nova beseda iz Slovenije

moški (2.101-2.200)


I., bi naj bil pokopan kot naslednji odrasel      moški      (l. 1385), zato predvidevam, da je njegova lobanja  C
frontalnim sinusom otroške lobanje 2. Tudi      moški      frontalni sinusi so pahljačasti, le da imajo  C
po površini manjše. Maksilarna sinusa sta pri      moški      in ženski lobanji trikotne oblike, pri otroški  C
obnosnih votlin. Oblika nosne votline je pri      moški      in ženski lobanji podobna školjki z nazobčanim  C
razlikuje. Parietalni foramni so identični pri      moški      in otroki lobanji, pri ženski je le eden (avtosomno  C
mastoidni foramni se pojavijo bolj podobno pri      moški      in otroški lobanji.Palatinalna transverzalna  C
po obliki in velikosti (sl. 82). Komentar:      moški      lobanji 7 in 8 sta si po obliki in velikosti  C
Friderika II. (lobanje 17, 11 in 18) Zadnji      moški      potomec celjskih grofov je bil Ulrik II., kateremu  C
družina v tem času odločila, da prezgodaj umrli      moški      potomci pač sodijo med dinaste tudi v grobnici  C
identifikacija bolezenskih sprememb pri lobanji 14.      Moški      je imel posebno vrsto počasi napredujoče benigne  C
let, Herman I. je umrl kot naslednji odrasel      moški      v družini in sicer l. 1385. Star je bil nad  C
tistimi na lobanjah. Legenda: Ž - ženski, M -      moški,      O - otrok Slika 79: Obnosne votline lobanj 5  C
Nilu. V tem društvu so se zbirali predvsem      moški,      ženske pa so leta 1902 ustanovile Krščansko  C
biljard, zbor, ansambel itd. Zbor je v mešani ali      moški      zasedbi prepeval tudi pri slovenskih sestrah  C
specifičen in "postopen". Izseljenci, največkrat      moški,      so se v Južni Afriki poročili s pripadnicami  C
so ga poleg deklet in žena sestavljali tudi      moški.     Ker se je revščini po letu 1920 na Primorskem  C
potem pa so ga zaprli. Vodja kluba je bil neki      moški,      ki je odšel v Trst.Sicer sta bila dva kluba  C
Zbor je bil mešan, včasih pa so nastopali samo      moški.     Pri sestrah pa so bile samo ženske.   C
službo najprej temnopolta ženska, nato temnopolti      moški,      potem "coloured" (mulati) ženska oz. moški,  C
moški, potem "coloured" (mulati) ženska oz.      moški,      za njimi pridejo na vrsto Indijka in Indijec  C
začetnih faz, saj so v prvi le ženski, v drugi pa      moški      grobovi (cfr. Teržan 1995, 338 s).  C
Disneyjev svet, v stripih in zunaj njih, je      moški      svet. Disneyjeva organizacija izključuje ženske  C
ravno dovzetne za moške čare in zakonske vezi,      moški      del družine nujno in nenehno sestavljajo samci  C
nasproti italijansko obarvani vampirki Silviji.      Moški      se boji takšne ženske (le kdo se je ne bi?)  C
dialogu. V tem skrbno varovanem svetu vsi -      moški      in ženske, mladi in stari - pod uniformo Vojske  C
vendar je nisva mogla videti, ker naju noben      moški      ni pustil v njeno bližino. Ni še znano, kako  C
na pot kriminala. Ta fizični oče, edini pravi      moški      roditelj v Disneyjevih stripih, še enkrat potrdi  C
Stran 78 J. Robert Moskin, "Ameriški      moški:      zakaj mu vladajo ženske?"("The American Male  C
Telo v akciji: Vito Acconci in "koherentni"      moški      umetniški subjekt 4.   C
Altered Image), 1981 J. Robert Moskin, "Ameriški      moški:      zakaj mu vladajo ženske?"("The American Male  C
užitku, ki izziva fetišistični in skopofilični "     moški      pogled". (7) Schneemannova si je obraz in telo  C
izmišljenega jaza' - je delo (...) [pri katerem      moški      umetnik] ohrani moč in distanco do situacije  C
normativnega subjekta (heteroseksualni beli      moški      subjekt iz zgornjega srednjega razreda, ki je  C
zanimanje za ta predmet: zakaj je bil implicitno      moški      - z vrhuncem na koncu 60. in na začetku 70.  C
odsotnosti penisa / falosa kot določene skozi (     moški)      "pogled" in ocenjevali umetniške prakse glede  C
sebe odkriva in zase izbira v svetu, kjer ji      moški      vsiljujejo, da sebe prepoznava kot Drugega:  C
Judith Butler, paradigma de Beauvoirjeve razloži      moški      projekt raztelešenja, s katerim moški transcendirajo  C
razloži moški projekt raztelešenja, s katerim      moški      transcendirajo svoja telesa tako, da projicirajo  C
modela spolne razlike, v katere središču je      moški)     (131), kar doseže z razkrivanjem takšnih projekcij  C
projekcij kot neuspešnih poskusov, da bi si      moški      subjekti v patriarhatu zagotovili koherentno  C
Other Woman) iz leta 1974. V njej omeni, da se "     moški"      izžene "še dlje (proti) mestu, kjer leži moč  C
argumenti Irigarayeve - razkrivajo dejstvo, da je (     moški)      subjekt (Mendietin interpret) natanko zaradi  C
obdobju po prvi svetovni vojni: navsezadnje je bil      moški      subjekt (kot je pokazala de Beauvoirjeva) edini  C
konformnosti in naraščajočega spoznanja, da (implicitno      moški)      subjekt ni izpolnjen-v-sebi, marveč se v resnici  C
vedenju ljudi okrog sebe. V "drugega usmerjeni"      moški      je vsekakor konformist.Kot opazi Ehrenreichova  C
prvi in drugi svetovni vojni. Tako je bil (     moški)      subjekt v 50. in 60. letih, ko je ta premik  C
Lacana in tudi za Merleau-Pontyja (implicitno      moški)      subjekt skuša doseči koherenco v očeh drugega  C
sebi. Če je Riesmanov v drugega usmerjeni      moški      deležen nekaj zaskrbljenosti, ker je odprt za  C
geopolitični premiki postavljali pred normativni      moški      subjekt)?Različni subjekti so zavzeli različne  C
pri prikazovanju narcizma znatno drznejše kot      moški      (prek svojih nezastrtih in nedvoumno seksualiziranih  C
veliko pridobile, denimo odprtje jaza za drugega.      Moški      body art umetniki so pogosto ustvarjali dela  C
struktur, s katerimi so se subjekti (zlasti      moški)      dolgo skušali projicirati v koherentno osebnost  C
podobe, tako kot Riesmanov "v drugega usmerjeni"      moški,      odvisen od drugih (Lasch označi kot negativno  C
norma" zahodne subjektivitete ("bel, vitek,      moški,      mlad, heteroseksualec, kristjan, finančno preskrbljen  C
samoopredeljevanja, je bila (ker je bil umetnik implicitno      moški)      skrajni primer modernistične želje po združitvi  C
človek velja za umetnika, mora biti utelešen kot      moški      - umeščen znotraj očetovske linije kot izvorne  C
umetnik - le-ta, poudarja, je v modernizmu vedno      moški      -, ne samo, da kot svoj temelj poudarja "ustvarjalnost  C
individualne svobode, po katerem je (implicitno      moški)      subjekt "obsojen" na svobodo: v svet je pognan  C
množico usmerjeni, "navzven usmerjeni" povojni      moški      zaradi odvisnosti od drugih - zlasti in predvsem  C
Leta 1958 sta članka v reviji Look "Ameriški      moški:      zakaj mu vladajo ženske?" ("American Male: Why  C
Male: Why Do Women Dominate Him?") in "Ameriški      moški:      zakaj se boji biti drugačen?"("American Male  C
239) J. Robert Moskin, avtor članka "Ameriški      moški:      zakaj mu vladajo ŽENSKE?" (žaljivi pojem na  C
velikimi črkami), odločno trdi, da "se je [ameriški      moški]      vse od konca druge svetovne vojne (...) radikalno  C
nevarno spreminjal; (...) ni več možat, odločen      moški,      ki je osvojil celino in ustvaril ameriško veličino  C
Moskinovimi besedami: "Kako je mogel ameriški      moški      pasti v to brezno podložnosti, da se dvomi celo  C
Pollockova trditev udejanji prav proces, s katerim      moški      subjekt poskuša transcendirati drugačnost (poskus  C
imanenci). Ta proces je protisloven v tem, da      moški      subjekt prav s to izreko o večvrednosti, transcendenci  C
subjektivitete, po kateri se subjekt (po definiciji      moški)      projicira v identifikacijo z božanskim ("sonce  C
let. Študija Rubinove pravi, da so urbani      moški      geji prevzeli oblačilne trope konvencionalne  C
protislovna figura, tako značilen, celo pretiran      moški      modernist (raztelešen v ustvarjanju) kot poblagovljeno  C
Warholu in Duchampu kot Pollocku, pokaže na      moški      umetniški genij in ga opredeli kot konstrukt  C
platno, vsaj za evropske oči, izražalo junaški      moški      vzorec.Javne izjave skupine nakazujejo močno  C
moškosti, temveč tudi za koncept umetnika, ki ni      moški.      Benglisova, ki je upodobljena med zlivanjem  C
obravnavajo minimalizem, znotraj katerega prevladujejo      moški)      agresivno uprizarjajo dejanje ustvarjanja -  C
TELO V AKCIJI: VITO ACCONCI IN "KOHERENTNI"      MOŠKI      UMETNIŠKI SUBJEKT Zgodovinsko gledano sta bila  C
dela kažejo na dilemo, s katero so se srečevali      moški      umetniki v ZDA in Evropi v obdobju, ki je sledilo  C
Ali kot je pomenljivo trdil Klaus Theweleit, "     moški      se drži skupaj kot entiteta, telo s trajnimi  C
enem kontekstu ideološko izenačena z ženskim.      Moški      body art umetnik svoje telo s tem, ko ga razkazuje  C
igro estetske presoje. Obenem je očitno, da je      moški      performans s svojimi učinki le stežka nujno  C
sicer pa normativno moško. Zgovorno je, da so      moški      body art skorajda izključno izvajali beli moški  C
moški body art skorajda izključno izvajali beli      moški      (to priča o tem, da je tveganje zaradi razkazovanja  C
pripadnost, je skorajda odveč pripomniti, da so se      moški,      ki so nastopali v umetnostnem svetu, ne glede  C
let naprej prisvajali številni urbani gejevski      moški,      da bi tako "pervertirali" in / ali si prilastili  C
okrepili in jim zagotovili koherenco, ter enačijo      moški      umetniški subjekt z vztrajnim narcizmom, ki  C
povezoval s homoseksualnostjo in z ženskostjo. (349)      Moški      body art umetnik, ki se ukvarja s seboj, drzno  C
vase in želja, da bi bil objekt želje), vrne      moški      subjekt, pa naj je v svojih akcijah še tako  C
Torej: Človeštvo je moškega spola in      moški      ženske ne definira same po sebi, ampak glede  C
feminizacijo) udejanja natanko tisto metodo, s katero      moški,      kot to opiše de Beauvoirjeva, dosežejo transcendenco  C
takšno transcendenco ohranilo v očeh drugega:      moški      body art, tako kot njegov ženski dvojnik, je  C
ali pasivne sprejemnice akcije v patriarhatu,      moški      pa skušajo aktivirati svojo subjektiviteto in  C
dokazati ali potrditi svojo moškost. Če so se      moški      body art umetniki tega obdobja kaj radi projicirali  C
razmerju do tega, kako nanje gledajo drugi;      moški      se skušajo umestiti kot transcendentni, neodvisno  C
subjektov (koherence telesa / jaza), so bili      moški      v zahodnem patriarhatu tradicionalno deležni  C
nevtralen, njuni opisi pravzaprav implicirajo      moški      zorni kot. (376) In kot je poudarila Judith  C
občutje in snovnost, ter poudari, da ženske in      moški      precej različno odigrajo to vlogo telesa pri  C
podeli "pretrgano enotnost" z okoljem. (379) Če      moški      subjekti s tem, ko se projicirajo v prostor  C
trditev Youngove se nagiba k namigovanju, da      moški      ohranjajo mitsko kontinuiteto s svojim prostorskim  C
OGROŽA ALI KREPI MOŠKO TELO? Tako kot za      moški      body art od začetka 70. let je tudi za precejšen  C
tavtologija za mazohizem". (383) Če so se      moški      body art umetniki - od Chrisa Burdna do dunajskih  C
Skoka v praznino (Leap into the Void). (395)      Moški      umetniki so se torej obsedeno uprizarjali v  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1.601 1.701 1.801 1.901 2.001 2.101 2.201 2.301 2.401 2.501 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA