Adorno, | Habermas, Sloterdijk ...). Ob S. Unseldu bi | D |
ne njena pravica do obstoja, je začel T. W. | Adorno | svojo Estetiško teorijo.Trideset let po objavi | D |
začetkov civilizacije. Filozofa Theodor W. | Adorno | in Max Horkheimer sta v Odiseju prepoznala prvega | P |
eksperti (kot trdi popolnoma neargumentirano | Adorno | in za njim ponavlja Pompe)?In ko nas prijetno | P |
podiplomskega študenta družboslovja vprašate, kdo je bil | Adorno, | praviloma ne ve.Prišlo je do sistematičnega | P |
ki ni nujno dediščina komunizma ‐ Marcuse, | Adorno | in Fromm niso bili del stalinističnega aparata | P |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |