nova beseda iz Slovenije
in mu na ta način šele omogočil, da je začel | zares | ravnati kot Bog, ki je vreden svojega imena | C |
Bog potemtakem šele z grehom prvega človeka | zares | postane Bog. Pred grehom je bila "Adamova sreča | C |
Torej ne le, da z grehom prvega človeka Bog šele | zares | postane Bog; tisti trenutek, ko Bog Adama kaznuje | C |
delovanju naravnih zakonov - in tako tudi svet šele | zares | postane svet. Filozofija v paradižu | C |
nastopajo tako rekoč v vseh ključnih delih, | zares | pridejo do besede in odigrajo osrednjo vlogo | C |
norec - vidimo neko določeno sobo, in da se mi | zares | nahajamo v takšni sobi, norec pa ne. Soba, v | C |
petelin. Kar torej "čutni dokazi" za norost | zares | dokazujejo, je v prvi vrsti prav norost tistega | C |
roka, ki boli enorokce in ki jim potemtakem | zares | pripada, lahko samo inteligibilna oziroma idealna | C |
amputacija ne more ločiti od tiste roke, ki je | zares | njegova, se pravi od inteligibilne oziroma idealne | C |
takrat, ko so mu ga odrezali, saj mu nikoli ni | zares | pripadal, od uda, ki že takrat, ko je še obstajal | C |
sebe. Ni sicer gotovo, da nam bo na ta način | zares | uspelo pozabiti, toda če bomo pozabili, bomo | C |
roki občutil pekočo bolečino, kot če bi bil | zares | držal roko nad razgreto pečjo.Kar v okazionalistični | C |
paradiž, je bilo to, da bi v primeru, ko bi | zares | držal roko nad razgreto pečjo - se pravi v primeru | C |
bilo samo to, da bolečine kljub temu, da je | zares | držal roko nad razgreto pečjo, ni več občutil | C |
In S.? Kako bi v primeru, ko bi | zares | držal roko nad razgreto pečjo in bi obenem v | C |
prepričal tudi skeptičnega Lurijo. V primeru, ko bi | zares | držal roko nad razgreto pečjo in bi v njej občutil | C |
občutkom hladu in tako kljub dejstvu, da bi | zares | držal roko nad razgreto pečjo, vzdrževati nespremenjeno | C |
govorila usta, če bi se omejila samo na to, kar | zares | "vedo", se pravi, če bi opisovala zgolj svoje | C |
bilo, če bi bil vsak zapornik v vsakem trenutku | zares | pod nadzorom; ker pa je to praktično nemogoče | C |
uprizorjeno, je sam nenehni nadzor: zaporniki niso | zares | ves čas pod nadzorom, ampak si samo predstavljajo | C |
je strah duhov, najbrž ne verjame, da duhovi | zares | obstajajo; ne le Bentham, prav vsi najbrž verjamemo | C |
bržkone otresli, če bi lahko ugotovili, da duhovi | zares | obstajajo; oziroma z besedami Paula Veyna, ki | C |
moglo bolj pomiriti kot ugotovitev, da duhovi ' | zares' | obstajajo."V tem primeru bi jih pač lahko obravnaval | C |
lahko celo rekli, da je tisto, kar bi bilo šele | zares | neznosno, prav to, da bi nam obstoj duhov dejansko | C |
pomirilo, bržkone prav ugotovitev, da duhovi | zares | obstajajo, dovolj zgovorno priča Benthamova | C |
besedami, šele takrat, ko bi ugotovil, da duhovi | zares | obstajajo, bi se lahko začel obnašati tako, | C |
seveda vprašanje, ali to "iztisnjeno" dobro | zares | odtehta the evil done, prizadejano zlo (se pravi | C |
se povezava s tradicijo in ljudskim izročilom | zares | začne.To ni sklepna faza njihovega ustvarjanja | C |
svojo, je v kontekstu ljudske poetike postala | zares | ljudska, čeprav pevci poznajo ustvarjalca.Zato | C |
1987: 41.) Da pa bi ponarodela pesem postala | zares | ljudska, ni nujno, da bi pevci poznali avtorja | C |
kar nekaj ljudskih pesmi, ki jih igralci tudi | zares | pojejo. Te so včasih citatno vkomponirane v | C |
pesmi. Predloga za Snojevo pesem je torej prav | zares | sinkretična celota ljudske pesmi. Ljudska pesem | C |
liste za zdravila izroča samo tistim, ki so | zares | reveži, ne pa na primer "posestnikom, uradnim | C |
je blo prbližn kilo. Nedelja brez mesa je pa | zares | dolgočasna."Kmetje v predmestju, tudi veliki | C |
ponovno vzniknila vendska ideja, vprašanje, kdo so | zares | Prekmurci.Avtorica se tu precej ukvarja z gradivom | C |
dobre pripovedovavce. Šele z njimi je 'delo' | zares | uspešno, žetev bogata, vloženi čas in trud poplačan | C |
tekstotvorne lastnosti in drugačnega (ne konkretno | zares | mišljenega) govorca / sporočevalca.Generiranje | C |
so ga sprejemali kot nalogo za prihodnost. | Zares | razmahnil se je strukturalizem v slovstveni | C |
folkloristika kaj ponudi lingvistiki, in za | zares | novo smer v lastnih vrstah.Odtrgalo bi jo od | C |
okrnjeno pesem". Kako različni zunanji dejavniki | zares | krepko sodelujejo pri aktualizaciji posameznih | C |
takole: ali so elementi, ki zamenjujejo druge, | zares | sinonimni, ali njihova zamenjava ne vodi k pomenskim | C |
repertoarja in jih zamenjajo novi, kot pretrpijo | zares | korenite spremembe." II. | C |
problem srednjeveškega mišljenja, bi bil odgovor | zares | tak: literature ni, so samo zunajliterarni pojavi | C |
slovstvene folklore kriterij tradicije jemlje | zares. | "Minimalni kriterij 'tradicije' bi mogel biti | C |
ker morajo ti podajati terminologijo, v katero | zares | ne verjamejo.Znanstvenikova odgovornost je večja | C |
evolucije" napravil "genologiji" medvedjo uslugo. | Zares | moramo biti sposobni, da na podlagi trditve | C |
Medtem ko je v zgodnejših stopnjah civilizacije | zares | velikanskega pomena, je v sodobnosti le "relikt | C |
medtem ko dže, kot so vera, nevera, zabava, | zares | smejo biti univerzalne, je aplikacija njihove | C |
stran, vendar se ta ne dá ločiti od vsebine. | Zares | ni morfološki vidik edini pri nastanku žanrotvorne | C |
pravljici smrči enako, kot je v času pripovedovanja | zares | počela neka žena v tistem prostoru. b) Ne le | C |
začetka mislijo, da je to, kar pripoveduje, | zares | sam doživel.Ti dve obliki je mogoče imeti za | C |
od ponavljanja sebe ali drugih." Janko Moder | zares | modro osvetljuje vzgibe, ki utegnejo biti podlaga | C |
prav nič pretiravala, ko mi je pol za šalo pol | zares | rekla o svojem prvem sosedu Marinčiču: 'Mamo | C |
pisateljev," pravi Matičetov, "bi skodela največkrat | zares | pokazala da je bolj ljudski Jurčič.Vendar se | C |
gotovi, koliko je v pripovedi besed in rekel | zares | ljudskih, koliko le umovanja tistega, ki je | C |
še nisem vedela, da sem Bosanka. Tega sem se | zares | zavedla šele v osnovni šoli.Pravzaprav nisem | C |
meni zbujale vprašanja, kakšni so pravzaprav | zares | ti Bosanci.So res tako grozni, nekulturni, nemogoči | C |
verjetno ne bom nikoli popolnoma navadila. | Zares | ne razumem, zakaj je tako težko povedati, kaj | C |
na fronti. Po drugi strani v marsikaterem | zares | intimnem dnevniku velikokrat srečamo ogorčenje | C |
razmišljanja, s pomočjo katerih bi se lahko | zares | vživeli v intimo sodobnika ali sodobnice vojne | C |
še to s predpostavko, da so pisci v Slovencu | zares | verjeli v to, o čemer so pisali: da je ubiti | C |
strani v trdni veri, da ga ne bo. Takrat je | zares | pogumno nastopila gospa Tavčarjeva, ki je imela | C |
armad iz Marne prepozno ugotovile, da se Nemci | zares | umikajo, so naletele na njihovo novo ofenzivo | C |
daleč v tujem kraju, med nepoznanim naradam, | zares | žalostna so naša srca, ker zgubljamo nar lepša | C |
mitologije, je bilo dolgotrajen proces, ki je bil | zares | uspešen šele pri Tukididu, zato je naslov »arhajsko | C |
utrpeli proti vsej združeni atenski vojski. | Zares, | če se bomo v nevarnosti spuščali oboroženi s | C |
4. | Zares | zgodovinske vsebine so dela Kirova odprava | C |
da ju je Polibij zasnoval, še preden se je | zares | lotil svoje Zgodovine; vsekakor sta obe knjigi | C |
menil, da je preširok, da bi mogel človeški um | zares | natančno razmotriti tolikšno zgodovinsko gradivo | C |
vnovič kam drugam, ne da bi svoje raziskave tam | zares | dokončal.Naposled sem posamezne odlomke svojega | C |
posegle v usodo države? Zmagovalci so bili | zares | zelo prizanesljivi, nihče ni bil usmrčen, pregnani | C |
so mu na pohodu proti morju prekrižali pot; | zares, | ni ga moža, ne med Grki ne med barbari, ki bi | C |
zdela Rimljanom najhujše zlo in glede nje se je | zares | moral zagovarjati.Tu je več netočnosti, a spet | C |
se zanje tako, kakor da so pošteno živeli. | Zares | se motijo, ko hkrati zahtevajo popolnoma nezdružljive | C |
19. Naposled smo padli že | zares | globoko: ko so nedavno [l. 383] iz strahu pred | C |
preučujejo odlike ali hibe voznikov in konj. 26. | Zares | čudaški je pogled na neštevilno množico, ki | C |
povoda za strankarsko udejstvovanje. Tega pojava | zares | ne morem označiti drugače kot prava dušna kuga | C |
zgodovinopisja. Slednje se je lahko začelo | zares | razvijati šele po razpadu novega rimskega cesarstva | C |
Pretiravanja posameznih govorcev so ga očitno | zares | zelo motila. Bralec dobi vtis, da ni maral, | C |
poduke, a jim ne bi sledil v praksi. A kdor | zares | počne oboje, je tisti suženj, ki radostno pričakuje | C |
katerih model študija zgodovine je kasneje prvi | zares | združil izobraževanje in raziskovanje.Vse skupaj | C |
ministrovanjem dolga leta tudi poslanec, sam ni nikoli | zares | prodrl v vladajoči del britanske visoke družbe | C |
mora vse stare pritlehne laži in odkriti nekaj | zares | resničnega ‐ človekove misli.« Pri tem se zgodov | C |
historians. Glede na to ne preseneča, da ga prav | zares | ni maral nihče razen njegovega priljubljenega | C |
je treba še veliko pojasniti; da je zgodovina | zares | preroški rokopis in da je noben človek ne more | C |
celote in ki navadno vedo, da je del mogoče | zares | ugledati le v okviru celote. Postopki in dolžnosti | C |
različni. Ne da vsaka izmed vrst ne bi bila | zares | dragocena na svoji posebni ravni.Preprost družinski | C |
zadovolji z željo povedati, kako so se stvari | zares | zgodile. Pogoj za to so ustrezni viri, med | C |
sorazmerij, ki bi bili za medsebojno razmerje stvari | zares | pravični; pač pa so reči izmerjene in postavljene | C |
nekdanjih misli ali mnenj v našem času. Da bi lahko | zares | pokazali deželo, človeka ali skupino v preteklosti | C |
torej čudno, da je le tako malo zgodovinarjev | zares | doseglo raven, ki so jo ponujale njihove velike | C |
prizadevanja bi terjale te ideje, da bi jih | zares | pojasnili ‐ to sem vedel na začetku teh predavanj | C |
kot mnogi drugi skozi ta zunanji pogled začel | zares | spoznavati Francijo. Predvsem pa mu je to pomaga | C |
znanost preteklosti in znanost prihodnosti.« | Zares, | ali ni zgodovina, dialektika različnih pojmov | C |
da se zgodovinopisje samo na ta način lahko | zares | osamosvoji, kar po drugi strani ne pomeni, da | C |
pomen, ki ga pacient ne more niti sprejeti niti | zares | zavrniti.Ne gre za to, da pacient ne ve, kaj | C |
zgodovinar izoblikuje svojo zgodbo o tem, »kaj se je | zares | zgodilo«, je že vnaprej kodirana. Obstajajo | C |
korektno« dojemanje »načina, na katerega stvari | zares | so«.S tem, ko historiografijo približamo njenim | C |
zapiše na tak način, da bo povedal, »kaj se je | zares | zgodilo«. Menim, da je zgodovina kot disciplina | C |
najbolj temeljnih značilnosti informacije je, da | zares | pomembna informacija ni nikoli konec informacijske | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1.501 1.601 1.701 1.801 1.901 2.001 2.101 2.201 2.301 2.401 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |