jamo (101-200)

so se pošibile, polomile in žena je padla v      jamo.     Proti večeru je šel kmet domov.   A
dolgo vrv ter gre izvleč ženo. Spusti vrv v      jamo      in vleče gor. Kar vidi, da se je vrvi oprijel  A
sedmerim vragom pred sitno ženo, ki je padla v      jamo.      »Poslušno javljam, gospod polkovnik; vse sem  A
in obetalo se mi je: štirim na ramo, hajd v      jamo!     Pa pride ženska mimo, saj ne vem, ali je bila  A
še sama omožiš.« »Da: štirim na ramo, hajd v      jamo!     « je odgovorila.»Kaj sem pa hotela, saj se ni  A
šapami peščeno puščavsko zemljo in sta naredila      jamo,      kamor je Anton pokopal umrlega tovariša Pavla  A
šla proti večeru semkaj in izkopala globoko      jamo      ‒ prav na tistih stagnah, koder so medvedi hodili  A
tistih stagnah, koder so medvedi hodili na polja.      Jamo      sta prekrila z bukovimi vejami.Na te sta nasula  A
reklo resk in medved je štrbunknil v globoko      jamo.     Skrita Urh in Luka sta privršala po bregu.  A
stopila na dračje, bi bila padla tudi sama v      jamo.     Hudo neprijetna tovarišija bi bila pri medvedu  A
Medved je v jami grabil po vejah, ki so visele v      jamo.      Trl jih je in metal na kup ob steni jame.   A
jih je obdržal Urh, da mu niso padle iz rok v      jamo.      Fanta sta za hip obstala ob robu jame, da bi  A
držala Lukova roka tako trdo, bi bila zletela v      jamo.      Medved se je pognal s kupa nalomljenega vejevja  A
navajenih potih in stagnah na lov, je štrbunknila v      jamo      in je bila ujeta.Ko si je človek udomačil živali  A
ljudstva. Pa me je to ljudstvo pogreznilo v      jamo      in še kamen so vrh mene položili. Toda Gospod  A
bilo v pismu. »Tunjuš in Upravda sta kopala      jamo      Slovenom, ali sedaj padeta sama vanjo.Tunjuš  A
ves jezen ril po senu in nezadovoljen kopal      jamo      v kupu.Tedaj je prenehal, sezul škornje in jih  A
na posteljah in se z malico pripravljala za      jamo.      »Na pogreb sem prišel velevat,« je topo  A
Strah. Kakor pred      jamo      pod dvigalom.Narediš korak v prazno, krik, tlesk  A
niste Damjan ... tisti Damjan ...“ ”Ki je kopal      jamo      za tvojo mater ... tisti Damjan!“ Štefan se  A
usten naravnost do nosú. Tam je pogledal v črno      jamo      in si ni upal naprej.Zato si je skrbljivo ogledal  A
vzela in so jih pometali v smrdečo, strupeno      jamo.      V nobenem licu ni bilo krvi, nobena roka se  A
plota si je bil lisjak čez noč izkopal prostorno      jamo,      da bi se lahko ves skril vanjo. Bilo je, mislim  A
me morda še nagnilo, da bi potočil solzo pred      jamo,      preden bi stopil vanjo.Rekel sem pa, da storim  A
razumel. Na debelih vrveh so spuščali rakev v      jamo;      oboje, rakev in jama, se mi je zdelo preveliko  A
suknje, zgrabili so za lopate in so metali v      jamo      prst v težkih, velikih kopicah; spočetka je  A
poznal, moje misli so bile kakor mrtve, v črno      jamo      zakopane. Teden dni pozneje sem se odpeljal  A
da bi ga vprašal. Tisti grobar, ki je kopal      jamo      za mojo mater ter jo izkopal pregloboko, je  A
tesneje, strese se kip nenadoma in se zruši v      jamo;      iz jame, iz groba vesel krohot, prikaže se dvoje  A
zgrudil pod njim, zgrudil se v to smradljivo      jamo      stradanja in siromaštva in umazanih skrbi.Tega  A
mrtvaški, kakor obraz starca, sedečega pred      jamo,      zanj izkopano. Dolgo je počival Gjuro, in  A
zapovedi župnikovi so bili izkopali globoko      jamo      in rumena prst je bila visoko nagomiljena ob  A
Zazibala se je rakev, ropotoma je zdrknila v      jamo.     Župnik je molil, in ko je molil, mu je zamigljalo  A
zagnalo s stola. ”Pojdimo junaško v levjo      jamo.     Pa kaj, levjo!  A
”Kaj bosta vidva plačala! Napravil bom      jamo,      ampak globoke ne!V kotu jo bom napravil, za  A
plotom; med praprot in koprive ga vrzita! ...      Jamo      bom napravil, drugo pa me ne briga nič, le samá  A
tam ... , spustimo ga!“ Spustili smo rakev v      jamo      in vsi, kolikor nas je bilo, smo zgrabili po  A
prikazala se je ženska pred nami, tik pred      jamo.     Mestno je bila oblečena, klobuk je imela na glavi  A
nezanimivi!... Spišite mi, dragi gospod, kakšno      Jamo      nad Dobrušo, kakšnega Izdajalca domovine - potem  A
cvili več ... Vid gleda, gleda, zapazi v podrtinah      jamo,      stopi bliže, brskne v vdrtino ...Ožgana roka moli  A
Katra, misli na konec! Kdor drugim      jamo      koplje, sam vanjo pade!Veruj mi!   A
in prijatelj snedi in se obaliti v peklensko      jamo?     O človek!   A
»Stare mame ni več... Položili so jo v      jamo...     « so mi govorili s sočutjem najbližji.   A
zadevo vzeti v svoje roke. Če so jo položili v      jamo,      pomeni samo, da je v njej, da je šla v nebesa  A
in ročno odšel z njim po svojo staro mamo v      jamo      v Senožeti. Na ves glas sem jo poklical  A
sem nekaj omenjal, da bom šel po staro mamo v      jamo.      »Ni, ni...  A
je pravil, da so staro mamo položili v drugo      jamo,      v posvečeno zemljo, na božji njivi, manj sem  A
zapije, zato se mu včasih zgodi, da skoplje      jamo      tudi kje drugje...No, rad pa sklepa tudi stave  A
je bilo, kakor da sem stopil v podzemeljsko      jamo.     Povsod je kapalo od stropa, prav kakor v predoru  A
bilo tam natrosilo, je posegla s svojo žlico v      jamo      ter mi znova natrosila, da so se ocvirki kar  A
boš tako krivično postopala, izpodkopljem ti      jamo.     « Vrgla je žlico po mizi ter srdita zbežala  A
Ljubljanici. Z mrežo so bili zaprli globoko      jamo      na mestu, kjer se izliva Cesarski graben v Ljubljanico  A
se je razvilo živo življenje. Eni so kopali      jamo,      da bi napravili v nji ogenj, kjer bi se peklo  A
zlo rodil in žalost samo, kopal je in skopal      jamo,      ali sam bo v njej poginil. M. Valjavec Zgodaj  A
naštel stari Sodar, »olepšal«je Ernest Malec      jamo      in nekega jutra zadeli so na posebno bogato  A
nenavadnem času. Dopoldne sta hlapca izkopala      jamo,      ob dveh popoldne pa smo prinesli mrliča ter  A
roko! Hotel je pravičnega Jurija potisniti v      jamo,      v kateri se je zdaj sam zadušil!Aleluja!  A
Poglej me, star še nisem tako, da bi mi že kopali      jamo      pri Sv. Lovrencu. Dobim še mlado žensko, in  A
»Ko se Trlepki grob še usedel ni!« »Eno v      jamo,      drugo v slamo,« so tolmačili srborito vdovstvo  A
njima kar čez polje in ob Kuščarjeku v Mirnško      jamo.      Malogabrovska hosta je bila kakor živa: po tleh  A
med visokim in pokončnim skalovjem ugreznjeno      jamo.      Dva, še mlada moža sta pred njo stražila in  A
se vrnil,« jima je deseti brat ometal laž. »V      jamo      sem potlej prišel drugod,« je dejal Repniku  A
rekel: »Pojdimo, čakajo nas!« Stražnikov pred      jamo      spet ni bilo.Za skalo sta se tiščala, strahoma  A
« je Trlep rekel in se pred njimi napotil v      jamo.     Sitno mu je bilo.   A
nalije zavrelega mleka. Z obojim steci v Mirnško      jamo      in izroči desetemu bratu in tistima, ki sta  A
odrezal debelo važo in izkopal dva komolca globoko      jamo,      spustil vanjo pisker, zasul in pokril z važo  A
tistemu, ki gredoč na ljudsko veče v Mirnško      jamo      smukne v stiški samostan in na Grundljevo ‒  A
takem strahu s težko vestjo živel. Drugim sem      jamo      kopal, sam sem vanjo padel, prav se mi godi  A
»No vidiš,« je nadaljeval Jelen. »Tisto      jamo      sem očistil prav do gole skale, jo na debelo  A
s hrano, ki jo najrajši uživa. Zasul sem pa      jamo      najprej z drobnim, potem pa vedno debelejšim  A
bike. Težka vodnica je planila na prekrito      jamo.     Zahreščal je les.   A
dosti manjkalo, da se ni Ostrorogi prekotalil v      jamo,      kjer bi ga kar gotovo ujeti zobri pomandrali  A
Obdolžil je sina, da ga je hotel namenoma pahniti v      jamo      in v smrt.Zavoljo Zorne Kaline.   A
poprijel mreže, še manj pa kdo prav izkopal      jamo      za past.Gospodarju pa ni upal oporekati.  A
veste, kdaj se pijanec spreobrne: kadar se v      jamo      zvrne.Zakaj tega ne skrivam, da sem pijanec  A
kako je, pod robidovim grmom čepé, s klinom      jamo      v zemljo kopal.Mesec se je bil ravno prikazal  A
tedaj sem se jaz toliko odmaknil, da ni konj v      jamo      stopil, in tačas ga je malo mesec obsijal in  A
kaj jesti pozimi. ‒ Potem gre Samson v neko      jamo      v okraju rodu Judovega. Filistrani zvedó, kam  A
ali hočeš, da greva v skalnato podzemeljsko      jamo      nad Krko?« odgovori cigan. »Pelji me v jamo  A
jamo nad Krko?« odgovori cigan. »Pelji me v      jamo      nad Krko, ako so ljudje tam,« pravi Peter.   A
votel vhod v zemljo. Človek, ki hodi v le-to      jamo,      mora se ukloniti pri vhodu. Potem se nekaj časa  A
godila naša povest, privrela velika množica v      jamo      zavetja iskat.Pred jamo sta stala dva mlada  A
privrela velika množica v jamo zavetja iskat. Pred      jamo      sta stala dva mlada kmeta z orožjem v roki,  A
nekoliko razlil po deželi.« Zdaj prideta v      jamo      Peter Kozjak in ž njim cigan.Usedeta se k ognju  A
moža in vrzimo ga v krnico v Krko zunaj pred      jamo.     Krka veliko dežele preteče, naj si jo ogleda  A
Po vsem Zavrhu, tudi v najbolj skrito volčjo      jamo      in v najbolj teman medvedji brlog, so se morali  A
suši koža volka, ki se mu je bil v mrazu ujel v      jamo,      in se spomnil, da mora zaradi živine zamostiti  A
da mora zaradi živine zamostiti in zasekati      jamo      na Gojzdecu.Vzel je sekiro in odšel na Reber  A
odločen, in spravil se je z Bogom. Skozi vhod v      jamo      se človek priplazi.Bil je Kosoman.   A
XVI. SODBA Tik pred      jamo,      kjer je bil baron Jošt Turen ujet, gorel je  A
vola, razsekavali in delili. Kosoman gre v      jamo      ujetnikoma, vsakemu posebej, naznanit, naj se  A
Kosoman, ki se je bil kakor za stražo ulegel pred      jamo,      ni mogel zaspati.Prihajala mu je ura, ko se  A
tako zgodilo in oba so nesli za roke in pete v      jamo      na drva in dejali še glavi k truplom.Grmado  A
Grmado prižgó in drva so gorela zmerom bolj v      jamo,      trupli ste zginili v žerjavici.Potem še z drugima  A
ima svoje pokopališče. Drugi dan gremo trije      jamo      kopat.Zemlja je bila tu pet čevljev globoko  A
in kakor z belo sipo potresena, težko je bilo      jamo      kopati.Pridemo domov in zakoljemo velikega vola  A
Parizu. Brezupen ukaže, naj mu izkopljejo globoko      jamo      v skalovitem zatišju ne daleč od našega tabora  A
sebi bogastvo suhega zlata in dragih kamnov. V      jamo      drži priroden rov. Vhod vanj najdeš samo ondaj  A
katerega mi ni hotel nikoli pojasniti, našel to      jamo,      nepoznano vsemu svetu.V tej jami, katera je  A
skozi druga bronasta vrata v visoko, okroglo      jamo.     Električna svetilka siplje dnevnosvetle, vijolnate  A