nova beseda iz Slovenije

moški (2.201-2.300)


seksualiziran. V psihoanalitičnem okviru je      moški      mazohist tisti, ki se podvrže delovanju ženske  C
žensko, objekt, predmet nasilja. Po Freudu se      moški      mazohisti "vedno premestijo v vlogo ženske;  C
razkriva mogočno ambivalenco moškega mazohizma, ki      moški      subjekt obrne proti imanenci (njegovi zemeljski  C
razmerja. Na ta način (in to je paradigmatično za      moški      umetniški subjekt) dokaže, da je "jaz" (subjekt  C
to je zakon "jaza-istega", skozi katerega se      moški,      kot trdi Luce Irigaray, udejanji kot norma subjektivitete  C
Acconcijevo delo kot zgled za način, kako je      moški      umetnik v 70. letih preučeval moškost samo zato  C
dozdevno nasprotnih kategorij gledalec / gledano,      moški      / ženska, subjekt / objekt.Acconcijev "umetnik  C
Angeles) - projicira skrajno predvidljivo moškost:      moški      umetnik, ki ga predstavlja pokončen tič, se  C
preučiti, kako to, da so popolnoma odtujeni      moški      in ženske odtujeni različno; na tej točki zgodovine  C
doživljajo svoja telesa in subjektivitete. Tako se      moški      body art umetniki, četudi moškost predstavljajo  C
pollockovski imperativ. Nadvse redko se primeri, da      moški      body art projekt uprizori potencialno heteropatsko  C
v delu). Če body art umetniki - podobno kot      moški      subjekti nasploh - pogosto doživljajo svojo  C
v svoji podobi kot drugega (kot jo doživlja      moški      subjekt).O heteropatski identifikaciji bi lahko  C
Carolee Schneemann, 1989(452) Ko so se      moški,      kot so Acconci, Nauman in Burden, začeli ukvarjati  C
ne želi reči, da katerikoli subjekt, najsi je      moški      ali ženski, lahko doseže transcendenco (čisto  C
razkazovanje, ki potrjuje Pollockov ejakulatorni      moški      genij, ga vselej že naredi "ženstvenega" -,  C
faličnim nadomestkom). Konvencionalno rečeno,      moški      delujejo in ženske pozirajo.Obenem bom zatrdila  C
po zaslugi retorike poze, ki se poteguje za "     moški      pogled" in se obenem spopada z njim (ter verjetno  C
zgodovine in kritike, pri čemer je (zastrti,      moški)      umetnik z disciplinskimi manevri ustvarjen kot  C
zaželenost) v umetnostnem svetu, ki mu vladajo      moški.      (471) Feministične body art umetnice so z uprizarja  C
ki so ga v patriarhatu tradicionalno imeli      moški.     Strateško uprizarjajo, da bi postale individualne  C
Wilkejeva pozira gola, ne samo da priteguje      moški      pogled, temveč tudi vnaprej zamoti njegovo krivuljo  C
ustvarjale v okviru tradicij in poti, ki so jih utrli      moški.     "(487) Tudi Hrana za duha (Food for the Spirit  C
Povedano s freudovskim izrazjem Mulveyjeve,      moški      pogled blaži strah pred kastracijo pri moških  C
razkrije strukture, s katerimi heteroseksualni      moški      subjekti poskušajo vključiti (ženskega) drugega  C
tega so bolj zainteresirane za rušenje mita o (     moški)      subjektivni transcendenci in so zmožne bolj  C
užitke, ki ne bi bili nujno heteroseksualni in      moški?     ). Čeprav se utegne zdeti, da samoupodabljanje  C
pomenljiva oznaka, kadar je povezan z ženskami:      Moški      lahko uporabljajo čudovite, seksi ženske kot  C
sebe). Narcis udejanji prav dilemo, ki muči      moški      subjekt v patriarhatu; globoko motivirajočo  C
in homoerotične želje (Narcisu dvorijo tako      moški      kot ženske, naposled pa se zaljubi v moškega  C
narcis nevaren za patriarhat, ker obide želeči      moški      subjekt (ker ljubi sebe, od njega ne potrebuje  C
pogledom", ki dobi moč s tem, ko gre skozi (     moški)      "jaz" ter z zanikanjem imanence in telesnosti  C
besa) obenem v celoti izključi heteroseksualni      moški      subjekt.Wilkejeva z neštetimi, pogosto protislovnimi  C
razkazovale svoja telesa, da bi preslepile "     moški      pogled".Takšno očitno udejanjenje pornografske  C
dela Drugi spol suče okrog dejstva, da so imeli      moški      v zahodnem patriarhatu dostop do transcendence  C
ki je, kot pravi Audre Lorde, "bel, vitek,      moški,      mlad, heteroseksualen, kristjan in finančno  C
tehnologije, ki so jih skoraj v celoti razvili      moški      za moške, sama pa jih je uporabila za premestitev  C
subjekta, ki je spolno opredeljen kot bodisi      moški      bodisi ženska, kot hierarhično umeščeno ustreznico  C
prebivalcev Zemlje zunajzemeljskemu drugemu,      moški      tisti, ki govori in zastopa človeštvo. Ženska  C
njo govorijo drugi."(624) Andersonova kot      moški      govori o "nevtralnem" simbolu moškega z dvignjenimi  C
govora "glas avtoritete" in trdi, da "ni samo      moški      (...) ampak tudi tehnološki"(626). Tehnologija  C
Andersonova ni več ženska kot objekt, marveč      moški      kot govorec (ali, in to je še zanimivejše, oboje  C
Mapplethorpovi erotizirani in fetišizirani črni      moški      čudoviti objekti, kot kipi in mirni, Harris  C
ocenjevanje nekaterih možnosti, ki jih ima črni      moški,      ko se odloča, kaj bi utegnil biti. Eksotičnost  C
ljubezni. Obenem je ta erotika skrajni tabu:      moški,      ki ga poljublja Harris, je njegova zrcalna podoba  C
poljublja Harris, je njegova zrcalna podoba.      Moški,      ki ga poljublja Harris, je še en Harris - Thomas  C
feminiziran, incestuozen in homoseksualen, še vedno "     moški"     ?Ko človek razmišlja o Harrisovi moškosti, mora  C
vitka bela ženska kot objekt pogleda ali beli      moški      kot subjekt umetniške produkcije).Ali kot pravi  C
ne gre preprosto za to, da je nekdo dozdevno      moški      ali ženska (bodisi anatomsko bodisi kako drugače  C
katerega se moško telo izvije kot zmagoslavno:      Moški      mazohist uboga falični zakon in mu služi.(.  C
mazohist uboga falični zakon in mu služi. (...)      Moški      mazohizem je najprej sredstvo, ki doseže, da  C
kako ne prekršiti zakona. (...) In končno,      moški      mazohizem je mogoče razumeti kot način, kako  C
mazohizem je mogoče razumeti kot način, kako      moški      subjekt začasno spodbije željo po očetu in subvertira  C
zlitjem penisa in falosa očetovskega zakona.      Moški,      oropan iluzorne posesti falosa, je feminiziran  C
trdi, da filmski kodi ustvarjajo implicitno      moški      "pogled ... svet ... in ... objekt, s tem pa  C
(ki je po mnenju Mulveyjeve spet implicitno      moški)     .Mulvey, "Visual Pleasure and Narrative Cinema  C
po svojih pooblastilih vis-à-vis urbani areni      moški,      kot trdi Griselda Pollock v "Modernity and the  C
mnenja Pollockove, po katerem je flâneur samo      moški;      flâneurja vidim kot eksistirajočega v diskurzivnem  C
anatomskim penisom (seveda ga posedujejo biološki      moški)     .Tako piše: "Lahko bi rekli, da je ta označevalec  C
, str. 162, 161). (238) "Navzven usmerjeni      moški"      po Riesmanu "razodeva zahodni urbani svet, v  C
kapitalizem", kot konstitutivne za premeščeni (     moški)      subjekt, ki tako postane kontingenten do svojih  C
Če imajo izvedenci prav, je današnji ameriški      moški      izgubil celo seksualno pobudo in nadzor; nekatere  C
romaneskno uspešnico Sloana Wilsona iz leta 1956      Moški      v sivi flanelasti obleki (The Man in the Grey  C
delavska bombažna majica pojavila v izčrpani      moški      modi po drugi svetovni vojni, ko je bila vključena  C
minimalistične prevzetnosti (in še ena daritev      moški      tradiciji, ki jo je mogoče brati obenem kot  C
smetano, nato pa so jo številni ljudje, tako      moški      kot ženske, polizali.Leta 1964, ko je bilo prvič  C
1993, str. 84. Nekoliko pozneje so temnopolti      moški      - zlasti gejevski temnopolti moški - z rabo  C
temnopolti moški - zlasti gejevski temnopolti      moški      - z rabo lastnega telesa raziskovali normativni  C
Harris. Večinoma se zdi jasno, kaj želijo doseči      moški      umetniki z uprizarjanjem penisa; kadar je v  C
je nastajal med letoma 1963 in 1969, je velik      moški      organ prodrl skozi stran v knjigi; Hermann Nitsch  C
in nerazvita ženska, "zdrav", heteroseksualni      moški      pa se premakne k izbiri objekta nasprotnega  C
kot so trdili Lacan in drugi) odtujeni tako      moški      kot ženske, so ženske odtujene dvojno; fantje  C
formalistične tradicije (umetniki - vsaj beli, zahodni      moški      umetniki - imajo identifikacijski interes, ko  C
zasledovanja in zasledovanosti: po klasični dinamiki      moški      zasleduje žensko, ona pa si želi biti "zaželena  C
krivec za nasilno dejanje nad njegovim telesom      moški      ali ženska, toda v primerih, pri katerih informacije  C
posledico izziva, ki ga ponuja stalen, koherenten      moški      pogled (kot bom pojasnila v analizi feminističnih  C
nekoliko spremenilo, ko so odkrito gejevski      moški      prišli do določene moči in se lotili vnovičnega  C
različici je vključila tudi navedke nekaterih      moški      politikov (Hitler idr.) in piscev (Joyce, Goethe  C
da "edino razmerje žensk do izvora narekuje      moški"     .Glej Irigaray, "The Law of the Self-Same", v  C
homoseksualno moškost - v tem, da homoseksualni      moški      patološko ljubi moške -, ne pa tudi za ženske  C
samo prek anatomskega spola (da homoseksualni      moški      s tem, ko ljubi druge moške, ljubi "sebe", kot  C
to nemožnost kot nekaj najvišjega, medtem ko      moški,      ki dosežejo socializirano moškost, dobijo dostop  C
zavzela pozicijo zunaj te identitete [ženska /      moški]     , iz katere segam in jo čutim" (prav tam, str  C
Američani na pohodu (Anderson) "Ameriški      moški:      zakaj mu vladajo ženske?"(Moskin)   C
(Moskin) "Ameriški      moški:      zakaj se boji biti drugačen?"(Moskin)   C
ratizaciji / avtentičnosti op. 258 Barber, Fiona o      moški      subjektiviteti op. 254 Barbey d'Aurevilly, Jules  C
tudi gesli feministični body art / umetniki in      moški      body art / umetniki. Bolan: življenje in smrt  C
notranja logika op. 376 Forster-Hahn, Françoise      moški      body art op. 143 fotografija op. 101, op. 477  C
kodiranje; tehnologija; utelešenje; ženski /      moški      pogled na Interview, revija op. 210; Warhol  C
drugi op. 155; Lacan op. 133; Merleau-Ponty;      moški      pogled; o moški / ženski seksualnosti op. 459  C
Lacan op. 133; Merleau-Ponty; moški pogled; o      moški      / ženski seksualnosti op. 459; o Pollocku; o  C
krščanski op. 692, op. 693; kulturna reprezentacija;      moški      performans op. 397. Glej tudi geslo sadomazohizem  C
235 modernizem formalistični razdrobljenost;      moški      umetnik; narcizem; postmodernizem op. 31; subjektiviteta  C
Moskin, J. Robert      moški      body art / umetniki op. 143; moškost op. 309  C
umetniki op. 143; moškost op. 309; subjektiviteta      moški      subjekt; razsrediščeni / usmerjen k drugemu  C
konvencionalna; kriza op. 136; mazohizem in      moški      body art in narcizem; nekonformistična; normativna  C
ogled (Arnold) op. 395 Narcis op. 534; mit      moški      subjekt; moškost op. 533; podoba narcizem body  C
Poggi, Christine o Acconciju op. 316 pogled      moški      patriarhalni; pervertirana logika Poirer, Richard  C
kritika; minimalizem op. 235; modernizem op. 31;      moški      umetnik; narcizem op. 445; performativni op  C
Orlan) op. 672 retorika poze feminiziranje      moški      pogled reverzibilnost   C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1.701 1.801 1.901 2.001 2.101 2.201 2.301 2.401 2.501 2.601 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA