nova beseda
iz Slovenije
Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:
Acconcijevi zaporedni, indeksni "dokazi" o dejavnosti v pesku ilustrirajo prizadevanje, ki ga implicitno opisuje Merleau-Pontyjev fenomenološki model, v katerem se utelešeni subjekt prikazuje v svetu, da bi utemeljil svoj obstoj kot zavesti. Čeprav tako Kraussova kot Merleau-Ponty očrtata telesno razmerje do sveta, ki je dozdevno spolno nevtralen, njuni opisi pravzaprav implicirajo moški zorni kot. (376) In kot je poudarila Judith Butler, opisi zaznavnih fenomenov pri Merleau-Pontyju poudarjajo implicitno normativno logiko, ki jo ženejo heteroseksualne moške želje. (377)
Youngova oporeka Merleau-Pontyjevemu - za spol slepemu - opisu, po katerem seksualno telo ni zgolj odlagališče jaza, temveč njegovo udejanjenje, mesto, kjer se zlijejo zaznavanje, mišljenje, želja, občutje in snovnost, ter poudari, da ženske in moški precej različno odigrajo to vlogo telesa pri organiziranju prostora. (378) Youngova razširi vpogled de Beauvoirjeve, ko gre za
različno doživljanje napetosti med transcendenco in imanenco pri moških in ženskah, ter nakaže, da se modalnosti ženskega telesnega obnašanja, gibljivosti in prostorskosti nagibajo proti "nejasni transcendenci", obremenjeni z imanenco, ki jih ovira pri naravnem projiciranju v prostor.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani